Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозицій
ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» та ТОВ «СУНП Автострада» установлено порушення вимог абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, стану виконання рішень Антимонопольного комітету України як органу оскарження, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема розірвати договір з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 вересня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), стану виконання рішень Антимонопольного комітету України як органу оскарження, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Служби автомобільних доріг у Рівненській області (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 11.05.2021 № 167 (зі змінами), рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері закупівель (далі – Колегія АМКУ) від 28.04.2021 № 9431-р/пк-пз, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Енергетично-дорожнє будівництво» (далі - ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво») та товариства з обмеженою відповідальністю «Автострада» (далі – ТОВ «СУНП Автострада»), протокол про прийняття рішення щодо наміру укласти договір від 10.06.2021 б. н., повідомлення про намір укласти договір від 10.06.2021, договір про закупівлю робіт від 29.06.2021 № 32 (далі – Договір), пояснення Замовника на запит Держаудитслужби, отримані 16.09.2021 через електронну систему закупівель.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник відповідно до частини третьої статті 22 Закону установив інші вимоги до учасників, зокрема у пункту 1 розділу ІІІ до тендерної документації установлено вимогу щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції листи-згоди на обробку персональних даних складені відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних» від осіб Учасника, персональні дані яких надані або містяться у складі тендерної пропозиції.
Водночас учасник ТОВ «СУНП «АВТОСТРАДА» у складі своєї тендерної пропозиції не надано листа-згоди на обробку персональних даних громадянина України Волощука Володимира Сергійовича, які містяться у довіреності
від 19.03.2018 серії НМТ № 347803, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу ІІІ до тендерної документації.
Однак, на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «СУНП «АВТОСТРАДА», як таку, що не відповідає іншим вимогам щодо предмета закупівлі та допустив її до оцінки.
Також установлено, що відповідно до підпункту 1.3.1 пункту 1.3 додатку 2 до тендерної документації Замовник для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції інформаційної довідки про наявність асфальтобетонного(их) заводу (ів) із зазначенням типу, найменування, марки, моделі тощо з документальним підтвердженням, зокрема картки обліку основних засобів власника асфальтобетонного(их) заводу(ів) (інвентарна(ні) картка(ки) за типовою формою №ОЗ-6), повинні містити усі необхідні записи відповідно до форми, що затверджена чинним законодавством України.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» інвентарна картка обліку основних засобів на асфальтобетонний завод не містить короткої інформації щодо індивідуальних характеристик об’єкту (найменування конструктивних елементів та інших ознак, що характеризують обєкт) як це передбачено за типовою формою №ОЗ-6, затвердженою наказом Мінстату України від 29.12.1995 № 352, чим не дотримано вимоги підпункту 1.3.1 пункту 1.3 додатку 2 до тендерної документації.
Проте, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво», як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, та допустив її до аукціону.
Згідно із пунктом 2 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Період усунення порушень:
30.09.2021 17:42 - 19.10.2021 00:00
Дата публікації висновку:
30.09.2021 17:42
Опис звіту:
Аргументовані заперечення до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-03-22-000293-c
Відповідно до наказу Державної аудиторської служби України від 08.09.2021 №301 «Про початок моніторингу закупівель» був здійснений моніторинг відкритих торгів на закупівлю робіт з капітального ремонту автомобільної дороги державного значення Н-25 Городище - Рівне - Старокостянтинів на ділянці км 45+000 – км 50+000, проведених Службою автомобільних доріг у Рівненській області (далі – Замовник) (інформація про процедуру закупівлі опублікована в електроній системі Prozorro за номером UA-2021-03-22-000293-c).
За результатами моніторингу закупівлі Держаудитслужбою 30.09.2021 опубліковано висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, відповідно до якого за результатами розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, стану виконання рішень Антимонопольного комітету України як органу оскарження, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом - порушень не встановлено.
Поряд з цим Держаудитслужба зобов’язує Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема розірвати договір з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Замовник категорично не погоджується з висновками Державної аудиторської служби України, заперечує наявність будь яких порушень під час проведення даних відкритих торгів, та користуючись наданим Законом правом, надає свої аргументовані заперечення до висновку по результати моніторингу цієї процедури закупівлі.
