-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 09130000-9 – «Нафта і дистиляти» (бензин А-92 та дизельне паливо)
Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання документів, складених мовою іншою, ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою. Документи викладені іншою мовою, ніж українська, повинні мати автентичний переклад на українською мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою.
Завершена
3 605 750.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 028.75 UAH
мін. крок: 0.5% або 18 028.75 UAH
Номер:
beb469b2baae4644bbc96e396b737a9a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-08-11-000057
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.08.2021 00:00
Період моніторингу:
12.08.2021 09:10 - 07.09.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
11.08.2021 № 501
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 11.08.2021 № 501.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-03-15-003210-c, 15.03.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України № 003100-18/7042-2021 від 07.06.2021.
В.о. начальника
відділу контролю у сфері закупівель Галина ГАВЧАК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено пункту 19 частини другої статті 22 Закону, а також включення до тендерної документації підстави для відхилення тендерної пропозиції, що суперечать вимогам частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Ідеал Ойл», визначення його переможцем та укладення з ним договору встановлено порушення вимог пункту 1 та пункту 3 частини першої статті 31 і частини сьомої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог пунктів 1 та 3 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «Ідеал Ойл» щодо розірвання договору. Крім того вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону та врахування норм частини першої статті 31 і частини сьомої статті 33 Закону при складанні тендерної документації. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 03 вересня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державного підприємства «Шахтоуправління «Південнодонбаське №1» (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-03-15-007794-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Ідеал Ойл» (далі – ТОВ «Ідеал Ойл»); повідомлення про намір укласти договір; оприлюднені ТОВ «Ідеал Ойл», як переможцем, після аукціону документи та інформацію на виконання вимог статті 17 Закону; договір про закупівлю від 19.04.2021 №144Т та додаткову угоду від 04.08.2021 №1 до вказаного договору; опубліковані під час моніторингу (26.08.2021 та 30.08.2021) пояснення та документи Замовника на запити органу державного фінансового контролю.
Проведеним моніторингом встановлено, що в частині 5 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» у тендерній документації Замовника зазначено, що до формальних (несуттєвих) помилок відносяться помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки, а також наведено перелік (опис) формальних (несуттєвих) помилок, який відповідає переліку таких помилок, наведеному у наказі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710.
Проте, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
За умовою пункту 1.3 частини 1 розділу ІІІ тендерної документації учасник торгів, пропозиція якого є найнижчою за результатом проведеного аукціону повинен протягом 2-х календарних днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укладання договору з переможцем торгів, розмістити на веб-порталі Уповноваженого органу тендерну (цінову) пропозицію згідно Додатків 1 та 1.1 до цієї тендерної документації, приведену у відповідність до показників за результатами проведеного аукціону.
У цьому ж пункті частини 1 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що у випадку порушення даної умови (відсутності оновленої цінової пропозиції або порушення терміну її розміщення) Замовник може відхилити таку тендерну пропозицію.
Однак, виключний перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій визначено у частині першій статті 31 та у частині сьомій статті 33 Закону. Нормами Закону не передбачено такої підстави для відхилення тендерної пропозиції як не надання (не розміщення на веб-порталі Уповноваженого органу) після оприлюднення повідомлення про намір укладання договору приведеної у відповідність до показників за результатами проведеного аукціону тендерної (цінової) пропозиції.
Таким чином, Замовником до тендерної документації включено умови, що суперечать вимогам частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з вимогою частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Умовами тендерної документації Замовника (пункт 1.7 частини 1 розділу ІІІ) визначено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів.
Отже, Замовником у тендерній документації встановлено вимогу щодо накладення саме кваліфікованого електронного підпису учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Проведеним моніторингом встановлено, що на пропозицію учасника ТОВ «Ідеал Ойл» накладено удосконалений електронний підпис уповноваженої особи вказаного учасника, який з врахуванням норм Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом (тип підпису – удосконалений, тип носія особистого ключа – незахищений, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня).
Таким чином, учасником ТОВ «Ідеал Ойл» при поданні тендерної пропозиції не дотримано вимог пункту 1.7 частини 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника. Вказаний учасник не відповідав встановленим абзацом 1 частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасників відповідно до законодавства.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі якщо, зокрема, учасник не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Однак, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Ідеал Ойл», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір про закупівлю.
За вимогою частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частини другої цієї статті.
Також, за вимогою пункту 8 Переліку документів для переможця процедури закупівель, що надаються для підтвердження відсутності підстав, визначених статтею 17 Закону, який наведено у Додатку 5 тендерної документації на підтвердження відсутності підстави, визначеної у частині другій статті 17 Закону, переможець повинен надати довідку в довільній формі з інформацією про те, що між учасником та замовником раніше не було укладено договорів або про те, що учасник процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним із замовником договором про закупівлю, відповідно підстав, що призвели б до його дострокового розірвання, і до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків не було або довідку з інформацією про те, що він надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що в недотримання вимог частини шостої статті 17 Закону та вимог Додатку 5 тендерної документації переможцем тендеру ТОВ «Ідеал Ойл» у визначений Законом термін не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3 та 8 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Також, за нормою пункту 3 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Однак, на порушення вимог частини сьомої статті 33 та пункту 3 частини першої статті 31 Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця ТОВ «Ідеал Ойл», яким не надано документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону (пункти 2, 3 та 8 частини першої та частина друга статті 17), в тому числі у зазначений у тендерній документації спосіб, а укладено з вказаним переможцем договір про закупівлю від 19.04.2021 №144Т на суму 3 602 000,00 грн з ПДВ.
