• Переговорна процедура (скорочена)
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

15510000-6 Молоко та вершки (молоко коров’яче питне пастеризоване (3,2% жиру))

Завершена

3 319 680.00 UAH з ПДВ
Номер: 1e1c4b13d286425fa3334171857fa2bb
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-06-04-000073
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 04.06.2021 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 04.06.2021 18:24 - 30.06.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 04.06.2021 № 248 Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 04.06.2021 № 248 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3. UA-2021-03-03-002903-b, 03.03.2021, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтавська, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби (Полтавська обл.), +38 (0 66) 844-04-63, anatoliy.deryuga24@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання обґрунтування підстав застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення пункту 3 частини другої статті 40 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вимогам Закону; відповідності укладеного договору та додаткових угод до нього нормам законодавства – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, а саме, шляхом припинення зобов’язань за договором (розірвання договору) з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 09 червня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; обґрунтування підстав застосування переговорної процедури закупівлі; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); відповідності укладеного договору та додаткових угод до нього нормам законодавства. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти і науки Полтавської міської ради (далі – замовник) на 2021 рік; протокол Уповноваженої особи про намір укласти договір від 03.03.2021 № 2; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури (скороченої) закупівлі) від 03.03.2021; договір про закупівлю товарів від 09.03.2021 № 40Т на суму 3319680,00 грн. (без ПДВ) із ФОП Німчин Анна Сергіївна (далі – договір); додаткову угоду від 17.05.2021 №1 до договору; додаткову угоду від 28.05.2021 № 2 до договору. Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі: виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера, на що вказує пункт 3 частини другої статті 40 Закону. Встановлено, що замовником документально не підтверджено наявність вищевказаної підстави для застосування переговорної процедури закупівлі, а саме: виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера, на що вказує повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури). Вказане свідчить про застосування переговорної процедури закупівлі не у відповідності до пункту 3 частини другої статті 40 Закону. Водночас, замовник у пункті у пункті «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вказав наступну інформацію: «Згідно до протоколу Міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Полтавської міської ради № 6/2021 від 01.03.2021 року, з метою збереження здоров’я дітей у закладах освіти Полтавської міської територіальної громади, недопущення порушень режиму харчування, забезпечення необхідним якісним і збалансованим, різноманітним та повноцінним харчуванням для правильного розвитку дітей, яке відповідає фізіологічним потребам і можливостям дитячого організму, особливо в умовах розповсюдження гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, в умовах уведення режиму надзвичайної ситуації на всій території України та встановлення карантину і запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів. Управлінню освіти і науки необхідно забезпечити здійснення заходів щодо безперебійного постачання продуктів до закладів освіти Полтавської міської територіальної громади, згідно з вимогами чинного законодавства України, у відповідності ч.2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі». Очікування проведення процедури відкритих торгів з публікацією англійською мовою та не проведення термінової закупівлі код ДК 021:2015 15510000-6 Молоко та вершки (молоко коров’яче питне пастеризоване (3,2% жиру)), фактично призведе до порушень режиму харчування, забезпечення необхідним якісним і збалансованим, різноманітним та повноцінним харчуванням для правильного розвитку дітей, яке відповідає фізіологічним потребам і можливостям дитячого організму». Так, документи на які посилається замовник у пункті «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) не підтверджують виникнення особливих економічних обставин з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій. За результатом проведення вказаної процедури закупівлі замовником в особі начальника Управління освіти Трибрат Оксани Євгеніївни укладено договір про закупівлю товарів від 09.03.2021 № 40Т на суму 3319680,00 грн. (без ПДВ) із ФОП Німчин Анна Сергіївна.
Період усунення порушень: 09.06.2021 16:02 - 25.06.2021 00:00
Дата публікації висновку: 09.06.2021 16:02

