Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій
ТОВ «СУНП «АВТОСТРАДА», ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво»
ТОВ «СПЕЦ КОМПЛЕКТ ПОСТАЧ» та ПрАТ «Хмельницьке ШБУ № 56» установлено порушення вимог абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Данко» та ПрАТ «РІВНЕАВТОШЛЯХБУД», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема розірвати договір з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 вересня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служби автомобільних доріг у Рівненській області (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом від 22.03.2021 №112, протокол розгляду тендерних пропозицій від 20.05.2021, тендерні пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю «Енергетично-дорожнє будівництво» (далі – ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво»), «Данко» (далі – ТОВ «Данко»), «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «АВТОСТРАДА» (далі – ТОВ «СУНП «АВТОСТРАДА»), «СПЕЦ КОМПЛЕКТ ПОСТАЧ» (далі – ТОВ «СПЕЦ КОМПЛЕКТ ПОСТАЧ»), та приватних акціонерних товариств «РІВНЕАВТОШЛЯХБУД» (далі – ПрАТ «РІВНЕАВТОШЛЯХБУД»), «Хмельницьке ШБУ № 56» (далі – ПрАТ «Хмельницьке ШБУ № 56»), повідомлення про намір укласти договір від 27.05.2021, договір про закупівлю товарів від 15.06.2021 № 28, пояснення та документи Замовника, надані 16.09.2021 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник відповідно до частини третьої статті 22 Закону установив інші вимоги до учасників, зокрема у пункту 1 розділу ІІІ до тендерної документації установлено вимогу щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції листи-згоди на обробку персональних даних складені відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних» від осіб Учасника, персональні дані яких надані або містяться у складі тендерної пропозиції.
Водночас учасник ТОВ «СУНП «АВТОСТРАДА» у складі своєї тендерної пропозиції не надано листа-згоди на обробку персональних даних громадянина України Волощука Володимира Сергійовича, які містяться у довіреності
від 19.03.2018 серії НМТ № 347803, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу ІІІ до тендерної документації.
Однак, на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «СУНП «АВТОСТРАДА», як таку, що не відповідає іншим вимогам щодо предмета закупівлі та допустив її до оцінки.
Також установлено, що відповідно до підпункту 1.3.1 пункту 1.3 додатку 2 до тендерної документації Замовник для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції інформаційної довідки про наявність асфальтобетонного(их) заводу (ів) із зазначенням типу, найменування, марки, моделі тощо з документальним підтвердженням, зокрема картки обліку основних засобів власника асфальтобетонного(их) заводу(ів) (інвентарна(ні) картка(ки) за типовою формою №ОЗ-6), повинні містити усі необхідні записи відповідно до форми, що затверджена чинним законодавством України.
Водночас у складі тендерних пропозицій учасників ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво», ТОВ «СПЕЦ КОМПЛЕКТ ПОСТАЧ» та
ПрАТ «Хмельницьке ШБУ № 56» інвентарна картка обліку основних засобів на асфальтобетонний завод не містить короткої інформації щодо індивідуальних характеристик об’єкту (найменування конструктивних елементів та інших ознак, що характеризують об’єкт) як це передбачено за типовою формою №ОЗ-6, затвердженою наказом Мінстату України від 29.12.1995 № 352, чим не дотримано вимоги підпункту 1.3.1 пункту 1.3 додатку 2 до тендерної документації.
Проте, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерні пропозиції ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» ТОВ «СПЕЦ КОМПЛЕКТ ПОСТАЧ» та
ПрАТ «Хмельницьке ШБУ № 56», як такі, що не відповідають кваліфікаційним критеріям, та допустив їх до аукціону.
Період усунення порушень:
30.09.2021 18:01 - 19.10.2021 00:00
Дата публікації висновку:
30.09.2021 18:01
Опис звіту:
Аргументовані заперечення до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-03-22-003571-b
Замовник категорично не погоджується з висновками Державної аудиторської служби України, заперечує наявність будь яких порушень під час проведення даних відкритих торгів, та користуючись наданим Законом правом, надає свої аргументовані заперечення до висновку по результати моніторингу цієї процедури закупівлі.
