• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

капітальний ремонт неврологічного відділення КНП "Маріупольська міська лікарня №1" за адресою: вул. Радіна М.В., 2 в м. Маріуполі (коригування), у відповідності з ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (код ДК 021:2015 – 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

11 300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 56 500.00 UAH
Номер: 22d877c254db43888484fd46bf3ce0df
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-07-21-000020
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.07.2021 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40919584
Період моніторингу: 21.07.2021 13:23 - 12.08.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби від 21.07.2021 № 428 Перелік процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 21.07.2021 № 426 Черкаси Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 та на виконання доручення Держаудитслужби від 07.06.2021 № 003100-18/7042-2021, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області Сергій МЕЛЬНИК Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби від 21.07.2021 № 428 Витяг із переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2021-02-23-005198-b, 23.02.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Черкаська, Черкаси
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Черкаська обл.), +38 (0 47) 263-16-14, mni05@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 9 частини другої статті 21 та частини третьої статті 5 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону; розгляду тендерних пропозицій; дотримання законодавства при укладанні договору про закупівлю та внесення змін до нього - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, надалі не допускати виявлені порушення, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій; дотримання законодавства при укладанні договору про закупівлю та внесення змін до нього. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Департамента з питань розвитку житлового фонду та ремонтів комунальної власності Маріупольської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення процедури відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету (протокол засідання від 23.02.2021 № 21/1) (далі – тендерна документація); тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Нові теплотехнології»; повідомлення про продовження строків розгляду тендерної пропозиції від 23.03.21; протокол щодо прийняття рішення тендерним комітетом Замовника від 31.03.2021 № 21/3; протокол щодо прийняття рішення про визначення переможця торгів від 02.04.2021 № 21/4; повідомлення про намір укласти договір; пояснення, отримані від Замовника 05 серпня 2021 року в електронній системі закупівель; договір про закупівлю від 14.04.2021 № 14.5-1; додаткова угода від 07.06.2021 № 1 до договору; повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю щодо додаткової угоди від 07.06.2021 № 1 до договору; звіт про результати проведення закупівлі. Аналізом питання оприлюднення інформації встановлено, що оголошення про проведення відкритих торгів не містить виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій, в той час як в тендерній документації є вимога щодо надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). Так у пункті 2 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації міститься вимога про надання забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії в розмірі 56 000,00 грн (п`ятдесят шiсть тисяч грн 00 коп.) та умови їх надання. Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі, затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року № 1082 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 01 липня 2020 року за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на вебпорталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель (далі – вебпортал), подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель. Згідно з пунктом 10 Порядку № 1082 оприлюдненням/розміщенням інформації вважається її наявність в електронній системі закупівель в інтерактивному режимі реального часу. Розмістивши 23.02.2021 тендерну документацію та інформацію про розмір забезпечення тендерної пропозиції, Замовник не забезпечив оприлюднення виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій на вебпорталі, чим порушив пункт 9 частини другої статті 21, та не виконав частину третю статті 5 Закону щодо забезпечення вільного доступу усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Період усунення порушень: 09.08.2021 15:49 - 26.08.2021 00:00
Дата публікації висновку: 09.08.2021 15:49

