Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено, що тендерна документація Замовника не відповідає нормам частини 4 статті 23 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо припинення зобов’язання за договором від 28.04.2021 № 29/04 відповідно до норм частини 2 статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 червня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Дитячо-юнацької спортивної школи «Футбольна академія «Тернопіль» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація від 02.04.2021 року, тендерна пропозиція учасника ТОВ «Тернопільбуд», тендерна пропозиція переможця ТОВ «Світлоцентр», протоколи засідання тендерного комітету від 16.04.2021 № 14 та № 15, повідомлення про намір укласти договір від 16.04.2021, договір про закупівлю від 28.04.2021 № 29/04.
За результатами моніторингу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог частини 4 статті 23 Закону, технічна специфікація Замовника в тендерній документації (розділ «Технічні вимоги до прожекторів потужністю 300Вт та кутом розсіювання 60°» та розділ «Технічні вимоги до прожекторів потужністю 300Вт та кутом розсіювання 30°» Додатку № 2 тендерної документації) містить посилання на конкретну торгову марку та виробника (Samsung, Cree, Osram, Philips або Seoul Semiconductor) з виразом або «еквівалент» без обґрунтування необхідності такого посилання.
Відповідно до підпункту 3.6.2 пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації, від учасників у складі тендерної пропозиції, на підтвердження права виконувати роботи, що передбачені у Додатку № 2 до тендерної документації, зокрема імперативно вимагалось надання дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки, та/або ліцензії на провадження певного виду робіт, що передбачені технічним завданням (Додаток 2 до тендерної пропозиції), якщо отримання такого дозволу, декларації або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством.
Слід відмітити, що відповідно до пункту 6 «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107, експлуатація (застосування) машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, що зазначені у пункті 7 Переліку машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки групи А, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 № 77, зокрема, вантажопідіймальних кранів і машин, підйомників для підіймання працівників, здійснюється на підставі дозволу.
В той же час, відповідно до наданої у складі пропозиції ТОВ «Світлоцентр» довідки про наявність необхідного обладнання машин і механізмів від 07.04.2021 № 18 (далі – Довідка), яка містить відомості про обладнання та матеріально-технічні бази, які необхідні для виконання робіт, та даних пунктів 9 та 10 розділу II підсумкової відомості ресурсів, що надана Замовником 17.06.2021 через електронну систему закупівель на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу від 14.06.2021, вказаним учасником для виконання робіт, передбачених технічним завданням (Додаток № 2 до тендерної документації), заплановано використання орендованих автомобільного телескопічного підйомника АП-17 А-04 та автокрану ЗІЛ ГЯ-13 (пункти 2 та 3 Довідки), вартість роботи яких відповідно до даних підсумкової відомості ресурсів включено до ціни тендерної пропозиції переможця.
Проте, моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Світлоцентр» відсутні дозволи на експлуатацію (застосування) вищевказаних автомобільного телескопічного підйомника та автокрану, що не відповідає умовам підпункту 3.6.2 пункту 6 розділу III тендерної документації.
Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Світлоцентр», як таку, що не відповідала встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, Замовник відміняє тендер.
Період усунення порушень:
18.06.2021 15:37 - 07.07.2021 00:00
Дата публікації висновку:
18.06.2021 15:37