-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
електрична енергія
Завершена
8 137 334.92
UAH з ПДВ
Номер:
3656f5ce520344ab989658e921eed7f7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-22-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.11.2022 00:00
Період моніторингу:
22.11.2022 10:11 - 14.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
22.11.2022 № 47-з
Луцьк
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК
Додаток №1
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області
від 22.11.2022 № 47-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області.
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2021-03-01-004469-b від 01.03.2021. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі установлено порушення вимог пунктів 11і 12 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору про закупівлю установлено порушення норм пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом, установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі; своєчасності оприлюднення та повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір; своєчасності укладання договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель звіту про виконання договору про закупівлю та здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі; оприлюднення інформації щодо закупівлі; своєчасності оприлюднення та повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір; своєчасності укладання договору про закупівлю; внесення змін до договору та своєчасності оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Управління освіти Луцької міської ради (відповідно до Рішення Луцької міської ради від 23.06.2021 №13/89 правонаступником є Департамент освіти Луцької міської ради, далі – Замовник), оголошення про проведення переговорної процедури, повідомлення про намір укласти договір від 01.03.2021, договір про закупівлю від 15.03.2021 №23/03 (далі - Договір), додаткові угоди до Договору від 21.07.2021№1, від 27.08.2021 №2,№3,№4, від 11.10.2021 №5, від 08.11.2021 №6, від 14.12.2021 №6 та від 14.01.2022 №8, відповідь Замовника на запит на пояснення від 01.12.2022.
При аналізі питання щодо внесення змін до договору та своєчасності оприлюднення повідомлення про внесення змін до Договору встановлено наступне.
Проведеним моніторингом установлено, що Замовником до договору за результатами торгів від 15.03.2021 №23/03 вносились зміни до істотних умов, а саме: Додатковими угодами від 27.08.2021 №2 (початок дії з 01.08.2021, ціна збільшилась з 3,42 грн до 3,76 грн, або на 9,9%), від 27.08.2021 №3 (початок дії з 01.08.2021, ціна збільшилась з 3,76 грн до 4,13 грн, або на 9,8%), від 27.08.2021 №4 (початок дії з 01.08.2021, ціна збільшилась з 4,13 грн до 4,143 грн, або на 0,3%), від 11.10.2021 №5(початок дії з 01.09.2021, ціна збільшилась з 4,143 грн до 4,45 грн, або на 7,4%), від 08.11.2021 №6 (початок дії з 01.10.2021, ціна збільшилась з 4,45 грн до 4,894 грн, або на 10 %), від 14.12.2021 №6 (початок дії з 01.11.2021, ціна збільшилась з 4,894 грн до 5,329452 грн, або на 8,9%), шляхом збільшення ціни за одиницю товару – ціну електричної енергії за 1 кВт.год, (з урахуванням ПДВ).
Під час, проведення моніторингу проаналізовані дані вебсайту державного підприємства «Оператор ринку» (далі – ДП «Оператор ринку») www.oree.com.ua, на якому оприлюднено інформація про середньозважені ціни на електричну енергію в торговій зоні «ОЕС України» на ринку «на добу на перед» (далі - РДН) за результатами електронних торгів на ДП «Оператор ринку» за 1 МВт.год за кожний місяць на відповідні дати. Зокрема, на сайті зазначено, що середньозважена ціна з ПДВ (РДН) за 1 МВт.год станом на 01 березня 2021 року (день оприлюднення повідомлення про намір укласти договір) ціна електроенергії за 1 МВт.год становила 1753,19 грн, станом на 01.08.2021 (початок дії додаткової угоди №2, №3, №4)– 2119,14 грн, станом на 01.09.2021 (початок дії додаткової угоди №5) – 2305,56 грн, станом на 01.10.2021 (початок дії додаткової угоди №6) – 2372,73 грн, станом на 01.11.2021 (початок дії додаткової угоди №6) – 3491,75 гривень.
