• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

послуги з прибирання та підмітання вулиць

Категорія Замовника органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у п.1 ч.1 ст.2 Закону. Пропозиції готуються українською мовою. Закупівля за кошти місцевого бюджету

Завершена

1 069 278.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 350.00 UAH
Номер: 908e8e0d265a462594893e8bffd16fbf
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-04-06-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.04.2021 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 07.04.2021 09:29 - 29.04.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 06.04.2021 № 233 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 06.04.2021 № 233. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:UA-2021-02-19-003402-c, 19.02.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції КП «МВУ ЖКГ м. Старий Самбір» та укладення договору з вказаним учасником як переможцем тендеру встановлено порушення вимог пунктів 1 та 2 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог пунктів 1 та 2 частини першої статті 31 та частини сьомої статті 33 Закону у встановленому законодавством порядку, зокрема, письмово звернутися до КП «МВУ ЖКГ м. Старий Самбір» щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, а також щодо врахування норм пункту 17 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації. Крім цього, не допускати виявлених порушень у подальшому. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 12 квітня 2021 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій та укладення договору з переможцем тендеру, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Старосамбірської міської ради Самбірського району Львівської області (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-02-19-015365-b); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 19.02.2021; протокол розкриття тендерних пропозицій; опубліковану Замовником вимогу про усунення учасником невідповідностей тендерної пропозиції; тендерну пропозицію комунального підприємства «Міське виробниче управління житлово-комунального господарства міста Старий Самбір» (далі - КП «МВУ ЖКГ м. Старий Самбір»); протокол засідання тендерного комітету від 15.03.2021 №7; оприлюднені КП «МВУ ЖКГ м. Старий Самбір» документи та інформацію після аукціону; повідомлення про намір укласти договір; договір про надання послуг від 29.03.2021 №16, додаткову угоду від 05.04.2021 №1. За результатами моніторингу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що на порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону Замовником у тендерній документації (пункт 2.3 частини 2 Розділу I) не зазначено посаду посадової особи Замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками. Крім того, при зазначенні в тендерній документації (пункт 4.3 частини 4 розділу І) місця надання послуг – Самбірський район, Старосамбірська ОТГ, в пунктах 5.3.1 та 6.3 проекту договору (Додаток 4 до тендерної документації) зазначено про Добромильську ОТГ та міський бюджет м. Добромиль. Також, при здійсненні Замовником закупівлі за предметом «Послуги з прибирання та підмітання вулиць» у тендерній документації встановлено вимогу щодо підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» шляхом надання як мінімум 1 копії завіреного учасником договору про надання послуг з озеленення територій та утримання зелених насаджень. Відповідно до норм абз.1 частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Згідно з вимогою частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». В частині 1 розділу ІІІ тендерної документації вказано, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі. Отже, Замовником у тендерній документації встановлено вимогу щодо накладення на тендерну пропозицію саме кваліфікованого електронного підпису учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі. За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладеного на тендерну пропозицію КП «МВУ ЖКГ м. Старий Самбір» електронного підпису (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що на тендерну пропозицію вказаного учасника, а також на кожен документ вказаної пропозиції накладено удосконалений електронний підпис уповноваженої особи КП «МВУ ЖКГ м. Старий Самбір», який з врахуванням норм Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом учасника/уповноваженої особи учасника (сертифікат – кваліфікований, тип носія особистого ключа – незахищений, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня). Таким чином, учасником КП «МВУ ЖКГ м. Старий Самбір» при поданні тендерної пропозиції недотримано вимог частини 1 розділу ІІІ тендерної документації, вказаний учасник не відповідав встановленим абз.1 частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. За вимогою частини 5 розділу ІІІ тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» учасники у складі тендерної пропозиції повинні були надати копію балансу, звіту про фінансові результати, звіту про рух грошових коштів за 2019 рік або 9 місяців 2020 року або податкову декларацію платника єдиного податку для фізичних осіб - підприємців за 9 місяців 2020 року або за 2019 рік, якщо учасник фізична особа - підприємець є платником ПДВ (в разі якщо учасником не подається звіт про рух