За результатами моніторингу закупівлі Держаудитслужбою установлено, що Замовник відповідно до частини третьої статті 22 Закону установив інші вимоги до учасників, зокрема у пункту 1 розділу ІІІ до тендерної документації установлено вимогу щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції листи-згоди на обробку персональних даних складені відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних» від осіб Учасника, персональні дані яких надані або містяться у складі тендерної пропозиції. Водночас учасник ТОВ «СУНП «АВТОСТРАДА» у складі своєї тендерної пропозиції не надав листа-згоди на обробку персональних даних громадянина України Волощука Володимира Сергійовича, які містяться у довіреності від 19.03.2018 серії НМТ № 347803, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу ІІІ до тендерної документації.
Замовник заперечує такий висновок ґрунтуючись на однозначності вимог тендерної документації, керуючись наступним.
Твердження щодо порушень Замовником Закону ґрунтується на вільній інтерпретації вимог тендерної документації (нова редакція), затвердженої рішенням тендерного комітету Замовника від 11.05.2021 року протокол № 167 (далі - тендерна документація), попри їх чітке та однозначне викладення Замовником, та на суб’єктивних судженнях посадових осіб Державної аудиторської служби України наведених у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі.
В свою чергу замовник заперечує висновок та повідомляє, що з метою дотримання норм та вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922 – VIII (зі змінами та доповненнями) (надалі – Закон 922) Замовником вимагається подання учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції «Листа-згоди на обробку персональних даних для забезпечення участі у процедурі відкритих торгів, цивільно-правових та господарських відносинах. Дана вимога жодним чином не порушує норми діючого законодавства України, зокрема норми Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 року № 2297 – VI (зі змінами та доповненнями) (надалі – Закон № 2297). Згідно з частиною 3 статті 22 Закону № 922, тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Так, з метою перевірки інформації, що надається учасником процедури закупівлі, щодо працівників учасника, Замовником встановлено подання «Листа – згоди на обробку, персональних даних складені відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних» від осіб Учасника, персональні дані яких надані або містяться у складі тендерної пропозиції, для забезпечення участі у процедурі відкритих торгів, цивільно-правових та господарських відносинах». Дана норма не суперечить Закону №2297, а саме частиною 5 статті 6 встановлено «Обробка персональних даних здійснюється для конкретних і законних цілей, визначених за згодою суб’єкта персональних даних, або у випадках, передбачених законами України, у порядку, встановленому законодавством». Частиною 2 статті 7 Закону № 2297 визначено умови застосування обробки персональних даних.
Також слід зазначити, що на момент подачі тендерної пропозиції Учасником ТОВ «СУНП «АВТОСТРАДА», Волощук Володимир Сергійович не є учасником Товариства з обмеженою відповідальністю «СП АВТОСТРАДА», що підтверджується витягом з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 18.05.2021року. Відповідно до п.1 розділу №3 Тендерної документації вказано, що Учасник повинен подати листи-згода на обробку персональних даних складені відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних» від осіб Учасника, персональні дані яких надані або містяться у складі тендерної пропозиції.
У складі Пропозиції ТОВ "СУНП "АВТОСТРАДА" міститься лист-роз'яснення від 16.08.2021 № 737/9/1, відповідно до якого ТОВ "СУНП "АВТОСТРАДА", як Учасник закупівлі повідомляє про неможливість отримання листа-згоди на обробку персональних даних відповідно до Закону України "Про захист персональних даних" у Волощука Володимира Сергійовича. Дана особа є колишнім єдиним учасником Товариства з обмеженою відповідальністю "СП "АВТОСПРАДА", персональні дані якого містяться у Протоколі №04/04-18 від 04.04.2018р. Загальних Зборів Учасників. На дату подачі тендерної пропозиції дана особа не має ніякого відношення до діяльності нашого підприємства, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 30.04.2021 р. Даний документ подано у складі тендерної пропозиції.
Таким чином, станом на дату подання документу та станом на дату розгляду тендерних пропозиції, особа, що зазначена у протоколі №04/04-18 від 04.04.2018 та, відповідно, довіреності від 19.03.2018 серії НМТ № 347803, не є особою учасника, а тому відповідно до умов тендерної документації, учасник не був зобов'язаний надавати лист-згоду на обробку персональних даних.
