-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
ДК 021:2015:09310000-5 – Електрична енергія
Завершена
6 953 826.21
UAH з ПДВ
Номер:
794763f23eb544479bf0ee386a3ecb0f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-06-17-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.06.2021 00:00
Період моніторингу:
17.06.2021 13:58 - 13.07.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
16.06.2021 261
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 зі змінами, внесеними наказом від 17 грудня 2018 року № 255
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби в Луганській області Тетяна ЖИХАР
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області
від 16.06.2021 № 261
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
10 UA-2021-03-03-005958-a 03.03.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Управління Людмила ЗІНОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо внесення змін до істотних умов договору установлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі (скороченої), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо припинення зобов’язань за Додатковою угодою № 2 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 липня 2021 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі (скороченої), повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток) закупівель Управління освіти, молоді та спорту Мукачівської міської ради (далі - Замовник) на 2021 рік, повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) від 03.03.2021, договір про постачання електричної енергії споживачу від 15.03.2021 № 173738 (далі - Договір), додаткову угоду від 13.04.2021 № 2, повідомлення про внесення змін до договору, пояснення Замовника з документами, наданими через електронну систему закупівель 01.07.2021 (далі - Пояснення).
За результатами моніторингу встановлено, що Замовник посилаючись до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон) вносив зміни до істотних умов Договору шляхом збільшення ціни за одиницю товару – планову ціну електричної енергії за 1 кВт год. до 2,567854 грн. (з урахуванням ПДВ) (на дату підписання Договору ціна становила 2,50 грн. з урахуванням ПДВ). Відповідно до ч.5 ст.41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю.
Замовник на запит Управління надав Пояснення щодо підстав збільшення планової ціни електричної енергії за 1 кВт/год з урахуванням ПДВ, разом з яким надав лист ТОВ «Закарпаттяенергозбут» від 09.04.2021 № 502-16/266 до Замовника (далі - Лист), цінову довідку № Ц-53 Закарпатської торгово-промислової палати від 01.07.2021 № 15.06-07/211 (далі - Довідка) видану ТОВ «Закарпаттяенергозбут» (Постачальник за Договором). В Листі зазначено коливання середньозваженої ціни купівлі-продажу електроенергії на майданчику РДН у торговій зоні БуОс України за 1 декаду березня (01.03-10.03) та 2 декаду березня (11.03-20.03). Враховуючи те, що Договір укладено 15.03.2021 (2 декада) інформація зазначена в Листі не підтверджує коливання ціни купівлі-продажу електроенергії на момент укладання додаткової угоди.
Крім того інформація зазначена у Довідці не відображає коливання ціни купівлі-продажу електроенергії з моменту укладання Договору (15.03.2021) до моменту укладання додаткової угоди (13.04.2021), так як Довідка містить середньозважену ціну електричної енергії за 1 декаду квітня (01.04-10.04) та 2 декаду квітня (11.04-20.04).
Також слід зазначити, що надана Довідка датована 01.07.2021 в той час як додаткова угода до Договору укладена 13.04.2021 року, пунктом 2 Приміток наданої Довідки визначено, що цінова довідка носить виключно інформаційний характер і не може розглядатись як підтверджуючий документ, враховуючи вищевикладене надана Довідка не може бути підтвердженням коливання ціни купівлі-продажу електроенергії.
Водночас Замовник у квітні поточного року вносив зміни до Договору (яким визначено планову ціну електричної енергії за 1 кВт год. у розмірі 2,50 грн. з урахуванням ПДВ) шляхом укладання додаткової угоди, збільшивши планову ціну електричної енергії за 1 кВт год. з урахуванням ПДВ, до розміру 2,567854 грн. за 1 кВт год. з урахуванням ПДВ.
З огляду на те, що коливання ціни купівлі-продажу електроенергії у період березня-квітня 2021 року не підтверджено, Замовник безпідставно вносив зміни до істотних умов Договору якими змінював ціну за одиницю товару, збільшуючи планову та фактичну ціну електричної енергії за 1 кВт год. з урахуванням ПДВ (додаткова угода від 13.04.2021 № 2 до Договору), чим порушив вимоги пункту 2 частини 5 статті 41 Закону. Такі дії можуть призвести до недоотримання Замовником активів.
