• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

«Капітальний ремонт глядацької зали, холу, вхідних груп та частини фасаду КЗК «Будинок культури Індустріального району» за адресою: м. Харків, вул. Миру, 52/2»

Вид закупівлі: процедура закупівлі - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень (відкриті торги). Застосовані критерії оцінки: ціна, питома вага критерію – 100%. Учасник, під час подання тендерної пропозиції, одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії (електронний документ, створений відповідно до вимог діючого законодавства). Строк дії забезпечення тендерної пропозиції - не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Більш детально визначено у пункті 2 та у пункті 3 розділу ІІІ тендерної документації

Завершена

10 264 050.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 51 320.25 UAH
Номер: 93f715857d264f04a63cabaf8bed0f8c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-08-17-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 16.08.2021 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 17.08.2021 14:34 - 10.09.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 16.08.2021 № 434 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Державної аудиторської служби України від 07.06.2021 № 003100-18/7042-2021, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 16.08.2021 № 434 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 12 UA-2021-03-09-011928-c 09.03.2021 Відділ культури по Індустріальному району Департаменту культури Харківської міської ради (код 37460717) Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Адреса: Ukraine, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 56) 722-22-72, olga.kolecnik@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу встановлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону в частині опублікування оголошення про проведення відкритих торгів без інформації про вид, умови надання забезпечення тендерної пропозиції. Моніторингом встановлено розбіжності в документах, оприлюднених в електронній системі закупівель, в частині відсутності в оголошенні про проведення відкритих торгів забезпечення виконання договору про закупівлю, визначеного тендерною документацією. За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено розбіжності у визначенні у тендерній документації способу документального підтвердження переможцем процедури закупівлі щодо відсутності підстав, передбачених пунктом 12 частини першої статті 17 Закону. За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини четвертої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5, 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів щодо припинення зобов'язань за договором від 15.04.2021 №1бк, недійсність якого встановлена Законом, шляхом укладання відповідної додаткової угоди з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 08 вереcня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIIІ (далі Закон), розгляду тендерних пропозицій, виконання замовником рішення органу оскарження, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю, змін до нього та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: інформацію Відділу культури по Індустріальному району Департаменту культури Харківської міської ради (далі Замовник) про закупівлю, річний план ID: UA-P-2021-03-09-009211-c на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 09.03.2021 №1 (далі тендерна документація), тендерна пропозиція учасника торгів ТОВ "БВП ПРОМСОЦБУД", реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 26.03.2021, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене 30.03.2021, договір від 15.04.2021 №1бк, додаткові угоди від 21.04.2021 №1, від 23.04.2021 №2, від 23.04.2021 №3. За результатами моніторингу встановлено, що на порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про вид та умови надання забезпечення тендерної пропозиції, при цьому Замовником в тендерній документації надання забезпечення тендерної пропозиції визначено у розмірі 51 000,00 гривень. Проте, в оголошенні про проведення відкритих торгів Замовником зазначено, що розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю відсутні. Крім того, моніторингом установлено розбіжності в документах, оприлюднених в електронній системі закупівель під час проведення відкритих торгів. Так, відповідно до пункту 6 розділу VI тендерної документації та пункту 11.14 Проекту договору, що є Додатком 3 до тендерної документації, Замовником визначено забезпечення виконання договору про закупівлю у формі банківської гарантії в розмірі 5 відсотків вартості договору про закупівлю. Однак, в оголошенні про проведення відкритих торгів Замовником зазначено, що розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю відсутні. Також моніторингом установлено розбіжності в п.