-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт будівельних конструкцій стелі великої ковзанки та вентиляції нежитлової будівлі літ. «А-5» по просп. Петра Григоренка, 2, місто Харків (Корегування), ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва»
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська мова. Більш детальна інформація викладена у тендерній документації. Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій: електронна банківська гарантія (безвідклична, безумовна, оформлена відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 №639). Більш детальна інформація викладена у тендерній документації.
Завершена
10 652 713.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 53 263.56 UAH
мін. крок: 0.5% або 53 263.56 UAH
Номер:
4ed4c30b47f541ed90f97163a85b4f8c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-04-14-000081
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.04.2021 00:00
Період моніторингу:
14.04.2021 17:25 - 08.05.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
14.04.2021 № 167
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П. від 14.04.2021 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 14.04.2021 № 167
Перелік процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу.
8 UA-2021-02-26-002051-b 26.02.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель
Північно-східного офісу Павло КОСТЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини четвертої статті 23 Закону.
За результатами моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, розгляду вимог про усунення порушення, правомірності відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 квітня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (редакція від 23.01.2021) (далі – Закон), розгляду вимог про усунення порушення, розгляду тендерних пропозицій, правомірності відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу «Міська спеціалізована дитячо-юнацька спортивна школа олімпійського резерву» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 25.02.2021 року, вимоги про усунення порушення від 22.03.2021 року, звернення до Держаудитслужби, тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Пересувна механізована колона-8» та Товариства з обмеженою відповідальністю «СБ РЕМБУДСЕРВІС» (далі – ТОВ «СБ РЕМБУДСЕРВІС»), протоколи уповноваженої особи від 17.03.2021 №17/03 та від 18.03.2021 №18/03, повідомлення про намір укласти договір від 18.03.2021 року, договір підряду від 06.04.2021 № 1, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 06.04.2021 року.
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що технічне завдання та відомість устаткування (Додаток 9 до тендерної документації) містять посилання на торгову марку, виробника та тип, а саме: матеріали та технологія «ТМ Ceresit», гідромодуль до чиллера «Zeus», чиллер «Zeus», диференційне реле «(ПЗВ) EFI6-4 25/0,03 тип AC (6kA), контактор DIN 230V ETI AC 2мод R 25-40 4НВ 2462310», терморегулятор «Terneo sn», без зазначення обґрунтування необхідності використання саме цих матеріалів, що є порушенням вимог частини четвертої статті 23 Закону.
Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що технічним завданням тендерної документації передбачено виконання капітального ремонту електрики нежитлової будівлі літ. «А-5» по просп. Петра Григоренка,2. Також, кошторисною документацією, наданою у складі тендерної пропозиції ТОВ «СБ РЕМБУДСЕРВІС», у тому числі у розрахунку загальновиробничих витрат до локального кошториса № 02-003-001 та локальному кошторисі на будівельні роботи № 02-003-001 зазначено про виконання учасником електромонтажних робіт. Проте, довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 12.03.2021 №19, надана у складі тендерної пропозиції ТОВ «СБ РЕМБУДСЕРВІС», не містить інформації щодо наявності в учасника електриків.
Крім того, технічне завдання містить інформацію щодо необхідності виконання учасником робіт з прокладання трубопроводу опалення з труб сталевих електрозварних. Водночас, довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази необхідних для виконання робіт від 12.03.2021 №18 підтверджує наявність в учасника установки для зварювання. Проте, працівник з професією зварника у штаті або за цивільно-правовою угодою у ТОВ «СБ РЕМБУДСЕРВІС» відсутній.
Вимогами пункту 1 розділу ІІ Додатку 2 до тендерної документації зазначено, що для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям, учасник повинен надати довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази за формою Додатку 3 тендерної документації. Водночас, відповідно до вимог пункту 3 зазначеного додатку, для документального підтвердження наявності приміщення (приміщень), вказаного (вказаних) учасником, учасник повинен надати у складі своєї пропозиції, копію (копії) документа (документів), що підтверджують право власності або право користування зазначеним (зазначеними) учасником приміщенням (приміщеннями).
Так, на виконання вищезазначених вимог, в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази необхідних для виконання робіт від 12.03.2021 №18, учасником зазначено про наявність у нього приміщення, яке використовується за договором оренди. Проте, пунктом 3.2 договору оренди нежитлового приміщення з ТОВ «ХАРКІВРЕМБУДСЕРВІС» від 30.09.2016 року встановлено вимогу щодо передачі приміщення, що орендується, за актом здачі-приймання, підписання якого свідчить про фактичну передачу його в оренду. Також слід зазначити, що зазначений договір, відповідно до пункту 4.2, укладено на 2 роки з можливою пролонгацією на термін – 1 рік. Будь-яких додаткових угод щодо продовження строку дії договору у складі пропозиції ТОВ «СБ РЕМБУДСЕРВІС» не надано. Таким чином, учасником не підтверджено кваліфікаційний критерій, визначений статтею 16 Закону та вимогами тендерної документації, а саме: наявності у нього матеріально-технічної бази (офісні приміщення, виробничі приміщення, склади, тощо).