Період усунення порушень:
06.07.2021 15:22 - 21.07.2021 00:00
Дата публікації висновку:
06.07.2021 15:22
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовником - Управлінням освіти, культури, молоді та спорту Мукачівської міської ради усунено порушення встановлене у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-03-03-005958-a, а саме: припинені зобов’язання за Додатковою угодою № 2 шляхом підписання Додаткової угоди №3 (ціна електричної енергії за 1 кВт год. становить 2,50 грн.). Додаткова угода №3 від 09.07.2021 р. опублікована в електронній системі закупівель у порядку встановленому законом.
Дата публікації звіту:
12.07.2021 12:36
Запити/Пояснення
Номер:
6ac7143561dc4e768a30cccd53f512e9
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
25.06.2021 10:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.07.2021 00:00
Опис:
Запит про надання пояснень
У межах проведення моніторингу закупівлі електричної енергії (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-03-03-005958-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів): на підставі яких документів внесені зміни до договору про постачання електричної енергії споживачу від 15.03.2021 № 173738 щодо зміни планової ціни електричної енергії за 1 кВт год.?
Наголошуємо, що пояснення інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Антон РИБАЛКО
Номер:
65b8809241df4788bc71fab22fa719f0
Назва:
ПОЯСНЕННЯ НА ЗАПИТ від 25.06.2021 р.
Дата опублікування:
01.07.2021 18:10
Опис:
25.06.2021 року о 10:16:03 в електронній системі закупівель у межах проведення моніторингу закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-03-03-005958-a) відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» було опубліковано запит замовнику на надання пояснень. А саме:
«…на підставі яких документів внесені зміни до договору про постачання електричної енергії споживачу від 15.03.2021 № 173738 щодо зміни планової ціни електричної енергії за 1 кВт год.?...»
Відповідно до ч.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на вищезазначене, Замовник повідомляє наступне:
15 березня 2021 року був укладений договір №173738 між Управлінням освіти, молоді та спорту Мукачівської міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю «Закарпаттяенергозбут» за предметом Електрична енергія.
Відповідно до пп. 2 п. 13.10 Договору встановлено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. У разі збільшення ціни товару на ринку Постачальник (Учасник) письмово звертається до Споживача (Замовника) щодо зміни ціни за одиницю товару. Така пропозиція в кожному окремому випадку, коли на ринку відбувається об’єктивне коливання ціни за одиницю товару в бік збільшення, повинна бути обґрунтована і документально підтверджена. Учасник разом з письмовою пропозицією щодо внесення змін до договору надає документ (або документи), що підтверджує збільшення середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару в тих межах/розмірах, на які Учасник пропонує змінити ціну товару. Документ (або документи), що підтверджує збільшення ціни товару, повинен містити дані щодо середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару на день подання тендерної пропозиції (допускається надання документального підтвердження щодо середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару в межах 10 днів щодо дати подання тендерної пропозиції) та середньоринкової ціни (діапазону цін тощо) за одиницю товару на момент письмового звернення учасника щодо збільшення ціни і повинен бути наданий у формі належним чином оформленої довідки/інформації (або в іншій документальній формі), виданої торгово-промисловою палатою України, або регіональною торгово-промисловою палатою, або органами державної статистики, тощо.
Товариством з обмеженою відповідальністю «Закарпаттяенергозбут» письмово звернулося до Замовника щодо зміни ціни за одиницю товару шляхом направлення листа №502-16/266 від 09.04.2021 р.. Разом з письмовою пропозицією щодо внесення змін до договору було надано документи, що підтверджують збільшення середньоринкової ціни за одиницю товару в тих розмірах, на які пропонується змінити ціну товару. Договором передбачено, що документ, що підтверджує збільшення ціни товару може бути виданий торгово-промисловою палатою України, або регіональною торгово-промисловою палатою, або органами державної статистики, тощо. Відповідний перелік не є виключним. Постачальник може самостійно визначити, яким чином підтвердити інформацію щодо зміни ціни за одиницю товару. Товариством з обмеженою відповідальністю «Закарпаттяенергозбут» було надано роздруківку «Порівняння середньозважених цін на РДН та ВДР за 1 та 2 декади березня 2021 р.» з сайту Державного підприємства «Оператор ринку». Оскільки відповідна інформація перебуває у відкритому доступі вона була перевірена Замовником.
13 квітня 2021 року була укладена додаткова угода №2 до договору про постачання електричної енергії споживачу №173738, відповідно до якої Сторони домовились збільшити ціну за одиницю товару. Відповідна додаткова угода була опублікована в електронній системі закупівель у порядку встановленим законом.