-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Мультилотова
-
КЕП
Тимчасово замасковано, щоб русня не підглядала
Завершена
0.00
UAH з ПДВ
Номер:
719eeb81e8d54210b0ed92d470640fca
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-06-10-000094
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.06.2021 00:00
Період моніторингу:
10.06.2021 21:52 - 06.07.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.06.2021 № 255
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Курган Г. від 10.06.2021 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 10.06.2021 № 255
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу.
17 UA-2021-02-19-014494-b 19.02.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ганна КУРГАН
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено порушення вимог пункту 3 частини другої статті 21 Закону.
За результатами моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону та Наказу № 710.
За результатами моніторингу питання своєчасності розгляду вимог про усунення порушення встановлено порушення вимог частини четвертої статті 33 Закону.
За результатами моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій за Лотом №1 встановлено порушення вимог абзаців другого та третього пункту 1, абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону.
За результатами моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій за Лотом №2 встановлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності надання відповіді на запитання до процедури, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення за лотами №1 – №2, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця за лотами №1 – №2, своєчасності надання відповіді на запит про надання пояснення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом розірвання договору про закупівлю від 20.04.2021 № 12/21 за лотом №1 та розірвання договору про закупівлю від 20.04.2021 № 13/21 за лотом №2, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 червня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності надання відповіді на запитання до процедури, своєчасності розгляду вимог про усунення порушення, розгляду тендерних пропозицій за лотами №1 – №2, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення за лотами №1 – №2, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця за лотами №1 – №2, своєчасності надання відповіді на запит про надання пояснення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Військової частини А0215 (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету від 19.02.2021 № 1979 (зі змінами від 03.03.2021 № 1982), відповіді на вимогу про усунення порушення, відповідь на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 23.06.2021 року, протоколи розгляду тендерних пропозицій від 25.03.2021 року за Лотами №1 – №2, тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖИ ЕС АЙ ГРУП» (далі – ТОВ «ДЖИ ЕС АЙ ГРУП»), Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ» (далі – ТОВ «ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ»), Товариства з обмеженою відповідальністю «ВПТ-УКРАЇНА» (далі – ТОВ «ВПТ-УКРАЇНА») та Приватного підприємства «ОПТИМА-СЕРВІС» (далі – ПП «ОПТИМА-СЕРВІС») за лотом №1, тендерні пропозиції ТОВ «ВПТ-УКРАЇНА» та ПП «ОПТИМА-СЕРВІС» за лотом №2, відповідь на запитання до процедури, вимоги про усунення порушення та рішення Замовника щодо їх задоволення, протокол розгляду тендерних пропозицій від 31.03.2021 № 1999 за лотами №1 – №2, повідомлення про намір укласти договір від 01.04.2021 року за лотами №1 - №2, договір про закупівлю від 20.04.2021 № 12/21 за лотом №1, договір про закупівлю від 20.04.2021 № 13/21 за лотом №2, звіти про результати проведення процедури закупівлі від 20.04.2021 року за лотами №1 - №2.
Моніторингом питання правильності розміщення інформації про публічну закупівлю встановлено, що оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації щодо місця поставки товарів. Зазначене є порушенням Замовником вимог пункту третього частини другої статті 21 Закону.
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме – технічні помилки та описки. При цьому слід зазначити, що вичерпний перелік формальних помилок затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29 липня 2020 року за № 715/34998 (далі – Наказ № 710).
Так, пункт 2 розділу V тендерної документації містить опис та приклади формальних помилок, які не відповідають вимогам переліку формальних помилок, затверджених Наказом № 710. Таким чином, Замовником порушено вимоги пункту 19 частини другої статті 22 Закону та Наказу № 710.
Моніторингом питання своєчасності надання відповіді на запитання до процедури встановлено, що відповідно до інформації наявній в електронній системі закупівель Prozorro до замовника 30.03.2021 року (17:47 год та 17:50 год) звернулось підприємство ТОВ «ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ» з вимогою перегляду рішення щодо допущення до аукціону тендерних пропозицій ТОВ «ВПТ-УКРАЇНА» та ПП «ОПТИМА-СЕРВІС».
