Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення процедури, порушень не установлено.
Дослідженням тендерної пропозиції переможця торгів встановлено невідповідності вимогам ТД Замовника та кваліфікаційному критерію, встановленому Законом, які не враховано замовником під час розкриття тендерної пропозиції, що призвело до порушення ним п.1 ч.1 ст.31 Закону №922 в частині не відхилення тендерної пропозиції, яка підлягала відхиленню.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку відповідно до п.1 ч.1 ст.31 Закону, а саме скасувати протокол від 11.05.2021 №55, в частині визначення переможцем учасника ПП "БУДІВЕЛЬНИК 2017" та відхилити його тендерну пропозицію, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: «13» травня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення процедури, розгляду тендерної пропозиції учасника, відповідності тендерної пропозиції учасників вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Замовника на 2021 рік; оголошення про проведення процедури відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, тендерну пропозицію переможця торгів приватне підприємство "БУДІВЕЛЬНИК 2017"; протокол розкриття тендерної пропозиції від 05.04.2021; рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 28.04.2021р. № 9463-р/пк-пз; вимога про усунення невідповідностей від 07.05.2021, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 11 травня 2021 року,
В результаті дослідження тендерної пропозиції переможця торгів ПП "БУДІВЕЛЬНИК 2017" встановлено невідповідності вимогам ТД Замовника.
Так, згідно пп.5.3 п.5 Розділ ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовника передбачено, що учасник, з метою підтвердження відповідності критерію, визначеному ст.16 Закону №922 (Наявність документально підтвердженого відповідного досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), в складі тендерної пропозиції повинен надати завірені копії підтверджуючих документів: договір разом з невід’ємними його частинами.
На виконання вказаної вимоги учасником ПП "БУДІВЕЛЬНИК 2017" в складі тендерної пропозиції надано договір від 19.08.2019 №4, укладений з Будинком культури Великобілозерської сільської ради. Предметом вказаного договору є «Реконструкція із застосуванням енергозберігаючих технологій Будинку культури Великобілозерської сільської ради по вул. Шкільна, 3, с. Велика Білозерка, Великобілозерського району Запорізької області» Згідно коду ДК 021:2015- 45454000-4 – Реконструкція.
При цьому, предметом закупівлі по процедурі UA-2021-03-17-010879-c є «Капітальний ремонт приміщень їдальні комплексної будівлі військової частини 3033 Національної гвардії України, розташованої за адресою: м.Бердянськ, вул. Баха,41-а», за класифікатором має код ДК 021:2015: 45000000-7 - Будівельні роботи та поточний ремонт.
За визначенням, наведеним у Державних будівельних нормах ДБН А.2.2-3-2012 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», реконструкція - перебудова введених в експлуатацію в установленому порядку об’єктів будівництва, яка передбачає удосконалення виробництва, підвищення його техніко-економічного рівня та якості продукції, що виготовляється, поліпшення умов експлуатації та проживання, якості послуг, зміну основних техніко-економічних показників (кількість продукції, потужність, функціональне призначення, геометричні розміри тощо).
Реконструкція передбачає збереження елементів несучих і огороджувальних конструкцій та призупинення на час виконання робіт експлуатації об’єкта в цілому або його частин (за умови їх автономності).
Капітальний ремонт - сукупність робіт, які передбачають втручання у несучі конструктивні системи при заміні або відновленні конструкцій, інженерних систем та обладнання введених в експлуатацію в установленому порядку об’єктів будівництва без зміни їх функціонального призначення та зовнішніх геометричних розмірів у зв’язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також благоустрій території.
Капітальний ремонт передбачає призупинення на час виконання робіт експлуатації об’єкта в цілому або його частин (за умови їх автономності).
За Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 роботи, які є предметом закупівлі UA-2021-03-17-010879-c класифікуються за кодом 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація. В той же час роботи з реконструкції (договір з яких ПП "БУДІВЕЛЬНИК 2017" пропонує у якості аналогічного предмету закупівлі) класифікуються за кодом ДК 021:2015: 45454000-4 – «Реконструкція».
Таким чином, учасником ПП "БУДІВЕЛЬНИК 2017" надано договір, який за суттю предмету закупівлі відрізняється від предмета закупівлі по процедурі UA-2021-03-17-010879-c .
Отже, учасником ПП "БУДІВЕЛЬНИК 2017" не дотримано вимогу пп.5.3 п.5 Розділ ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовника та не підтверджено відповідність критерії, визначеному ст. 16 Закону №922 (щодо наявність документально підтвердженого відповідного досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору), що є підставою для застосування наслідків, визначених статтею 31 Закону №922.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.31 Закону №922 Замовник відхиляє тендерну пропозицію, якщо учасник процедури закупівлі:
- не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону;
- не відповідає встановленим абз.1 ч.3 ст.22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
Проте, Замовником пропозицію ПП "БУДІВЕЛЬНИК 2017" не відхилено, чим порушено п.1 ч.1 ст.31 Закону №922.
Відповідно до п.1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовника передбачено, що учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію (якщо учасник надає в складі тендерної пропозиції хоча б один сканований документ) або на кожен електронний документ тендерної пропозиції окремо (якщо такі документи надані у формі електронного документа). Якщо пропозиція містить скановані документи і документи в електронній формі, то учасник повинен накласти КЕП на пропозицію в цілому та/або на кожен електронний документ окремо.
Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify.
Під час перевірки КЕП повинні відображатися прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа). У випадку відсутності даної інформації учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абз.1 ч.3 ст.22 Закону №922 вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі пп.2 п.1 ч.1 ст.31 Закону.
Водночас, після розкриття тендерної пропозиції ПП "БУДІВЕЛЬНИК 2017" Замовник, керуючись ст. 26, 29 Закону №922, оприлюднив вимогу щодо усунення невідповідності тендерної пропозиції вимогам ТД Замовника. Учасником ПП "БУДІВЕЛЬНИК 2017" виконані вказані вимоги, проте, на оприлюднені документи накладено електронну печатку підприємства, чим не дотримано вказані вимоги ТД Замовника. Відповідно, при перевірці на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify прізвище та ініціали особи уповноваженої на підписання тендерної пропозиції не ідентифікуються.
Згідно вимог ТД Замовника у випадку відсутності даної інформації учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абз.1 ч.3 ст.22 Закону №922 вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозиція має буде відхилена на підставі пп.2 п.1 ч.1 ст.31 Закону №922. Проте, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ПП "БУДІВЕЛЬНИК 2017" з вказаних підстав, чим порушено пп.2 п.1 ч.1 ст.31 Закону №922.
В ході моніторингу питання, висвітлені в рішенні постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 28.04.2021р. № 9463-р/пк-пз не досліджувались.
Період усунення порушень:
13.05.2021 16:17 - 28.05.2021 00:00
Дата публікації висновку:
13.05.2021 16:17