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ДЕПАРТАМЕНТ З ПИТАНЬ РОЗВИТКУ ЖИТЛОВОГО ФОНДУ ТА РЕМОНТІВ КОМУНАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ МАРІУПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі - Замовник) на підставі частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» надає АРГУМЕНТОВАНІ ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГУ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ за предметом «ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація» (інформація розміщена в електронній системі ID: UA-2021-02-23-005198-b). Відповідно до наказу Північного офісу Держаудитслужби від 21.07.2021 № 426 Північним офісом Держаудитслужби розпочато моніторинг процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація» на підставі пункту 4 частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон; в редакції на час дії) - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. За результатами моніторингу процедури закупівлі Північним офісом Держаудитслужби складено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі від 09.08.2021 (далі – Висновок), який 09.08.2021 оприлюднений в електронній системі закупівель. Наказом Міністерства фінансів України «Про затвердження форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та порядку його заповнення» від 08.09.2020 № 552, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 жовтня 2020 р. за № 958/35241, затверджено, зокрема, Порядок заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі (далі – Порядок). Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Порядку у констатуючій частині висновку зазначаються питання, що стало предметом аналізу дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель, перелік проаналізованих документів та інформації, інші дії органу державного фінансового контролю, яких було вжито відповідно до законодавства для забезпечення проведення моніторингу процедури закупівлі. Так, у пункті 1 констатуючої частини Висновку вказано наступне: «…Аналізом питання оприлюднення інформації встановлено, що оголошення про проведення відкритих торгів не містить виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій, в той час як в тендерній документації є вимога щодо надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). Так у пункті 2 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації міститься вимога про надання забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії в розмірі 56 000,00 грн (п`ятдесят шiсть тисяч грн. 00 коп.) та умови їх надання. Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі, затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року № 1082 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 01 липня 2020 року за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на вебпорталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель (далі – вебпортал), подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель. Згідно з пунктом 10 Порядку № 1082 оприлюдненням/розміщенням інформації вважається її наявність в електронній системі закупівель в інтерактивному режимі реального часу. Розмістивши 23.02.2021 тендерну документацію та інформацію про розмір забезпечення тендерної пропозиції, Замовник не забезпечив оприлюднення виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій на вебпорталі, чим порушив пункт 9 частини другої статті 21, та не виконав частину третю статті 5 Закону щодо забезпечення вільного доступу усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.» Замовник вважає вищевказане твердження Висновку необгрунтованими та безпідставними з наступних причин. Частиною першою статті 1 Закону визначено, що веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», до складу якої входять модуль електронного аукціону і база даних, та є частиною електронної системи закупівель. Веб-портал Уповноваженого органу є онлайн-сервісом, що забезпечує створення, зберігання, оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет. Забезпечення функціонування веб-порталу Уповноваженого органу здійснюється, у тому числі, за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до нього. Електронна система закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», що забезпечує проведення закупівель, створення, розміщення, оприлюднення, обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами (частина перша статті 1 Закону). Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 затверджений Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі (далі – Порядок). Цей Порядок визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на вебпорталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель, подання інформації, документів тощо через електронну систему закупівель. Відповідно до Порядку розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється, зокрема, замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. У Висновку орган державного фінансового контролю зазначає про відсутність саме умов надання забезпечення тендерних пропозицій. Відповідно до частини восьмої розділу Х ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ Закону, Кабінету Міністрів України у шестимісячний строк із дня набрання чинності цим Законом необхідно: привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом; забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом; забезпечити прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації положень цього Закону. Проте, станом на дату оприлюднення оголошення про проведення процедури відкритих торгів 23.02.2021 не було реалізовано технічної можливості, зокрема, щодо можливості розміщення інформації відповідно до пункту 9 частини другої статті 21 Закону (було відсутнє окреме поля внесення інформації саме про умови надання забезпечення тендерних пропозицій). Про що надано роз’яснення ТОВ «ЗАКУПКИ.ПРОМ.УА» від 03.08.2021 №825/08 (додано до пояснення від 05.08.2021 №34.5.2-51319-34.2). Разом з тим, користувач електронної системи має правомірні очікування, що електронна система працюватиме належним чином, а також щодо безпроблемного користування та застосування такої системи. Користувач не повинен докладати самостійних значних зусиль для подолання недоліків вказаної системи. Крім того, частиною першою статті 22 Закону визначено, що тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. У зв’язку із тим, що під час оголошення про проведення процедури закупівлі авторизованим електронним майданчиком Замовника технічно не реалізовано значення пункту 9 частини другої статті 21 Закону (щодо зазначення саме умов надання забезпечення тендерних пропозицій) та на виконання пункту 15 частини другої статті 22 Закону Замовником зазначено умови надання забезпечення тендерних пропозицій, його розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерних пропозицій не повертається (в розділі 3 тендерної документації, яка затверджена рішенням тендерного комітету від 23.02.2021 №21/1 (далі – тендерна документація)). Також, варто зазначити, що частиною першою статті 24 Закону надано право фізичній/юридичній особі не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, в тому числі щодо умов надання забезпечення тендерних пропозицій. Однак, жодних звернень за роз’ясненнями/вимог про усунення порушень в ході проведення процедури закупівлі не надходило. Для участі в процедурі закупівлі було подано дві тендерні пропозиції, та тендер проведено успішно. Вказаний факт свідчить про прозорість та відкритість під час проведення Замовником закупівлі, забезпечення членами тендерного комітету належного доступу потенційним (станом на момент підготовки тендерних пропозицій) учасникам до вимог Замовника з метою підготовки їх тендерних пропозицій, в тому числі в частині підготовки забезпечення тендерних пропозицій. З огляду на зазначене, Замовник при проведення процедури закупівлі діяв в рамках чинного законодавства у сфері публічних закупівель та в межах функціональних можливостей сервісів, забезпечення діяльності яких в рамках Закону покладено на Уповноважений орган.
Дата публікації звіту: 16.08.2021 11:36

Запити/Пояснення