-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
бензин А-95, бензин А-92, дизельне пальне
Завершена
337 250.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 686.25 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 686.25 UAH
Номер:
05bc9a5c7c9d4376a9dc1b0537222c73
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-04-16-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.04.2021 00:00
Період моніторингу:
16.04.2021 12:41 - 13.05.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
16.04.2021
№ 267
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій ДАВИДЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 16.04.2021 № 267.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі,присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
5. UA-2021-03-05-000099-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частин 3 та 6 статті 17 та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо внесення змін до договору про закупівлю встановлено порушення пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та пункту 12.7 Договору.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшенням ціни дизельного палива, бензину А-92 та бензину А-95 до рівня визначеного сторонами на дату підписання Договору без врахування змін, що внесені додатковою угодою № 1), та шляхом вжиття заходів по недопущенню їх в подальшому, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку та вжиття заходів по недопущенню їх в подальшому.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 травня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація
Словечанської сільської ради (далі - Замовник), тендерна пропозиція учасника ТОВ «ТД МТК» та переможця торгів ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ», протоколи засідання тендерного комітету від 25.03.2021 року № 25 та № 26, повідомлення про намір укласти договір від 25.03.2021 року, договір про закупівлю від 05.04.2021 року № Т43/00051 (далі – Договір), додаткова угода від 06.04.2021 року № 1 та пояснення Замовника з копіями документів, що надані через електронну систему закупівель від 27.04.2021 року та від 12.05.2021 року.
За результатами моніторингу відповідності тендерної документації Замовника вимогам Закону встановлено ряд порушень, а саме:
- на порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, Замовник в тендерній документації не зазначив підстав, встановлених пунктами 11, 12, 13 частини 1 та частиною 2 статті 17 Закону;
- на порушення вимог частини 3 статті 17 Закону Замовник в тендерній документації не зазначив спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 12 і 13 частини 1 та частиною 2 статті 17 Закону переможцем процедури закупівлі;
- на порушення вимог частини 6 статті 17 Закону, Замовник у тендерній документації (пункт 2 розділу VІ) зазначив умову щодо надання переможцем процедури закупівлі документів щодо відсутності підстав визначних пунктами 2, 3, 5, 6, 8 частини 1 статті 17 Закону у строк, що не перевищує 5 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону визначено, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, замовник відміняє торги.
Аналізом питання дотримання Замовником законодавства в частині укладання та внесення змін до договору встановлено, що між Замовником та ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» до Договору укладено додаткову угоду від 06.04.2021 року № 1, якою внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівель на підставі пункту 2 частини 5 статті 41 Закону.
Так, сторонами укладено додаткову угоду до Договору від 06.04.2021 року № 1, якою внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівель, а саме:
- ціна дизельного палива зросла з 25,36 грн/л (з ПДВ) до 26,50 грн/л (з ПДВ);
- ціна бензину А-92 зросла з 24,39 грн/л (з ПДВ) до 25,50 грн/л (з ПДВ);
- ціна бензину А-95 зросла з 25,36 грн/л (з ПДВ) до 26,50 грн/л (з ПДВ);
Слід відмітити, що відповідно до пункту 2 частини 5 статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю,не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю .
Відповідно до наданих Замовником копій документів та пояснення, підстави внесення змін до істотних умов відповідно до додаткової угоди № 1 до Договору Замовником обґрунтовуються листом ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» від 06.04.2021 року № тт43/0041-45, щодо необхідності підняття ціни за одиницю товару до Договору та доданим до нього експертним висновком Запорізької торгово-промислової палати від 31.03.2021 року № ОИ-7452.
Однак, аналізом встановлено, що вищевказаний експертний висновок Запорізької торгово-промислової палати від 31.03.2021 року № ОИ-7452 не підтверджує коливання ціни дизельного палива, бензину А-92 та бензину А-95 в сторону їх збільшення в період між укладанням Договору та додатковою угодою № 1 до Договору (з 05.04.2021 року по 06.04.2021 року), оскільки лише несе інформацію, щодо середньо - ринкових цін дизельного палива, бензину А-92 та бензину А-95 станом на 31.03.2021 року.
Враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону та пункту 12.7 Договору укладено додаткову угоду від 06.04.2021 року № 1 на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни.
Період усунення порушень:
13.05.2021 13:25 - 28.05.2021 00:00
Дата публікації висновку:
13.05.2021 13:25
Запити/Пояснення
Номер:
cba534db8e054e8e993e188fc82feac8
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
23.04.2021 15:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.04.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Бензин А-95, бензин А-92, дизельне пальне» (інформацію оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-03-05-000099-a) та відповідно до пунктів 6, та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 та пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення до наступних питань.
