• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Нафта і дистиляти (Дизельне паливо)

09134200-9 Дизельне паливо.

Завершена

4 508 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 540.00 UAH
Номер: a372e89e4ad34633b6358c0be50a7be6
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-08-27-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 27.08.2021 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 28.08.2021 15:10 - 18.09.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 27.08.2021 № 492 Чернігів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області Вікторія ПЕРИНСЬКА Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби від 27.08.2021 № 492 Перелік процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 7. UA-2021-02-25-002621-с 25.02.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області Світлана ЛУК’ЯНЕНКО
Адреса: Ukraine, Чернігівська, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби (Чернігівська обл.), +38 (0 46) 267-72-67, tender_25_10@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності оприлюднення внесення змін до договору, своєчасності надання інформації у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни за 1 літр дизельного палива до рівня який не буде перевищувати 10% вартості товару, визначеного сторонами на дату підписання договору), проведення перерахунку вартості пального сплаченого за завищеними цінами з подальшим припиненням зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 09 вересня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору та своєчасності їх оприлюднення, своєчасності надання інформації у випадках передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Управління автомобільних шляхів» Житомирської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 25.02.2021 № 23 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокольне рішення уповноваженої особи від 15.03.2021 № 44, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «БРИСТОН» (далі – ТОВ «БРИСТОН»), повідомлення про намір укласти договір від 15.03.2021, договір про закупівлю товарів від 26.03.2021 № 11, укладений між Замовником та ТОВ «БРИСТОН» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі від 26.03.2021, додаткові угоди від 01.04.2020 № 1, від 20.04.2021 № 2, від 07.05.2021 № 3, від 04.06.2021 №4, від 06.08.2021 № 5, від 17.08.2021 № 6 та від 02.09.2021 № 7 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору, пояснення Замовника з документами на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 02.09.2021 та 07.09.2021. За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону, а саме тендерна документація не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Аналізом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «БРИСТОН» не відповідала вимогам тендерної документації Замовника з огляду на наступне. В тендерній пропозиції учасника ТОВ «БРИСТОН» відсутні розпорядчі документи на призначення та надання повноважень довірителю, а саме протокол/рішення зборів засновників чи власника, чим не дотримано вимоги підпункту 1.4 пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції». Відповідно до вимог підпункту 1.3 пункту 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника «Тендерна пропозиція повинна містити кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи Учасника». За результатами перевірки електронного підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) сервісом створення та проведення перевірки надано результат, відповідно до якого «тип носія особистого ключа: незахищений», «тип підпису: удосконалений», а отже тендерна пропозиція підписана удосконаленим електронним підписом. Відтак, враховуючи, що Замовником у тендерній документації визначена вимога про накладення учасником на тендерну пропозицію кваліфікованого електронного підпису, то при його перевірці має відображатися інформація: «тип підпису: кваліфікований», «тип носія особистого ключа: захищений». Відповідно до роз’яснення Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 № 1/06-3-1587, якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатися кваліфікованим. Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «БРИСТОН» не відповідала вимогам підпункту 1.3 пункту 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника. Враховуючи вищевикладене тендерна пропозиція ТОВ «БРИСТОН» не відповідала вимогам Замовника та підлягала відхиленню на підставі абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. Натомість Замовником з ТОВ «БРИСТОН» укладено Договір. На запити Управління Замовником 02.09.2021 та 07.09.2021 оприлюднені пояснення та документи, надані ТОВ «БРИСТОН» для обґрунтування зміни ціни, зокрема висновки за результатами цінового моніторингу Сумської торгово-промислової палати від 16.04.2021 № ЦД-104/1, від 06.05.2021 № ЦД-125, від 02.08.2021 № ЦД-235/1. За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. Зокрема, за результатами відкритих торгів Замовником з ТОВ «БРИСТОН» укладено Договір сумою 4329640,00 грн в т.