-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (45233251-3 Відновлення покриття).
Завершена
3 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 000.00 UAH
Номер:
4b06b50685a24fa189827ed79ada8d96
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-06-14-000036
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.06.2021 00:00
Період моніторингу:
14.06.2021 16:24 - 08.07.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
14.06.2021 № 311
Дніпро
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами, внесеними наказом Східного офісу Держаудитслужби від 17 грудня 2018 року № 161,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління Лариса ЦАНДЕКОВА
Додаток
до наказу Східного офісу Держаудитслужби
від 14.06.2021 № 311
Витяг з переліку
процедур закупівель, щодо яких управлінням Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області виявлені ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
UA-2021-03-10-004895-с 10.03.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник управління Лариса ЦАНДЕКОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатом моніторингу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 9, пункту 10 частини 1 статті 10 Закону.
За результатом моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини 6 статті 17, пункту 2 частини 2 статті 22 Закону.
За результатом моніторингу питання дотримання замовником законодавства під час розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог частини 1 та частини 2 статті 31 Закону.
В порушення частини 5 статті 8 Закону Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень не надав відповідні пояснення та документи через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до істотних умов договору (укладання додаткових угод) та їх оприлюднення – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення в подальшому порушень вимог частини 5 статті 8, пункту 9, пункту 10 частини 1 статті 10, пункту, частини 6 статті 17, 2 частини 2 статті 22 Закону та здійснити заходи щодо усунення порушення вимог частини 1 та частини 2 статті 31 Закону, зокрема, вжити заходів щодо припинення зобов’язань за Договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 липня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), дотримання замовником законодавства під час розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до істотних умов договору (укладання додаткових угод) та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Теплоенергетик» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету від 10.03.2021 № 15 (далі – тендерна документація), тендерні пропозиції учасників приватного підприємства «ЕФЕКТ» (далі – ПП «ЕФЕКТ»), товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Украгробуд»» (далі – ТОВ «Украгробуд»), товариства з обмеженою відповідальністю «АГ КАПІТАЛ ГРУП» (далі - ТОВ «АГ КАПІТАЛ ГРУП»), протокол засідання тендерного комітету від 30.03.2021 № 23, протокол засідання тендерного комітету від 31.03.2021 № 24, повідомлення про намір укласти договір від 05.04.2021, Договір на виконання робіт від 21.04.2021 № 342 (далі – Договір), Додаткова угода від 26.05.2021 № 1.
За результатом моніторингу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 9, пункту 10 частини 1 статті 10 Закону.
Так, згідно протоколу засідання тендерного комітету від 30.03.2021 № 23 Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ПП «ЕФЕКТ», який оприлюднено в електронній системі закупівель 01.04.2021, згідно протоколу засідання тендерного комітету від 31.03.2021 № 24 Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Украгробуд», який оприлюднено в електронній системі закупівель 02.04.2021. Отже, враховуючи вищезазначене, Замовником оприлюднено інформацію про відхилення тендерних пропозицій на другий день після прийняття рішення, а не протягом одного дня з дня прийняття рішення про відхилення, як це передбачено пунктом 9 частини 1 статті 10 Закону.
Крім того, в порушення пункту 10 частини 1 статті 10 Закону, Замовником оприлюднено Договір на виконання робіт від 21.04.2021 № 342, укладений за результатами проведених торгів з ТОВ «АГ КАПІТАЛ ГРУП» без додатків, які зазначені у пункті 18.1 розділу 18 «Додатки», в тому числі: «Кошторисна документація», «Зведений кошторисний розрахунок вартості», «Договірна ціна», «Локальний кошторис 2-1-1», «Дефектний акт», та які згідно пункту 18.2 Договору є його невід’ємною частиною.
За результатом моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини 6 статті 17, пункту 2 частини 2 статті 22 Закону.
Так, згідно частини 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ тендерної документації Замовником визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, та завантаження необхідних документів (у вигляді файлів) з:
інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним критеріям (ч.5 розділу ІІІ тендерної документації).
