Лікарські засоби різні - 132 найменувань – 17038 одиниць.Асортимент та кількість (одиниці) найменувань зазначено в Додатку 1 цієї документації «Технічне завдання».Тендерна пропозиція та усі документи, що подаються у її складі, готуються і подаються учасником українською мовою. Найменування торгових марок, комерційні найменування, оригінальні патентовані назви, іноземні географічні найменування, найменування юридичних осіб - нерезидентів України, а також найменування та назви міжнародних або іноземних нормативних актів, технічних документів, стандартів, регламентів, директив тощо можуть виконуватися та зазначаються у пропозиції мовою оригіналу - латиницею або кирилицею. У разі надання учасником - резидентом України будь-яких документів, інформації іншою мовою, вони повинні бути перекладені українською. Переклад повинен бути посвідчений нотаріально. Пропозиції підготовлені Учасниками - нерезидентами України можуть бути складені іншою мовою, при цьому повинні мати обов’язковий автентичний переклад українською мовою, який зроблено в сертифікованому центрі перекладів та завірено підписом уповноваженої особи і печаткою цього центру (при наявності). Визначальним є текст, викладений українською мовою
Завершена
2 713 166.79UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 000.00 UAH
Період моніторингу:21.04.2021 17:40 - 18.05.2021 00:00
Статус:Порушення виявлені
Опис:ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
21.04.2021
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П. від 21.04.2021 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 21.04.2021
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
10 UA-2021-03-03-012190-c 03.03.2021 дані автоматичних індикаторів ризиків
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель
Північно-східного офісу Павло КОСТЕНКО
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
Дані автоматичних індикаторів ризиків
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:Виявлені
Тип порушень:
Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:За результатами аналізу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено порушення пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини п’ятої статті 23 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення абзаців другого та третього пункту 1 частини першої та абзацу третього пункту 3 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору та їх оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:Дата закінчення моніторингу: 30 квітня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції, чинній після 19.04.2020 (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Комунального некомерційного підприємства Харківської обласної ради «Обласна клінічна психіатрична лікарня № 3» (далі – Замовник) від 03.03.2021 №59, тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКРЕРА», протокол розгляду тендерних пропозицій від 23.03.2021 №70, повідомлення про намір укласти договір від 23.03.2021, договір про закупівлю від 06.04.2021 №130 (далі – Договір), додаткова угода від 19.04.2021 №1 до Договору.
За наслідками моніторингу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, що відповідно до пункту 9 частини другої статті 21 Закону, оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію щодо розміру, виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
При цьому, відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів UA-2021-03-03-012190-c, Замовник вимагає надання забезпечення тендерних пропозиції в розмірі 14000 гривень. Однак, інформація щодо виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій Замовником в оголошенні не зазначена, що не відповідає вимогам пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За наслідками моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що пункт 8 розділу 3 тендерної документації містить вимогу щодо застосування заходів із захисту довкілля. При цьому, не зазначено, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам (зокрема наявність певних екологічних характеристик згідно з ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 14021, ДСТУ ISO 14024, ДСТУ ISO 1421, ДСТУ ISO 1424 тощо) Зазначене є порушенням Замовником частини п’ятої статті 23 Закону.
За наслідками моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасник ТОВ «УКРЕРА» не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону в частині наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а також не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Так, підпунктом 5.2.2 пункту 5 розділу 3 тендерної документації встановлена вимога документально підтвердженого наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід шляхом надання довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, в якій вказати кількість працівників, прізвище, ім’я, по батькові працівника, посади, які вони обіймають, рівень кваліфікації працівників та досвід.
При цьому, у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «УКРЕРА» надано довідку про працівників відповідної кваліфікації від 19.03.2021 №3171, яка не містить інформацію щодо ім’я, по батькові працівника, а також не визначено рівень кваліфікації.