Проте, на момент складання висновку про результати моніторингу, статус зазначених вимог «Очікує розгляду», рішення Замовника «Очікується».
Таким чином, Замовником на порушення вимог частини четвертої статті 33 Закону не надано інформації (не пізніше ніж п’ять днів з дня надходження звернення з вимогою) на звернення з вимогою від ТОВ «ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ».
Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій за лотами №1 – №2 встановлено, що тендерні пропозиції ТОВ «ДЖИ ЕС АЙ ГРУП», ТОВ «ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ», ТОВ «ВПТ-УКРАЇНА» та ПП «ОПТИМА-СЕРВІС» за лотом №1 та тендерні пропозиції ТОВ «ВПТ-УКРАЇНА» та ПП «ОПТИМА-СЕРВІС» за лотом №2 не містить накладеного кваліфікованого електронного підпису.
Відповідно до пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» № 2155 кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Також, відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного закону, засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з нормою частини другої статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги», кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до норм пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного закону, кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Крім того, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Моніторингом зазначеного питання встановлено, що пункт 1 розділу ІІІ тендерної пропозиції містить вимогу щодо створення та подання документів і даних тендерної пропозиції з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно п. 1.5. тендерної документації.
Також, приміткою Додатку 1 до тендерної документації встановлено, що тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів.
Отже, Замовником у тендерній документації встановлено вимогу щодо накладення саме кваліфікованого електронного підпису учасника закупівлі, який підписав/подав документи тендерної пропозиції/тендерну пропозицію.
Під час проведення моніторингу встановлено, що згідно з інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель, у складі тендерних пропозицій ТОВ «ДЖИ ЕС АЙ ГРУП», ТОВ «ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ», ТОВ «ВПТ-УКРАЇНА» та ПП «ОПТИМА-СЕРВІС» за лотом №1 та пропозиції ТОВ «ВПТ-УКРАЇНА» та ПП «ОПТИМА-СЕРВІС» за лотом №2 було розміщено файли «sign.p7s». За результатами перевірки вищезазначених файлів «sign.p7s» на веб-порталі центрального засвідчувального органу (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що на пропозиції зазначених учасників не накладено саме кваліфікованого електронного підпису, а накладено удосконалений електронний підпис, який з урахуванням норм Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом (тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, тип носія особистого ключа – незахищений, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня).
Враховуючи вищенаведене, пропозиції ТОВ «ДЖИ ЕС АЙ ГРУП», ТОВ «ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ», ТОВ «ВПТ-УКРАЇНА» та ПП «ОПТИМА-СЕРВІС» за лотом №1 та пропозиції ТОВ «ВПТ-УКРАЇНА» та ПП «ОПТИМА-СЕРВІС» за лотом №2 не відповідають встановленим у тендерній документації вимогам до учасника, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Крім того, моніторингом зазначеного питання встановлено, що надана у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ» за лотом №1, довідка про технічні, якісні та кількісні характеристики товару від 19.03.2021 № 22/03 не містить інформації щодо кількості товару та в якій не зазначено технічні та якісні характеристики товару (окремо по кожному пункту вимог замовника, зазначених у проекті договору) відповідно до вимог пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації. Також, встановлено, що скарга ТОВ «ВПТ-УКРАЇНА» містить лист, наданий ТДВ «ОДЕБП» від 29.03.2021 №632/м, яким зазначено, що наданий у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ» лист виробника про представництво його інтересів від 15.03.2021 № 612/м, ТДВ «ОДЕБП» не надавало повноваження щодо пропонування плит ПАГ-14 та, що лист підписаний не підписом директора Бур’янського М.М. Таким чином, лист виробника про представництво його інтересів від 15.03.2021 № 612/м, наданий у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ» не є достовірним. Отже, ТОВ «ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ» не виконало вимоги пункту 6 Додатку 1 до тендерної документації.