грошових коштів або учасник є новоствореною юридичною особою чи ФОП або фізичною особою то він надає довідку в довільній формі про підстави неподання такого звіту чи податкової декларації). Однак, проведеним моніторингом розгляду тендерної пропозиції учасника КП «МВУ ЖКГ м. Старий Самбір» встановлено, що вказаним учасником у складі тендерної пропозиції копії відповідної фінансової звітності за 2019 рік або 9 місяців 2020 року не надано, чим недотримано вимоги частини 5 розділу ІІІ тендерної документації щодо підтвердження кваліфікаційного критерію «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю». Відповідно до Технічного завдання, наведеного у складі тендерної документації Замовника, послуги з прибирання та підмітання вулиць, що є предметом досліджуваної процедури закупівлі, включають в себе механізоване та ручне прибирання проїзних частин та тротуарів вулиць (провулків, в’їздів, проїздів), парків, скверів та інших об’єктів благоустрою. Механізоване прибирання передбачає очищення проїжджих частин доріг міста біля бордюрів від нанесеного грунту (змету), очищення вулиць міста від снігу, землі та листя спецавтотранспортом, розсипання протиожеледних матеріалів, зимове утримання, розміщення побутового сміття та змету, та інші заходи. Також, за вимогою частини 5 розділу ІІІ тендерної документації на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасники повинні були надати у складі тендерної пропозиції довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які будуть залучатись до виконання договору (де необхідно вказати ПІБ, посаду, контактні телефони). До довідки в обов’язковому порядку додаються копії трудових книжок (перша сторінка та сторінка з відміткою про роботу в учасника). Проведеним моніторингом встановлено, що у складі своєї тендерної пропозиції учасником КП «МВУ ЖКГ м. Старий Самбір» надано довідку про наявність транспортних засобів для надання послуг, відповідно до якої в учасника в наявності є 4 сміттєвози (на праві власності) та телевишка (на праві оренди (прокату) відповідно до договору оренди від 04.01.2021 №5). Однак, у поданій у складі тендерної пропозиції учасником КП «МВУ ЖКГ м. Старий Самбір» довідці про наявність працівників для надання послуг інформація про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для керування вищевказаним спецтранспортом та здійснення механізованого прибирання (водії тощо) відсутня, учасником копії трудових книжок чи інших документів, що підтверджують наявність у нього таких працівників, у складі тендерної пропозиції не надано. Таким чином, учасником КП «МВУ ЖКГ м. Старий Самбір» не підтверджено його відповідність окремим кваліфікаційним критеріям, що встановлені Замовником у тендерній документації відповідно до статтею 16 Закону. Відповідно до вимоги частини 7 розділу І тендерної документації Замовника під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються учасником викладаються українською мовою. У разі якщо в пропозиції учасника надається копія документа іншою мовою, необхідно надати офіційний переклад українською мовою. Переклад повинен бути посвідчений підписом та печаткою учасника торгів, або посвідчений нотаріально (на розсуд учасника). Водночас, учасником КП «МВУ ЖКГ м. Старий Самбір» у складі тендерної пропозиції надано окремі документи, складені іншою (не українською) мовою без надання при цьому офіційного перекладу українською мовою (технічний паспорт старого зразка на сміттєвоз ГАЗ-53-14 1984 р.в., держ.номер 24-50 ЛВИ, копії сторінок трудових книжок працівників учасника Матвеєвої О.Н., Плитич М.Б., Дохняк М.М., Добруцької Л.С., Лісовець Г.В. та Дохняк Б.В.). Отже, на порушення вимог пункту 1 та пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію КП «МВУ ЖКГ м. Старий Самбір», яким не підтверджено його відповідність окремим кваліфікаційним критеріям, що встановлені Замовником у тендерній документації відповідно до статтею 16 Закону, а також який не відповідав встановленим абз.1 частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та тендерна пропозиція якого (окремі документи) викладена іншою мовою, аніж мова, що вимагається тендерною документацією, а визначено його переможцем та укладено з ним договір від 29.03.2021 №16 на суму 1 069 278,00 грн з ПДВ. Відповідно до вимоги частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Аналогічну вимогу зазначено в пункті 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ тендерної документації. Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що в недотримання пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації та вимог частини шостої статті 17 Закону переможцем торгів КП «МВУ ЖКГ м. Старий Самбір», у визначений Законом термін не надано Замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3 та 8 частини першої статті 17 Закону. Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув. Однак, на порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця КП «МВУ ЖКГ м. Старий Самбір», яким не надано документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону (пункти 2, 3, 8 частини першої статті 17), а укладено з вказаним переможцем договір від 29.03.2021 №16 на суму 1 069 278,00 грн з ПДВ.
Період усунення порушень: 12.04.2021 13:13 - 27.04.2021 00:00
Дата публікації висновку: 12.04.2021 13:13

Запити/Пояснення