-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Картопля, картопля насінна
Завершена
324 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 245.00 UAH
мін. крок: 1% або 3 245.00 UAH
Номер:
dd9b2a1092354029a7a68850e115b5a4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-04-02-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.04.2021 00:00
Період моніторингу:
02.04.2021 15:40 - 24.04.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
02.04.2021
№ 243
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій ДАВИДЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 02.04.2021 № 243.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі,присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
14. UA-2021-02-18-009060-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог частини 2 статті 22, абзацу 1 частини 3 статті 22, частини 6 статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог пунктів 1, 2 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо припинення зобов’язання за договором від 25.03.2021 року № 12 відповідно до норм частини 2 статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 квітня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунальної установи «Радомишльський психоневрологічний інтернат» Житомирської обласної ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація від 18.02.2021 року, тендерна пропозиція учасника ФОП Литвинчук Л.М., протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 11.03.2021 року № 91, повідомлення про намір укласти договір від 11.03.2021 року, договір про закупівлю від 25.03.2021 року № 12.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам Закону установлено ряд порушень, а саме:
- на порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація Замовника не містить підстав, встановлених статтею 17 Закону;
- на порушення вимог частини 6 статті 33 Закону, Замовником у пункті 2 розділу VI тендерної документації не вірно зазначено вимоги щодо строку укладання договору про закупівлю з переможцем.
Крім того, за результатами моніторингу установлено, що відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 розділу 3 тендерної документації, Замовником установлено кваліфікаційний критерій до учасників - «Наявність документального підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
Однак, на порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація Замовника не містить інформації про спосіб підтвердження відповідності учасників установленому підпунктом 4.1 пункту 4 розділу 3 тендерної документації кваліфікаційному критерію – «Наявність документального підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця процедури закупівлі ФОП Литвинчук Л.М. не відповідає умовам тендерної документації Замовника та кваліфікаційному критерію встановленому в статті 16 Закону.
Так, відповідно до пункту 4 розділу 3 та пункту 1 Додатку № 1 тендерної документації, на відповідність кваліфікаційному критерію - «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», від учасників у складі тендерної пропозиції імперативно вимагалось надання довідки у довільній формі, яка містить інформацію про наявність та кількість власного та/або залученого автотранспорту, пристосованого для перевезення продуктів харчування.
При цьому, для підтвердження зазначеної у довідці інформації, учасник повинен надати відповідні документи на транспорт (технічні паспорти, договори оренди (у разі оренди автотранспорту) або інші документи, які підтверджують право власності чи користування).
На виконання вказаних вимог, учасником ФОП Литвинчук Л.М. у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, яка містить інформацію про наявність в учасника 2-х автомобілів VOLKSWAGEN, які будуть залучатися для перевезення продуктів харчування, а саме: власний автомобіль VOLKSWAGEN та автомобіль VOLKSWAGEN, який використовується на підставі договору позички.
Однак, моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Литвинчук Л.М. відсутній офіційний документ на власний автомобіль VOLKSWAGEN (технічний паспорт або інший документ) який підтверджує право власності чи користування, що не відповідає умовам пункту 4 розділу 3 та пункту 1 Додатку № 1 тендерної документації, та чим, в свою чергу, не підтверджено учасником відповідність кваліфікаційному критерію статті 16 Закону – «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій».
Крім того, відповідно до пункту 5 розділу 3 та Додатку № 3 тендерної документації, Замовником для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам предмета закупівлі, від учасників у складі тендерних пропозицій імперативно вимагалось, зокрема, надання документів, які підтверджують відсутність в продукції нітратів, радіонуклідів та пестицидів вище норм, встановлених Міністерством охорони здоров’я (в тому числі: довідка виробника у довільній формі) та копії сертифікатів якості на запропоновані продукти, радіологічний контроль, завірені печаткою та підписом посадової особи.
Проте, моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції ФОП Литвинчук Л.М., відсутні копії сертифікатів якості на запропоновані продукти, та радіологічний контроль, завірені печаткою та підписом посадової особи та відсутній будь-який документ, який підтверджує відсутність в продукції нітратів, радіонуклідів та пестицидів вище норм, встановлених Міністерством охорони здоров’я, що не відповідає умовам пункту 5 розділу 3 та Додатку № 3 тендерної документації.
Крім того, моніторингом установлено, що підпунктом 1.4 пункту 1 Розділу 3 тендерної документації встановлено імперативну умову, що «під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі».
Слід відмітити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, який розміщено на офіційному сайті Антимонопольного комітету України (https://amcu.gov.ua/storage/app/uploads/public/604/0a9/4dc/6040a94dce4b3594737504.pdf), зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися
кваліфікованим».
Однак, моніторингом установлено, що тендерна пропозиція переможця ФОП Литвинчук Л.М. містить накладений електронний підпис Литвинчук Любов Михайлівни, за результатами перевірки якого на сайті центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) засіб кваліфікованого електронного підпису надає інформацію, що тип підпису «удосконалений» на незахищеному носію, тобто накладений електронний підпис Литвинчук Любов Михайлівни не може вважатися кваліфікованим, чим не дотримано вимоги пункту 1.4 частини 1 розділу 3 тендерної документації.
Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог пунктів 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця ФОП Литвинчук Л.М., як таку, що не відповідала кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, Замовник відміняє торги.
Період усунення порушень:
21.04.2021 17:13 - 08.05.2021 00:00
Дата публікації висновку:
21.04.2021 17:13
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до висновку моніторингу встановлено, що тендерна документація не відповідає нормам частини 2 статті 22, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушено вимоги пункту 1, 2 частини 1 статті 31 Закону тендерна пропозиція учасника Фізичної особи-підприємця Литвинчук Любов Михайлівна не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене здійснено заходи щодо усунення порушень:
1) розірвано договір від 25.03.2021 року № 12 з Фізичною особою-підприємцем Литвинчук Любов Михайлівна відповідно до законодавства.
2) відмінено закупівлю UA-2021-02-18-009060-b, код ДК 021:2015 – 03210000-6 Зернові культури та картопля (Картопля, картопля насінна).
Дата публікації звіту:
27.04.2021 09:08
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- corruptionCancelled: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом розірвання договору.
Дата публікації:
27.04.2021 16:10