Згідно частини 5 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що «Відповідно до ст. 17 Закону замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника у випадках, передбачених ч. 1 ст. 17 Закону або може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника у випадках, передбачених ч. 2 ст. 17 Закону.
Спосіб документального підтвердження відповідності учасників кваліфікаційним критеріям та відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначених статтею 17 Закону 922-VIII, встановлений у Додатку 1 до тендерної документації.
Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику (за адресою замовника або через електронну систему закупівель) документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених ч. 1 та ч. 2 ст. 17 Закону згідно Додатку 1.».
У Додатку 1 (1/2) до тендерної документації Замовником визначено лише спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, Замовником у тендерній документації для учасників торгів не визначено спосіб надання інформації про підтвердження підстав, встановлених вимогами статтею 17 Закону, як це передбачено пунктом 2 частини 2 статті 22 Закону.
Крім того, як вище зазначалось, частиною 5 розділу ІІІ тендерної документації визначено спосіб надання переможцем документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених ч. 1 та ч. 2 ст. 17 Закону у строк, що не перевищує п’яти днів за адресою замовника або через електронну систему закупівель, при тому, що відповідно до частини 6 статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 та частиною другою цієї статті.
За результатом моніторингу питання дотримання замовником законодавства під час розгляду тендерних пропозицій установлено неправомірне відхилення тендерної пропозиції ПП «ЕФЕКТ» за підставами, зазначеними згідно протоколу засідання тендерного комітету від 30.03.2021 № 23 (далі – протокол), чим недотримано вимоги частини 1 та частини 2 статті 31 Закону.
Так, однією з підстав для відхилення у протоколі зазначено про ненадання згідно частини 1 розділу ІІІ тендерної документації копії виписки (або витягу) з ЄДР для фізичних осіб-підприємців.
Однак, слід зазначити, що, дійсно, частиною 1 розділу ІІІ тендерної документації установлено, що Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, та завантаження необхідних документів (у вигляді файлів) з:
інформацією, що підтверджує правомочність представника (представників) учасника на підписання документів тендерної пропозиції, у тому числі проекту договору, а саме: копія документу, який підтверджує обрання (або призначення) керівника юридичної особи, або копія протоколу зборів засновників (або виписка з протоколу зборів засновників, тощо) юридичної особи, копія виписки (або витягу) з ЄДР для фізичних осіб-підприємців.
ПП «ЕФЕКТ», як юридична особа, визначена такою згідно статті 63 Господарського кодексу України, у складі своєї тендерної пропозиції на виконання вищезазначеної вимоги Замовника надало документи, що підтверджують правомочність на підписання документів тендерної пропозиції, у тому числі проекту договору, а саме: рішення приватного підприємства від 12.05.2001 № 2 та наказ по підприємству від 12.05.2001 № 4 про призначення директора підприємства Тариканяна А.Р. на посаду директора, який має право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори. Таким чином, так, як ПП «ЕФЕКТ» не є фізичною особою-підприємцем, то, відповідно, копія виписки (або витяг) з ЄДР, надання якої вимагалося частиною 1 розділу ІІІ тендерної документації ним не надана у тендерній пропозиції.
Також, другою підставою для відхилення тендерної пропозиції Замовником зазначено не надання переможцем документального підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначених статтею 17 Закону за Додатком 1/2 тендерної документації, а саме:
1. Документ (оригінал або копія), що підтверджує відсутність підстав, визначених пунктом 5 або 6 частини першої статті 17 Закону (довідка про відсутність судимості) за визначеною законодавством формою, виданий уповноваженим на це органом разом з гарантійним листом від учасника про те, що учасник-фізична особа/або службова (посадова) особа учасника (зазначається учасником залежно від виду суб’єкту господарювання) не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
2. Гарантійний лист про те, що службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, або фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми;
3. Довідка про відсутність заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) за визначеною законодавством формою, виданий уповноваженим на це органом. У разі наявності заборгованості із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) переможець повинен надати документ від уповноваженого на це органу про те, що переможець здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого переможця.