Моніторингом тендерної пропозиції ТОВ «ДЖИ ЕС АЙ ГРУП» за Лотом №1 встановлено, що у довідці про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі від 19.03.2021 № 1/19/ДЗ, наданої у складі тендерної пропозиції учасника, не зазначено технічні та якісні характеристики товару (окремо по кожному пункту вимог замовника, зазначених у проекті договору) відповідно до вимог пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації.
Таким чином, тендерні пропозиції ТОВ «ДЖИ ЕС АЙ ГРУП», ТОВ «ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ», ТОВ «ВПТ-УКРАЇНА» та ПП «ОПТИМА-СЕРВІС» за лотом №1 та пропозиції ТОВ «ВПТ-УКРАЇНА» та ПП «ОПТИМА-СЕРВІС» за лотом №2 підлягали відхиленню, відповідно до вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону. Пропозиція ТОВ «ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ» за Лотом №1 підлягала відхиленню, у тому числі, відповідно до вимог абзацу другого пункту 1 та абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону. Пропозиція ТОВ «ДЖИ ЕС АЙ ГРУП» за Лотом №1 підлягала відхиленню, у тому числі, відповідно до вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону.
Відповідно до вимог абзацу першого пункту 2 частини другої статті 32 Закону, тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Однак, на порушення вимог абзаців другого та третього пункту 1, абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерні пропозиції ТОВ «ДЖИ ЕС АЙ ГРУП», ТОВ «ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ», ТОВ «ВПТ-УКРАЇНА» та ПП «ОПТИМА-СЕРВІС» за лотом №1, визначив ТОВ «ДЖИ ЕС АЙ ГРУП» переможцем за лотом №1 та уклав з ним договір про закупівлю від 20.04.2021 № 12/21 на загальну суму 4 773 450,00 гривень. На порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерні пропозиції ТОВ «ВПТ-УКРАЇНА» та ПП «ОПТИМА-СЕРВІС» за лотом №2, визначив ТОВ «ВПТ-УКРАЇНА» переможцем за лотом №2 та уклав з ним договір про закупівлю від 20.04.2021 № 13/21 на загальну суму 7 824 000,00 гривень.
Період усунення порушень:
29.06.2021 17:46 - 14.07.2021 00:00
Дата публікації висновку:
29.06.2021 17:46
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У межах проведення моніторингу закупівлі процедури закупівлі плит залізобетонних попередньо напружених ПАГ для аеродромного покриття (ID закупівлі: UA-2021-02-19-014494-b) надаються аргументовані заперечення до висновку.
Стосовно інформації щодо місця поставки товарів
При оприлюднені інформації в електронній системі закупівель замовником зазначається, зокрема інформація про місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг шляхом заповнення відповідних полів (вулиця та номер будинку; населений пункт; країна; область). Також, при оприлюдненні такої інформації в електронній системі закупівлі можливо визначити інші умови постачання (наприклад, постачання на декілька адрес, тощо): відповідно до документації. При цьому замовником можливо визначити тільки країну (наприклад, Україна). Скан-копії з кабінету замовника додаються.
Така інформація автоматично відображається електронною системою закупівель в Оголошенні про проведенні відкритих торгів.
Довідково. Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг Україна: Відповідно до документації.
Крім того, відповідно до оприлюдненої тендерної документації замовником визначено місце поставки товарів, а саме:
пункт 3.4. Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: конкретне місце постачання Товару буде визначено замовником після підписання договору про закупівлю та зазначено у повідомленні про готовність до виконання договору.
Місце поставки товарів визначається замовником тільки після підписання договору та зазначається безпосередньо у повідомленні про готовність до виконання договору. Таке повідомлення із зазначенням місця поставки товару надається тільки Постачальнику.
