-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Пара, гаряча вода та пов’язана продукція. Послуги з постачання пари та гарячої води в системи опалення гуртожитків та навчальних корпусів.
Пара, гаряча вода та пов’язана продукція. Послуги з постачання пари та гарячої води в системи опалення гуртожитків та навчальних корпусів.
Завершена
2 000 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
0a63f2b3f16f433c905c90d4e2654a8e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-05-14-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.05.2021 00:00
Період моніторингу:
14.05.2021 15:29 - 05.06.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
14.05.2021
№ 311
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій ДАВИДЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 14.05.2021 № 311.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі,присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
8. UA-2021-03-15-009223-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов для застосування переговорної процедури установлено порушення вимог абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 8 частини 6 статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо припинення зобов’язання за договором від 24.03.2021 року № 79 відповідно до норм частини 2 статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 травня 2021 року.
Предметом аналізу були питання щодо: наявності умов для застосування переговорної процедури, визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані Відокремленого структурного підрозділу «Фаховий коледж будівництва, архітектури та дизайну Поліського національного університету» (далі – Замовник), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, протокол проведення переговорів від 15.03.2021 року, повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) від 15.03.2021 року, договір про закупівлю послуг від 24.03.2021 року № 79, додаткові угоди від 24.03.2021 року № 1 та від 01.04.2021 року № 2, пояснення Замовника від 20.05.2021 року та 21.05.2021 року, надані через електронну систему закупівель.
Аналізом умов застосування переговорної процедури закупівель встановлено, що переговорна процедура закупівель проведена відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону, а саме: відсутності конкуренції з технічних причин.
При цьому, відповідно до пункту 8 частини 6 статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію, зокрема, обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Проте, моніторингом установлено, що на порушення вимог пункту 8 частини 6 статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель, не містить посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, чим відповідно не підтверджено наявність умов щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону.
Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог пункту 2 частини 8 статті 40 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель переговорна процедура закупівлі відміняється замовником.
Крім того, за результатами моніторингу питання щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, встановлено, що Замовник, на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель, від 14.05.2021 року надав через електронну систему закупівель пояснення щодо прийнятих рішень 20.05.2021 року, тобто, протягом чотирьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень, а не протягом трьох робочих днів, чим порушив вимоги частини 5 статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
26.05.2021 16:36 - 10.06.2021 00:00
Дата публікації висновку:
26.05.2021 16:36
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Коледжем глибоко вивчено і розглянуто питання щодо виявлених порушень у прийнятті тендерним комітетом коледжу рішення про застосування спрощеної
перговорної процедури закупівлі Пари, гарячої води та супутньої продукції без відповідних експертиз. Уповноваженою особою прийнято відповідні рішення щодо виконання заходів висноівку моніторингу. Додаємо відповідні протокольні рішення та частковий витяг основних позицій тендерної документації. З повагою, А.Поліщук
Дата публікації звіту:
31.05.2021 15:52
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionProcurementMethodType: Так
- documentsForm: Так
- corruptionCancelled: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом розірвання договору.
Дата публікації:
24.06.2021 14:57
Запити/Пояснення
Номер:
25df72df07ab41ddb332c5ffaf671d7c
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
14.05.2021 15:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.05.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Пара, гаряча вода та пов'язана продукція» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-03-15-009223-b) та ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні інформації.
Так, відповідно до ч. 1 ст. 40 Закону визначено, що переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 40 Закону передбачено, що переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, відсутності конкуренції з технічних причин.
Слід зазначити, що згідно п. 8 ч. 6 ст. 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Так, аналізом даних електронної системи закупівель встановлено, що у повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури відсутнє посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі, відсутність якого фактично також не підтверджує настання умов, щодо застосування переговорної процедури закупівлі визначених абз. 4 п. 2 ч. 2 ст. 40 Закону.
Слід відмітити, що аналогічна позиція з даного приводу зазначена (порушення вимог Закону внаслідок відсутності обґрунтувань в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури) у постанові Верховного суду України від 19 березня 2020 року у справі № 460/853/19.
Отже, поясніть чому повідомлення про намір укласти договір про закупівлю не містить обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
edf4280e1f55491491899f7f834fb07a
Назва:
Відповідь на запит від 14.05.2021 року.
Дата опублікування:
20.05.2021 12:39
Опис:
При оприлюдненні плану закупівлі пари, гарячої води та супутньої продукції для потреб коледжу на 2021 рік, тендерним комітетом було розглянуто питання та внесено пропозицію про застосування скороченої переговорної процедури закупівлі з урахуванням відсутності конкуренції з технічних причин. При прийнятті такого рішення тендерний комітет виходив з міркувань, що у кінці 2020 року було двічі оголошено відкриті торги на закупівлю пари, гарячої води та супутньої продукції ( ID: UA-2020-10-20-007031-c та ID: UA-2020-11-09-006533-c) та саме через фактор відсутності конкуренції з технічних причин відкриті торги не відбулись. Технічні причини полягають в тому, що на території коледжу підприємством "Крігер Енергія" змонтовано та введено в експлуатацію твердопаливну котельню до якої приєднано теплові мережі коледжу. За таких обставин конструктивно неможливо отримання теплоносія в систему опалення коледжу від іншого постачальника. При цьому слід зазначити, що вартість одиниці виробленої теплової енергії твердопаливною котельнею "Крігер Енергія" нижча за вартість теплової енергії яку виробляє Житомиртеплокомуненерго. Крім того Житомиртеплокомунеенрго проведено від'єднання мереж теплопосачання коледжу від загально міської мережі. Коледжем направлено письмовий запит до Житомиртеплокомуненерго про надання підвердження про відключення від загально міської теплової мережі. При отриманні відповідних документів додатково повідомимо Вас. Разом з тим додаємо протоколизасідання тендерного комітету та проведення переговорів з постачальником.
Номер:
5abe2d921e6447258c7e8de861280180
Назва:
Відповідь на запит від 14.05.2021 року.
Дата опублікування:
21.05.2021 10:42
Опис:
Додатково доповнюємо раніше надану відповідь, щодо об'єктивних причин відсутності конкуренції з технічних причин при проведенні закупівлі пари, гарячої води та подібної продукції для потреб коледжу на 2021 рік у зв'язку із відключенням систем опалення коледжу від загально міської теплової мережі Житомиртеплокомуненерго та приєднанням систем опалення до твердопаливної котельні "Крігер Енерго", яка розташована на території коледжу і технічна можливість отримати теплоносій від іншого постачальника відсутня повністю. Відключення від міської тепломережі Житомиртеплокомуненерго приміщень коледжу здійснено згідно рішення міської ради. Копію рішення додаємо. З повагою Голова тендерного комітету коледжу А. Поліщук.