Отже, висновок посадових осіб Державної аудиторської служби України щодо невідповідності пропозиції учасника ТОВ "СУНП "АВТОСТРАДА" тендерній документації є цілком надуманим та таким, що не відповідає дійсності.
За результатами моніторингу закупівлі Держаудитслужбою установлено, що відповідно до підпункту 1.3.1 пункту 1.3 додатку 2 до тендерної документації Замовник для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції інформаційної довідки про наявність асфальтобетонного(их) заводу (ів) із зазначенням типу, найменування, марки, моделі тощо з документальним підтвердженням, зокрема картки обліку основних засобів власника асфальтобетонного(их) заводу(ів) (інвентарна(ні) картка(ки) за типовою формою №ОЗ-6), повинні містити усі необхідні записи відповідно до форми, що затверджена чинним законодавством України. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» інвентарна картка обліку основних засобів на асфальтобетонний завод не містить короткої інформації щодо індивідуальних характеристик об’єкту (найменування конструктивних елементів та інших ознак, що характеризують об’єкт) як це передбачено за типовою формою №ОЗ-6, затвердженою наказом Мінстату України від 29.12.1995 № 352, чим не дотримано вимоги підпункту 1.3.1 пункту 1.3 додатку 2 до тендерної документації.
Слід зазначити, що відповідно до діючого договору від 19.04.2021 № 1904-01А, укладеного між ТОВ «ВВВ Монтаж» та ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво», ТОВ «ВВВ Монтаж» взяв зобов’язання про безперебійне забезпечення ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» асфальтобетоном та/або щебенево-мастичною асфальтобетонною сумішшю (далі – ЩМАС) для виконання робіт з капітального ремонту автомобільної дороги Н-25 Городище - Рівне - Старокостянтинів на ділянці км 45+000 – км 50+000(UA-2021-03-22-000293-c), про що зазначено у документі «4.2Гарантiйний_лист_поставка_Н25_45-50_км», завантаженому у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво».
В свою чергу ТОВ «ВВВ Монтаж» для забезпечення виробництва асфальтобетонна та/або ЩМАС, відповідно до договору від 11.01.2021 № 1101-01О, укладеного з ТОВ «Гостомель-Промтранс», взято в оренду частину майнового комплексу, до складу якого входить асфальтобетонний завод (установка асфальтозмішувальна ДС-16837), про що зазначено у документі «4.42.2. дог_яринівка», завантаженому у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво». Таким чином, ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» у повній мірі виконало вимоги підпункту 1.1.3 пункту 1.3 Додатку № 2 тендерної документації, в частині надання у складі своєї тендерної пропозиції картки обліку основних засобів за типовою формою № ОЗ-6 власника асфальтобетонного заводу (ТОВ «Гостомель-Промтранс»), при цьому ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» жодним чином не може впливати на організацію ведення обліку основних засобів власника вище вказаного асфальтобетонного заводу. Не зазначення ТОВ «Гостомель-Промтранс» в інвентарній картці обліку основних засобів об’єкта «Установка асфальтозмішувальна ДС-16837» інформації про найменування заводу-виробника та індивідуальні характеристики об’єкта є відповідальністю власника такого об’єкта і не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво», а отже висновок посадових осіб Державної аудиторської служби України щодо невідповідності пропозиції учасника ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» тендерній документації є цілком надуманим та таким, що не відповідає дійсності.
Враховуючи вищевикладене, Замовник вимагає скасувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, проведеного Державною аудиторською службою України, який опублікований в електронній системі закупівель Prozorro 30.09.2021, визнати процедуру закупівлі робіт з капітального ремонту автомобільної дороги Н-25 Городище - Рівне - Старокостянтинів на ділянці км 45+000 – км 50+000 (UA-2021-03-22-000293-c), такою, що проведена у відповідності до Закону.
У разі невиконання зазначених законних вимог, для захисту наших інтересів будемо змушені звернутися до судових органів в порядку передбаченому Законом.
Дата публікації звіту:
07.10.2021 17:07