Довідково. Відповідно до пункту 5.1 проекту договору (додатку 7 до тендерної документації), Товар постачається та розвантажується на місці доставки силами (засобами) Постачальника після відправлення Замовником Постачальнику повідомлення про готовність до виконання умов Договору. Замовник у повідомленні визначає обсяги поставки Товару та конкретне місце постачання (вантажоотримувача Замовника). Замовник може надавати повідомлення на поставку як повного обсягу Товару, так і на партію Товару. Письмове повідомлення про готовність до виконання умов Договору направляється Постачальнику цінним листом з описом вкладення (або під підпис директору підприємства чи уповноваженій особі, яка має відповідну довіреність, копія якої долучається до справи).
Слід зазначити, що місце надання поставки товарів може змінитися з урахуванням змін у військово-політичній обстановці та необхідності негайного реагування щодо забезпечення відсічі збройної агресії в умовах особливого періоду.
Таким чином, замовником відображено інформацію про місце поставки товарів відповідно до вимог пункту третього частини другої статті 21 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Стосовно своєчасності надання відповіді на запитання до процедури
В електронній системі закупівель оприлюднено вимоги щодо оскарження результатів прекваліфікації
Автор вимоги: ТОВ ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ
Дата подачі: 30.03.21, 17:47, 17:50
Тип: Оскарження результатів прекваліфікації
Ідентифікатор: UA-2021-02-19-014494-b.a7, UA-2021-02-19-014494-b.b8
Слід зазначити, що зазначені вимоги подані в останній день прекваліфікації, по закінченню робочого дня. Тендерним комітетом опрацьовано зазначені вимоги фактично у наступний робочий день (протокол засідання тендерного комітету № 1998 від 31.03.2021 р.).
Водночас, оприлюднити відповідь через електронну систему закупівель виявилось технічно неможливим, оскільки закінчився період прекваліфікації.
Враховуючи вище зазначене, замовником надано відповідь на звернення на електронну адресу скаржника. Копії протоколу засідання комітету та скан-копія поштового відправлення додаються.
Таким чином, замовником не порушено вимог частини четвертої статті 33 “Про публічні закупівлі”.
Стосовно кваліфікованого електронного підпису
Відповідно до пункту 1.4 розділу ІІІ тендерної документації, під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги", тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно п. 1.5. цієї документації.
Така вимога була зазначена замовником із врахуванням методичних рекомендацій, оприлюднених на інформаційному ресурсі ProZorro в розділі Infobox щодо підготовки тендерної документації.
Пізніше були оприлюднені окремі роз’яснення що електронні підписи можуть бути як удосконалені так і кваліфіковані. При цьому слід зазначити, що окремих методичних рекомендацій та роз’яснень яким чином перевіряти такі електронні підписи не було.
Довідково. Відповідно до Протоколів створення і перевірки кваліфікованого електронного підпису (створеного при перевірці на сайті https://www.czo.gov.ua):
Тип підпису: Удосконалений;
Сертифікат: Кваліфікований.
Таким чином, на момент розкриття тендерних пропозицій замовник діяв з урахуванням наявних методичних рекомендацій та роз’яснень оприлюднених на інформаційному ресурсі ProZorro в розділі Infobox.
Також слід зазначити, що окремі методичні рекомендації щодо обов’язковісті накладення електронного підпису на пропозицію учасника оприлюднені на інформаційному ресурсі ProZorro в розділі Infobox фактично після розкриття тендерних пропозицій.
Довідково. У зазначених рекомендаціях визначено яким інформаційним ресурсом потрібно користуватись для перегляду інформації про електронний цифровий підпис, а також як безпосередньо перевіряти такий підпис (по типу носія та по типу підпису).
Стосовно інформації щодо кількості товару
Відповідно до пункту 7.1 розділу ІІІ тендерної документації, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати Довідку в довільній формі, в якій зазначається інформація про:
- конкретне найменування Товару (із зазначенням його марки, моделі, тощо), який пропонується до постачання;
- підприємство-виробника та країну походження Товару;
- кількість Товару;
- технічні та якісні характеристики Товару (окремо по кожному пункту вимог замовника, зазначених у проекті договору).