Твердження щодо порушень Замовником Закону ґрунтується на вільній інтерпретації вимог тендерної документації (нова редакція), затвердженої рішенням тендерного комітету Замовника від 11.05.2021 року протокол № 167 (далі - тендерна документація), попри їх чітке та однозначне викладення Замовником, та на суб’єктивних судженнях посадових осіб Державної аудиторської служби України наведених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі.
1). На момент подачі тендерної пропозиції Учасником ТОВ «СУНП «АВТОСТРАДА», Волощук Володимир Сергійович не є учасником Товариства з обмеженою відповідальністю «СП АВТОСТРАДА», що підтверджується витягом з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 18.05.2021року. Відповідно до п.1 розділу №3 Тендерної документації вказано, що Учасник повинен подати листи-згода на обробку персональних даних складені відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних» від осіб Учасника, персональні дані яких надані або містяться у складі тендерної пропозиції. Волощук Володимир Сергійович є колишнім єдиним учасником Товариства з обмеженою відповідальністю "СП "АВТОСТРАДА", персональні дані якого містяться у Протоколі №04/04-18 від 04.04.2018р. Загальних Зборів Учасників. На дату подачі тендерної пропозиції дана особа не має ніякого відношення до діяльності підприємства, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 30.04.2021 р. Таким чином, станом на дату подання документу та станом на дату розгляду тендерних пропозиції, особа Волощук Володимир Сергійович , що зазначена у протоколі №04/04-18 від 04.04.2018 та, відповідно, довіреності від 19.03.2018 серії НМТ № 347803, не є особою учасника, а тому відповідно до умов тендерної документації, учасник не був зобов'язаний надавати лист-згоду на обробку персональних даних.
Отже, висновок посадових осіб Державної аудиторської служби України щодо невідповідності пропозиції учасника ТОВ "СУНП "АВТОСТРАДА" тендерній документації є цілком надуманим та таким, що не відповідає дійсності.
2). Замовник заперечує висновок ґрунтуючись на однозначності вимог тендерної документації та фактично наданих документів в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво». Так, підпунктом 1.1.3 пункту 1.3 Додатку № 2 тендерної документації, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію – «наявність обладнання та матеріально-технічної бази», від учасників у складі тендерних пропозицій, вимагалось надання інформаційної довідки про наявність асфальтобетонного (их) заводу (ів) згідно форми підпункту 1.1.3 пункту 1.3 Додатку № 2 тендерної документації, з наданням документального підтвердження його наявності, зокрема, наданням картки обліку основних засобів власника асфальтобетонного заводу (інвентарна картка за типовою формою № ОЗ-6), що містить усі необхідні записи відповідно до форми, що затверджена чинним законодавством України.
При цьому, вимог до заповнення окремих граф типової форми №ОЗ-6 тендерна документація не містила.
На виконання вимоги тендерної документації ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» у складі своєї тендерної пропозиції надано довідку від 09.04.2021 № 03/108 про наявність залученого на умовах договору поставки асфальтобетонного заводу «ДС-16837».На підтвердження інформації зазначеної у вищевказаній довідці у складі тендерної пропозиції ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» надано інвентарну картку обліку основних засобів за формою № ОЗ-6 власника вище вказаного асфальтобетонного заводу, чим у повній мірі виконав вимогу підпункту 1.1.3 пункту 1.3 Додатку № 2 тендерної документації. При цьому ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» жодним чином не може впливати на організацію ведення обліку основних засобів власника вище вказаного асфальтобетонного заводу. Не зазначення в інвентарній картці обліку основних засобів об’єкта «Установка асфальтозмішувальна ДС-16837» інформації про найменування заводу-виробника та індивідуальні характеристики об’єкта є відповідальністю власника такого об’єкта і не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво», згідно з абз.2 п.1 ч.1 ст. 31 Закону.
