-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Матрац
Завершена
300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Номер:
129ab47bdeb0493ba2705682ef4f241f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-04-23-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.04.2021 00:00
Період моніторингу:
23.04.2021 15:20 - 20.05.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
23.04.2021
№ 278
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 23.04.2021 №278 .
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі,присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
2. UA-2021-03-11-002895-c Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини 4 статті 23 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язання за договором про закупівлю товарів від 12.04.2021 року № 81 відповідно до норм частини 2 статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 травня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунальної установи «Березівський психоневрологічний інтернат» Житомирської обласної ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація Замовника, тендерна пропозиція переможця Товариства з обмеженою відповідальністю «Мастер-Торг», протокол тендерного комітету від 31.03.2021 року № 33В, повідомлення про намір укласти договір від 31.03.2021 року, договір про закупівлю товарів від 12.04.2021 року № 81.
За результатами моніторингу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог частини 4 статті 23 Закону, технічна специфікація Замовника в тендерній документації (Додаток № 4 до документації) містить посилання на конкретну торгову марку та виробника (MELISSA) з виразом або «еквівалент» без обґрунтування необхідності такого посилання.
Крім того, моніторингом установлено, що підпунктом 1.3 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації встановлено імперативну умову, що тендерна пропозиція учасника підписується кваліфікованим електронним підписом (КЕП).
Слід відмітити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, який розміщено на офіційному сайті Антимонопольного комітету України (https://amcu.gov.ua/storage/app/uploads/public/604/0a9/4dc/6040a94dce4b3594737504.pdf), зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися
кваліфікованим».
Однак, моніторингом установлено, що тендерна пропозиція переможця містить накладений електронний підпис Янкової Наталії Миколаївни, за результатами перевірки якого на сайті центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) засіб кваліфікованого електронного підпису надає інформацію, що тип підпису «удосконалений» на незахищеному носію, тобто накладений електронний підпис Янкової Наталії Миколаївни не може вважатися кваліфікованим, чим не дотримано вимоги підпункту 1.3 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця Товариства з обмеженою відповідальністю «Мастер-Торг», як таку, що не відповідає встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, замовник відміняє торги.
Період усунення порушень:
12.05.2021 14:56 - 27.05.2021 00:00
Дата публікації висновку:
12.05.2021 14:56
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
КУ Березівський психоневрологічний інтернат не погоджується з висновками вказаними в моніторингу закупівлі «Матрац» Закупівля:UA-2021-03-11-002895-c
В документації закупівлі лише раз, при визначені кількості предмета закупівлі, вказано щодо типу матраца (Матрац MELISSA / МЕЛіСА або аналог). При цьому вказано дві назви «MELISSA» та «МЕЛіСА», та ще вказано аналоги. Отже відсутнє посилання на конкретну торгову марку та виробника (MELISSA).
Термін «Матрац MELISSA / МЕЛіСА або аналог» у документації використано, як посилання на тип матраців. Слід відмітити, матрац «MELISSA» виробляється ТМ Matroluxe та ТМ SHINE, а можливо ще іншими виробниками. Тобто відсутнє посилання на конкретного виробника, та торгову марку, оскільки виробляється мінімум двома торговими марками: Matroluxe та SHINE.
У вимогах до якості та характеристик предмета закупівлі відсутні посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва
Отже, зважаючи на те, що в рядках тендерної документації, якими визначаються вимоги до якості та характеристик предмета закупівлі відсутні посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, та згідно тлумачення предмета закупівлі , яке вказано в рядку визначення кількості предмета закупівлі передбачалось закупівля не тільки «матраца Матрац «MELISSA» а також «МЕЛіСА» а також аналога даного предмета, висновок про порушення вимог частини 4 статті 23 Закону, технічна специфікація Замовника в тендерній документації (Додаток № 4 до документації) містить посилання на конкретну торгову марку та виробника (MELISSA) з виразом або «еквівалент» без обґрунтування необхідності такого посилання є неправомірним, і таким що відповідає дійсності
Щодо, порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, а саме , що тендерна пропозиція учасника підписується кваліфікованим електронним підписом (КЕП). Повідомляємо, що Закон «Про електронні довірчі послуги», зокрема, запровадив поняття “Кваліфікований електронний підпис” (КЕП). Це більш захищений варіант ключа.
Відповідно, всі центри, які видають ключі - кваліфіковані надавачі електронних довірчих послуг - повинні були перейти на нові стандарти і почати випуск та підтримку КЕП замість ЕЦП. Перехідний період тривав два роки. Таким чином, з 7 листопада 2020 року поняття ЕЦП скасовано.
Проте, ще на етапі набуття чинності законом “Про довірчі електронні послуги” нормативно було встановлено, що всі сертифікати (документ, виданий центром сертифікації ключів, який засвідчує чинність і належність ключа підписувачу), випущені після 7 листопада 2018 року, прирівнюються до кваліфікованих, тому вони лишаються кваліфікованими і на сьогодні. Заміна сертифікатів має відбуватися планово, в залежності від закінчення їхнього строку дії. При цьому електронні підписи можуть бути як файловим ключем, так і ключем на захищеному носії.
Зважаючи на те, що окремими роз’ясненнями Закону “Про довірчі електронні послуги” всі сертифікати, випущені після 7 листопада 2018 року, прирівнюються до кваліфікованих, тому вони лишаються кваліфікованими і на сьогодні в документації закупівлі до електронного підпису був використаний термін (КЕП).
Слід відмітити, що враховуючи лист Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, який розміщено на офіційному сайті Антимонопольного комітету України (https://amcu.gov.ua/storage/app/uploads/public/604/0a9/4dc/6040a94dce4b3594737504.pdf), яким зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим».
Зважаючи на те, значна кількість підприємств, установ і організацій ще не перейшли на використання КЕП, а використовують удосконалені електронні підписи, які нині дійсні, то дану вимогу слід вважати дискримінаційною. Відповідно, у висновку моніторингу зроблено невірний висновок. Тому, не врахування дискримінаційної вимоги при проведенні процедури закупівлі не призвело до порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Повідомляємо про причини неможливості усунення «виявлених порушень» зокрема, шляхом припинення зобов’язання за договором про закупівлю товарів від 12.04.2021 року № 81 відповідно до норм частини 2 статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України в зв’язку з тим що постачання товару здійснено в повному обсязі (прибуткова накладна № МТ-0000015 від 12.04.21р. на суму 214899,00грн. та оплачено платіжним дорученням № 110 в сумі 214899,00 грн.
Дата публікації звіту:
19.05.2021 18:17