Крім того, пунктом 3 розділу ІІІ додатку 2 до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасником довідки з обслуговуючого банку/банків про наявність всіх існуючих рахунків та відсутність (наявність) заборгованості за кредитами отриманої не раніше дати публікації оголошення про проведення цих торгів. Довідка/довідки повинні бути надані зі всіх обслуговуючих/обслуговуючого банку/банків, у яких в учасника наявні рахунки.
В ході проведення моніторингу встановлено, що у складі тендерної пропозиції ТОВ «СБ РЕМБУДСЕРВІС» наявна довідка, надана начальником Харківського відділення АТ «КІБ» у м. Харкові, відповідно до якої учасником розміщено на рахунку № UA663225400000029325007029180, зазначеного банку, грошове покриття у розмірі 50 000,00 гривень.
Проте, довідки з Харківського відділення АТ «КІБ» у м. Харкові, передбаченої пунктом 3 розділу ІІІ додатку 2 до тендерної документації, у складі тендерної пропозиції ТОВ «СБ РЕМБУДСЕРВІС» не надано.
Крім того, моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що пункт 1 розділу 3 тендерної пропозиції містить наступну вимогу: під час використання електронної системи закупівель з метою подання пропозицій і здійснення їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» з накладанням КЕП уповноваженої на підписання документів особи.
Також, відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» № 2155 кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
ТОВ «СБ РЕМБУДСЕРВІС» надано свою тендерну пропозицію з накладенням електронного цифрового підпису. При цьому, під час перевірки зазначеного електронного цифрового підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) установлено, що тип носія особистого ключа «незахищений/удосконалений», що свідчить про накладення на тендерну пропозицію учасника ТОВ «СБ РЕМБУДСЕРВІС» електронного підпису, який не може вважатися кваліфікованим та, який не відповідає вимогам пункту 1 розділу 3 тендерної пропозиції.
Таким чином, Замовником порушено вимоги абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, в частині не відхилення тендерної пропозиції учасника який не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Однак, на порушення вимог абзаців другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «СБ РЕМБУДСЕРВІС», визначив його переможцем та уклав з ним договір підряду від 06.04.2021 № 1 на суму 10 373 644,80 гривень.
Період усунення порушень:
23.04.2021 16:16 - 13.05.2021 00:00
Дата публікації висновку:
23.04.2021 16:16
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатом проведеного моніторингу та оприлюдненого висновку про його результатипо закупівлі «Капітальний ремонт будівельних конструкцій стелі великої ковзанки та вентиляції нежитлової будівлі літ. «А-5» по просп. Петра Григоренка, 2, місто Харків (Корегування), ДСТУ Б Д. 1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» (інформацію оприлюднено в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-02-26-002051-b та відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), надаємо обґрунтовані пояснення.
1. Відповідно до вимог статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".».
Таким чином, законом передбачено використання в технічній специфікації конкретної марки, якщо таке посилання необхідне. Оскільки предметом даної закупівлі є роботи, то технічним завданням є кошторисна документація, яка розроблена відповідною проектною організацією з дотриманням норм чинного законодавства та яка пройшла відповідну експертизу. Замовник не може вносити зміни до технічного завдання на власний розсуд. Саме тому в технічній специфікації вказано конкретні марки, які були використані проектною організацією.
При цьому, з метою дотримання вимог чинного законодавства упункті 3 розділу 5 тендерної документації встановлено: «У деяких випадках, технічне завдання Замовника може містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У такому разі будь-яке подібне посилання учаснику слід читати в розумінні виразу «або еквівалент».
Враховуючи вищевикладені обставини, вважаємо безпідставним висновок щодо порушення вимог законодавства в цій частині.
2. Щодо відсутності необхідних для виконання робіт працівників у штатіабо за цивільно-правовою угодою (електрика та зварника), повідомляємо,що жодних обмежуючих чи/або деталізуючих вимог у тендерній документації до наявності працівників, а саме: електрика та зварника, не встановлювались.
Загалом учаснику необхідно було заповнити довідку за формою, що і зроблено. Оскільки переможцем в повній мірі виконано умову тендерної документації щодо заповнення довідки за зразком та надало всі документи, які передбачено обов'язково надати до довідки умовами тендерної документації Замовник не мав права визнати надану, Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід такою, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону й на підставі цього визнати що тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації.
Документація не містить окремих вимог щодо надання даних про всіх працівників, які будуть залучені до виконання робіт.
Враховуючи викладене, переможець не порушено умови тендерної документації в цій частині.
3. Щодо не підтвердження наявності приміщення в учасника-переможця повідомляємо, що на виконання вимог тендерної документації, в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази необхідних для виконання робіт від 12.03.2021 №18, учасником зазначено про наявність у нього приміщення, яке використовується за договором оренди від 30.09.2016р.
Так, зазначений договір, відповідно до пункту 4.1. Договору було укладено на 2 роки.
