-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Нафта і дистиляти (ДК 021 2015 09130000-9) Бензин А-92-19300 л., дизельне паливо - 21000 л., газ нафтовий скраплений - 4600 л.
Завершена
996 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 980.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 980.00 UAH
Номер:
53131a71d7cb410490b29c92c27bf415
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-06-01-000017
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.06.2021 00:00
Період моніторингу:
02.06.2021 08:37 - 25.06.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
01.06.2021 №242
Харків
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В. о. начальника Управління Північно-східного офісу
Держаудитслужби в Сумській області Людмила ДУБИНКА
Додаток
до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби
від 01.06.2021 №242
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2021-02-22-001602-b 22.02.2021 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог абзацу другого частини другої статті 24 Закону.
За результатами аналізу питання внесення змін до договору установлено порушення вимог пункту 2 частини п'ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, надання роз’яснень щодо тендерної документації та/або на вимогу учасника щодо усунення порушення, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема шляхом зменшення ціни за 1 л бензину А-92 та за 1 л дизельного палива до рівня, визначеного сторонами на дату укладення додаткової угоди № 1) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 червня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз’яснень щодо тендерної документації та/або на вимогу учасника щодо усунення порушення, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти, молоді, спорту, культури та туризму Буринської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника від 22.02.2021 (протокол № 43) зі змінами, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім Міжрегіональна Трейдингова Компанія» (далі – ТОВ «ТД МТК»), протокол засідання тендерного комітету Замовника від 16.03.2021 № 52, повідомлення про намір укласти договір від 16.03.2021, договір від 29.03.2021 № 119 (далі – Договір), додаткові угоди від 08.04.2021 № 1, від 13.04.2021 № 2, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 07.06.2021 року.
За результатами моніторингу установлено, що Замовником вносились зміни до тендерної документації, а саме: після оприлюднення 22 лютого 2021 р. в електронній системі закупівель тендерної документації Замовником оприлюднено 01 березня 2021 р. нову редакцію тендерної документації, в якій з додатку 6 тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» виключено вимогу обов’язкового надання гарантійного листа від партнера щодо гарантії заправки автотранспорту Замовника безпосередньо згідно вимог цієї тендерної документації.
Також у розділі ХІІІ проекту договору (додаток 7 до тендерної документації Замовника) було змінено розрахунковий рахунок з UA898201720344200028000021730 на UA398201720344200028000021730.
При цьому, на порушення вимог абзацу другого частини другої статті 24 Закону Замовник в електронній системі закупівель не оприлюднив в окремому документі перелік змін, що вносилися до тендерної документації.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник, посилаючись до пункту 2 частини п'ятої статті 41 Закону, вносив зміни до істотних умов Договору шляхом збільшення ціни за одиницю товару: додатковою угодою від 08.04.2021 № 1 збільшено ціну за 1 л бензину А-92 з 22,74 до 24,96 грн з ПДВ, ціну за 1 л дизельного палива з 23,34 до 25,62 грн з ПДВ та ціну за 1 л газу нафтового скрапленого з 14,40 до 15,84 грн з ПДВ; додатковою угодою від 13.04.2021 № 2 збільшено ціну за 1 л бензину А-92 з 24,96 до 27,30 грн з ПДВ та ціну за 1 л дизельного палива з 25,62 до 28,14 грн з ПДВ.
Відповідно до пункту 2 частини п'ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, – не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії.
Згідно пояснень, наданих Замовником через електронну систему закупівель, при внесенні змін до істотних умов Договору додатковою угодою № 1 Замовник керувався експертним висновком Запорізької торгово-промислової палати від 01.04.2021 № ОИ-7405, що відображає коливання цін на бензин марки А-95, бензин марки А-92, дизельне паливо та газ автомобільний з 29.03.2021 по 01.04.2021 року.
При внесенні змін до істотних умов Договору додатковою угодою № 2 Замовник керувався експертним висновком Запорізької торгово-промислової палати від 07.04.2021 № ОИ-7437, який містить інформацію про рівень коливання цін на бензин марки А-95, бензин марки А-92, дизельне паливо та газ автомобільний з 01.04.2021 по 07.04.2021, та не може бути врахований Замовником при внесенні змін до істотних умов договору, оскільки не містить інформації про коливання ціни на вказані товари на ринку в період з 08.04.2021 (дата внесення змін до Договору) по 13.04.2021 (дата укладення додаткової угоди № 2).
Отже, Замовник безпідставно додатковою угодою від 13.01.2021 № 2 вносив зміни до істотних умов Договору, якими збільшив ціну за 1 л бензину А-92 та за 1 л дизельного палива, чим порушив вимоги пункту 2 частини п'ятої статті 41 Закону.
Такі дії можуть призвести до недоотримання Замовником активів.