Період усунення порушень:
06.09.2021 08:26 - 21.09.2021 00:00
Дата публікації висновку:
06.09.2021 08:26
Оскарження висновку в суді
Опис:
17.09.2021 Замовником подано оскарження до суду щодо результатів проведеного моніторінгу.
Дата публікації:
20.09.2021 09:45
Дата відкриття провадження:
19.10.2021 00:00
Номер відкриття провадження:
200/12429/21
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З висновком не згодні, вважаємо його безпідставним, необґрунтованим та таким, що не відповідає діючому законодавству України. Викладені у висновку доводи не відповідають обставинам проведеної закупівлі. Більш детальні пояснення та аргументи будуть наведені у відповідні позивній заяві до суду.
Дата публікації звіту:
10.09.2021 09:23
Запити/Пояснення
Номер:
581d4831fab24311a6c2fde8a5664539
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
12.08.2021 13:21
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.08.2021 00:00
Опис:
Дата: 12.08.2021
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2021-03-15-003210-c, яка проводилась Державним підприємством «Шахтоуправління «Південнодонбаське №1» (далі – Замовник) за процедурою відкритих торгів, виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
d4480684fc924a89a5de66d3fa760ced
Назва:
Відповідь на запит ДАСУ від 12.08.2021
Дата опублікування:
16.08.2021 17:57
Опис:
1. Закупівля здійснювалась за рахунок власних коштів підприємства, отриманих від реалізації вугільної продукції підприємства.
2. Очікувана вартість визначалась відповідно до Наказу Міністерства розвитку, торгів лі і сільського господарства України від 20.02.2020 № 275 методом порівняння ринкових цін. Для чого було направлено три письмові запити цінових пропозицій постачальникам відповідного товару, які знаходяться по місту знаходження підприємства.
3. Технічні, якісні характеристики та обсяги предмета закупівлі визначені на підставі заявки автотранспортного відділу, враховуючи виробничі потреби ДП «Шахтоуправління «Південнодонбаське №1».
4. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту не є можливим, у зв’язку з профілактикою та технічними роботами. По закінченню профілактики та робіт з сайтом дана інформація буде оприлюднена на власному веб-сайті http://ugnodon1.com.
Номер:
c8f103ced4e34474ae20625df0b5977b
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
26.08.2021 17:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.09.2021 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2021-03-15-003210-c, яка проводилась державним підприємством «Шахтоуправління «Південнодонбаське №1» (далі – Замовник) за процедурою відкритих торгів щодо закупівлі бензину А-92 та дизельного палива, виникла необхідність в отриманні пояснень.
Під час моніторингу встановлено, що за результатами проведеної закупівлі Замовником укладено з ТОВ «Ідеал Ойл» договір №144Т від 19.04.2021 щодо постачання бензину А-92 та дизельного палива (в талонах, скретч-картках), за умовами якого ціна бензину А-92 – 29,70 грн з ПДВ за л та дизельного пального – 28,00 грн з ПДВ за літр.
Одночасно, додатковою угодою №1 від 04.08.2021 сторонами внесено зміни до вищевказаного договору в частині збільшення ціни на бензин А-92 до 30,99 грн з ПДВ, посилаючись на цінову довідку №Е-140 від 04.08.2021 Донецької торгово-промислової палати.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Інформацію та відповідне документальне підтвердження щодо наявності коливання (зростання) ціни товару, що є предметом договору №144Т від 19.04.2021, на ринку, та наявності підстав для збільшення ціни товару за договором відповідно до укладеної додаткової угоди №1 від 04.08.2021 (звернення постачальника з розрахунком зростання вартості товару з моменту підписання договору; підтверджуючі документи, які містять інформацію про коливання ціни на товар, зокрема, цінову довідку №Е-140 від 04.08.2021 Донецької торгово-промислової палати тощо).
2. Інформацію та відповідні підтверджуючі документи (рахунки, акти приймання-передачі, накладні, платіжні доручення тощо) про обсяги отриманого та оплаченого Замовником товару за договором №144Т від 19.04.2021 – в розрізі кожного місяця та в розрізі встановленої згідно з договором ціни.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
7d3498c87a2544b792f901f1ea0b427a
Назва:
Відповідь на запит від 26.08.2021
Дата опублікування:
30.08.2021 14:28
Опис:
1. Надаємо Інформацію та відповідне документальне підтвердження щодо наявності коливання (зростання) ціни товару, на ринку, та наявності підстав для збільшення ціни товару за договором відповідно до укладеної додаткової угоди №1 від 04.08.2021 , а саме: Лист ТОВ "Ідеал Оіл" від 04.08.2021 №04_08_21, обгрунтування цінової пропозиції від. 03.08.2021 №032_08_21, цінову довідку №Е-140 від 04.08.2021 Донецької торгово-промислової палати.
2. Надаємо Інформацію та відповідні підтверджуючі документи про обсяги отриманого та оплаченого Замовником товару за договором №144Т від 19.04.2021 за період квітень - серпень 2021 року.