• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Яловичина заморожена першої категорії.

Завершена

1 848 000.00 UAH з ПДВ
Номер: 1a0f017222f44846bfc459411040d213
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2023-03-07-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.03.2023 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 07.03.2023 14:24 - 29.03.2023 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 06.03.2023 № 14 Чернігів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Вікторія ПЕРИНСЬКА Витяг з додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області від 06.03.2023 № 14 Перелік процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 5. UA-2021-02-19-003847-b 19.02.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 46) 267-72-67, tender_25_10@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону та пункту 14 Порядку № 1082. За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору встановлено порушення вимоги пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону встановлено порушення вимоги пункту 12 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації у річному плані закупівель відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення при укладенні додаткової угоди – шляхом приведення істотних умов договору до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни за одиницю товару (яловичини замороженої першої категорії) до рівня, визначеного сторонами на дату підписання договору), проведення перерахунку вартості товару, сплаченого за завищеними цінами, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, а в частині порушень строків оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону – шляхом оприлюднення звіту про виконання договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 13 березень 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» у редакції, чинній на момент проведення переговорної процедури закупівлі (далі – Закон) та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону, своєчасності укладення договору про закупівлю, правомірність внесення змін до договору, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Спеціального авіаційного загону Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій (далі – Замовник) на 2021 рік, протокол розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) оприлюднене в електронній системі закупівель 19.02.2021, рішення від 19.02.2021 б/н, договір поставки товару від 03.03.2021 № 72, укладений Замовником з Фізичною особою – підприємцем Яровенко Олександр Олександрович (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі від 03.03.2021, додаткові угоди від 08.06.2021 № 1, від 28.12.2021 № 2, від 17.01.2022 № 3 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору, пояснення Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 08.03.2023. Відповідно до вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Проте, в порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) відсутнє посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року № 610/34893, зі змінами (далі – Порядок № 1082), в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) в окремих електронних полях не зазначено інформацію щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Згідно з повідомленням про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) Замовником визначено предмет закупівлі як «М’ясо», а в пункті 1.1 розділу 1 «Предмет договору» проекту договору поставки товару передбачено закупівлю «Яловичина заморожена першої категорії». При цьому, Замовником в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) зазначено код предмета закупівлі ДК 021:2015:15110000-2 М’ясо та не зазначено в окремому електронному полі інформацію щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі (слід зазначити, що Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 містить позицію, що найбільше відповідає товару, який має намір придбати Замовник, а саме: 15111100-0 – Яловичина). За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. Зокрема, за результатами переговорної процедури закупівлі Замовником з Фізичною особою – підприємцем Яровенко Олександр Олександрович (далі – ФОП Яровенко Олександр Олександрович) укладено договір поставки товару від 03.03.2021 № 72 на постачання яловичини замороженої першої категорії, ціною договору 1 848 000,00 грн з ПДВ (ПДВ на суму 308 000,00 грн), у кількості 22000 кг по 84,00 грн з ПДВ за одиницю. Додатковою угодою від 08.06.2021 № 1 до Договору було внесено зміни, а саме, збільшено ціну за одиницю товару (яловичини замороженої першої категорії) з 84,00 грн до 92,40 грн з ПДВ за одиницю (або на 10%). У якості обґрунтування коливання ціни на зазначений товар, Замовником використано експертний висновок Черкаської торгово-промислової палати від 01.06.2021 № О-513. Як вбачається, у експертному висновку, виданому Черкаською торгово-промисловою палатою, надано інформацію про рівень ринкової вартості м’яса ялового 1 категорії для дрібно-гуртової партії на продуктовому ринку Черкаської області станом на 28.05.2021 на підставі аналізу цін – пропозицій виробників, постачальників та реалізаторів м’яса. Отже, наданий експертний висновок Черкаської торгово-промислової палати від 01.06.2021 № О-513 не підтверджує коливання ціни на товар (яловичину заморожену першої категорії) та не є належним обґрунтуванням такого підвищення при укладенні додаткової угоди від 08.06.2021 № 1. Слід зазначити, що пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону передбачено виключні випадки зміни істотних умов договору про закупівлю після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, у тому числі збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Водночас, внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Стаття 652 Цивільного кодексу України передбачає, що у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання. Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах. Коливання ціни товару на ринку передбачає динаміку ціни товару у бік збільшення за період з моменту укладення договору та до моменту виникнення необхідності у внесенні відповідних змін, зумовлених таким коливанням. Зокрема, повинно бути доведено наявність коливання ціни у бік підвищення на ринку такого товару за період з дати укладення основного договору до дати укладення додаткової угоди. Враховуючи вищевикладене, Замовником безпідставно укладено додаткову угоду від 08.06.2021 № 1 до Договору, оскільки наданий експертний висновок, виданий Черкаською торгово-промисловою палатою від 01.06.2021 № О-513, не підтверджує коливання ціни такого товару на ринку, чим порушено вимоги пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. Відповідно до пункту 12 частини першої статті 10 Закону звіт про виконання договору про закупівлю оприлюднюється в електронній системі закупівель протягом 20 робочих днів з дня закінчення строку дії договору про закупівлю або його виконання сторонами, або його розірвання. Згідно з пунктом 8.1 розділу 8 «Строк дії договору» Договору зі змінами, він набирає чинності з дня укладення і діє до закінчення покупцем процедури закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» по поставці товару на 2022 рік. Замовником 08.03.2023 надано пояснення на запит Управління, в якому зазначено «Договір виконаний у повному обсязі, але незакритий у зв’язку з силою, яка виникла у Державі у 2022 році». Згідно з інформацією розміщеною в електронній системі закупівель Замовником не оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю, чим порушено вимоги пункту 12 частини першої статті 10 Закону. Питання оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710 у ході моніторингу дослідити не можливо, оскільки згідно з поясненням Замовника, оприлюдненим в електронній системі закупівель 08.03.2023, на запит Управління, на даний час відсутній доступ до веб-сторінки Замовника.
Період усунення порушень: 13.03.2023 16:00 - 28.03.2023 01:00
Дата публікації висновку: 13.03.2023 16:00

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Обгрунтування щодо моніторингу.
Дата публікації звіту: 20.03.2023 14:50

Запити/Пояснення