• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Паливо моторне

Завершена

652 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 261.00 UAH
Номер: 8e10efd9cc744217ae005a1303bf3719
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-11-15-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 12.11.2021 00:00
Автор: Східний офіс держаудит служби, UA-EDR 41127387
Період моніторингу: 15.11.2021 15:11 - 07.12.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Н А К А З 12.11.2021 № 565 Дніпро Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами, внесеними наказом Східного офісу Держаудитслужби від 17 грудня 2018 року № 161, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник управління Лариса ЦАНДЕКОВА Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 12.11.2021 № 565 Витяг з переліку процедур закупівель Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-03-12-001701-b 12.03.2021 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Начальник управління Лариса ЦАНДЕКОВА
Адреса: Ukraine, Кіровоградська, Кропивницький
Контактна особа: Східний офіс держаудит служби (Кіровоградська обл.), +38 (0 50) 140-64-65, sugarenkoinna@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору установлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, оприлюднення внесення змін до договору, виконання вимог Постанови № 710 – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31, пункту 2 частини 5 статті 41 Закону, зокрема, вжити заходів щодо припинення зобов’язань за Договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 03 грудня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до істотних умов договору та їх оприлюднення, виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги м. Олександрії» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету (зі змінами) від 18.03.2021 № 18/03/2021, вимогу про усунення порушень від 17.03.2021, рішення Замовника від 18.03.2021, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ МІЖРЕГІОНАЛЬНА ТРЕЙДИНГОВА КОМПАНІЯ» (далі – ТОВ «ТД МТК»), протокол засідання тендерного комітету від 02.04.2021 № 02/04/2021, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 02.04.2021, договір про закупівлю товарів від 14.04.2021 № 14/04, укладений між Замовником та ТОВ «ТД МТК», додаткові угоди до договору від 19.04.2021 № 1, від 19.08.2021 № 2, експертні висновки Запорізької торгово-промислової палати (далі – Запорізька ТПП) від 19.04.2021 № ОИ-7477 та від 16.08.2021 № ОИ-40, повідомлення про внесення змін до договору, пояснення та документи надані Замовником через електронну систему закупівель. За результатом аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено, що на порушення вимог абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТД МТК», як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Так, відповідно до підпункту 1 пункту 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлена вимога, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, учаснику необхідно надати визначені документи, серед яких «Копія сертифікату відповідності на кожен вид палива, який буде дійсний на період дії тендерної пропозиції». Відповідно до пункту 4 «Строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними» розділу ІІІ тендерної документації визначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними 120 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Слід зазначити, що дата кінцевого строку подання тендерних пропозиції визначений згідно пункту 1 розділу ІV тендерної документації та інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель 28 березня 2021 року до 12:00. Отже, зважаючи на викладене, тендерні пропозиції вважаються дійсними до 26 липня 2021 року. На підтвердження даної вимоги ТОВ «ТД МТК», у складі своєї тендерної пропозиції, надало сертифікати відповідності за № UA.056.П.00069-18 на бензин А-92 та № UA.056.П.00070-18 на бензин А-95, виданих ООВ ДП «Полтавастандартметрологія» виробнику ПАТ «Укртатнафта» строком дії даних сертифікатів - з 02 травня 2018 по 24 квітня 2021. Таким чином, враховуючи вищевикладене, ТОВ «ТД МТК» надав сертифікати відповідності на товар, термін дії яких закінчується до закінчення періоду дії тендерної пропозиції, чим не підтверджено встановлену вимогу підпункту 1 пункти 6 розділу ІІІ тендерної документації. Слід зазначити, що в ході моніторингу Замовником було надано відповідь на запит про вищезазначену невідповідність у якому зазначено про не суттєвість даного порушення. Однак, зазначена вище невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «ТД МТК» вимогам, встановленим Замовником у пункті 1 частини 6 розділу ІІІ тендерної документації не відноситься до формальних (несуттєвих) помилок, визначених згідно пункту першого розділу ІІІ тендерної документації. Крім того, на встановлену вимогу згідно частини першої розділу ІІІ тендерної документації ТОВ «ТД МТК» у складі своєї тендерної пропозиції надав письмове погодження від 22.03.2021 із формальними (несуттєвими) помилками вказаними у тендерній документації, та з тим, що допущення інших помилок при підготовці тендерної пропозиції буде розцінюватися як невідповідність вимогам тендерної документації та призведе до відхилення пропозиції учасника. Також, відповідно до Додатку 3 до тендерної документації встановлена вимога стосовно надання учасниками гарантійного листа про підтвердження, що паливо яке постачається, повинно бути зимовим паливом відповідно до сезону. Однак, ТОВ «ТД МТК», у складі своєї тендерної пропозиції, гарантійного листа із підтвердженням даних вимог не надав. В ході моніторингу Замовником було надано відповідь на запит про вищезазначене порушення у якому зазначено, що наявність даної вимоги у тендерній документації є неточністю. Необхідно вказати, що відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а