-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин А- 95, бензин А-92, дизельне паливо
Завершена
704 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 522.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 522.50 UAH
Номер:
7a10273277c04bc5855158a23adfb2a7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-08-11-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.08.2021 00:00
Період моніторингу:
11.08.2021 15:48 - 04.09.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
10.08.2021 № 500
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедури закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника Західного
офісу Держаудитслужби Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 10.08.2021 № 500
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
6 UA-2021-03-15-008037-b 15.03.2021 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Швець І.Ю.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Несвоєчасне надання або ненадання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено порушення пункту 14 Наказу № 1082.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання внесення змін до договору встановлено порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель під час визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 серпня 2021.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства під час внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання пояснень (інформації, документів) у випадках передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Городоцька міська багатопрофільна лікарня» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 15.03.2021 № 43, звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру від 19.03.2021 за номером ID: UA-2021-03-15-008037-b.b1, відповідь Замовника на звернення від 19.03.2021 та від 20.03.2021 за номером ID: UA-2021-03-15-008037-b.a2, відповідь Замовника на звернення від 26.03.2021, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 05.04.2021, тендерну пропозицію учасника - переможця торгів фізичної особи-підприємця Банас Генадія Володимировича (далі - ФОП Банас Г.В.), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06.04.2021 № 58, повідомлення про намір укласти договір від 06.04.2021, договір про закупівлю за державні кошти від 19.04.2021 № 225 (далі – Договір), додаткова угода від 11.05.2021 №1 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору від 11.05.2021, пояснення Замовника надані через електронну систему закупівель.
Моніторингом встановлено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі в оголошення не дотримано пункту 14 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Наказ №1082) щодо зазначення коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Моніторингом процедури закупівлі встановлено, що за результатами тендеру Замовником укладено Договір з переможцем процедури закупівлі ФОП Банас Г.В. на суму 649 900,00 гривень. На дату укладання Договору (19.04.2021) сторони узгодили істотні умови договору, в тому числі ціну за одиницю товару, яка згідно специфікації до Договору становила: ціна за 1 л бензину А-92 склала 24,00 грн без ПДВ, за 1 л бензину А-95 склала 24,85 грн без ПДВ, за 1 л дизельного палива склала 23,50 грн без ПДВ та кількість товару: бензину А-92 – 20000 л, бензину А 95 – 4000 л, дизельного палива – 3000 л.
Додатковою угодою від 11.05.2021 № 1 до Договору внесено зміни до істотних умов Договору на підставі пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону, внаслідок чого з 11.05.2021 ціна бензину А-92 зросла на 10%, А-95 – на 9,97%.
Відповідно до наданих Замовником пояснень та копій документів, підстава внесення змін до істотних умов Договору обґрунтовується листом ФОП Банас Г.В. від 07.05.2021 № 51, щодо підняття ціни за одиницю товару за договором з наступними додатками:
- комерційні пропозиції на поставку нафтопродуктів від ТОВ «Окко-Бізнес-Партнер» для мережі АЗС ОККО із запропонованою ціною на нафтопродукти станом на 19.04.2021: бензину А-92 за ціною 25,65 грн/л, бензину А-95 – 26,20 грн/л, дизельного палива – 22,05 грн/л з урахуванням ПДВ; станом на 07.05.2021: бензину А-92 за ціною 27,05 грн/л, бензину А-95 – 27,70 грн/л, дизельного палива – 24,25 грн/л з урахуванням ПДВ.
- пропозиції на придбання нафтопродуктів по безготівковому розрахунку ТОВ «Альянс Ойл Україна» для мережі АЗС Shell в Україні станом на 19.04.2021: бензину А-92 за ціною 25,00 грн/л, бензину А-95 – 25,60 грн/л, дизельного палива – 22,00 грн/л з урахуванням ПДВ; станом на 06.05.2021: бензину А-92 за ціною 26,10 грн/л, бензину А-95 – 27,10 грн/л, дизельного палива – 24,20 грн/л з урахуванням ПДВ.
Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії.
Згідно роз’яснення Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 № 3304-04/69987-06 під пропорційністю розуміється збільшення ціни саме на такий відсоток, на який відбулося коливання на ринку, але не більше ніж на 10 відсотків.
Інформацію щодо коливання ціни товару на ринку можуть надавати уповноважені на те згідно з законодавством органи, установи, організації. Перелік таких організацій не є вичерпним.
В ході моніторингу Замовником не підтверджено обґрунтування, на підставі якого було збільшено розмір вартості одиниці палива на розмір, що не є ПРОПОРЦІЙНИМ ДО ЗМІНИ ЦІНИ НА РИНКУ, надавши лише інформацію комерційної пропозиції про зміну ціни на паливо торгівельної марки ОККО та Shell.