Період усунення порушень:
16.06.2021 10:07 - 03.07.2021 00:00
Дата публікації висновку:
16.06.2021 10:07
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
18/0041/2021/пр
Дата відкриття провадження:
04.08.2021 00:00
Номер відкриття провадження :
№18/0041/2021/пр
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ПОВІДОМЛЕННЯ
про виконання зобов'язання усунути виявлені Північно-Східним офісом Держаудитслужби (Сумська обл.) порушень законодавства
За результатами аналізу питань оприлюднення інформації про закупівлю Північно-Східним офісом Держаудитслужби (Сумська обл.) було установлено порушення вимог абзацу другого частини другої статті 24 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до договору установлено порушення вимог пункту 2 частини п'ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, надання роз’яснень щодо тендерної документації та/або на вимогу учасника щодо усунення порушення, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
І. За результатами моніторингу було установлено, що Замовником вносились зміни до тендерної документації, а саме: після оприлюднення 22 лютого 2021 р. в електронній системі закупівель тендерної документації Замовником оприлюднено 01 березня 2021 р. нову редакцію тендерної документації, в якій з додатку 6 тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» виключено вимогу обов’язкового надання гарантійного листа від партнера щодо гарантії заправки автотранспорту Замовника безпосередньо згідно вимог цієї тендерної документації. Також у розділі ХІІІ проекту договору (додаток 7 до тендерної документації Замовника) було змінено розрахунковий рахунок з UA398201720344200028000021730 на UA898201720344200028000021730. При цьому, на порушення вимог абзацу другого частини другої статті 24 Закону Замовник в електронній системі закупівель не оприлюднив в окремому документі перелік змін, що вносилися до тендерної документації.
ІІ. За результатами моніторингу установлено, що Замовник, посилаючись до пункту 2 частини п'ятої статті 41 Закону, вносив зміни до істотних умов Договору шляхом збільшення ціни за одиницю товару: додатковою угодою від 08.04.2021 № 1 збільшено ціну за 1 л бензину А-92 з 22,74 до 24,96 грн з ПДВ, ціну за 1 л дизельного палива з 23,34 до 25,62 грн з ПДВ та ціну за 1 л газу нафтового скрапленого з 14,40 до 15,84 грн з ПДВ; додатковою угодою від 13.04.2021 № 2 збільшено ціну за 1 л бензину А-92 з 24,96 до 27,30 грн з ПДВ та ціну за 1 л дизельного палива з 25,62 до 28,14 грн з ПДВ. Відповідно до пункту 2 частини п'ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, – не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії. Згідно пояснень, наданих Замовником через електронну систему закупівель, при внесенні змін до істотних умов Договору додатковою угодою № 1 Замовник керувався експертним висновком Запорізької торгово-промислової палати від 01.04.2021 № ОИ-7405, що відображає коливання цін на бензин марки А-95, бензин марки А-92, дизельне паливо та газ автомобільний з 29.03.2021 по 01.04.2021 року. При внесенні змін до істотних умов Договору додатковою угодою № 2 Замовник керувався експертним висновком Запорізької торгово-промислової палати від 07.04.2021 № ОИ-7437, який містить інформацію про рівень коливання цін на бензин марки А-95, бензин марки А-92, дизельне паливо та газ автомобільний з 01.04.2021 по 07.04.2021, та не може бути врахований Замовником при внесенні змін до істотних умов договору, оскільки не містить інформації про коливання ціни на вказані товари на ринку в період з 08.04.2021 (дата внесення змін до Договору) по 13.04.2021 (дата укладення додаткової угоди № 2). Отже, Замовник безпідставно додатковою угодою від 13.01.2021 № 2 вносив зміни до істотних умов Договору, якими збільшив ціну за 1 л бензину А-92 та за 1 л дизельного палива, чим порушив вимоги пункту 2 частини п'ятої статті 41 Закону. Такі дії можуть призвести до недоотримання Замовником активів.
Замовником оприлюднено 01 березня 2021 р. нову редакцію тендерної документації, в якій з додатку 6 тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» виключено вимогу обов’язкового надання гарантійного листа від партнера щодо гарантії заправки автотранспорту Замовника безпосередньо згідно вимог цієї тендерної документації. Також у розділі ХІІІ проекту договору (додаток 7 до тендерної документації Замовника) було змінено розрахунковий рахунок з UA398201720344200028000021730 на UA898201720344200028000021730. При цьому, на порушення вимог абзацу другого частини другої статті 24 Закону Замовник в електронній системі закупівель не оприлюднив в окремому документі перелік змін, що вносилися до тендерної документації. Сталася механічна помилка і окремий документ не завантажився в систему (Надається протокол змін з окремим документом внесених змін). В проекті договору був помилково вказаний рахунок UA398201720344200028000021730, в договорі правильний рахунок UA898201720344200028000021730. (помилка в першій цифрі).
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язало здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема шляхом зменшення ціни за 1 л бензину А-92 та за 1 л дизельного палива до рівня, визначеного сторонами на дату укладення додаткової угоди № 1) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
На виконання зазначеного вище зобов'язання, повідомляємо, що Управління освіти, молоді, спорту, культури та туризму Буринської міської ради Сумської області в подальшому “Замовник”, в особі начальника Домашенка Віктора Миколайовича, та Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім Міжрегіональна Трейдингова Компанія», в подальшому “Учасник”, в особі директора Данилюка Віктора Анатолійовича, зменшили ціни за 1 л бензину А-92 та за 1 л дизельного палива до рівня, визначеного сторонами на дату укладення додаткової угоди № 1, шляхом укладання додаткової угоди № 3 від «23» червня 2021 року.