ч. ПДВ, ціна дизельного палива за 1 літр становить 22,09 грн з ПДВ, у кількості 196000 літрів, до якого вносились зміни додатковими угодами: - від 01.04.2021 № 1 – виправлено механічну помилку в пункті 3.1 Договору; - від 20.04.2021 № 2 - зменшено кількість дизельного палива за ціною 22,09 грн з 196000 літрів до 22010 літрів, збільшено ціну за літр пального з 22,09 грн до 24,00 грн (або на 8,65%), кількість дизельного палива за ціною 24,00 грн становить 160143,295 літрів. У якості обґрунтування коливання ціни на пальне Замовником використано висновки за результатами цінового моніторингу Сумської торгово-промислової палати від 16.04.2021 № ЦД-104/1; - від 07.05.2021 № 3 – кількість дизельного палива за ціною 22,09 грн становить 22010 літрів, зменшено кількість дизельного палива за ціною 24,00 грн з 160143,295 літрів до 12400 літрів, збільшено ціну за літр пального з 24,00 грн до 25,02 грн (або на 4,25%), кількість дизельного палива за ціною 25,02 грн становить 141720,1878 літрів. У якості обґрунтування коливання ціни на пальне Замовником використано висновки за результатами цінового моніторингу Сумської торгово-промислової палати від 06.05.2021 № ЦД-125; - від 04.06.2021 № 4 – внесено зміни у розділ 13 Договору, щодо місцезнаходження та банківських реквізитів сторін; - від 06.08.2021 № 5 – кількість дизельного палива за ціною 22,09 грн становить 22010 літрів, кількість дизельного палива за ціною 24,00 грн становить 12400 літрів, зменшено кількість дизельного палива за ціною 25,02 грн з 141720,1878 літрів до 76255 літрів, збільшено ціну за літр пального з 25,02 грн до 26,34 грн (або на 5,28%), кількість дизельного палива за ціною 26,34 грн становить 62184,47 літрів. У якості обґрунтування коливання ціни на пальне Замовником використано висновки за результатами цінового моніторингу Сумської торгово-промислової палати від 02.08.2021 № ЦД-235/1; - від 17.08.2021 № 6 та від 02.09.2021 № 7 – внесено зміни у пункт 4.4 Договору, щодо зобов’язань в частині фінансування. Слід зазначити, що пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону передбачено виключні випадки зміни істотних умов договору про закупівлю після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, у тому числі зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі. При кожному внесенні змін до договору про закупівлю у вищезазначеному випадку шляхом укладання додаткової угоди до договору сторони договору зобов`язані належним чином виконувати умови такого договору з урахуванням змінених його умов кожного разу. Водночас, внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Стаття 652 Цивільного кодексу України передбачає, що у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання. Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах. Обмеження 10% застосовується як максимальний ліміт щодо зміни ціни, визначену в договорі, незалежно від того, як часто відбуваються такі зміни (кількість підписаних додаткових угод). Враховуючи вищевикладене, Замовником безпідставно укладено додаткову угоду від 07.05.2021 № 3 на 4,25%, оскільки ціну та товар вже підвищено на 8,65% додатковою угодою від 20.04.2021 № 2, отже Замовник міг підвищити ціну товару лише до 1,35%. Також, Замовником безпідставно укладено додаткову угоду від 06.08.2021 № 5, оскільки ціну та товар вже підвищено на 10 % додатковими угодами від 20.04.2021 № 2 (на 8,65%) та від 07.05.2021 № 3 (4,25%). Таким чином, Замовником з ТОВ «БРИСТОН» укладено додаткові угоди від 20.04.2021 № 2, від 07.05.2021 № 3 та від 06.08.2021 № 5 відповідно до яких загалом збільшено ціну за одиницю товару з 22,09 грн до 26,34 грн, тобто на 19,24%, чим порушено вимоги пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
Період усунення порушень: 09.09.2021 11:54 - 24.09.2021 00:00
Дата публікації висновку: 09.09.2021 11:54

Оскарження висновку в суді

Опис: Позивачем КП "Управління автомобільних шляхів" ЖМР направлено Адміністративний позов (вих. № 301/09/21 від 22. 09.2021 р. ) до Житомирського окружного адміністративного суду. Відповідачем по даному позову є Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області Північного офісу Держаудитслужби Державної аудиторської служби України.
Дата публікації: 23.09.2021 09:33
Дата відкриття провадження: 08.10.2021 00:00
Номер відкриття провадження: Номер справи 240/29235/21; номер провадження 240/29235/21/29393/21

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Комунальне підприємство «Управління автомобільних шляхів» Житомирської міської ради, ознайомилось з висновком Управління північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області про результати моніторингу закупівлі № UA-2021-02-25-002621-c та надає свої аргументовані заперечення до висновку по кожному пункту окремо.
Дата публікації звіту: 15.09.2021 17:38

Запити/Пояснення