-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Оздоровлення 350 дітей
Завершена
3 307 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 537.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 537.50 UAH
Номер:
e1efc803fd9946bcbc1eb815d1e036b6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-07-01-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.07.2021 00:00
Період моніторингу:
01.07.2021 15:59 - 23.07.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
01.07.2021 289
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 зі змінами, внесеними наказом від 17 грудня 2018 року № 255
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби в Луганській області Тетяна ЖИХАР
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області
від 01.07.2021 № 289
Перелік процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2021-03-22-006016-a 22.03.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Управління Людмила ЗІНОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону № 922.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону № 922.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 липня 2021 року
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток) Комунального закладу «Запорізький обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету (протокол від 31.03.2021 № 21) зі змінами, тендерну пропозицію підприємства «Обласний центр з організації дозвілля та оздоровлення дітей», засноване на власності Запорізької обласної ради профспілок, протокол засідання тендерного комітету від 13.04.2021 № 27, повідомлення про намір укласти договір, договір від 26.04.2021 № 1.
Моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що тендерна документація Замовника не містить зазначеного кінцевого строку подання тендерних пропозицій чим порушено вимоги пункту 14 частини другої статті 22 Закону № 922.
За результатами моніторингу встановлено що договір від 26.04.2021 № 1 укладено з порушенням частини четвертої статті 41 Закону № 922, оскільки умови договору про закупівлю відрізняються від змісту тендерної пропозиції Переможця. Так, відповідно до частини шостої статті 33 Закону № 922, замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. В свою чергу згідно з частиною четвертою статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Моніторингом встановлено,що умови Договору від 26.04.2021 № 1 відрізняються від змісту тендерної пропозиції Переможця та проекту договору. А саме розділ 3 Договору доповнено пунктом 3.6 в якому зазначено, що Замовник може зробити попередню оплату послуг, що здійснюються за бюджетні кошти Виконавцем, керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» (із змінами), відповідно до прийнятого рішення головного розпорядника бюджетних коштів. Пункт 4.1 доповнено абзацом в якому зазначено, що термін перебування дітей в Дитячому закладі оздоровлення та відпочинку, що визначений у Додатку 2 до цього Договору, може змінюватись сторонами в межах загальних строків виконання зобов'язань і дії договору, із внесенням відповідних змін у цей Договір у разі:
-виникнення обставин непереборної сили;
-дій третіх осіб, що унеможливлюють належне надання послуг, за винятком випадків, коли ці дії зумовлені залежними від Виконавця обставинами.
Вищезазначене є порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону № 922. Відповідно до пункту 2 частини першої статті 43 Закону № 922 договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону.
Період усунення порушень:
02.07.2021 11:22 - 17.07.2021 00:00
Дата публікації висновку:
02.07.2021 11:22
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація во вкладенні
Дата публікації звіту:
08.07.2021 17:22
Запити/Пояснення
Номер:
c8eeb929d7784435a1c59487e1a46f75
Назва:
Щодо реалізації права на оскарження у судовому порядку
Дата опублікування:
17.07.2021 19:39
Опис:
Враховуючи те, що у зв’язку з неотриманням через електронну систему закупівель згідно з частиною сімнадцятою статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (із змінами) документів, які встановлюють адміністративно-правовий статус працівників органу держаудитслужби, неможливо з’ясувати чи відповідають рішення, прийняті суб’єктом владних повноважень, а також дії, вчинені суб’єктом владних повноважень на виконання делегованих повноважень, чинному законодавству України.
Відповідно цей факт унеможливлює реалізацію права замовника на звернення до органів судової влади щодо оскарження Висновку про результати моніторингу закупівлі, який опублікований посадовими особами органу державного фінансового контролю 02.07.2021 з зазначенням кінцевого строку оскарження – 17.07.2021, у строки встановлені частиною десятою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі».
Водночас слід враховувати, що відповідно до частини сьомої статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що до заяви про визнання індивідуального акта протиправним чи адміністративного договору недійсним додається також оригінал або копія оспорюваного акта чи договору або засвідчений витяг з нього, а у разі відсутності акта чи договору у позивача – клопотання про його витребування.
Проте, діючим законодавством про адміністративне судочинство України не заборонено оскаржувати у судовому порядку акти суб'єктів владних повноважень – в межах строків встановлених процесуальним законом.