-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Паливно-мастильні матеріали
Бензин А-92 – 7 500 літрів Дизельне паливо - 55 000 літрів Газ пропан - 1 000 літрів
Завершена
1 894 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 470.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 470.00 UAH
Номер:
eaf2c06e34dc4d6aae3fe588ca596de2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-09-03-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.09.2021 00:00
Період моніторингу:
03.09.2021 12:38 - 25.09.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
02.09.2021 № 539
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедури закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника Західного
офісу Держаудитслужби Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 02.09.2021 № 539
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
5 UA-2021-03-19-006816-b 19.03.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Швець І.Ю.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 11 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору встановлено порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель під час визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання пояснень (інформації, документів) у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує:
- врахувати виявлені порушення вимог пункту 11 частини другої статті 22 Закону під час розроблення тендерної документації та не допускати їх в подальшому;
- здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону, зокрема, привести істотні умови Договору у відповідність до вимог законодавства у сфері закупівель та оприлюднити їх у встановлені законом строки та/або у разі неможливості, розглянути питання щодо припинення зобов’язань за укладеним Договором з ТОВ «МАГІСТРАЛЬ-ГАЗ», з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 вересня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання пояснень (інформації, документів) у випадках передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Комунального підприємства «Комбінат благоустрою» (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 19.03.2021 № 14/1, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 05.04.2021, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю МАГІСТРАЛЬ-ГАЗ (далі – ТОВ «МАГІСТРАЛЬ-ГАЗ»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою 09.04.2021 № 11/3, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 09.04.2021, договір про закупівлю товару від 28.04.2021 № 0836-КП (далі – Договір), додаткові угоди до Договору від 08.07.2021 № 1, від 05.08.2021 № 2, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 09.07.2021, від 09.08.2021, пояснення Замовника надане через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що відповідно пункту 11 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Однак, Замовник в пункті 4 розділу ІІІ тендерної документації зазначив, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 календарних днів з дати розкриття тендерних пропозицій, чим порушив вимогу пункту 11 частини другої статті 22 Закону, в частині встановлення дати відліку строку дії тендерної пропозиції.
Моніторингом встановлено, що за результатами проведення процедури відкритих торгів на закупівлю дизельного палива між Замовником та переможцем процедури закупівлі ТОВ «МАГІСТРАЛЬ-ГАЗ» (далі – сторони) укладено Договір. На дату укладання Договору (28.04.2021) сторони узгодили істотні умови договору, в тому числі, ціну за одиницю товару, яка за 1 л згідно специфікації до Договору з урахуванням ПДВ склала: бензину А-92 - 26,10 грн/л, дизельного палива - 24,40 грн/л, газу нафтового скрапленого - 15,00 грн/л.
За результатами моніторингу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель під час внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону Додатковою угодою №1 08.07.2021 внесено зміни до істотних умов договору з підстав, які не відповідають вимогам Закону.
Так, між Замовником та ТОВ «МАГІСТРАЛЬ-ГАЗ» укладені додаткові угоди від 08.07.2021 № 1, від 05.08.2021 № 2 до Договору, якими внесено зміни до істотних умов договору в частині збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків без збільшення суми, визначеної в Договорі на підставі пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
Додатковою угодою від 08.07.2021 № 1 сторонами збільшено ціну за одиницю товару: на 5,32% - ціну бензину А-92, яка склала 27,49 грн/л з ПДВ, на 0,49% - ціну дизельного палива, яка склала 24,52 грн/л з ПДВ.
Для обґрунтування коливання ціни товару на ринку під час укладання додаткової угоди від 08.07.2021 № 1 до Договору Замовником були використані:
- довідка Хмельницької торгово-промислової палати №22-05/375 від 06.05.2021, в якій зазначена інформація про рівень цін на ринку України на нафтопродукти в асортименті станом на 06.05.2021;
- довідка Хмельницької торгово-промислової палати №22-05/632 від 06.07.2021, в якій зазначена інформація про рівень цін на ринку України на нафтопродукти в асортименті станом на 06.07.2021 .
Тобто дані довідки відображають дані щодо середньоринкової вартості бензину марки А-92 та дизельного пального з урахуванням ПДВ, що склалися станом на окремі дати, зокрема: на 06.05.2021, на 06.07.2021, та не містять інформації про пропорційність зміни ціни товару на ринку.
Крім того, дані довідки не підтверджують розмір коливання ціни бензину та дизельного палива на розміри, визначені в додаткових угодах, оскільки відповідно до даних цінових інформаційних довідок коливання ціни бензину А-92 на ринку з 06.05.2021 по 06.07.2021 відбулося лише на 4,14% за одиницю товару та дизельного палива – на 0,31%.
Отже, за результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до істотних умов договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону укладено додаткову угоду № 1 від 08.07.2021 до Договору на зміну ціни за одиницю товару в розмірі, непропорційному зростанню ціни на ринку.
Період усунення порушень:
17.09.2021 14:08 - 02.10.2021 00:00
Дата публікації висновку:
17.09.2021 14:08
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовником комунальне підприємство "Комбінат благоустрою" розглянувши висновок Західного офісу Держаудитслужби Державної аудиторської служби України відповідно до пункту 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закону) інформує про те, що Замовником підготовлені та направленні Постачальнику для підпису відповідні зміни до Додаткових угод № 1 та № 2.
Дата публікації звіту:
27.09.2021 23:23
Запити/Пояснення
Номер:
1fae4b29ab9b471f8223a8d7d79e103e
Назва:
Про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
06.09.2021 09:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.09.2021 00:00
Опис:
Про надання інформації (пояснень)
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-03-19-006816-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. №43, постала потреба в отриманні пояснення з наступного питання.
Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Водночас, внесення таких змін до договору про закупівлю має бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Для прийняття такого рішення у замовника повинні бути обґрунтовані та документально підтверджені підстави, зокрема надані постачальником підтвердження (довідка, експертний висновок тощо) компетентних органів (установ, організацій) щодо коливання цін на ринку відповідної продукції. Інформацію щодо коливання ціни товару на ринку можуть надавати уповноважені на те згідно з законодавством органи, установи, організації.
Для уточнення питань, що виникли в ході моніторингу, прошу надати відповідну інформацію (пояснення), а саме: які документи були використанні для обґрунтування коливання ціни товару на ринку під час укладання додаткових угод від 08.07.2021 № 1 та від 05.08.2021 № 2 до договору від 28.04.2021 за № 0836-КП?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Номер:
25af7c3d43cb479cbd6026aab291e9bc
Назва:
ДК 021:2015 “09130000-9 “Нафта та дистиляти” (Паливно-мастильні матеріали)
Дата опублікування:
09.09.2021 22:24
Опис:
Детально у вкладених файлах