-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Лікарські засоби: 93 найменування код ДК 021:2015 – 33600000-6 Фармацевтична продукція
Завершена
6 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 32 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 32 500.00 UAH
Номер:
32ca9db8e0cb4f2e80e2a7dd32076f7b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-08-18-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.08.2021 00:00
Період моніторингу:
18.08.2021 11:33 - 11.09.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
16.08.2021 № 434
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Державної аудиторської служби України від 07.06.2021 № 003100-18/7042-2021,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 16.08.2021 № 434
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
20 UA-2021-03-19-009469-c 19.03.2021 Комунальне некомерційне підприємство «Обласний клінічний онкологічний центр Кіровоградської обласної ради» (код 01994959) Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 11 частини 1 статті 10 Закону. Також встановлено не вірне обрання підстав для внесення змін до договору, що не відповідає пункту 2 частини 5 статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог частини 3 статті 17, пункту 2 частини 2 статті 22 Закону.
Крім того встановлено розбіжності при складанні тендерної документації в частині визначення терміну з якого тендерні пропозиції вважаються дійсними.
За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, обрання процедури закупівлі, розгляду тендерних пропозицій учасників, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, шляхом вжиття заходів з недопущення вказаних порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 вересня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, обрання процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання, оприлюднення договору та змін до нього.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Обласний клінічний онкологічний центр Кіровоградської обласної ради» (далі Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення процедури закупівлі, звіт про результати проведення процедури закупівлі, тендерну документацію Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції учасників, протокол засідання тендерного комітету Замовника від 26.04.2021 №82, повідомлення про намір укласти договір, опубліковане в електронній системі закупівель 26.04.2021, договір про закупівлю товару від 07.05.2021 № 5-171/2021, додаткові угоди до договору від 17.05.2021 №1, від 09.06.2021 №2, від 07.07.2021 №3, від 21.07.2021 №4, від 04.08.2021 №5, від 18.07.2021 №6, повідомлення про внесення змін до договору.
Моніторингом установлено, що в підпункті 14 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та в пункті 12 Додатку 3 до тендерної документації Замовник визначив документи, які повинен надати переможець торгів, в тому числі зазначив спосіб надання документального підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктом 12 частини 1 статті 17 Закону шляхом складання довідки в довільній формі.
Проте, суб'єкти господарювання не є розпорядниками інформації про притягнення фізичних осіб до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України та відповідно довідка у довільній формі (до переліку документів як до переможця) не є документальним підтвердженням відсутності підстав, визначених пунктом 12 частини 1 статті 17 Закону.
Так відповідно до пункту 2 наказу Міністерства внутрішніх справ України «Про організацію доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України» від 29.11.2016 № 1256 (далі – Наказ МВС № 1256), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 800/32252 від 10.07.2018, довідки про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України фізичним особам надає Департамент інформатизації МВС та територіальні сервісні центри МВС. Така довідка включає відомості щодо притягнення особи до кримінальної відповідальності чи засудження за будь якими статтями Кримінального кодексу України, у тому числі і статті 149, 150, 150-1 Кримінального кодексу України (правопорушення пов’язані з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми). Умови, підстави та процедуру надання відомостей з інформаційної підсистеми «Оперативно-довідкова картотека» єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, що містить відомості стосовно осіб, яким повідомлено про підозру в учиненні кримінального правопорушення, та осіб, яких засуджено за вчинення кримінального правопорушення, права та обов'язки суб'єктів, що є учасниками зазначеної процедури визначено Порядком доступу до відомостей персонально довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, який затверджений Наказом МВС № 1256.
Отже, на порушення частини 3 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону Замовником у тендерній документації у переліку документів для переможця процедури закупівлі не вірно визначено спосіб документального підтвердження щодо відсутності підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбаченої пунктом 12 частини 1 статті 17 Закону.
Крім того моніторингом установлено розбіжності при складанні тендерної документації. Так відповідно до пункту 4 розділу ІІІ тендерної документації Замовником визначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Проте у пункті 1 Додатку 4 до тендерної документації зазначено про дотримання умов тендерної пропозиції протягом 90 календарних днів з дати розкриття тендерної пропозиції.
За результатами проведеної процедури закупівлі Замовником з переможцем торгів ТОВ «СТМ-Фарм» укладено договір про закупівлю товару від 07.05.2021 № 15-171/2021 на суму 6 467 432,36 гривень. До зазначеного договору укладено шість додаткових угод, якими зменшувалась сума договору, без зменшення кількості ліків, а саме: додатковою угодою від 17.05.2021 № 1 суму договору зменшено на 643,70 грн; додатковою угодою від 09.06.2021 № 2 суму договору зменшено на 868,21 грн; додатковою угодою від 07.07.2021 № 3 суму договору зменшено на 175,70 грн; додатковою угодою від 21.07.2021 № 4 суму договору зменшено на 1 494,96 грн; додатковою угодою від 04.08.2021 № 5 суму договору зменшено на 179,90 грн; додатковою угодою від 18.08.2021 № 6 суму договору зменшено на 0,50 гривень. Загальна сума договору з урахуванням змін, внесених додатковими угодами склала 6 464 069,39 гривень.
