• Переговорна процедура (скорочена)
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

ДК 021:2015:09310000-5 – Електрична енергія

Завершена

6 953 826.21 UAH з ПДВ
Номер: 794763f23eb544479bf0ee386a3ecb0f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-06-17-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 16.06.2021 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127015
Період моніторингу: 17.06.2021 13:58 - 13.07.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 16.06.2021 261 Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 зі змінами, внесеними наказом від 17 грудня 2018 року № 255 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Заступник начальника Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області Тетяна ЖИХАР Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області від 16.06.2021 № 261 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 10 UA-2021-03-03-005958-a 03.03.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Людмила ЗІНОВА
Адреса: Ukraine, Луганська, Сєвєродонецьк
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби (Луганська обл.), +38 (0 99) 297-09-57, ribalkoanton@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо внесення змін до істотних умов договору установлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі (скороченої), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо припинення зобов’язань за Додатковою угодою № 2 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 06 липня 2021 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі (скороченої), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток) закупівель Управління освіти, молоді та спорту Мукачівської міської ради (далі - Замовник) на 2021 рік, повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) від 03.03.2021, договір про постачання електричної енергії споживачу від 15.03.2021 № 173738 (далі - Договір), додаткову угоду від 13.04.2021 № 2, повідомлення про внесення змін до договору, пояснення Замовника з документами, наданими через електронну систему закупівель 01.07.2021 (далі - Пояснення). За результатами моніторингу встановлено, що Замовник посилаючись до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон) вносив зміни до істотних умов Договору шляхом збільшення ціни за одиницю товару – планову ціну електричної енергії за 1 кВт год. до 2,567854 грн. (з урахуванням ПДВ) (на дату підписання Договору ціна становила 2,50 грн. з урахуванням ПДВ). Відповідно до ч.5 ст.41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Замовник на запит Управління надав Пояснення щодо підстав збільшення планової ціни електричної енергії за 1 кВт/год з урахуванням ПДВ, разом з яким надав лист ТОВ «Закарпаттяенергозбут» від 09.04.2021 № 502-16/266 до Замовника (далі - Лист), цінову довідку № Ц-53 Закарпатської торгово-промислової палати від 01.07.2021 № 15.06-07/211 (далі - Довідка) видану ТОВ «Закарпаттяенергозбут» (Постачальник за Договором). В Листі зазначено коливання середньозваженої ціни купівлі-продажу електроенергії на майданчику РДН у торговій зоні БуОс України за 1 декаду березня (01.03-10.03) та 2 декаду березня (11.03-20.03). Враховуючи те, що Договір укладено 15.03.2021 (2 декада) інформація зазначена в Листі не підтверджує коливання ціни купівлі-продажу електроенергії на момент укладання додаткової угоди. Крім того інформація зазначена у Довідці не відображає коливання ціни купівлі-продажу електроенергії з моменту укладання Договору (15.03.2021) до моменту укладання додаткової угоди (13.04.2021), так як Довідка містить середньозважену ціну електричної енергії за 1 декаду квітня (01.04-10.04) та 2 декаду квітня (11.04-20.04). Також слід зазначити, що надана Довідка датована 01.07.2021 в той час як додаткова угода до Договору укладена 13.04.2021 року, пунктом 2 Приміток наданої Довідки визначено, що цінова довідка носить виключно інформаційний характер і не може розглядатись як підтверджуючий документ, враховуючи вищевикладене надана Довідка не може бути підтвердженням коливання ціни купівлі-продажу електроенергії. Водночас Замовник у квітні поточного року вносив зміни до Договору (яким визначено планову ціну електричної енергії за 1 кВт год. у розмірі 2,50 грн. з урахуванням ПДВ) шляхом укладання додаткової угоди, збільшивши планову ціну електричної енергії за 1 кВт год. з урахуванням ПДВ, до розміру 2,567854 грн. за 1 кВт год. з урахуванням ПДВ. З огляду на те, що коливання ціни купівлі-продажу електроенергії у період березня-квітня 2021 року не підтверджено, Замовник безпідставно вносив зміни до істотних умов Договору якими змінював ціну за одиницю товару, збільшуючи планову та фактичну ціну електричної енергії за 1 кВт год. з урахуванням ПДВ (додаткова угода від 13.04.2021 № 2 до Договору), чим порушив вимоги пункту 2 частини 5 статті 41 Закону. Такі дії можуть призвести до недоотримання Замовником активів.
Період усунення порушень: 06.07.2021 15:22 - 21.07.2021 00:00
Дата публікації висновку: 06.07.2021 15:22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Замовником - Управлінням освіти, культури, молоді та спорту Мукачівської міської ради усунено порушення встановлене у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-03-03-005958-a, а саме: припинені зобов’язання за Додатковою угодою № 2 шляхом підписання Додаткової угоди №3 (ціна електричної енергії за 1 кВт год. становить 2,50 грн.). Додаткова угода №3 від 09.07.2021 р. опублікована в електронній системі закупівель у порядку встановленому законом.
Дата публікації звіту: 12.07.2021 12:36

Запити/Пояснення