Необхідно вказати, що переможець процедури закупівлі у визначенні пункту 18 частини 1 статті 1 Закону - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю.
Таким чином, враховуючи, що ПП «ЕФЕКТ» не було визнано Замовником переможцем торгів, як це передбачено частиною 1 статті 33 Закону, то, відповідно, інформацію та документи, зазначені для надання переможцем згідно Додатку 1/2 до тендерної документації даним учасником у складі своєї тендерної пропозиції (до зазначеного у тендерній документації кінцевого строку її подання) не надавалися.
У третій підставі для відхилення тендерної пропозиції ПП «ЕФЕКТ» зазначено, що відповідно до частини 6 розділу ІІІ тендерної документації переможець процедури закупівлі не склав попередній кошторис (термінологія за нормативними документами) за технічними характеристиками.
Слід зазначити, що відповідно до частини 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовником встановлена вимога, що «Переможець (Виконавець) має проаналізувати Об’єкт на предмет його стану, приналежність конструкції та архітектури до будівельних норм та стандартів за технічною та/чи проектною документацією, а без її наявності, визначити технічні характеристики, скласти попередній кошторис (термінологія за нормативними документами) та погодити його з Замовником на умовах договору (Додаток2)
Учасник повинен гарантувати виконання робіт замовнику за вищевказаними якісними показниками, надавши у складі тендерної пропозиції відповідний гарантійний лист.».
На виконання вищевказаної вимоги учасник торгів ПП «ЕФЕКТ» у складі своєї тендерної пропозиції надало Гарантійний лист від 24.03.2021 № 3/6-ЯР згідно якого гарантує виконання робіт замовнику за вищевказаними якісними показниками.
Однак, враховуючи, що даного учасника не було визнано Замовником переможцем торгів, як це передбачено частиною 1 статті 33 Закону, то, відповідно, інформацію та документи, зазначені для надання переможцем (виконавцем) у частині 6 розділу ІІІ тендерної документації, не надавало.
Таким чином, ПП «ЕФЕКТ» підтвердив вказану вимогу Замовника.
Також, в ході проведення моніторингу 17.06.2021 через електронну систему закупівель Замовнику було надано запит про надання пояснення та документів, що стосуються не оприлюднення додатків до Договору. Проте, на порушення частини 5 статті 8 Закону Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення даного запиту про надання пояснень не надав відповідні пояснення та документи через електронну систему закупівель.
Період усунення порушень:
08.07.2021 15:46 - 23.07.2021 00:00
Дата публікації висновку:
08.07.2021 15:46
Оскарження висновку в суді
Опис:
Повідомляємо, що висновок від 08.07.2021 оскаржено до суду 22.07.2021.
Дата публікації:
23.07.2021 11:34
Дата відкриття провадження:
16.08.2021 00:00
Номер відкриття провадження:
340/4149/21
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Уважно розглянувши висновок, повідомляємо наступне, що КП «Теплоенергетик» КМР» не згоден із зауваженням викладеним у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-03-10-004895-c, та має намір оскаржити висновок в суді згідно чинного законодавства.
Дата публікації звіту:
14.07.2021 15:34
Запити/Пояснення
Номер:
0b0f15472c6a4e9cb2d8440b3c4984d2
Назва:
про надання пояснення
Дата опублікування:
17.06.2021 10:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.06.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (45233251-3 Відновлення покриття).» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2021-03-10-004895-с) та відповідно пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснення з наступного питання.
Чому в електронній системі публічних закупівель Prozorro Вами оприлюднено Договір на виконання робіт від 21.04.2021 № 342, укладений за результатами проведених торгів з товариством з обмеженою відповідальністю «АГ КАПІТАЛ ГРУП» без додатків, які зазначені у пункті 18.1 розділу 18 «Додатки», в тому числі: «Кошторисна документація», «Зведений кошторисний розрахунок вартості», «Договірна ціна», «Локальний кошторис 2-1-1», «Дефектний акт», та які згідно пункту 18.2 Договору є його невід’ємною частиною?
Слід зазначити, що відповідно до пункту 10 та пункту 11 частини 1 статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, в тому числі:
договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.