п.п.1) та п.п.п.2) підпункту 5.6 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації щодо визначення замовником способу документального підтвердження переможцем процедури закупівлі згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктом 12 частини першої статті 17 Закону. Так, в п.п.п.2) підпункту 5.6 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовник визначив документи, які повинен надати переможець торгів, в тому числі зазначив спосіб надання документального підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктом 12 частини 1 статті 17 Закону в довільній формі. Проте, суб'єкти господарювання не є розпорядниками інформації про притягнення фізичних осіб до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України та відповідно довідка у довільній формі (до переліку документів як до переможця) не є документальним підтвердженням відсутності підстав, визначених пунктом 12 частини 1 статті 17 Закону. Так, відповідно до пункту 2 наказу Міністерства внутрішніх справ України «Про організацію доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України» від 29.11.2016 № 1256 (далі – Наказ МВС № 1256), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 800/32252 від 10.07.2018, довідки про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальнопроцесуальним законодавством України фізичним особам надає Департамент інформатизації МВС та територіальні сервісні центри МВС. Така довідка включає відомості щодо притягнення особи до кримінальної відповідальності чи засудження за будь якими статтями Кримінального кодексу України, у тому числі і статті 149, 150, 150-1 Кримінального кодексу України (правопорушення пов’язані з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми). Умови, підстави та процедуру надання відомостей з інформаційної підсистеми «Оперативно-довідкова картотека» єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, що містить відомості стосовно осіб, яким повідомлено про підозру в учиненні кримінального правопорушення, та осіб, яких засуджено за вчинення кримінального правопорушення, права та обов'язки суб'єктів, що є учасниками зазначеної процедури визначено Порядком доступу до відомостей персонально довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, який затверджений Наказом МВС № 1256. Поряд з цим, Замовник в п.п.п.1) підпункту 5.6 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації зазначив, що Переможець процедури закупівлі повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, зокрема: 1) довідку, видану Міністерством внутрішніх справ України, про (не)притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України, не раніше місячної давнини відносно дати подання цієї довідки, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель. Зазначена довідка надається щодо осіб (особи), визначених (визначеної) згідно з пунктами 5 або 6, та 12 частини першої статті 17 Закону. Окрім того, за результатами моніторингу встановлено укладання з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Відповідно до частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. За результатами моніторингу встановлено, що умови підпункту 6.4.6 Договору від 15.01.2021 №1бк відрізняються від змісту цього підпункту Проекту Договору про закупівлю робіт, погодження з яким надав учасник-переможець ТОВ "БВП ПРОМСОЦБУД" у листі-згоді від 23.03.2021 №23/03-19, який підписаний, скріплений печаткою учасника та завантажений до складу тендерної пропозиції (файл «Загальна інформація (повноваження, додаток 4 до ТД).рdf, що є порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону. Згідно із пунктом 2 частини першої статті 43 Закону Договір про закупівлю є нікчемним у разі його укладення з порушенням вимог частини четвертої статті 41 Закону. Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/ua/kaznachejstvo-informuye/yedinij-reyestr-rozporyadnikiv-ta-oderzhuvachiv-byudzhetnih-koshtiv), та Open Budget - Державний веб-портал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/37460717/info) Замовник є розпорядником нижчого рівня, головний розпорядник коштів державного бюджету – Департамент культури Харківської міської ради (код ЄДРПОУ 26488045). На запит Східного офісу Держаудитслужби від 09.09.2021 про надання пояснень, зокрема, щодо посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник запитувану інформацію не надав, чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень: 08.09.2021 16:06 - 23.09.2021 00:00
Дата публікації висновку: 08.09.2021 16:06