Таким чином, зменшивши ціни за 1 л бензину А092 та 1 л дизельного палива до рівня, визначеного сторонами на дату укладення додаткової угоди № 1 – сторонами було виконано зобов'язання Північно-Східного офісу Держаудитслужби (Сумської обл.).
Дата публікації звіту:
23.06.2021 17:29
Запити/Пояснення
Номер:
92ad877321994bb9804aced2a985e687
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
02.06.2021 11:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.06.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі нафти і дистилятів (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-02-22-001602-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні інформації (документів).
Просимо надати документи, які підтверджують наявність підстав для внесення змін до договору, укладеного з товариством з обмеженою відповідальністю «Торговий дім Міжрегіональна Трейдингова Компанія», від 29.03.2021 № 119 щодо збільшення ціни за 1 л бензину, за 1 л дизельного палива та за 1 л газу нафтового скрапленого (додаткова угода від 08.04.2021 № 1) та щодо збільшення ціни за 1 л бензину та за 1 л дизельного палива (додаткова угода від 13.04.2021 № 2).
Інформацію (пояснення) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
4af28e57cb0d4d58a158e2fb485a6f57
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
07.06.2021 13:30
Опис:
22.02.2021 року Замовником (Управління освіти, молоді, спорту, культури та туризму Буринської міської ради) в ЕСЗ було оприлюднено процедуру закупівлі за ідентифікатором UA-2021-02-22-001602-b та за предметом Нафта і дистиляти (ДК 021 2015 09130000-9) Бензин А-92-19300 л., дизельне паливо - 21000 л., газ нафтовий скраплений - 4600 л.
За результатом проведеної закупівлі, Замовником було укладено договір № 119 від 29.03.2021 року з ТОВ «ТД МТК».
1. Щодо обґрунтування внесених до Договору змін:
В частині 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та в п. 2.3.1. Договору № 119 визначено, що Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії.
Керуючись зазначеними нормами, між сторонами було укладено додаткову угоду № 1 від 08.04.2021 року, згідно якої, на підставі документального підтвердження коливання ціни товару на ринку було збільшено ціни за одиницю товару пропорційно визначеному коливанню.
Також, керуючись зазначеними вище положеннями Закону та Договору, враховуючи лист Мінекономіки № 3304-04/69987-06 від 24.11.2020 року сторонами було укладено додаткову угоду № 2 від 13.04.2021 року, згідно якої, на підставі документального підтвердження коливання ціни товару на ринку було збільшено ціни за одиницю товару пропорційно визначеному коливанню, що відбулось з моменту укладання сторонами додаткової угоди № 1.
2. Щодо підстав внесення змін:
Листом Мінекономіки № 3304-04/69987-06 від 24.11.2020 року встановлено, що внесення змін до договору про закупівлю у випадках, які передбачені Законом та умовами такого договору, має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі. Кожен із цих випадків застосовується у залежності від виникнення підстав, що спричинили внесення відповідних змін у договір про закупівлю. У зв’язку з тим, що зміни у передбачених випадках можуть відбуватися як в бік збільшення, так і в бік зменшення, ціна договору про закупівлю може змінюватися в залежності від таких змін без зміни обсягу закупівлі. Тобто із зазначеного впливає, що ціна може змінюватися в залежності від виникнення підстав, а отже це може відбуватися більше ніж один раз.
Внесення змін до договору про закупівлю в частині істотних умов можливе також за наявності однієї або кількох підстав, визначених частиною п’ятою статті 41 Закону.
Обґрунтування та документальне підтвердження здійснювалося сторонами окремо щодо кожного випадку. При цьому Закон не містить обмежень щодо укладення однієї або одночасно декількох додаткових угод до договору про закупівлю у разі застосування кількох підстав.
Підставою внесення змін до договору було збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку через коливання ціни такого товару на ринку.
Як обгрунтування виникнення обставин, через які вважалося необхідним збільшити ціну за одиницю товару, про що було укладено додаткову угоду № 1 – постачальником було надано довідку Запорізької торгово-промислової палати про коливання цін на паливо з 29.03.2021 року по 01.04.2021 року, згідно якої на ринку відбулось коливання в бік збільшення.
Як обгрунтування виникнення обставин, через які вважалося необхідним збільшити ціну за одиницю товару, про що було укладено додаткову угоду № 2 – постачальником було надано довідку Запорізької торгово-промислової палати про коливання цін на паливо з 01.04.2021 року по 07.04.2021 року, згідно якої на ринку відбулось коливання в бік збільшення.
Додатки:
Копії експертних висновків Запорізької торгово-промислової палати, як підтвердження коливання цін на товар на ринку.
З повагою, начальник управління освіти, молоді, спорту, культури та туризму Буринської міської ради
____________________________ ВІКТОР Домашенко