Однак, пунктом 4.2. Договору передбачено, що у разі якщо жодна із сторін в термін 2-х місяців до закінчення дії Договору не заявить про намір його розірвати, даний Договір автоматично пролонгується на термін 1 рік. Тобто, наданий договір оренди діє по теперешній час.
Таким чином, ненадання (непередбачених умовами договору та умовами тендерної документації) додаткових угод на подовження строку дії договору не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СБ РЕМБУДСЕРВІС».
4. Щодо ненадання у складі тендерної пропозиції ТОВ «СБ РЕМБУДСЕРВІС»довідки з Харківського відділення АТ «КІБ» пояснюємо наступне: згідно з Постановою Правління НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ від11 вересня 2017 року №89 «Про затвердження нормативно-правових актів Національного банку України з бухгалтерського обліку» вище зазначений рахунок можевикористовуватись виключно для зарахування грошового покриття при отриманні банківських гарантій, тобто такий рахунок є аналітичним (внутрішньобанківським).
Слід зазначити, що цифри в середині рахунку 2932 (Кошти в розрахунках суб'єктів господарювання), відповідно до плану рахунку НБУ, підтверджують, що кошти перераховано на транзитний рахунок, який є рахунком банку та не є рахунком клієнта.
Тому клієнт (Принципал) не може користуватися вказаним рахунком, за цим рахунком не може виконувати розрахункові операції, отримувати кредити/овердрафти тощо.
Таким чином, ТОВ «СБ РЕМБУДСЕРВІС» не порушено вимоги тендерної документації в цій частині.
5. Щодо накладення на тендерну пропозицію учасника ТОВ «СБ РЕМБУДСЕРВІС» електронного підпису, який не може вважатися кваліфікованим, повідомляємо наступне:Закон України «Про електронні довірчі послуги» (далі - Закон № 2155) вимагає від суб’єктів господарювання використовувати лише кваліфіковані електронні довірчі послуги при здійсненні електронної взаємодії, яка потребує відправлення, отримання, використання та постійного зберігання за участю третіх осіб електронних даних, аналоги яких на паперових носіях повинні містити власноручний підпис (ч.2. ст.17).
Такі послуги повинні надаватися кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг, унесених до Довірчого списку, який Центральний засвідчувальний орган публікує на своєму офіційному веб-сайті (czo.gov.ua/tmstedlist).
Виходячи з протоколу створення і перевірки кваліфікованого електронного підпису посадової особи учасника – переможця Шепотько О.А., сертифікат виданий акредитованим центром сертифікації ключів АЦСК ТОВ «Центр сертифікації ключів «Україна».
Отже, учасник – переможець отримав свій ключ на підставі договору про надання кваліфікованих електронних довірчих послуг та уклав договір з кваліфікованим постачальником електронних довірчих послуг, що свідчить про виконання обов’язку щодо використання при підписанні електронних документів кваліфікованих електронних довірчих послуг.
Слід зауважити, що згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 року № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» до 31.12.2021 року забезпечено можливість використання удосконалених електронних підписів чи печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім випадків встановлених законодавством.
Виходячи з протоколу створення і перевірки кваліфікованого електронного підпису посадової особи учасника - переможця, тип підпису «удосконалений», сертифікат - «кваліфікований», отже, даний електронний підпис є удосконаленим електронним підписом, якій базується на кваліфікованому сертифікаті.
Таким чином, він може використовуватися для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, а відтак, даний електронний підпис може бути використаний для підписання тендерної пропозиції.
Кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Кваліфікований електронний підпис призначений для використання в ситуаціях, які потребують підвищеного захисту. Головна його відмінність від удосконаленого електронного підпису-зберігання на захищеному носії-токенічи у хмарі.
Звертаємо вашу увагу не те, що тендерною документацією не встановлювалися конкретні вимоги до типу носія особистого ключа або будь-які інші додатков івимоги до кваліфікованого електронного підпису.
Відтак, обов’язкове накладання на пропозицію кваліфікованого електронного підпису (КЕП) службової (посадової) особи або уповноваженої особи Учасника, що підписала тендерну пропозицію, відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» відбувається за загальним правилом встановленим законодавством.
На разі Постанова КМУ від 03.03.2020 року № 193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» забезпечує можливість використовувати удосконалені електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, з дотриманням вимог, встановлених цією постановою.
Таким чином, керуючись спеціально-дозвільним типом правового регулювання, що ґрунтується на загальній забороні «заборонено все, окрім прямо дозволеного законом або іншим джерелом права», у межах якого закон або інше джерело права встановлює конкретні дозволи, удосконалений електронний підпис, який базуються на кваліфікованому сертифікаті може бути накладений на тендерну пропозицію замість кваліфікованого електронного підпису.
На підставі вищенаведеного, просимо вас прийняти пояснення КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ “МІСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ДИТЯЧО-ЮНАЦЬКА СПОРТИВНА ШКОЛА ОЛІМПІЙСЬКОГО РЕЗЕРВУ” до розгляду.
Наголошуемо про відсутність підстав здійснювати заходи про усунення порушень про що керуючись ч.8 ст.8 Закону надано аргументовані заперечення.
Дата публікації звіту:
29.04.2021 10:29