Разом з тим, відповідно до інформації інтернет-ресурсу https://index.minfin.com.ua/ ринкова ціна на нафтопродукти у проміжку з моменту укладання Договору від 19.04.2021 до додаткової угоди від 11.05.2021 коливалася наступним чином:
- станом на 19.04.2021 ціна бензину А-92 складала 27,68 грн/л, бензину А-95 – 28,57 грн/л, дизельного палива – 28,32 грн/л з урахуванням ПДВ;
- станом на 07.05.2021 ціна бензину А-92 складала 27,89 грн/л, бензину А-95 – 28,91 грн/л, дизельного палива – 28,37 грн/л з урахуванням ПДВ;
- станом на 11.05.2021 ціна бензину А-92 складала 27,91грн/л, бензину А-95 – 28,94 грн/л, дизельного палива – 28,37 грн/л з урахуванням ПДВ.
Отже, з моменту укладення договору №225 від 19.04.2021 до моменту укладення додаткової угоди № 1 від 11.05.2021, ринкові ціни на бензин змінювались наступним чином: вартість за одиницю бензину марки А-95 зросла на 1,3 %, вартість бензину марки А-92 – зросла на 0,8%.
Враховуючи викладене, укладання додаткової угоди від 11.05.2021 № 1 до Договору суперечить вимогам пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону, укладено додаткову угоду від 11.05.2021 № 1 до Договору про зміну ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку.
Під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Замовнику 12.08.2021 через електронну систему закупівель направлено запит про надання відповідних пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, зокрема, щодо обґрунтування коливання ціни товару та відповідності тендерної пропозиції вимогам тендерної документації, проте в порушення частини п’ятої статті 8 Закону Замовник оприлюднив відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель 19.08.2021, чим не дотримав терміну (три робочих дні з дня оприлюднення запиту).
Крім того, Замовником у пункті 3.4 розділу III «Сума договору» та пунктах 11.4, 11.6 розділу XІ «Інші умови» договору від 19.04.2021 № 225 здійснено посилання на невідповідні статті чинної редакції Закону (на статтю 36) замість статті 41 Закону.
На дату закінчення моніторингу (25.08.2021) Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю від 19.08.2021.
Період усунення порушень:
26.08.2021 11:40 - 10.09.2021 00:00
Дата публікації висновку:
26.08.2021 11:40
Запити/Пояснення
Номер:
ecbe7afd777f4f8684128517dca4f2ba
Назва:
Про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
12.08.2021 08:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.08.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-03-15-008037-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. №43, постала потреба в отриманні пояснення з наступного питання.
Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Водночас, внесення таких змін до договору про закупівлю має бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Для прийняття такого рішення у замовника повинні бути обґрунтовані та документально підтверджені підстави, зокрема надані постачальником підтвердження (довідка, експертний висновок тощо) компетентних органів (установ, організацій) щодо коливання цін на ринку відповідної продукції. Інформацію щодо коливання ціни товару на ринку можуть надавати уповноважені на те згідно з законодавством органи, установи, організації.
Для уточнення питань, що виникли в ході моніторингу, прошу надати відповідну інформацію (пояснення), а саме: які документи були використані для обґрунтування коливання ціни товару на ринку під час укладання додаткової угоди від 11.05.2021 № 1 до договору від 19.04.2021 № 225?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Номер:
dce04f15ff8441a68e2ebae3bcbda21e
Назва:
Підстава для внесення змін
Дата опублікування:
19.08.2021 17:34
Опис:
На придбання паливно-мастильних матеріалів КНП «Городоцька МБЛ» у 2021 році у системі Прозорро оголошено закупівлю UA-2021-03-15-008037-b, за результатами якої між КНП «Городоцька МБЛ» та ФОП Банас Г.В. укладено договір про закупівлю товарів №225 від 19.04.2021 року. Та на підставі звернення ФОП Банас Г.В. від 07.05.2021 року №51 внесено зміни №1 від 11.05.2021 до Договору №225 від 19.04.2021, у зв’язку із отриманими даними від ТОВ «ОККО-Бізнес Партнер» щодо коливання цін на нафтопродукти за період з 19.04.2021 по 07.05.2021, ТОВ «Альянс Ойл Україна» за період з 19.04.2021 по 06.05.2021, а також даних інтернет ресурсу index.minfm.com.ua. Сума договору 649900,00 грн., зобов’язання по договору сторонами виконані.
Разом з тим, згідно ч. 8 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю повинно містити таку інформацію:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;
2) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (у разі застосування переговорної процедури закупівлі);
3) дата укладення та номер договору про закупівлю;
4) найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасника, з яким укладено договір про закупівлю;
5) ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань/реєстраційний номер облікової картки платника податків учасника, з яким укладено договір про закупівлю;
6) місцезнаходження (для юридичної особи) або місце проживання (для фізичної особи) учасника, з яким укладено договір про закупівлю, номер телефону;
7) дата внесення змін до договору про закупівлю;
8) випадки для внесення змін до істотних умов договору відповідно до цієї статті;
9) опис змін, що внесені до істотних умов договору.
Таким чином, у вищевказаному Законі відсутня норма щодо відображення обґрунтування та документального підтвердження внесення змін у повідомленні.
Також, законодавством у сфері публічних закупівель конкретну юридичну чи фізичну особу, наділену повноваженнями надавати інформацію на підтвердження коливання ціни товару на ринку, не визначено, як і не визначено форму/вигляд інформації.