Моніторингом установлено, що в електронній системі закупівель Замовником оприлюднювались повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та додаткові угоди. Моніторингом установлено, що підставою для внесення змін до договору додатковими угодами №№ 1,3,5,6 Замовником обрано пункт 2 частини 5 статті 41 Закону, а саме: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю, при цьому обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії. Проте фактично ціни на ліки та сума договору зменшувалась без зменшення обсягів закупівлі. Отже Замовником не вірно обрано підставу для внесення змін до договору вищезазначеними додатковими угодами, що не відповідає пункту 2 частини 5 статті 41 Закону.
Відповідно до пункту 11 частини 1 статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону – протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.
Моніторингом установлено, що додатковою угодою №2 від 09.06.2021 Замовником внесено зміни до договору в частині зменшення суми договору на 868,21 гривень. Проте повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю товару від 07.05.2021 № 15-171/2021 оприлюднено 08.07.2021 (на 29 день) з порушенням термінів, визначених пунктом 11 частини 1 статті 10 Закону.
Період усунення порушень:
08.09.2021 16:04 - 23.09.2021 00:00
Дата публікації висновку:
08.09.2021 16:04
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ПРОТОКОЛ № 124
засідання тендерного комітету
Комунального некомерційного підприємства «Обласний клінічний онкологічний центр Кіровоградської обласної ради»
«14» вересня 2021 року м. Кропивницький
Присутні:
Голова тендерного комітету: Макарук І.М. – директор медичний
Заступник голови тендерного комітету: Тканов Ю.М. – головний інженер
Секретар тендерного комітету : Куценко А.В. – фахівець з публічних закупівель
Члени тендерного комітету:
Заїка Л.М. – головний бухгалтер
Драч – Мамалига Т.С. – фахівець з публічних закупівель
І. Щодо не допущення в подальшому виявлених порушень.
Слухали:
І. Секретаря тендерного комітету Куценко А.В., яка повідомила, що 18.08.2021 року відповідно до Наказу Начальника Управління Східного офісу Держаудитслужби від 16.08.2021 р. № 434 було розпочато моніторинг закупівлі № № UA-2021-03-19-009469-c (Відкриті торги з публікацією англійською мовою) код ДК 021:2015 – 33600000-6 Фармацевтична продукція Лікарські засоби: 93 найменування. У результаті моніторингу було виявлено порушення законодавства у сфері закупівель, а саме:
- Замовник в підпункті 14 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та в пункті 12 Додатку 3 до тендерної документації Замовник визначив документи, які повинен надати переможець торгів, в тому числі зазначив спосіб надання документального підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктом 12 частини 1 статті 17 Закону шляхом складання довідки в довільній формі. Проте, суб'єкти господарювання не є розпорядниками інформації про притягнення фізичних осіб до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України та відповідно довідка у довільній формі (до переліку документів як до переможця), що не є документальним підтвердженням відсутності підстав, визначених пунктом 12 частини 1 статті 17 Закону.
- Встановлено розбіжності при складанні тендерної документації. Так відповідно до пункту 4 розділу ІІІ тендерної документації Замовником визначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 календарних днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Проте у пункті 1 Додатку 4 до тендерної документації зазначено про дотримання умов тендерної пропозиції протягом 90 календарних днів з дати розкриття тендерної пропозиції.
- Моніторингом установлено, що підставою для внесення змін до договору додатковими угодами №№ 1,3,5,6 Замовником обрано пункт 2 частини 5 статті 41 Закону, а саме: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю, при цьому обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії. Проте фактично ціни на ліки та сума договору зменшувалась без зменшення обсягів закупівлі. Отже Замовником не вірно обрано підставу для внесення змін до договору вищезазначеними додатковими угодами, що не відповідає пункту 2 частини 5 статті 41 Закону.
- Відповідно до пункту 11 частини 1 статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону – протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. Моніторингом установлено, що додатковою угодою №2 від 09.06.2021 Замовником внесено зміни до договору в частині зменшення суми договору на 868,21 гривень. Проте повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю товару від 07.05.2021 № 15-171/2021 оприлюднено 08.07.2021 (на 29 день) з порушенням термінів, визначених пунктом 11 частини 1 статті 10 Закону.
