• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 33600000-6 — Фармацевтична продукція (Лот №1- лікарські засоби, Лот №2 –розчини, Лот №3 -антибактеріальні засоби)

Завершена

3 669 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 4 950.00 UAH
Номер: d55091f77e3d4318b4914af24d8baa28
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-06-01-000044
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 01.06.2021 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 01.06.2021 18:45 - 24.06.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ від 01.06.2021 № 243 (дата) Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Курган Г. від 01.06.2021 року. В.о. начальника Владислав КАЛІННІКОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 01.06.2021 № 243 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 23. UA-2021-03-10-003214-c 10.03.2021 дані автоматичних індикаторів ризиків, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Ганна КУРГАН
Адреса: Ukraine, Харківська, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Харківська обл.), +38 (0 50) 636-12-89, lsnaud@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 2 частини другої статті 22 Закону. За наслідками моніторингу питання відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено порушення вимог абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 23.06.2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (в редакції чинній після 19.04.2020) (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, відповідності тендерної пропозиції умовам тендерної документації, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Комунального некомерційного підприємства Харківської обласної ради «Обласна клінічна травматологічна лікарня» (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію затверджену протоколом засідання тендерного комітету від 16.03.2021 № 24, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію по лоту №1 Товариства з обмеженою відповідальністю «СТМ – Фарм» (далі - ТОВ «СТМ-Фарм»), тендерну пропозицію по лоту № 2 Товариства з обмеженою відповідальністю «АВЕНТУСФАРМ» (далі – ТОВ «АВЕНТУСФАРМ»), тендерну пропозицію по лоту № 3 Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОМАШ» (далі - ТОВ «ТОМАШ»), протоколи розкриття від 29.03.2021, протокол засідання тендерного комітету від 05.04.2021 № 26, повідомлення про намір укласти договір від 06.04.2021, договір від 21.04.2021 № СТМ-21 та додаткова угода від 01.06.2021 № 1 (укладені по лоту №1), договір від 19.04.2021 № Р-19 (укладений по лоту №2), договір від 23.04.2021 № Т-21 (укладений по лоту №3). Моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що визначені Замовником кваліфікаційні критерії в підпункті 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації (файл «ТД нова редакція.doc») та пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації не відповідають вимогам пункту 3 частини другої статті 16 Закону, а саме: Замовник вимагає від учасників «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору», в той час як згідно з Законом в редакції чинній після 19.04.2020 зазначений критерій повинен мати назву: «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Зазначене є порушенням Замовником пункту 2 частини другої статті 22 Закону. Моніторингом питання розгляду тендерної пропозиції учасника-переможця по лоту № 2 ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» встановлено, що учасник-переможець ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону. Так, підпунктом 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та підпунктом 1.1 пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації встановлена вимога щодо надання Учасником в складі тендерної пропозиції Довідки у довільній формі, яка містить інформацію про укладений та виконаний Учасником договір постачання товару, який є предметом закупівлі із зазначенням: найменування Замовника з якими укладено договір, процедури закупівлі, дати Договору. Так, учасником-переможцем ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» надано довідку від 25.03.2021 № 2496 про досвід надання аналогічних послуг (файл «Кваліфікаційні.pdf», стор. 3), що виконана за встановленими Замовником критеріями, але довідка не містить даних про стан виконання договору та даних про процедуру закупівлі. Зазначене не відповідає вимогам підпункту 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації та кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону. Відповідно до абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону. Однак, на порушення абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» та визначив його переможцем процедури закупівлі за лотом № 2 та уклав з ним договір про закупівлю від 19.04.2021 № Р-19. Виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель, щодо яких спрацював автоматичний індикатор ризиків RISK-2-4 не підтверджено.
Період усунення порушень: 23.06.2021 17:30 - 09.07.2021 00:00
Дата публікації висновку: 23.06.2021 17:30

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Обґрунтовуючи складення Замовником тендерної документації не у відповідності до вимог закону у висновку зазначено, що визначені Замовником кваліфікаційні критерії в підпункті 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації (файл «ТД нова редакція.doc») та пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації не відповідають вимогам пункту 3 частини другої статті 16 Закону, а саме: Замовник вимагає від учасників «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору», в той час як згідно з Законом в редакції чинній після 19.04.2020 зазначений критерій повинен мати назву: «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)». Та абзацом другим п. 1.2. Додатку 2 до тендерної документації (файл «ТД нова редакція.doc») визначено, що “Аналогічним договором відповідно до умов цієї тендерної документації є договір, який підтверджує наявність у учасника досвіду щодо постачання товару відповідно до предмету закупівлі”. Також, в підпункті 5.1 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації (файл «ТД нова редакція.doc») визначено, що “При визначенні кваліфікаційних критеріїв у тендерній документації замовник керується переліком кваліфікаційних критеріїв, зазначених у статті 16 Закону”. Таким чином у тендерній документації Замовником чітко визначено, що учасник повинен відповідати кваліфікаційному критерію, зазначеному у пункті 3 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (в редакції чинній після 19.04.2020) - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) і вище зазначене складення Замовником вимоги щодо подання учасником документально підтвердженої інформації про його відповідність кваліфікаційним критеріям відповідає приписам пункту 2 частини другої статті 22 Закону. Обґрунтовуючи порушення Замовника - не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону, у висновку зазначено, що довідка учасника-переможця ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» від 25.03.2021 № 2496 про досвід надання аналогічних послуг (файл «Кваліфікаційні.pdf», стор. 3), що виконана за встановленими Замовником критеріями, не містить даних про стан виконання договору та даних про процедуру закупівлі та враховуючи це не відповідає вимогам підпункту 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації та кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону. Вважаємо, що при здійсненні моніторингу Північно - східним офісом Держаудитслужби процедури закупівлі не було враховано, що при прийняті рішення Замовником щодо визначення переможця було перевірено в електронній системі закупівель “Prozzoro” данні про стан виконання договору та данні про процедуру закупівлі. Відповідно інформації, розміщеної в електронній системі закупівель “Prozzoro”, договір №12 від 19.01.2021р., укладений ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» з Комунальним некомерційним підприємством "СЛОВ'ЯНСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА РАЙОННА ЛІКАРНЯ" на який посилається учасник — переможець у своїй довідці від 25.03.2021 № 2496, укладено за результатами проведеної процедури, оголошення UA-2021-01-20-001212-b, що підтверджується Звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2021-01-20-001212-b та виконано 15.02.2021р., що підтверджується Звітом про виконання договору про закупівлю UA-2021-01-20-001212-b від 15.02.2021р. Наведена вище інформація про стан виконання договору, щодо даних про процедуру, на якій посилається учасник — переможець, відповідно до ст. 12 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (в редакції чинній після 19.04.2020) не підлягає сумніву. Також, учасник підтвердив виконання наведеного вище договору надавши Лист-відгук Комунального некомерційного підприємства "СЛОВ'ЯНСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА РАЙОННА ЛІКАРНЯ" щодо належного виконання умов договору. Враховуючи наведені вище обставини та факти тендерна пропозиція ТОВ «АВЕНТУСФАРМ» відповідає вимогам підпункту 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації та кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (в редакції чинній після 19.04.2020) і Замовник не мав підстав для її відхилення. Навпаки, відхилення за таких обставин найбільше економічно вигідної тендерної пропозицій порушує права учасника, було б порушенням Замовником приписів ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі та максимальної економії, ефективності,. З огляду на наведені вище обставини та додаткові додані факти, що було використано Замовником під час проведення процедури, порушення з боку Замовника у сфері публічних закупівель усунено.
Дата публікації звіту: 01.07.2021 13:11