-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Підмітально-прибиральні мототранспортні засоби зі змінним обладнанням за кодом 34140000-0 Великовантажні мототранспортні засоби згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник».
Завершена
26 730 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 133 650.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 133 650.00 UAH
Номер:
54969c1de7dc425ead27f3b71ff0d321
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-08-10-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.08.2021 00:00
Період моніторингу:
10.08.2021 15:19 - 03.09.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
Ужгород
10.08.2021 № 496
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Закарпатській області Світлана МИГОЛИНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 10.08.2021№ 496
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2021-03-11-012904-b 11.03.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій в частині відхилення (не відхилення) замовником тендерних пропозицій ТОВ «Інфраструктура сіті» та ТОВ «ГЛОБУС-АВТО» встановлено порушення абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, дотримання строків надання роз’яснень до процедури закупівель своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема розглянути питання щодо припинення зобов’язань за укладеним з ТОВ «ГЛОБУС-АВТО» договором про закупівлю № ГЛ-3004 від 19.04.2021р., з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 серпня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами, далі – Закон), своєчасності надання роз’яснень до процедури закупівель, розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «МІСЬКІ ДОРОГИ» (далі – Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 11.03.2021; роз’яснення до процедури закупівель; протокол розгляду тендерних пропозицій; тендерні пропозиції Товариств з обмеженою відповідальністю «Інфраструктура сіті» (далі – ТОВ «Інфраструктура сіті») та «ГЛОБУС-АВТО» (далі – ТОВ «ГЛОБУС-АВТО»); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 19.04.2021 №02.09/441; договір про закупівлю № ГЛ-3004 від 19.04.2021р.
За результатами здійснення моніторингу установлено, що Замовник у пункті 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації встановив наступну вимогу до учасників: під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки всі документи та дані тендерної пропозиції створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» з накладенням КЕП. Учасник повинен накласти кваліфікований електронний підпис (КЕП) на пропозицію в цілому.
Відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 13.02.2020 № 2155-VIII кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
Учасники ТОВ «Інфраструктура сіті» та ТОВ «ГЛОБУС-АВТО» подали свої тендерні пропозиції з накладенням електронного цифрового підпису. При цьому, під час перевірки зазначених електронних цифрових підписів на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) установлено, що тип носія особистих ключів «незахищений/удосконалений», що свідчить про накладення на тендерну пропозицію учасників ТОВ «Інфраструктура сіті» та ТОВ «ГЛОБУС-АВТО» електронного підпису, який не може вважатися кваліфікованим, що не відповідає вимогам пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації.
Однак, на порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерні пропозиції учасників процедури закупівлі ТОВ «Інфраструктура сіті» та ТОВ «ГЛОБУС-АВТО», як такі що не відповідають вимогам тендерної документації, а допущено вказаних учасників до аукціону, за результатами якого визначено переможцем тендеру ТОВ «ГЛОБУС-АВТО» та укладено з вказаним учасником договір про закупівлю № ГЛ-3004 від 19.04.2021 на загальну суму 26 210 250,00 гривень.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 2 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Період усунення порушень:
27.08.2021 11:54 - 11.09.2021 00:00
Дата публікації висновку:
27.08.2021 11:54
Оскарження висновку в суді
Опис:
«З висновком про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-03-11-012904-b на закупівлю: Підмітально-прибиральні мототранспортні засоби зі змінним обладнанням за кодом 34140000-0 Великовантажні мототранспортні засоби згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» не згодні.
У висновку по моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язало Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема розглянути питання щодо припинення зобов’язань за укладеним з ТОВ «ГЛОБУС-АВТО» договором про закупівлю № ГЛ-3004 від 19.04.2021р., з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України.
Так, в силу норми частини 1 статті 651 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) (Підстави для зміни або розірвання договору) зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
При цьому відповідно до частини 3 статті 651 ЦКУ в разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим.
З положеннями статті 651 ЦКУ кореспондуються положення статті 188 ГКУ (Порядок зміни та розірвання господарських договорів).
Разом з тим, умови Договору про закупівлю від 30.04.2021 № Гл-3004 (далі – Договір) не передбачають одностороннього його розірвання в разі встановлення аудиторами, на їхню думку, порушень по закупівлі.
При цьому норми Закону України№ 922 не передбачають процедури усунення виявлених порушень процедури закупівлі після визначення переможця процедури закупівлі та укладення із ним договору про закупівлю.
Метою Закону України № 922 є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Статтею 5 Закону № 922 закріплено основні принципи здійснення публічних закупівель.
Так, згідно з частиною 1 статті 5 Закону № 922 закупівлі здійснюються, зокрема за такими принципами як максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Конституційний Суд України у рішенні від 25.01.2012 № 3-рп/2012 (справа № 1-11/2012) зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який серед іншого означає, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Додержання принципу пропорційності означає необхідність дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення.
З огляду на зазначене, з метою дотримання принципів ефективності та пропорційності, а також з метою забезпечення інтересів держави щодо гарантованого задоволення потреби в необхідних транспортних засобах дії замовника щодо не відхилення тендерних пропозицій учасників закупівлі ТОВ «Інфраструктура сіті» та ТОВ «ГЛОБУС-АВТО» є правомірними, повною мірою відповідають духу, букві, а також меті Закону України «Про публічні закупівлі».
Замовником будуть використовуватися норми пункту 10 статті 8 Закону № 922»
Дата публікації:
02.09.2021 14:51
Дата відкриття провадження:
17.09.2021 00:00
Номер відкриття провадження:
Номер судового провадження П/420/16052/21 (Справа №420/16017/21)
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]