• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Проектно-вишукувальні роботи для об'єкту «Нове будівництво універсального спортивного комплексу, розташованого в парку культури і відпочинку імені Богдана Хмельницького в Металургійному районі міста Кривого Рогу Дніпропетровської області, 50006»

Завершена

5 700 000.00 UAH з ПДВ
Номер: 7ca713a40fe2459b8d5e21fba200dd58
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-05-12-000022
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 12.05.2021 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 12.05.2021 18:22 - 03.06.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 12.05.2021 (дата) Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П. від 12.05.2021 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 12.05.2021 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 17 UA-2021-03-18-007524-c 18.03.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Павло КОСТЕНКО
Адреса: Ukraine, Харківська, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Харківська обл.), +38 (0 50) 607-06-26, kurgan_anna@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення порядку визначення предмета закупівлі
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі встановлено порушення пунктів 4, 5 Розділу 1 Наказу №708. За результатами аналізу питання наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення абзацу 5 пункту 2 частини другої статті 40 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані (додатку); дотримання законодавства під час укладення договору про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 травня 2021 року. Предметом аналізу були: питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані (додатку); наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі; дотримання законодавства під час укладення договору про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік з додатками та змінами до них; протокол засідання тендерного комітету від 18.03.2021 №3/3, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 18.03.2021; договір від 29.03.2021, пояснення Замовника від 19.05.2021 надане через електронну систему закупівель. Моніторингом питання визначення предмета закупівлі встановлено, що предметом договору від 29.03.2021 року №17016, що укладений за результатами вищезазначеної процедури закупівлі, є виконання проектно-вишукувальних робіт, в тому числі виготовлення проектно-кошторисної документації. Відповідно до календарного плану, що міститься в додатку 2 до договору від 29.03.2021 року №17016, передбачено виконання наступних робіт: виготовлення проєктно-кошторисної документації (стадія – Ескізний проект), експертиза ескізного проєкту, виготовлення проєктно-кошторисної документації (стадія – Проект), розділ «Зовнішні мережі інженерного забезпечення» (стадія – Проект), ескпертиза стадії проєкт, виготовлення проєктно-кошторисної документації (стадія – робоча документації) розділ «Зовнішні мережі інженерного забезпечення» (стадія – робоча документації). Відповідно до пунктів 4, 5 Розділу 1 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15.04.2020 року № 708 (далі – Наказ № 708), визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятий наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. При цьому, відповідно до ДК 021:2015, для закупівлі робіт з розробки проектно-кошторисної документації передбачено код ДК 021:2015: 71320000-7 – Послуги з інженерного проектування, а саме код 71322000 – 1 – Послуги з інженерного проектування (виготовлення проектно – кошторисної документації) Однак, вищезазначена закупівля проведена Замовником за кодом ДК 021:2015: 45212000-6 – Будівництво закладів дозвілля, спортивних, культурних закладів, закладів тимчасового розміщення та ресторанів, який передбачає виконання робіт виключно з будівництва, а саме: Будівництво спортивних об’єктів ,Будівництво мистецьких і культурних закладів, Будівництво засобів розміщення та ресторанів, Перебудова кухонь або ресторанів, Будівництво павільйонів. Тобто, ДК 021:2015: 45212000-6 – Будівництво закладів дозвілля, спортивних, культурних закладів, закладів тимчасового розміщення та ресторанів виготовлення проєктно-кошторисної документації не передбачає. Відповідно до пункт 1 частини першої статті 1 Закону України» Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 року № 3038-VI (далі – Закон № 3038-VI), будівництво - нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт об’єкта будівництва. Також, відповідно до пункт 1 частини першої статті 1 Закону № 3038-VI, проектна документація - затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об’ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні вирішення, а також кошториси об’єктів будівництва. Одночасно, відповідно до частини першої стаття 877 Цивільного Кодексу України, підрядник зобов'язаний здійснювати будівництво та пов'язані з ним будівельні роботи відповідно до проектної документації, що визначає обсяг і зміст робіт та інші вимоги, які ставляться до робіт та до кошторису, що визначає ціну робіт. Тобто, проєктування та будiвництвo два окремі предмети закупілі, об’єднання в єдиний код ДК 021:2015 є помилковим. Отже, предмету закупівлі відповідає саме до ДК 021:2015: 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування, а саме код 71322000 – 1 – Послуги з інженерного проектування (виготовлення проектно – кошторисної документації). Таким чином, за результатом проведеного моніторингу встановлено, що визначення предмету закупівлі у річному плані закупівлі на 2021 рік здійснювалось з порушенням Наказ № 708. Моніторингом