Отож, відповідно до інформації оприлюдненої на вебсайті ДП «Оператор ринку» на час укладання трьох додаткових угод (№2,№3,№4) величина зміни цін склала + 20,8. Водночас, Замовник протягом серпня 2021 року вносив зміни до Договору (яким визначено ціну електричної енергії у розмірі 3,420 грн/кВт з урахуванням ПДВ) шляхом укладення додаткових угод, збільшивши ціну електричної енергії до 4,143, або на 21,1%.
Замовнику через електронну систему закупівель надіслано 22.11.2021 запит Управлінням Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області щодо надання документів згідно яких збільшувалась ціна електричної енергії за 1 кВт.год з урахуванням ПДВ. Замовником надано сканкопії документів, якими підтверджено коливання ціни товару (електричної енергії) на ринку лише при укладанні додаткових угод від 27.08.2021 №2, №3,№4 та від 11.10.2021 №5.
Також, Замовником не надано в повному обсязі документи, які підтверджують отримання електричної енергії та документи що підтверджують здійснення оплати (надано лише платіжне доручення №3140 від 08.07.2021 на суму 15253,20 грн), чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Крім того, Замовником не надано документи, які підтверджують коливання ціни товару (електричної енергії) на ринку при укладанні додаткових угод від 08.11.2021 №6 та від 14.12.2021 №6.
Відповідно до інформації оприлюдненої на вебсайті ДП «Оператор ринку» на час укладання додаткової угоди №6 величина зміни цін склала +2,9. Водночас, Замовник у листопаді 2021 року вносив зміни до Договору (яким визначено ціну електричної енергії у розмірі 4,45 грн/кВт з урахуванням ПДВ) шляхом укладення додаткової угоди №6, збільшивши ціну електричної енергії до 4,894, або на 10 %.
Таким чином, Замовник безпідставно вносив зміни до істотних умов Договору якими змінював ціну за одиницю товару, збільшуючи ціну електричної енергії за 1 кВт.год з урахуванням ПДВ додатковими угодами від 27.08.2021 №2, №3, №4 на 0,3% та від 08.11.2021 №6 на 7,1 %, чим порушив вимоги пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання внесення змін до договору та своєчасності оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником оприлюднено 29.09.2021 через електронну систему закупівель повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та додаткові угоди від 27.08.2021 №3 та №4 до Договору від 15.03.2021 №23/03.
Відповідно до вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону Замовник зобов’язаний протягом трьох робочих днів з дня внесення змін до договору про закупівлю оприлюднити повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору.
Таким чином, Замовником в порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону оприлюднено повідомлення про внесення змін та зміни до договору на 23 робочий день з дня внесення змін до договору.
За результатами аналізу стану виконання умов договору та своєчасності оприлюднення звіту про виконання договору установлено, що згідно умов пункту 13.1 Розділу 13 «Строк дії Договору та інші умови» Договору про закупівлю від 15.03.2021 №23/03, укладеного із з ДП «ЕВОДА Трейд» КП «Луцькводоканал», цей Договір набуває чинності з моменту його підписання сторонами і діє до 31 грудня 2021р. Також, Замовник оприлюднив додаткову угоду №8 від 14.01.2022, якою продовжено дію Договору про закупівлю від 15.03.2021 №23/03 з 01 січня 2022 до повного використання коштів в сумі 1 627 466,98 гривень.
За даними пошуково-аналітичної системи (https://www. 007.org.ua) установлено, що станом на 26.01.2022 зобов’язання перед ДП «ЕВОДА Трейд» КП «Луцькводоканал» за Договором про закупівлю від 15.03.2021 №23/03 виконані в повному обсязі (1 627 466,98 грн).
Таким чином, Замовником в порушення пункту 12 частини 1 статті 10 Закону, протягом 20 робочих днів з дня закінчення строку дії договору, не оприлюднено в електронній системі закупівель звіт про виконання договору про закупівлю.
