-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт підвальних приміщень та захисної споруди цивільного захисту-сховища № 18240, вбудованого в двоповерхову будівлю навчального корпусу Краматорської загальноосвітньої санаторної школи-інтернату І-ІІ ступенів №10 Донецької обласної ради, розташованої за адресою: 84333, м. Краматорськ, вул. Василя Стуса, б.15
Завершена
3 383 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 918.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 918.50 UAH
Номер:
f3414221d14b450d946b7cce56cb542c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-07-15-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.07.2021 00:00
Період моніторингу:
15.07.2021 14:40 - 06.08.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
15.07.2021 № 450
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 15.07.2021 № 450.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2021-03-22-008605-c, 22.03.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України № 003100-18/7042-2021 від 07.06.2021.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082.
За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до вимог Закону порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ГРІН-ТРЕЙД КОМПАНІ», визначення його переможця та укладення з ним договору встановлено порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону.
Також встановлено, що умови проєкту договору (Додаток №4 до тендерної документації) та укладеного за результатами проведеного тендеру договору суперечать нормам статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівнцтві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668.
Крім того встановлено, що подана у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ГРІН-ТРЕЙД КОМПАНІ» банківська гарантія не відповідає вимогам наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України віл 14.12.2020 №2628.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону, а саме вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ПП «Галич-Моторс» щодо розірвання договору. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 липня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Краматорської загальноосвітньої санаторної школи-інтернату І-ІІ ступенів № 10 Донецької обласної ради (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-03-22-006125-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «ДОНІНТЕРПЛАСТ» (щодо правомірності її відхилення Замовником) та тендерну пропозицію ТОВ «ГРІН-ТРЕЙД КОМПАНІ»; протоколи засідання тендерного комітету від 13.04.2021 та від 14.04.2021; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «ГРІН-ТРЕЙД КОМПАНІ» як переможцем тендеру документи після аукціону; договір підряду від 26.04.2021 №3132/1, додаткову угоду №1 від 05.05.2021 до вказаного договору.
Відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №1082) розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи.
Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником розміщено та оприлюднено інформацію в електронній системі про проведення процедури закупівлі UA-2021-03-22-008605-c шляхом заповнення відповідних електронних полів та завантаження документів (річний план закупівель, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, повідомлення про намір укласти договір, договір тощо).
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Однак, проведеним моніторингом встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів, на них накладено електронний цифровий підпис посадової особи Замовника (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим порушено вимоги пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082.
Також проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до умов частини 2 розділу ІІІ тендерної документації Замовником вимагалося надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії із строком дії - не менше 90 календарних днів з дня розкриття тендерних пропозицій, розмір забезпечення – 16 918,50 грн із зазначенням у вказаній частині розділу ІІІ тендерної документації умов надання такого забезпечення.
Однак, на порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону в оприлюдненому Замовником оголошенні про проведення відкритих торгів відсутня інформація про вид та умови забезпечення тендерних пропозицій (наведено лише інформацію про розмір забезпечення тендерної пропозиції).
За умовами п. 6.4. проєкту договору (Додаток №4 до тендерної документації) підрядник гарантує якість закінчених робіт, гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку. При цьому, за умовами п.15.1 підрядник гарантує можливість експлуатації об’єкта відповідно до даного договору протягом п’яти років після прийняття об’єкта Замовником. Підрядник гарантує якість виконаних робіт і можливість експлуатації об’єкта відповідно до умов проекту впродовж гарантійного терміну – 5 (п’яти) років.
Аналогічні умови містяться у пунктах 6.4 та 15.1 укладеного за результатами проведеного тендеру договору підряду від 26.04.2021 №3132/1.
Водночас, відповідно до вимог статті 884 Цивільного кодексу України підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Також, відповідно до пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668, які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва та застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Таким чином, умови проєкту договору (Додаток №4 до тендерної документації) та укладеного за результатами проведеного тендеру договору підряду від 26.04.2021 №3132/1 суперечать нормам статті 884 Цивільного кодексу України та пункту 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668.
Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України віл 14.12.2020 №2628 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03.03.2021 за №275/35897 та чинний з 19.03.2021, далі – Наказ Мінекономрозвитку №2628) затверджено форму і Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. У вказаному наказі визначено обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями.
Однак, проведеним моніторингом встановлено, що у тендерній документації Замовника на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону визначено умови надання забезпечення тендерної пропозиції, що не відповідають вимогам Наказу Мінекономрозвитку №2628. Зокрема, тендерна документація Замовника не містить вимог щодо відповідності забезпечення тендерної пропозиції (банківської гарантії) вимогам, встановленим наказом Мінекономрозвитку №2628.
Як наслідок, подана у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ГРІН-ТРЕЙД КОМПАНІ» банківська гарантія (№ G9116/21, видана АТ «Комерційний індустріальний Банк») не відповідає формі, затвердженій наказом Мінекономрозвитку №2628, та не містить всієї інформації, яка передбачена у формі, затвердженій зазначеним наказом Мінекономрозвитку.
Також, відповідно до пунктів 3 та 4 Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції (наказ Мінекономрозвитку №2628) реквізити гарантії, визначені у формі, є обов’язковими для складання гарантії, у реквізитах гарантії щодо повного найменування гаранта зазначається, зокрема, інформація про SWIFT-адреса гаранта (у разі, якщо гарантом є банк).
Однак, у поданій учасником ТОВ «ГРІН-ТРЕЙД КОМПАНІ» банківській гарантії (№ G9116/21, видана АТ «Комерційний індустріальний Банк») відсутня SWIFT-адреса банка-гаранта.
Згідно з нормою частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що в недотримання вимог частини шостої статті 17 Закону переможцем тендеру ТОВ «ГРІН-ТРЕЙД КОМПАНІ» у визначений Законом термін не надано Замовнику шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3 та 8 частини першої статті 17 Закону.
Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Однак, на порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця ТОВ «ГРІН-ТРЕЙД КОМПАНІ», яким не надано документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону (пункти 2, 3 та 8 частини першої статті 17), а укладено з ним договір підряду від 26.04.2021 №3132/1 на суму 3 020 000,00 грн з ПДВ.
Період усунення порушень:
23.07.2021 15:16 - 07.08.2021 00:00
Дата публікації висновку:
23.07.2021 15:16
Оскарження висновку в суді
Опис:
06.08.2021 року Замовником Краматорська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІ ступенів №10 Донецької обласної ради подана позовна заява до суду про визнання висновку Західного офісу Держаудитслужби від 23.07.2021 року про результати моніторингу закупівлі № UA-2021-03-22-008605-с недійсним та про його подальше скасування.
Дата публікації:
06.08.2021 16:24
Дата відкриття провадження:
28.08.2021 14:00
Номер відкриття провадження:
200/10179/21, отримано рекомендованим листом 01.09.2021
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Краматорська загальноосвітня санаторна школа-інтернат І-ІІ ступенів №10 Донецької обласної ради (далі - Замовник) з наявним висновком Державної аудиторської служби України Західний Офіс Держаудитслужби про результати моніторінгу процедури закупівлі UA-2021-03-22-008605-с від 23.07.2021 року не згоден. У зв'язку з чим надаємо аргументовані заперечення до вказаного висновку, які містяться в прикріпленому нижче файлі. Вказаний висновок буде оскаржений до суду протягом 10 робочих днів відповідно до законодавства про що Держаудитслужбу буде проінформовано через електронну систему закупівель.
Дата публікації звіту:
29.07.2021 18:17