Таким чином, Замовник, при допущенні до аукціону учасників ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» дотримався законодавства.
3). Замовник заперечує такий висновок ґрунтуючись на однозначності вимог тендерної документації та фактично наданих документів в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «СПЕЦ КОМПЛЕКТ ПОСТАЧ». Так підпунктом 1.1.3 пункту 1.3 Додатку № 2 тендерної документації, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію – «наявність обладнання та матеріально-технічної бази», від учасників у складі тендерних пропозицій, вимагалось надання інформаційної довідки про наявність асфальтобетонного (их) заводу (ів) згідно форми підпункту 1.1.3 пункту 1.3 Додатку № 2 тендерної документації, з наданням документального підтвердження його наявності, зокрема, наданням картки обліку основних засобів власника асфальтобетонного заводу (інвентарна картка за типовою формою № ОЗ-6), що містить усі необхідні записи відповідно до форми, що затверджена чинним законодавством України. На виконання даної вимоги тендерної документації ТОВ «СПЕЦ КОМПЛЕКТ ПОСТАЧ» у складі своєї тендерної пропозиції надано довідку від 21.04.2021 № 7884 про наявність залученого на умовах договору поставки асфальтобетонного заводу «Teltomat 100». На підтвердження інформації зазначеної у вищевказаній довідці у складі тендерної пропозиції ТОВ «СПЕЦ КОМПЛЕКТ ПОСТАЧ» надано інвентарну картку обліку основних засобів за формою № ОЗ-6 власника вище вказаного асфальтобетонного заводу, чим у повній мірі виконав вимогу підпункту 1.1.3 пункту 1.3 Додатку № 2 тендерної документації.
Слід зазначити, що відповідно до діючого договору від 10.08.2020 № 10082020, укладеного між Дочірнє підприємство «Рівненський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» та ТОВ «СПЕЦ КОМПЛЕКТ ПОСТАЧ», Дочірнє підприємство «Рівненський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» взяв зобов’язання про безперебійне забезпечення ТОВ «СПЕЦ КОМПЛЕКТ ПОСТАЧ» асфальтобетоном та/або щебенево-мастичною асфальтобетонною сумішшю (далі – ЩМАС) для виконання робіт з капітального ремонту автомобільної дороги Т-18-17 Бережниця - Степань - Деражне - Клевань - /М-06/ на ділянці км 80+550 - км 90+800 (UA-2021-03-22-003571-b), про що зазначено у документі «гл685», завантаженому у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «СПЕЦ КОМПЛЕКТ ПОСТАЧ».
Таким чином, ТОВ «СПЕЦ КОМПЛЕКТ ПОСТАЧ» у повній мірі виконало вимоги підпункту 1.1.3 пункту 1.3 Додатку № 2 тендерної документації, в частині надання у складі своєї тендерної пропозиції картки обліку основних засобів за типовою формою № ОЗ-6 власника асфальтобетонного заводу, при цьому ТОВ «СПЕЦ КОМПЛЕКТ ПОСТАЧ» жодним чином не може впливати на організацію ведення обліку основних засобів власника вище вказаного асфальтобетонного заводу. Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «СПЕЦ КОМПЛЕКТ ПОСТАЧ» не підлягає відхиленню згідно з абз.2 п.1 ч.1 ст. 31 Закону.