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Департамент освіти Полтавської міської ради, розглянувши висновок від 09.06.2021 року повідомляє наступне, що відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Метою Закону України «Про публічні закупівлі», (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області згідно наказу № 248 від 04.06.2021 р. «Про початок моніторингу закупівель», розпочато моніторинг закупівлі за процедурою 15510000-6 Молоко та вершки (молоко коров’яче питне пастеризоване (3,2% жиру)), оголошення UA-2021-03-03-002903- b. Своїм рішенням, згідно моніторингу UA-M-2021-06-04-000073 від 04.06.2021 року Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує Департамент освіти Полтавської міської ради здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, а саме, шляхом припинення зобов’язань за договором (розірвання договору) з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Станом на 26 лютого 2021 року Замовник опинився в ситуації, в якій по причині численних оскаржень несуттєвих умов тендерної документації, тривала оголошена 13 січня 2021 року процедура закупівлі за предметом 15510000-6 Молоко та вершки (молоко коров’яче питне пастеризоване (3,2% жиру)). Закупівля була оголошена на придбання молока для потреб навчальних закладів Полтавської територіальної громади (ЗОШ, НВК, ДНЗ). Молоко є важливою складовою повноцінного харчування дітей, а особливо під час триваючої пандемії COVID-19. У зв’язку із неможливістю здійснити закупівлю стратегічного продукту, знаходячись в періоді триваючої пандемії, замовник потрапив в умови надзвичайної ситуації та потребував негайного вирішення проблеми. 01.03.2021 року відбулося засідання Міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Полтавської міської ради, на якому було заслухано ситуацію, що склалася із закупівлею стратегічно важливих товарів для збереження здоров’я дітей в умовах триваючої пандемії. Згідно протоколу № 6/2021 від 01.03.2021 року дану ситуацію було визнано надзвичайною. 03 березня 2021 року Замовником було оголошено проведення переговорної процедури за предметом 15510000-6 Молоко та вершки (молоко коров’яче питне пастеризоване (3,2% жиру)). Процедуру було оголошено у відповідності до ч.2 ст 40 ЗУ Про публічні закупівлі: виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендера. Способом підтвердження став протокол Міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Полтавської міської ради, згідно якого було зафіксовано факт виникнення надзвичайної ситуації . Замовник дотримався всіх вимог, зазначених в ЗУ Про публічні закупівлі, в т.ч. ст. 40 даного Закону, пройшов всі відповідні етапи та отримав документальне підтвердження виникнення особливих соціально-економічних обставин . У висновках моніторингу зазначено: щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вимогам Закону; відповідності укладеного договору та додаткових угод до нього нормам законодавства – порушень не встановлено. У висновках моніторингу зазначено, що документи, на які посилається замовник у пункті «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі», а саме протокол Міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Полтавської міської ради № 6/2021 від 01.03.2021 року, не підтверджує виникнення особливих економічних обставин пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій. Замовник не погоджується із даним висновком. В ЗУ Про публічні закупівлі та інших нормативно-правових актах не визначено переліку документів та не встановлено переліку органів, установ, організацій, які б могли підтвердити виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, а тому не можна стверджувати, що протокол Міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій Полтавської міської ради не є документальним підтвердженням застосування переговорної процедури у відповідності до п 3 ч 2 ст 40. Комісія з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій об’єднаної територіальної громади утворюється виконавчим комітетом ради об’єднаної територіальної громади для координації діяльності місцевих органів влади, підприємств, установ та організацій, пов’язаної із забезпеченням безпеки, захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і реагування на них. Основними завданнями Комісії на території об’єднаної територіальної громади є: - стабільне функціонування об’єктів життєдіяльності під час виникнення надзвичайної ситуації, злагодженої роботи підприємств, установ та організацій для забезпечення сталої і безперебійної роботи об’єктів; - організацією та керівництвом за проведенням робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій місцевого рівня та інше. Комісія має право заслуховувати інформацію керівників підприємств, установ та організацій, розташованих в межах адміністративної території ради об’єднаної територіальної громади, з питань, що належать до їх компетенції, і давати їм відповідні доручення та інше. Щодо розірвання договору. Чинне законодавство України чітко визначає підстави для розірвання договору. Так, за загальним правилом, встановленим ч.1 ст 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено законом або договором ; разом із тим, за частиною 3 наведеної статті у разі односторонньої відмови від договору повністю або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим. Ст 188 ГК України має чітку позицію, а саме зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або договором. Згідно пункту 11.5 укладеного договору про закупівлю встановлено: « Договір може бути достроково розірваний:- за згодою сторін; - за рішенням суду; - за рішенням Покупця у випадку відмови Постачальника від виконання Договору; - в односторонньому порядку за рішенням Покупця у випадках, передбачених даним Договором» . Згідно пункту 6.2.1 укладеного договору про закупівлю встановлено: «В односторонньому порядку достроково розірвати цей Договір у разі невиконання та/або неналежного виконання зобов’язань Постачальником у тому числі але не виключно при порушенні вимог встановлених п. 5.1. Договору строку поставки товарів на один день або більше, у будь-якому закладі дошкільної освіти , що зазначені у п. 5.2. Договору та Додатку № 2, що є невід’ємною частиною цього Договору, повідомивши про це Постачальника у строк не пізніше ніж за 10 календарних днів до дати розірвання». Згідно пункту 6.2.6 укладеного договору про закупівлю встановлено: «Розірвати Договір, або зменшити обсяги поставки в односторонньому порядку у разі, якщо відпала потреба у закупівлі товару». Постачальник при виконанні умов договору не порушував взяті на себе зобов’язання. Отже, у Замовника не має законних підстав для розірвання договору про закупівлю в односторонньому порядку. На даний час Замовник діє в межах ч. 2, 3, 4 ст 188 ГКУ, а тому надіслав лист з пропозицією розірвати договір до Постачальника(копія листа додається). Чекаємо відповідь Постачальника у строки визначені ч 3 ст 188 ГКУ. На підставі вищевикладеного прошу звернути Вашу увагу, що Департамент освіти не порушувало вимоги законодавства в сфері публічних закупівель та здійснило заходи щодо виконання висновку в межах чинного законодавства України.
Дата публікації звіту: 16.06.2021 11:31