Оскільки, відповідно до частини 44 підпункту 2.1 пункту 2 частини 1 Міжнародної стандартної класифікації професій isco-08, рівень кваліфікації визначається в залежності від складності та переліку завдань та обов’язків, які повинні бути виконані в процесі діяльності. Рівень кваліфікації вимірюється при розгляді одного або більше критеріїв: характеру виконаної роботи відносно характерних завдань та обов’язків, визначених для кожного ISCO - 08 рівня кваліфікації; рівня формальної освіти, визначеного в Міжнародним стандартом класифікаторі освіти (ISCED – 97) (UNESCO, 1997), необхідного для компетентного виконання завдань та обов’язків; рівнем неформального навчання, отриманого в процесі роботи, та/або попередній досвід у суміжній професії, необхідний для компетентного виконання завдань та обов’язків.
Відповідно до підпункту 2.2 пункту 2 частини 1 Міжнародної стандартної класифікації професій isco-08, виділяють чотири рівні кваліфікації.
Також, моніторингом зазначено питання встановлено, що підпунктом 1.9 розділу 3 тендерної документації визначена вимога наявності довідки з банку, який здійснює обслуговування учасника, про відсутність простроченої заборгованості за кредитами та відсотками по рахунку Учасника.
Відповідно до наданих у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРЕРА» документів, а саме договору, укладеного з страховою компанією від 18.03.2021 №21/246/ВФР обслуговування учасника здійснює зокрема АТ «ОТП банк». При цьому, учасником ТОВ «УКРЕРА» надано довідку про стан позичкової заборгованостi вiд 19.03.2021 № 210319SU12360910, видану лише АК Комерційний банк «ПриватБанк». Довідка про відсутність простроченої заборгованості за кредитами та відсотками по рахунку Учасника, видана АТ «ОТП БАНК» у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРЕРА» відсутня.
За наслідками моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій також встановлено, що учасник-переможець ТОВ «УКРЕРА» не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Так, підпунктом 5.2.2 пункту 5 розділу 3 тендерної документації передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель (у вигляді передбаченому згідно п. 1.3. цієї документації), що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, зокрема довідка, видана Департаментом інформатизації МВС України (територіальним органом з надання сервісних послуг МВС України), та щодо (не)притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України, що містить інформацію станом на дату, не раніше дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель. Зазначена довідка надається щодо осіб (особи), визначених згідно п. 5, 6, частини 1 ст. 17 Закону.
При цьому, повідомлення про намір укласти договір датоване 23.03.2021, однак учасник-переможець ТОВ «УКРЕРА» завантажив довідку, видану Департаментом інформатизації МВС України станом на 19.03.2021, що містить інформацію станом на дату, раніше дня оприлюднення повідомлення про намір, тобто 2303.2021. Зазначене не відповідає умовам тендерної документації.
Відповідно до абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону. Відповідно до абзацу третього пункту 3 частини першої статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Однак, на порушення абзаців другого та третього пункту 1 частини першої та абзацу третього пункту 3 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив пропозицію учасника ТОВ «УКРЕРА» та визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав з ним Договір.
Період усунення порушень:30.04.2021 16:34 - 20.05.2021 00:00
Дата публікації висновку:30.04.2021 16:34
Інформація про усунення порушення
Опис звіту: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Пояснення до Висновку про результати
здійснення моніторингу закупівлі
ID моніторингу: UA-M-2021-04-21-000046
Адміністрація Комунального некомерційного підприємства Харківської обласної ради «Обласна клінічна психіатрична лікарня №3» (далі – КНП ХОР «ОКПЛ № 3», Замовник), в особі голови тендерного комітету, головного бухгалтера Кириченко Тетяни Сергіївни, керуючись положеннями абзацу другого частини восьмої ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VII від 25.12.2015 року (в редакції Закону України № 114-IX від 19.09.2019, із змінами) надає пояснення до Висновку про результати здійснення моніторингу закупівлі, ID моніторингу: UA-M-2021-04-21-000046 (далі - Висновок), предмет закупівлі: Лікарські засоби різні - 132 найменувань; 33600000-6 - Фармацевтична продукція згідно коду ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник.