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Щодо висновку СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ від 08 вересня 2021 року про результати проведеного на підставі наказу від 16.08.2021 № 434 моніторингу закупівлі: «Капітальний ремонт глядацької зали, холу, вхідних груп та частини фасаду КЗК «Будинок культури Індустріального району» за адресою: м. Харків, вул. Миру, 52/2» код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація (далі – Висновок), проведеної Замовником – Відділом культури по Індустріальному району Департаменту культури Харківської міської ради (далі – Замовник) повідомляймо наступне: Замовник провадить свою діяльність у сфері публічних закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та інших нормативно-правових актів. Щодо Вашого зауваження у висновку про не відображення інформації про вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій та забезпечення виконання договору Замовник повідомляє наступне. Відповідно до пункту 1 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, тендерну документацію та проект договору про закупівлю. Також зазначаємо, що у частині другій статті 21 зазначено, яку саме інформацію повинно містити оголошення про проведення відкритих торгів. Закупівля: «Капітальний ремонт глядацької зали, холу, вхідних груп та частини фасаду КЗК «Будинок культури Індустріального району» за адресою: м. Харків, вул. Миру, 52/2» код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація, була оголошена 09 березня 2021 року. На той час на авторизованому електронному майданчику, яким користується Замовник, як і загалом у електронній системі закупівель Prozorro, не було реалізовано функціонал щодо зазначення виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій та забезпечення виконання договору. Можливо було тільки зазначити взагалі наявність забезпечення пропозиції, та його розмір. У системі Prozorro тільки з 16 квітня 2021 року діє новий обов’язковий функціонал - вимоги щодо забезпечення пропозиції та виконання договору, про що свідчить інформація, яка міститься у вільному доступі в мережі інтернет. Також, надаємо офіційну відповідь електронного торговельного майданчика E-tender щодо даного питання. Враховуючи технічний регламент авторизованого електронного майданчика, яким користується Замовник та на виконання норм Закону Замовник одночасно із заповненням електронних полів оголошення, тендерною документацією та проектом договору при проведенні процедури закупівлі завантажив у складі документів до оголошення файл «Оголошення про проведення відкритих торгів.doc», який містить всю необхідну інформацію, у тому числі щодо виду (електронна банківська гарантія) та умов (електронний документ, створений відповідно до вимог діючого законодавства. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції - не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Більш детально визначено у пункті 2 та у пункті 3 розділу ІІІ тендерної документації) надання забезпечення тендерної пропозиції (пункт 9 даного файлу «Оголошення про проведення відкритих торгів.doc»). Таким чином, Замовник дотримався вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» в частині заповнення форм документів, що оприлюднюються, зокрема оголошення про проведення відкритих торгів. Щодо розбіжності в п.п.п. 1) та п.п.п. 2) підпункту 5.6 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовник повідомляє наступне. Відповідно до частини третьої статті 17 Закону спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель. На виконання вимог даної норми Закону Замовник у тендерній документації на закупівлю у пункті 5.6 розділу ІІІ зазначив перелік документів, які повинен надати переможець у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель. Зокрема, у п.п.п.1) зазначено надання довідки, виданої Міністерством внутрішніх справ України, про (не)притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України. Зазначена довідка надається щодо осіб (особи), визначених (визначеної) згідно з пунктами 5 або 6, та 12 частини першої статті 17 Закону. Таким чином, Замовник виконав вимогу Закону України «Про публічні закупівлі» щодо визначення способу документального підтвердження щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6 та 12 частини першої статті 17 закону. Поряд з цим, Замовник додатково у тендерній документації зазначив, що переможець також надає довідку в довільній формі, що підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктом 12 частини першої статті 17 Закону. Замовник не вбачає дане зауваження, викладене у Висновку, порушенням. Щодо відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, згідно з частиною четвертої статті 41 Закону. Відповідно до вищезазначеної норми Закону «Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі». Разом з тим, відповідно до тендерної пропозиції учасника-переможця процедури закупівлі, а саме довідки щодо залучення субпідрядної організації від 23.03.2021 р. № 23/03-13, яка підписана, скріплена печаткою учасника та завантажена до складу тендерної пропозиції (файл «Довідки, листи щодо технічної специфікації.pdf»), учасником залучається до виконання робіт субпідрядник в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Задля виконання вимоги частини четвертої статті 41 Закону та Постанови КМУ від 01 серпня 2005 року № 668 (далі – Постанова) на етапі укладення договору про закупівлю з учасником-переможцем, за результатами проведеної закупівлі, Замовником було приведено у відповідність п.6.4.6. проекту договору, відповідно до умов тендерної пропозиції учасника-переможця. Фактично, згідно зі змістом тендерної пропозиції учасника-переможця, частину робіт, в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, буде виконувати субпідрядник. Інформація про субпідрядника також зазначена у Звіті про результати проведення процедури закупівлі, який формується електронною системою закупівель автоматично, відповідно до статті 19 Закону. Проте, задля усунення порушення, в частині відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця згідно з вимогами частини четвертої статті 41 повідомляємо, що Замовником укладено Додаткову угоду № 4 від 13.09.2021 р. та оприлюднено в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону. Додаткова угода передбачає викладення п.6.4.6 розділу VІ. Права та обов’язки сторін Договору в новій редакції, а саме:: «6.4.6. Залучати протягом дії цього Договору до виконання робіт в обсязі, що не перевищує 20 відсотків вартості Договору, субпідрядника (субпідрядників), за згодою Замовника, з урахуванням діючого законодавства про публічні закупівлі, з дотриманням положень Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 р. № 668». При цьому, Сторони погодились, що умови даної Угоди застосовуються до відносин, що склалися між ними з моменту укладання Договору відповідно до частини 3 ст. 631 Цивільного кодексу України. Також, надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі http://industrialniy.culture.kh.ua/wp-content/uploads/2021/03/obgruntuvannya-tehnichnyh-ta-yakisnyh-harakterystyk-predmeta-zakupivli-rozmiru-byudzhetnogo-pryznachennya-ochikuvanoyi-vartosti-predmeta-zakupivli.pdf. Одночасно, звертаємо увагу на неможливість розірвання договору, оскільки понад 26,61 % робіт виконано. На сьогоднішній день, виконано робіт на загальну суму 2 266 327,20 грн., роботи оплачені, згідно актів виконаних робіт, в сумі 1 794 836,40 грн. Крім того зазначаємо, що Ваш Висновок прийнятий до уваги в подальшій роботі. Додатки у прикріпленому файлі.
Дата публікації звіту: 13.09.2021 12:34

Запити/Пояснення