4). Замовник заперечує такий висновок ґрунтуючись на однозначності вимог тендерної документації та фактично наданих документів в складі тендерної пропозиції учасника ПрАТ «Хмельницьке ШБУ № 56». Так підпунктом 1.1.3 пункту 1.3 Додатку № 2 тендерної документації, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію – «наявність обладнання та матеріально-технічної бази», від учасників у складі тендерних пропозицій, вимагалось надання інформаційної довідки про наявність асфальтобетонного (их) заводу (ів) згідно форми підпункту 1.1.3 пункту 1.3 Додатку № 2 тендерної документації, з наданням документального підтвердження його наявності, зокрема, наданням картки обліку основних засобів власника асфальтобетонного заводу (інвентарна картка за типовою формою № ОЗ-6), що містить усі необхідні записи відповідно до форми, що затверджена чинним законодавством України. На виконання даної вимоги тендерної документації ПрАТ «Хмельницьке ШБУ № 56» у складі своєї тендерної пропозиції надано довідку від 21.04.2021 № Т2021-228/7 про наявність залученого на умовах договору поставки асфальтобетонного заводу «ДС-16863». На підтвердження інформації зазначеної у вищевказаній довідці у складі тендерної пропозиції ПрАТ «Хмельницьке ШБУ № 56» надано інвентарну картку обліку основних засобів за формою № ОЗ-6 власника вище вказаного асфальтобетонного заводу, чим у повній мірі виконав вимогу підпункту 1.1.3 пункту 1.3 Додатку № 2 тендерної документації. Слід зазначити, що відповідно до діючого договору від 15.04.2021 № 15/04/04, укладеного між ТОВ «ДОРТРЕЙД ПОДІЛЛЯ» та ПрАТ «Хмельницьке ШБУ № 56» , ТОВ «ДОРТРЕЙД ПОДІЛЛЯ» взяв зобов’язання про безперебійне забезпечення ПрАТ «Хмельницьке ШБУ № 56» асфальтобетоном та/або щебенево-мастичною асфальтобетонною сумішшю (далі – ЩМАС) для виконання робіт з поточного ремонту автомобільної дороги Т-18-17 Бережниця - Степань - Деражне - Клевань - /М-06/ на ділянці км 80+550 - км 90+800 (UA-2021-03-22-003571-b), про що зазначено у гарантійному листі №15/04/2021-8 від 15.04.2021р., завантаженому у складі тендерної пропозиції учасника ПрАТ «Хмельницьке ШБУ № 56» (файл «2.1.3.1.4. ГЛ від виробника (Т-18-12 км 80-90).pdf). Таким чином, ПрАТ «Хмельницьке ШБУ № 56» у повній мірі виконало вимоги підпункту 1.1.3 пункту 1.3 Додатку № 2 тендерної документації, в частині надання у складі своєї тендерної пропозиції картки обліку основних засобів за типовою формою № ОЗ-6 власника асфальтобетонного заводу, при цьому ПрАТ «Хмельницьке ШБУ № 56» жодним чином не може впливати на організацію ведення обліку основних засобів власника вище вказаного асфальтобетонного заводу. Не зазначення в інвентарній картці обліку основних засобів об’єкта «Установка асфальтозмішувальна ДС-16863» інформації про найменування заводу-виробника та індивідуальні характеристики об’єкта є відповідальністю власника такого об’єкта і не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції ПрАТ «Хмельницьке ШБУ № 56», згідно з абз.2 п.1 ч.1 ст. 31 Закону.
Таким чином, Замовник, при допущенні до аукціону учасників ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво», ТОВ «СУНП «АВТОСТРАДА» дотримався законодавства.
Зазначаємо, що згідно з протоколом розгляду тендерних пропозицій, пропозиції учасників ТОВ «СПЕЦ КОМПЛЕКТ ПОСТАЧ» та ПрАТ «Хмельницьке ШБУ № 56» відхилені Замовником.
Враховуючи вищевикладене, Замовник вимагає скасувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, проведеного Державною аудиторською службою України, який опублікований в електронній системі закупівель Prozorro 30.09.2021, визнати процедуру закупівлі з поточного ремонту автомобільної дороги Т-18-17 Бережниця - Степань - Деражне - Клевань - /М-06/ на ділянці км 80+550 - км 90+800 (UA-2021-03-22-003571-b), такою, що проведена у відповідності до Закону.
У разі невиконання зазначених законних вимог, для захисту наших інтересів будемо змушені звернутися до судових органів в порядку передбаченому Законом.
Дата публікації звіту:
07.10.2021 17:03