За наслідками моніторингу UA-M-2021-04-21-000046 питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, що відповідно до пункту 9 частини другої статті 21 Закону, оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію щодо розміру, виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). При цьому, відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів UA-2021-03-03-012190-c, Замовник вимагає надання забезпечення тендерних пропозиції в розмірі 14000 гривень. Однак, інформація щодо виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій Замовником в оголошенні не зазначена, що не відповідає вимогам пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
Щодо відсутності інформації,передбаченої п.9 ч.2 ст.21 Закону: незважаючи на набрання чинності нової редакції Закону України «Про публічні закупівлі» (від 19.04.2020, підстава -114-IX),станом на момент оголошення процедури закупівлі (29 березня 2021року), на акредитованому майданчику Zakupki.prom.ua, а також на вебпорталі prozorro.gov.ua не була реалізована можливість, та був відсутній відповідний функціонал для внесення та відображення відповідної інформації про умови надання забезпечення тендерних пропозицій. Окрім цього, станом на момент оголошення процедури закупівлі (29 березня 2021 року), були відсутні будь-які роз’яснення від Міністерства розвитку економіки, торгівлі на сільського господарства України, адміністратора системи Prozorro або майданчика Zakupki.prom.ua про спосіб або порядок виконання цієї норми Закону, стосовно чіткого механізму застосування відповідних нововведень, та фактичне внесення Замовником такої інформації було неможливо, Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі на сільського господарства України від 07.04.2020 №648 веб-порталом Уповноваженого органу з питань закупівель визначено інформаційно-телекомунікаційну систему «Prozorro» за адресою в мережі Інтернет: www.prozorro.gov.ua, та відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу є державне підприємство «Прозорро». Також, Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №1082 від 11 червня 2020 року було затверджено Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі , у якому також відсутня будь-яка інформація щодо чіткого порядку виконання вимог частини першої статті 19 Закону. Враховуючи вищевказані обставини, а саме: відсутність будь-яких роз’яснень щодо конкретного способу чи порядку виконання Замовником вимог частини першої статті 19 Закону, відсутність відповідного функціоналу на акредитованому майданчику Zakupki.prom.ua, а також на веб-порталі prozorro.gov.ua , а також те, що згідно з Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі на сільського господарства України від 07.04.2020 №648 відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу є державне підприємство «Прозорро», вважаємо, що дане зауваження не є порушенням Замовника.
За наслідками моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що пункт 8 розділу 3 тендерної документації містить вимогу щодо застосування заходів із захисту довкілля. При цьому, не зазначено, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам (зокрема наявність певних екологічних характеристик згідно з ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 14021, ДСТУ ISO 14024, ДСТУ ISO 1421, ДСТУ ISO 1424 тощо). Зазначене є порушенням Замовником частини п’ятої статті 23 Закону.
Згідно вимог ч.5 ст. 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі такими характеристиками.
Враховуючи вищевикладене, замовник самостійно визначає необхідні екологічні чи інші характеристик предмета закупівлі з огляду на специфіку предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
За наслідками моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасник ТОВ «УКРЕРА» не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону в частині наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а також не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Так, підпунктом 5.2.2 пункту 5 розділу 3 тендерної документації встановлена вимога документально підтвердженого наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід шляхом надання довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, в якій вказати кількість працівників, прізвище, ім’я, по батькові працівника, посади, які вони обіймають, рівень кваліфікації працівників та досвід. При цьому, у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «УКРЕРА» надано довідку про працівників відповідної кваліфікації від 19.03.2021 №3171, яка не містить інформацію щодо ім’я, по батькові працівника, а також не визначено рівень кваліфікації. Оскільки, відповідно до частини 44 підпункту 2.1 пункту 2 частини 1 Міжнародної стандартної класифікації професій isco-08, рівень кваліфікації визначається в залежності від складності та переліку завдань та обов’язків, які повинні бути виконані в процесі діяльності. Рівень кваліфікації вимірюється при розгляді одного або більше критеріїв: характеру виконаної роботи відносно характерних завдань та обов’язків, визначених для кожного ISCO - 08 рівня кваліфікації; рівня формальної освіти, визначеного в Міжнародним стандартом класифікаторі освіти (ISCED – 97) (UNESCO, 1997), необхідного для компетентного виконання завдань та обов’язків; рівнем неформального навчання, отриманого в процесі роботи, та/або попередній досвід у суміжній професії, необхідний для компетентного виконання завдань та обов’язків. Відповідно до підпункту 2.2 пункту 2 частини 1 Міжнародної стандартної класифікації професій isco-08, виділяють чотири рівні кваліфікації.