Відповідно до пункту 2.1 проєкту договору (додатку 7 до тендерної документації), при постачанні Товару Постачальник крім паспортів, надає оригінал або завірену копію документу, який підтверджує виготовлення підприємством-виробником зазначеного Товару. Якість Товару при постачанні повинна засвідчуватись копією Сертифікату відповідності підприємства-виробника Товару. Товар повинен посвідчуватися Сертифікатом відповідності або завіреною його копією, яку потрібно надавати разом із тендерними пропозиціями. Кожна партія Товару при постачанні повинна супроводжуватись паспортом.
Відповідно до пункту 1.3 розділу ІІІ тендерної документації, всі визначені цією тендерною документацією документи тендерної пропозиції завантажуються в електронну систему закупівель у сканованому вигляді у форматі “PDF” одним файлом згідно переліку документів (додаток 1 до тендерної документації) до кінцевого строку подання пропозицій (із врахуванням вимог статті 27 Закону України “Про публічні закупівлі”).
Відповідно до додатку 1 до тендерної документації, визначено перелік перелік документів, які оприлюднюються учасником торгів в електронній системі закупівель у складі тендерної пропозиції. Зокрема учасником оприлюднюється Довідка про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі (форма – додаток 4), відповідно до якої учасник зобов’язується підписати Договір із Замовником на умовах, зазначених у тендерній документації та проекті договору не раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, але не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця.
Стосовно тендерної пропозиції, наданої ТОВ "ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ"
Відповідно до оприлюдненої Довідки про технічні, якісні та кількісні характеристики товару, ТОВ "ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ" ознайомлене та гарантує дотримуватись технічних, якісних та кількісних вимог під час постачання запропонованого товару відповідно до предмету закупівлі, а також зазначено характеристики товару.
Крім того, відповідно оприлюдненої Довідки про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, ТОВ "ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ" зобов’язується (якщо нас буде визнано переможцем) підписати Договір із Замовником на умовах, зазначених у тендерній документації та проекті договору відповідно до вимог тендерної документації.
Стосовно тендерної пропозиції, наданої ТОВ "ДЖИ ЕС АЙ ГРУП"
Відповідно до оприлюдненої Довідки про технічні, якісні та кількісні характеристики товару, ТОВ "ДЖИ ЕС АЙ ГРУП" зазначено технічні та якісні характеристики товару.
Крім того, відповідно оприлюдненої Довідки про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, ТОВ "ДЖИ ЕС АЙ ГРУП" зобов’язується (якщо нас буде визнано переможцем) підписати Договір із Замовником на умовах, зазначених у тендерній документації та проекті договору відповідно до вимог тендерної документації.
Зазначене по суті є несуттєвими помилкам, які не впливають на зміст тендерних пропозицій, оскільки відповідно до оприлюднених Довідок про відсутність підстав для відмови в участі, учасники підтверджують готовність підписати Договір із Замовником на умовах, зазначених у тендерній документації та проекті договору.
Стосовно листа виробника про представництво його інтересів
Відповідно до рішення тендерного комітету (протокол № 1989 від 25.03.2021 р.) учасників допущено до аукціону, зокрема: ТОВ "ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ" (за лотом №1).
Водночас, ТОВ “ВПТ-Україна” 29.03.2021 подано вимоги щодо оскарження результатів прекваліфікації. В поданих вимогах оприлюднено, зокрема: лист ТВД “Об’єднання Дніпроенергобудпром” (вих. № 632/м від 29.03.2021) про недійсність листа про надання ТОВ “ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ” повноважень офіційного представника ТВД “Об’єднання Дніпроенергобудпром” для участі у тендері № UA-2021-02-19-014494-b.