Стосовно перших трьох пунктів виявлених порушень, секретар тендерного комітету Куценко А.В. повідомила, що беручи до уваги великий обсяг закупівель, що проводяться в КНП "Обласний клінічний онкологічний центр Кіровоградської обласної ради", а також значне навантаження на особу, що уповноважена проводити публічні закупівлі, яке полягає в належному та правильному створенні тендерної документації, в якій прописується кваліфікаційні критерії до постачальників, технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, прикріплюється проект договору, зазначається критерії та методики оцінки тендерних пропозицій, інформацію про мову, валюту тощо, розгляді та вивченні тендерних пропозицій, що у свою чергу відображаться на правльності кваліфікації учасників (переможців),вказані недоліки, що відображені у висновку Східного офісу Держаудитслужби , допущені уповноваженою особою КНП "ОКОЦ КОР" виключно за технічних причин та є технічними помилками.
Разом з тим, відповідно до чинного законодавства України, учасником-переможцем закупівлі було надано через електронну систему саме оригінал довідки про відсутність судимості відповідно до п 5, 6, 12 частини першої статті 17 Закону України «Про Публічні закупівлі».
Стосовно останнього пункту виявлених порушень секретар тендерного комітету Куценко А.В. повідомила наступне: Додаткова угода № 2 від 09.06.2021 року до договору № 15-171/2021 від 07.05.2021 року з ТОВ "Стм-Фарм" опублікована особою, що уповноважена проводити публічні закупівлі КНП "ОКОЦ КОР" виключно в межі та строки, визначені Законом України "Про публічні закупівлі" (три робочі дні, відповідно до вимог ст.41 наведеного вище Закону).
КНП "ОКОЦ КОР" не зрозуміло , на підставі чого або яким чином авторизований електроний майданчик Етендер.Юа, яким користується Замовник при здійсненні публічних закупівель, поставив дату публікації додаткової угоди № 2 - 08.07.2021 року, адже відповідно до інформації, що міститься на майданчику та в системі Prozorro чітко видно, що датою публікації відповідниої додаткової угоди є саме 09.06.2021 року, а не 08.07.2021 року. (скрін екрану додається)
Пунктом 6. ПОРЯДОКУ розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11 червня 2020 року № 1082 визанчено, що у разі технічного збою під час унесення та/або заповнення інформації через автоматизоване робоче місце, що призводить до того, що інформація не розміщується або не оприлюднюється на веб-порталі чи в електронній системі закупівель, замовник/ЦЗО/учасник/постачальник отримує технічну підтримку на авторизованому електронному майданчику, на якому здійснюється внесення та заповнення інформації документів, а орган оскарження та органи державного фінансового контролю - від адміністратора. У разі потреби замовник/ЦЗО/учасник/постачальник / орган оскарження / органи державного фінансового контролю здійснюють свої дії повторно відповідно до вимог та в межах строків, установлених Законом україни «Про Публічні закупівлі».
Крім цього повідомляємо, що авторизований електронний майданчик Етендер.Юа, відповідно до затвердженого власного Регламенту, не пропускає/блокує всі публікації документів (додатків, додаткових угод), які мають намір опублікуватися понад визначені Законом України "Про публічні закупівлі" строки.
Таким чином, КНП "ОКОЦ КОР" запевняє, що додаткову угоду № 2 оприлюднено виключно в межі та спосіб, визанчені чинним законодавством України.
Вважаємо, що помилка в даті публікації виникла безпосередньо з технічних збоїв в роботі авторизованого електроного майданчику Етендер Юа, оскільки Замовники не можуть коригувати та втручатися в роботу будь-яких авторизованих електронних майданчиків.
Уповноваженою особою КНП "ОКОЦ КОР" відповідально та сумлінно виконуються свої посадові обов’язки та вимоги Закону України "Про публічні закупівлі".
Враховуючи вище вказане тендерний комітет
Вирішив:
1. Секретарю тендерного комітету при розміщенні закупівель та додаткових угод до договорів закупівлі в системі ProZorro, звернути увагу на правильність оформлення тендерної документації та зазначення підстав при зміні істотних умов договору відповідно до частини 5 ст. 41 Закону України «Про Публічні закупівлі».
Результати поіменного голосування членів тендерного комітету
Голова тендерного комітету
Заступник голови тендерного комітету
Секретар тендерного комітету
Члени тендерного комітету: (за) Макарук І.М.
(за) Тканов Ю.М.
(за) Куценко А.В.
(за) Заїка Л.М.
(за) Драч-Мамалига Т.С.
Рішення прийнято одноголосно. «За» – 5 чол. «Проти» – 0 чол.
Голова тендерного комітету
Заступник голови тендерного комітету
Секретар тендерного комітету
Члени тендерного комітету:
__________________
__________________
__________________
__________________
__________________ Макарук І.М.
Тканов Ю.М.
Куценко А.В.
Заїка Л.М.
Драч-Мамалига Т.С.
Дата публікації звіту:
15.09.2021 16:30