Відповідно до підпункту 5.2.2 пункту 5 розділу 3 тендерної документації встановлена вимога документального підтвердженого наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід шляхом надання довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, в якій вказати кількість працівників, прізвище, ім’я по батькові працівника, посади, які вони обіймають, рівень кваліфікації працівників та досвід. Так, учасником ТОВ «УКРЕРА» надано, у складі тендерної пропозиції, довідку про працівників відповідної кваліфікації від 19.03.2021 №317 котра містить працівників відповідної кваліфікації, яку мають необхідні знання та досвід необхідних для поставки товару зазначеного в процедурі закупівлі та в повному обсязі відповідає вимогам п.2 ч.2 ст.16 Закону, а саме наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Також, моніторингом зазначено питання встановлено, що підпунктом 1.9 розділу 3 тендерної документації визначена вимога наявності довідки з банку, який здійснює обслуговування учасника, про відсутність простроченої заборгованості за кредитами та відсотками по рахунку Учасника. Відповідно до наданих у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРЕРА» документів, а саме договору, укладеного з страховою компанією від 18.03.2021 №21/246/ВФР обслуговування учасника здійснює зокрема АТ «ОТП банк». При цьому, учасником ТОВ «УКРЕРА» надано довідку про стан позичкової заборгованостi вiд 19.03.2021 № 210319SU12360910, видану лише АК Комерційний банк «ПриватБанк». Довідка про відсутність простроченої заборгованості за кредитами та відсотками по рахунку Учасника, видана АТ «ОТП БАНК» у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРЕРА» відсутня. За наслідками моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій також встановлено, що учасник-переможець ТОВ «УКРЕРА» не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону. Так, підпунктом 5.2.2 пункту 5 розділу 3 тендерної документації передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель (у вигляді передбаченому згідно п. 1.3. цієї документації), що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, зокрема довідка, видана Департаментом інформатизації МВС України (територіальним органом з надання сервісних послуг МВС України), та щодо (не)притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України, що містить інформацію станом на дату, не раніше дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель. Зазначена довідка надається щодо осіб (особи), визначених згідно п. 5, 6, частини 1 ст. 17 Закону. При цьому, повідомлення про намір укласти договір датоване 23.03.2021, однак учасник-переможець ТОВ «УКРЕРА» завантажив довідку, видану Департаментом інформатизації МВС України станом на 19.03.2021, що містить інформацію станом на дату, раніше дня оприлюднення повідомлення про намір, тобто 23.03.2021. Зазначене не відповідає умовам тендерної документації.
Слід зазначити, що п.п.1.9 розділу 3 тендерної документації визначена вимога наявності довідки з банку, який здійснює обслуговування учасника про відсутність простроченої заборгованості за кредитами та відсотками по рахунку учасника, даною вимогою не передбачено надання довідок із всіх банків до котрих учасник має відношення. Саме головне в тому, що під час моніторингу не надано та не зазначено про 100% вірогідність того що ТОВ «УКРЕРА» обслуговується в банку АТ «ОТП БАНК».