питання наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі встановлено, що у пункту 13 Форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури зазначено умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до абзацу 5 пункту 2 частини другої статті 40 Закону, а саме: існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності. При цьому, у пункті 14 Форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, Замовник зазначив зокрема наступне. Товариство з обмеженою відповідальністю «Криворіжцивільпроект» є виконавцем проектновишукувальних робіт для об'єкту «Нове будівництво універсального спортивного комплексу, розташованого в парку культури і відпочинку імені Богдана Хмельницького в Металургійному районі міста Кривого Рогу Дніпропетровської області, 50006» на підставі договору №17016 від 11.12.2019. З метою отримання більш економічно вигідного проекту будівництва та забезпечення ефективного, раціонального та економного використання бюджетних коштів було прийнято рішення про внесення змін до архітектурно-планувальних вимог до об’єкту проектування, а саме виключити роботи, пов’язані з улаштуванням льодової арени, що, в свою чергу, зменшить кошторисну вартість об’єкту приблизно на 200 млн. грн. Законом України «Про публічні закупівлі» встановлено імперативну норму, згідно з якою істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених частиною п’ятою статті 41 Закону. У зв’язку з цим 09.03.2021р. було прийнято рішення про розірвання договору №17016 від 11.12.2019р. за згодою сторін про що на веб-порталі уповноваженого органу оприлюднено відповідний звіт. Так, проведеним моніторингом зазначеного питання встановлено, що договір від 11.12.2019 №17016, загальна вартість робіт по якому в редакції додаткової угоди від 22.12.2020 №5 становить 6 525 051,46 грн, було розірвано на стадії виконання ескізного проекту (вартість якого складає 850 292,88 грн, тобто 13% від загальної вартості договору). Крім того, відповідно до обґрунтування, оприлюдненого Замовником, прийнято рішення про внесення змін до архітектурно-планувальних вимог до об’єкту проектування, а саме виключити роботи, пов’язані з улаштуванням льодової арени. Відповідно до завдання на проектування по об’єкту: «Нове будівництво універсального спортивного комплексу, розташованого в парку культури і відпочинку імені Богдана Хмельницького в Металургійному районі міста Кривого Рогу Дніпропетровської області, 50006», одним з Передбачених параметрів для спортивного комплексу є влаштування покриття льодової арени 58х28м з можливістю трансформації покриття для проведення змагань з баскетболу, тенісу, волейболу та гандболу та концертів. Тобто, враховуючи вищевикладене, авторський задум втілений в ескізний проект, створений по договору від 11.12.2019 №17016 потребував корегуванню. Крім того, відповідно до частини першої статті 1112 Цивільного кодексу України визначено, що за договором про створення за замовленням і використання об'єкта права інтелектуальної власності одна сторона (творець - письменник, художник тощо) зобов'язується створити об'єкт права інтелектуальної власності відповідно до вимог другої сторони (замовника) та в установлений строк. Частиною другою статті 1112 Цивільного кодексу України визначено, що договір про створення за замовленням і використання об'єкта права інтелектуальної власності повинен визначати способи та умови використання цього об'єкта замовником. Частиною третього статті 1112 Цивільного кодексу України визначено, що оригінал твору образотворчого мистецтва, створеного за замовленням, переходить у власність замовника. При цьому майнові права інтелектуальної власності на цей твір залишаються за його автором, якщо інше не встановлено договором. Частиною другою стаття 33 Закону України «Про авторське право і суміжні права» визначено, що договір про передачу прав на використання творів вважається укладеним, якщо між сторонами досягнуто згоди щодо всіх істотних умов (строку дії договору, способу використання твору, території, на яку поширюється передаване право, розміру і порядку виплати авторської винагороди, а також інших умов, щодо яких за вимогою однієї із сторін повинно бути досягнено згоди). Однак, договір від 11.12.2019 №17016 укладений відповідно до статтей 887-891 Цивільного кодексу України та не відповідаю визначенню поняття договору про створення за замовленням і використання об'єкта права інтелектуальної власності з диспозиції статті 1112 Цивільного кодексу України. Таким чином, за результатами моніторингу установлено, що Замовник уклав договір з ТОВ «Криворіжцивільпроект» на виконання проектно-вишукувальних робіт для об'єкту «Нове будівництво універсального спортивного комплексу, розташованого в парку культури і відпочинку імені Богдана Хмельницького в Металургійному районі міста Кривого Рогу Дніпропетровської області, 50006» за результатами переговорної процедури без документального обґрунтування щодо наявності прав інтелектуальної власності у ТОВ «Криворіжцивільпроект» на виконання вищезазначених робіт.
Період усунення порушень: 28.05.2021 15:34 - 12.06.2021 00:00
Дата публікації висновку: 28.05.2021 15:34

Оскарження висновку в суді

Опис: 29.06.2021 відкрито провадження за справою 160/9620/21
Дата публікації: 01.07.2021 10:27

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Управлінням капітального будівництва виконкому Криворізької міської ради 11.06.2021 подано до Дніпропетровського окружного адміністративного суду позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі.
Дата публікації звіту: 11.06.2021 14:57

Запити/Пояснення