відповідно до частини другої статті 24 Закону Замовник має право з власної ініціативи внести зміни до тендерної документації. Також, відповідно до підпункту 3 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації встановлена вимога, що для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку в довільній формі, з переліком аналогічних договорів (не менше 2), які укладені в 2018-2020 році, разом з копіями договорів, що вказані в довідці та оригіналами відгуків за цими договорами. ТОВ «ТД МТК», на вищевказану вимогу надало у складі своєї тендерної пропозиції Довідку від 22.03.2021 б/н про досвід виконання аналогічних договорів, у якій зазначено виконання двох договорів, один із яких виконаний у 2020 році, а другий – у 2021 році із наданням копій цих договорів та позитивних відгуків до них. До даної довідки ТОВ «ТД МТК» надало лист- пояснення де повідомляється, що так, як вони створилися у 2020 році, то надання інформації про укладені аналогічні договори за 2018-2019 рік є неможливою, проте, у них є успішно укладені договори за 2020 рік. Однак, як вище зазначено, даний учасник надав підтвердження про виконання лише одного договору за 2020 рік, що не відповідає умовам підпункту 3 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації. В ході моніторингу Замовником було надано відповідь на запит про вищезазначене порушення у якому зазначено, що учасником-переможцем було надано Довідку від 22.03.2021 б/н про досвід виконання аналогічних договорів та пояснення в її змісті щодо неможливості надання 2-х примірників таких договорів. Однак, як вище зазначалося ТОВ «ТД МТК» у даній довідці, навпаки, зазначив про наявні успішно укладені договори за 2020 рік попри їх створення у цьому ж році. За результатом аналізу питання внесення змін до істотних умов договору (укладання додаткових угод) установлено, що на порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону змінено істотні умови Договору після його підписання до виконання зобов'язань в повному обсязі, в частині зміни (підвищення) ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку при відсутності підтвердження коливання ціни такого товару на ринку. Так, за результатом проведення вказаної процедури закупівлі Замовником укладено договір з переможцем торгів ТОВ «ТД МТК» від 14.04.2021 № 14/04 на суму 593 028,0 гривень. Відповідно частини п’ятої статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. До Договору внесено зміни в бік збільшення вартості бензину додатковими угодами від 19.04.2021 № 1 та від 19.08.2021 № 2. Так, додатковою угодою від 19.04.2021 № 1 до Договору сторонами внесено зміни до істотних умов договору та підвищено ціну за 1 літр бензину А-92 до 26,88 грн проти встановленої у Договорі 24,48 грн, тобто на 9,8% та за 1 літр бензину А-95 до 28,02 грн проти встановленої у Договорі 25,50 грн, тобто на 9,9%. Відповідно до наданих Замовником копій документів, підстави внесення змін до істотних умов Договору згідно Додаткової угоди № 1 обґрунтовуються експертним висновком Запорізької ТПП станом на 19.04.2020 № ОИ-7477. Однак, зазначена інформація в експертному висновку Запорізької торгово-промислової палати відображає висновки експерта щодо середньоринкової вартості, що склалися станом на окрему дату - 19.04.2021, а не відображає відсоток коливання ціни у певний період. Таким чином, експертний висновок Запорізької ТПП станом на 19.04.2020 № ОИ-7477 не відображає та не підтверджує коливання цін бензину А-92 та А-95 на ринку в бік збільшення в періоді між укладанням договору та додатковою угодою № 1 до Договору, що суперечить вимогам пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону та підпункту 2 п. 10.11 розділу 10 Договору. В ході моніторингу Замовником було надано відповідь на запит про вищезазначене порушення у якому зазначено, що договір про закупівлю з постачальником було укладено за цінами - бензин А-95=24.48, бензин А-92=25.50 - що вказує на значну економію коштів під час проведення закупівлі. У висновку Запорізької ТПП № ОИ-7477 від 19 квітня 2021 року (далі - Висновок) відображено середню ринкову ціну на товар, що є предметом вищевказаного договору. У висновку до другої додаткової угоди також вказані такі данні. Однак, необхідно вказати, що у експертному висновку Запорізької ТПП від 16.08.2021 № ОИ-40, який слугував підставою для внесення змін до ціни Договору у бік збільшення згідно додаткової угоди від 19.08.2021 № 2, відображено відсоток зміни вартості (коливання) паливно-мастильних матеріалів між 26.05.2021 та 12.08.2021, а не зазначення середньоринкової ціни на окрему дату, як це відображено у вищезазначеному висновку Запорізької ТПП станом на 19.04.2020 № ОИ-7477. Крім того, інформація, надана у поясненні Замовником відображає можливе штучне заниження ціни товару переможцем процедури закупівлі, враховуючи фактичну ціну даного товару на ринку, яку зазначено у висновку Запорізької ТПП № ОИ-7477 від 19 квітня 2021 року. З урахуванням вищезазначеного, Замовником безпідставно внесено зміни до істотних умов Договору, в частині зміни ціни за 1 л бензину згідно з умовами додаткової угоди від 19.04.2021 № 1 до Договору (без підтвердження коливання ціни на ринку), чим порушено вимоги пункту 2 частини 5 статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 03.12.2021 13:40 - 18.12.2021 00:00
Дата публікації висновку: 03.12.2021 13:40

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: КП "ЦПМСД м. Олександрії" інформує, що повністю виконало всі зобов'язання, покладені на підприємство за результатами проведення моніторингу цієї закупівлі та вжито заходи щодо розірвання договору закупівлі. Інформація оприлюднена в системі Prozorro, а договір знаходиться в статусі "ЗАКРИТИЙ". Додаткова угода про розірвання договору додається.
Дата публікації звіту: 09.12.2021 13:18

Запити/Пояснення