Період усунення порушень:
13.12.2022 10:48 - 28.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
13.12.2022 10:48
Запити/Пояснення
Номер:
d7b66fa5279d43748469f942bf138e39
Назва:
Запит про надання поясненнь
Дата опублікування:
22.11.2022 11:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі електричної енергія (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-03-01-004469-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1) Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2) Замовнику необхідно надати пояснення та сканкопії відповідних документів, якими підтверджено коливання ціни товару (електричної енергії) на ринку, на підставі яких Додатковими угодами №2, №3, №4 від 27.08.2021, Додатковою угодою №5 від 11.10.2021, Додатковою угодою №6 від 08.11.2021, Додатковою угодою №6 від 14.12.2021 були внесені зміни до істотних умов договору закупівлі від 15.03.2021 №23/03, зокрема, щодо зміни ціни за 1 кВт/год.
Також, необхідно надати документи, які підтверджують отримання електричної енергії, а також документи що підтверджують здійснення оплати.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
70498d778c7f44f8bd4760a707e7f9d8
Назва:
Пояснення і підтверджуюючі документи
Дата опублікування:
01.12.2022 10:33
Опис:
1) У грудні 2020 року при формуванні річного плану закупівель на 2021 рік та визначенні очікуваної вартості предмету закупівлі " (ЕЛЕКТРИЧНА ЕНЕРГІЯ) для закладів освіти міста код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – «ДК 021:2015 код 15830000-5 ЕЛЕКТРИЧНА ЕНЕРГІЯ»" використовували інформацію з офіційного сайт у «Оператор ринку». Ця інформація є загальнодоступною. Розрахунок очікуваної вартості електроенергії здійснювався використовуючи методику розроблену Міністерством економіки України. Ця методика передбачає використання таких методів: порівняння ринкових цін; розрахунок на підставі закупівельних цін попередніх закупівель; розрахунок у разі державного регулювання цін і тарифів.
Щодо вебсайту інформуємо, що рішенням Луцької міської ради від 28.04.2021 № 10/69 управління освіти Луцької міської ради було ліквідовано та створено департамент освіти Луцької міської ради, тому вебсайт управління освіти є недоступним. Додатково інформуємо, що у підпункті 1 пункту 4 Постанова Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» зі змінами від 16.12.2020 № 1266 Рекомендує з урахуванням затверджених цією постановою заходів:
1. органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
2). Підтверджуючі документи щодо внесення зміни до договору від 15.03.2021 № 23/03 та документи, які підтверджують отримання електричної енергії і документи, що підтверджують здійснення оплати додаються.
Порушення термінів надання пояснень зумовлено постійними вимкненням електричної енергії та перебоями мережі Інтернет.
За результатами моніторингу закупівлі UA-2021-03-01-004469-b, проведеного 18.06.2021 ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ порушень не установлено.
Номер:
b847faa7172f4034b66f0dc1c15c5cc1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-06-14-000054
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.06.2021 00:00
Період моніторингу:
14.06.2021 16:47 - 08.07.2021 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
14.06.2021 Одеса № 314
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ірини ШЕВЕЛЬОВОЇ від 14.06.2021.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 14.06.2021 № 314
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
3 UA-2021-03-01-004469-b 01.03.2021 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Заступник начальника
відділу контролю у сфері закупівель Ірина ШЕВЕЛЬОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури (скорочена) закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору узгодженій ціні пропозиції учасника при застосуванні переговорної (скорочена) процедури закупівлі, - порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 червня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі (скорочена), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору узгодженій ціні пропозиції учасника при застосуванні переговорної процедури закупівлі (скорочена).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Луцької міської ради на 2021 рік, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 01.03.2021, договір від 15.03.2021 № 23/03, опублікований в електронній системі закупівель 15.03.2021.
Період усунення порушень:
18.06.2021 15:29 - 25.06.2021 00:00
Дата публікації висновку:
18.06.2021 15:29