Відповідно до пункту 19 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація має містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно з пункту 8 ч. 10. ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» на відповідність тендерній документації Словечанської сільської ради з наданням документального підтвердження (протокол засідання тендерного комітету).
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
f4249668a5574b1391afcc43edd0fb65
Назва:
Відповідь на пояснення на закупівлю по предмету «Бензин А-95, бензин А-92, дизельне пальне» (інформацію оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-03-05-000099-a
Дата опублікування:
27.04.2021 16:26
Опис:
Відповідь на пояснення на закупівлю по предмету «Бензин А-95, бензин А-92, дизельне пальне» (інформацію оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-03-05-000099-a, а саме надання інформації чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ» на відповідність тендерній документації Словечанської сільської ради з наданням документального підтвердження
Номер:
223acd6592cd4c73804edd95afe60fd9
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
30.04.2021 11:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.05.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Бензин А-95, бензин А-92, дизельне пальне» (інформацію оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-03-05-000099-a) та відповідно до пунктів 6, та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 та пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення до наступних питань.
Так, відповідно абзацу 3 частини 12 статті 29 Закону № 922 зокрема визначено, що протокол розгляду тендерних пропозицій повинен містити інформацію про підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 цього Закону.
Поряд з тим, аналізом встановлено, що відповідно до протоколу засідання тендерного комітету Словечанської сільської ради (далі – Замовник) від 25.03.2021 року № 25, відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТД МТК», що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, на підставі п. 1 ч. 1 ч. 3 ст. 31 Закону № 922 (тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації) внаслідок не дотримання вказаним учасником технічних вимог встановлених тендерною документацією Замовника.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію у чому саме полягає така невідповідність в частині не відповідності умовам тендерної документації з наданням підтверджуючих документів та посиланням на вимоги тендерної документації.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
bbd9cb5a071e47e7849c1ca2b4af20ed
Назва:
Відповідь на запит щодо закупівлі по предмету «Бензин А-95, бензин А-92, дизельне пальне»ID: UA-2021-03-05-000099-a
Дата опублікування:
07.05.2021 15:07
Опис:
Пояснення на запит щодо закупівлі по предмету «Бензин А-95, бензин А-92, дизельне пальне»ID: UA-2021-03-05-000099-a, у чому саме полягає невідповіднь тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТД МТК»в частині не відповідності умовам тендерної документації з наданням підтверджуючих документів та посиланням на вимоги тендерної документації.
Номер:
29c507340158446b807132fdd9c449bc
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
06.05.2021 14:19
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.05.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Бензин А-95, бензин А-92, дизельне пальне» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель) за номером ID: UA-2021-03-05-000099-a) та відповідно до пунктів 6, та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні інформації та копії документів.
Відповідно до ч. 5 ст. 41 Закону, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Таким чином, однією з підстав внесення змін до істотних умов договору в частині збільшення ціни товару за одиницю до 10 відсотків є саме підтвердження сторонами договору коливання ціни товару в бік збільшення.
Слід також зазначити, що в роз’ясненні Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (Мінекономіки) від 24.11.2020 № 3304-04/69987-06 також зазначено, що внесення змін до істотних умов договору про закупівлю на підставі ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» повинно бути сторонами обґрунтованим та документально підтвердженим щодо кожного випадку.
В ході проведення моніторингу встановлено, що відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель Словечанською сільською радою, додатковою угодою від 06.04.2021 року № 1 до договору від 05.04.2021 року № Т43/00051, укладеного з ТОВ «ЛІВАЙН ТОРГ», сторонами внесено зміни до істотних умов договору в частині збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію та обґрунтування щодо законодавчих підстав укладання додаткової угоди від 06.04.2021 року № 1, до вказаного договору, з наданням відповідного документального підтвердження щодо коливання ціни бензину А-92, бензину А-95 та дизельного палива на ринку в сторону збільшення (внесення змін до істотних умов договору у відповідності до вимог п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону).
Пояснення та копії документів необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
7dbb33452d2542c7be04f38b8e192ff9
Назва:
відповідь на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
12.05.2021 10:19
Опис:
відповідь на запит про надання пояснень у межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Бензин А-95, бензин А-92, дизельне пальне» (за номером ID: UA-2021-03-05-000099-a)
Номер:
df3bedf2f2e148a6a5b6189b932e3942
Назва:
аргументовані заперечення щодо висновку Держаудитслужби Житомирської області
Дата опублікування:
20.05.2021 15:37
Опис:
Враховуючи безпідставність та необґрунтованість висновків за результатами моніторингу вказаної закупівлі, просимо скасувати незаконний висновок про результати моніторингу закупівлі №UA-2021-03-05-000099-а, оприлюднений в електронній системі закупівель від 13.05.2021р. Аргументовані заперечення до висновку додаємо.