Враховуючи вище зазначене, та відповідно до частини 15 статті 29 Закону України “Про публічні закупівлі”, тендерним комітетом надано запит (лист вих. від 31.03.2021 № 350/114/1995/ПС) про надання вичерпної інформації щодо дійсності (або недійсності) листів ТВД “Об’єднання Дніпроенергобудпром”, що оприлюднені ТОВ “ВПТ-Україна” та ТОВ “ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ” у складі тендерних пропозицій, а саме:
1) вих. № 556м від 04.01.2021 (про надання ТОВ “ВПТ-Україна” повноважень офіційного представника ТВД “Об’єднання Дніпроенергобудпром”);
2) вих. № 612/м від 15.03.2021 (про надання ТОВ “ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ” повноважень офіційного представника ТВД “Об’єднання Дніпроенергобудпром”);
3) вих. № 632/м від 29.03.2021) про недійсність листа про надання ТОВ “ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ” повноважень офіційного представника ТВД “Об’єднання Дніпроенергобудпром” для участі у тендері № UA-2021-02-19-014494-b.
Довідково. Відповідно до частини 15 статті 29 Закону України “Про публічні закупівлі”, замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Враховуючи те, що на момент подання вимог щодо оскарження допуску учасників до аукціону в замовника не було підтвердженої інформації про подання учасниками недостовірної інформації, підстав для відхилення ТОВ “ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ” на даному етапі процедури закупівлі не було.
За результатами проведеного аукціону, замовником визначено переможців торгів за найбільш економічного вигідною цінами, а саме:
за лотом № 1 - ТОВ "ДЖИ ЕС АЙ ГРУП" з ціною 4 773 450,00 грн;
за лотом № 2 - ТОВ "ВПТ-УКРАЇНА" з ціною 7 824 000,00 грн.
Крім того, після проведення аукціону найбільш економічно вигідною пропозицією електронною системою закупівель за лотом №1 визначено тендерну пропозицію, надану ТОВ "ДЖИ ЕС АЙ ГРУП". Відповідно тендерна пропозиція надана ТОВ “ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ” (за лотом №1 з ціною 5 424 618,00 грн) замовником не розглядалась, та відповідно не відхилялась.
В свою чергу, ТВД “Об’єднання Дніпроенергобудпром” повідомлено (лист вих. від 06.04.2021 № 658/м) про недійсність листа № 612/м від 15.03.2021 про надання ТОВ “ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ” повноважень офіційного представника ТВД “Об’єднання Дніпроенергобудпром”.
Станом на 06.04.2021 (на момент коли замовнику стало відомо про надання учасником недостовірних даних) ТОВ “ЕКО ЕНЕРДЖІ ІНЖИНІРИНГ” відхилити не можливо, оскільки переможцем було визначено іншу тендерну пропозицію.
Таким чином замовником не порушено вимоги законодавства в цій частині.
Стосовно розірвання договору
Вичерпний перелік щодо відхилення тендерних пропозицій наведено у статті 31 Закону України “Про публічні закупівлі”. Підстави для відхилення тендерних пропозицій ТОВ “ДЖИ ЕС АЙ ГРУП” та ТОВ “ВПТ-УКРАЇНА були відсутні, у зв’язку з цим за результатами проведених відкритих торгів зазначені фірми були визначені переможцями та укладено з ними відповідні договори на поставку плит залізобетонних попередньо напружених ПАГ-14V та ПАГ-18V для аеродромного покриття, а саме №12/21 від 20.04.2021 та №13/21 від 20.04.2021. На теперішній час договори виконуються у встановлені строки згідно графіків поставок та вже частково оплачені.
Водночас відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Статтею 188 Господарського кодексу України визначено, що розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або договором. Умовами укладених договорів (п. 6.2.3) надано право замовнику розірвати договір у разі невиконання постачальником зобов’язань за договором, повідомивши його у 20-денний строк. Також Законом України “Про публічні закупівлі” не передбачено розірвання договорів, укладених за результатами проведених процедур закупівель. Таким чином розірвання договорів в односторонньому порядку неможливе.
Враховуючи вище зазначене, прошу надати роз’яснення відповідно до змісту висновку щодо підстав розірвання договорів №12/21 від 20.04.2021 та №13/21 від 20.04.2021, передбачених законом або договорами.