Голова тендерного комітету,
головний бухгалтер КНП ХОР «ОКПЛ № 3» Т.КИРИЧЕНКО
61068, Україна, Харківська область, місто Харків, Московський район ВУЛИЦЯ АКАДЕМІКА ПАВЛОВА буд. 46
Категорія:
Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади
Опис:За наслідками моніторингу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, що відповідно до пункту 9 частини другої статті 21 Закону, оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію щодо розміру, виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). При цьому, відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів UA-2021-03-03-012190-c, Замовник вимагає надання забезпечення тендерних пропозиції в розмірі 14000 гривень. Однак, інформація щодо виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій Замовником в оголошенні не зазначена, що не відповідає вимогам пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
Щодо відсутності інформації,передбаченої п.9 ч.2 ст.21 Закону: незважаючи на набрання чинності нової редакції Закону України «Про публічні закупівлі» (від 19.04.2020, підстава -114-IX),станом на момент оголошення процедури закупівлі (29 березня 2021року), на акредитованому майданчику Zakupki.prom.ua, а також на вебпорталі prozorro.gov.ua не була реалізована можливість, та був відсутній відповідний функціонал для внесення та відображення відповідної інформації про умови надання забезпечення тендерних пропозицій. Окрім цього, станом на момент оголошення процедури закупівлі (29 березня 2021 року), були відсутні будь-які роз’яснення від Міністерства розвитку економіки, торгівлі на сільського господарства України, адміністратора системи Prozorro або майданчика Zakupki.prom.ua про спосіб або порядок виконання цієї норми Закону, стосовно чіткого механізму застосування відповідних нововведень, та фактичне внесення Замовником такої інформації було неможливо, Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі на сільського господарства України від 07.04.2020 №648 веб-порталом Уповноваженого органу з питань закупівель визначено інформаційно-телекомунікаційну систему «Prozorro» за адресою в мережі Інтернет: www.prozorro.gov.ua, та відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу є державне підприємство «Прозорро». Також, Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №1082 від 11 червня 2020 року було затверджено Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі , у якому також відсутня будь-яка інформація щодо чіткого порядку виконання вимог частини першої статті 19 Закону. Враховуючи вищевказані обставини, а саме: відсутність будь-яких роз’яснень щодо конкретного способу чи порядку виконання Замовником вимог частини першої статті 19 Закону, відсутність відповідного функціоналу на акредитованому майданчику Zakupki.prom.ua, а також на веб-порталі prozorro.gov.ua , а також те, що згідно з Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі на сільського господарства України від 07.04.2020 №648 відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу є державне підприємство «Прозорро», вважаємо, що дане зауваження не є порушенням Замовника.
За наслідками моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що пункт 8 розділу 3 тендерної документації містить вимогу щодо застосування заходів із захисту довкілля. При цьому, не зазначено, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам (зокрема наявність певних екологічних характеристик згідно з ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 14021, ДСТУ ISO 14024, ДСТУ ISO 1421, ДСТУ ISO 1424 тощо). Зазначене є порушенням Замовником частини п’ятої статті 23 Закону.
Згідно вимог ч.5 ст. 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі такими характеристиками.