Дата публікації звіту:
06.07.2021 16:59
Запити/Пояснення
Номер:
31f24ac80a0246f49b5e772c6ce93175
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
18.06.2021 14:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.06.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Плити залізобетонні попередньо напружені ПАГ для аеродромного покриття» (код ДК 021:2015: 44110000-4 – Конструкційні матеріали) (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2021-02-19-014494-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
9feab8e9cd964df5af61e53eded9ed02
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
23.06.2021 19:23
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі процедури закупівлі плит залізобетонних попередньо напружених ПАГ для аеродромного покриття (ID закупівлі: UA-2021-02-19-014494-b) надаються відповідні пояснення.
Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі
Очікувану вартість предмета закупівлі замовником визначено відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 “Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі” методом порівняння цін, відповідно до наданих на адресу замовника цінових пропозицій від різних фірм. Копії листів додаються.
Довідково.
Лот №1 - плити залізобетонні попередньо напружені ПАГ-14V для аеродромного покриття: ТОВ “ВПТ-Україна” – 17300,00 грн; ПП “Лайн Де Люкс” – 17650,00 грн; ТОВ “ВОЛТАН” – 17000,00 грн; ТОВ “Транстехгруп” – 16938,00 грн; ТОВ “Світловодський завод залізобетонних виробів” – 17200,00 грн. Очікувана вартість плит – 16938,00 грн за одиницю.
Лот №2 - плити залізобетонні попередньо напружені ПАГ-18V для аеродромного покриття: ТОВ “ВПТ-Україна” – 19600,00 грн; ПП “Лайн Де Люкс” – 19800,00 грн; ТОВ “ВОЛТАН” – 20000,00 грн. Очікувана вартість
плит – 19600,00 грн за одиницю.
Технічні та якісні характеритики визначені відповідно до вимог національного стандарту України ДСТУ Б В.2.6-135:2010 (ГОСТ 25912.0-91, MOD) “Плити залізобетонні попередньо напружені ПАГ для аеродромного покриття. Технічні умови.”, національного стандарту України ДСТУ Б В.2.6-136:2010 (ГОСТ 25912.1-91, MOD) “Плити залізобетонні попередньо напружені ПАГ-14 для аеродромного покриття. Конструкція.”, національного стандарту України ДСТУ Б В.2.6-136:2010 (ГОСТ 25912.2-91, MOD) “Плити залізобетонні попередньо напружені ПАГ-18 для аеродромного покриття. Конструкція.”.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі додається.
Військова частина А0215 не має власного веб-сайту. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщуються на веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів (Міністерства оборони України) і доступні для перегляду за посиланням: https://www.mil.gov.ua/diyalnist/tenders/.
Номер:
97d62c3afa044197a39af8b03f6f4312
Назва:
Роз’яснення відповідно до змісту висновку
Дата опублікування:
06.07.2021 16:58
Опис:
Вичерпний перелік щодо відхилення тендерних пропозицій наведено у статті 31 Закону України “Про публічні закупівлі”. Підстави для відхилення тендерних пропозицій ТОВ “ДЖИ ЕС АЙ ГРУП” та ТОВ “ВПТ-УКРАЇНА були відсутні, у зв’язку з цим за результатами проведених відкритих торгів зазначені фірми були визначені переможцями та укладено з ними відповідні договори на поставку плит залізобетонних попередньо напружених ПАГ-14V та ПАГ-18V для аеродромного покриття, а саме №12/21 від 20.04.2021 та №13/21 від 20.04.2021. На теперішній час договори виконуються у встановлені строки згідно графіків поставок та вже частково оплачені.
Водночас відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Статтею 188 Господарського кодексу України визначено, що розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або договором. Умовами укладених договорів (п. 6.2.3) надано право замовнику розірвати договір у разі невиконання постачальником зобов’язань за договором, повідомивши його у 20-денний строк. Також Законом України “Про публічні закупівлі” не передбачено розірвання договорів, укладених за результатами проведених процедур закупівель. Таким чином розірвання договорів в односторонньому порядку неможливе.
Враховуючи вище зазначене, прошу надати роз’яснення відповідно до змісту висновку щодо підстав розірвання договорів №12/21 від 20.04.2021 та №13/21 від 20.04.2021, передбачених законом або договорами.