Враховуючи вищевикладене, замовник самостійно визначає необхідні екологічні чи інші характеристик предмета закупівлі з огляду на специфіку предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
За наслідками моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасник ТОВ «УКРЕРА» не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону в частині наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а також не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Так, підпунктом 5.2.2 пункту 5 розділу 3 тендерної документації встановлена вимога документально підтвердженого наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід шляхом надання довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, в якій вказати кількість працівників, прізвище, ім’я, по батькові працівника, посади, які вони обіймають, рівень кваліфікації працівників та досвід. При цьому, у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «УКРЕРА» надано довідку про працівників відповідної кваліфікації від 19.03.2021 №3171, яка не містить інформацію щодо ім’я, по батькові працівника, а також не визначено рівень кваліфікації. Оскільки, відповідно до частини 44 підпункту 2.1 пункту 2 частини 1 Міжнародної стандартної класифікації професій isco-08, рівень кваліфікації визначається в залежності від складності та переліку завдань та обов’язків, які повинні бути виконані в процесі діяльності. Рівень кваліфікації вимірюється при розгляді одного або більше критеріїв: характеру виконаної роботи відносно характерних завдань та обов’язків, визначених для кожного ISCO - 08 рівня кваліфікації; рівня формальної освіти, визначеного в Міжнародним стандартом класифікаторі освіти (ISCED – 97) (UNESCO, 1997), необхідного для компетентного виконання завдань та обов’язків; рівнем неформального навчання, отриманого в процесі роботи, та/або попередній досвід у суміжній професії, необхідний для компетентного виконання завдань та обов’язків. Відповідно до підпункту 2.2 пункту 2 частини 1 Міжнародної стандартної класифікації професій isco-08, виділяють чотири рівні кваліфікації.
Відповідно до підпункту 5.2.2 пункту 5 розділу 3 тендерної документації встановлена вимога документального підтвердженого наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід шляхом надання довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, в якій вказати кількість працівників, прізвище, ім’я по батькові працівника, посади, які вони обіймають, рівень кваліфікації працівників та досвід. Так, учасником ТОВ «УКРЕРА» надано, у складі тендерної пропозиції, довідку про працівників відповідної кваліфікації від 19.03.2021 №317 котра містить працівників відповідної кваліфікації, яку мають необхідні знання та досвід необхідних для поставки товару зазначеного в процедурі закупівлі та в повному обсязі відповідає вимогам п.2 ч.2 ст.16 Закону, а саме наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Також, моніторингом зазначено питання встановлено, що підпунктом 1.9 розділу 3 тендерної документації визначена вимога наявності довідки з банку, який здійснює обслуговування учасника, про відсутність простроченої заборгованості за кредитами та відсотками по рахунку Учасника. Відповідно до наданих у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРЕРА» документів, а саме договору, укладеного з страховою компанією від 18.03.2021 №21/246/ВФР обслуговування учасника здійснює зокрема АТ «ОТП банк». При цьому, учасником ТОВ «УКРЕРА» надано довідку про стан позичкової заборгованостi вiд 19.03.2021 № 210319SU12360910, видану лише АК Комерційний банк «ПриватБанк». Довідка про відсутність простроченої заборгованості за кредитами та відсотками по рахунку Учасника, видана АТ «ОТП БАНК» у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРЕРА» відсутня. За наслідками моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій також встановлено, що учасник-переможець ТОВ «УКРЕРА» не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону. Так, підпунктом 5.2.2 пункту 5 розділу 3 тендерної документації передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель (у вигляді передбаченому згідно п. 1.3. цієї документації), що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, зокрема довідка, видана Департаментом інформатизації МВС України (територіальним органом з надання сервісних послуг МВС України), та щодо (не)притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України, що містить інформацію станом на дату, не раніше дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель. Зазначена довідка надається щодо осіб (особи), визначених згідно п. 5, 6, частини 1 ст. 17 Закону. При цьому, повідомлення про намір укласти договір датоване 23.03.2021, однак учасник-переможець ТОВ «УКРЕРА» завантажив довідку, видану Департаментом інформатизації МВС України станом на 19.03.2021, що містить інформацію станом на дату, раніше дня оприлюднення повідомлення про намір, тобто 23.03.2021. Зазначене не відповідає умовам тендерної документації.
Слід зазначити, що п.п.1.9 розділу 3 тендерної документації визначена вимога наявності довідки з банку, який здійснює обслуговування учасника про відсутність простроченої заборгованості за кредитами та відсотками по рахунку учасника, даною вимогою не передбачено надання довідок із всіх банків до котрих учасник має відношення. Саме головне в тому, що під час моніторингу не надано та не зазначено про 100% вірогідність того що ТОВ «УКРЕРА» обслуговується в банку АТ «ОТП БАНК».