-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Вугілля кам`яне
Завершена
1 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 22 500.00 UAH
мін. крок: 1.5% або 22 500.00 UAH
Номер:
68c974fed2e544a8b96f9413fb12a58f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-07-08-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.07.2021 00:00
Період моніторингу:
08.07.2021 17:28 - 30.07.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
07.07.2021 №294
(дата)
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенко П. від 07.07.2021 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного
офісу Держаудитслужби
від 07.07.2021 № 294
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
19 UA-2021-02-18-006472-b 18.02.2021 інформація, отримана від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Павло КОСТЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За наслідками моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 22 Закону.
За наслідками моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій та відповідності тендерних пропозицій умовам тендерної документації встановлено порушення вимог абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, своєчасності укладання та оприлюднення договору та додаткових угод до договору про закупівлю, відповідності укладеного договору умовам тендерної документації – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом недопущення в майбутньому помилок та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29.07.2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, відповідності укладеного договору умовам тендерної документації, своєчасності укладання та оприлюднення договору та додаткових угод до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Люботинська міська лікарня» Люботинської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету Замовника від 18.02.2021 № 36, тендерна пропозиція ФОП Юхно Володимир Іванович, протокол розгляду тендерних пропозицій, протокол засідання тендерних пропозицій від 11.03.2021, повідомлення про намір укласти договір від 11.03.2021, договір про закупівлю від 22.03.2021№ 59, додаткові угоди до договору від 26.03.2021року № 1, від 06.07.2021 року № 2, від 09.07.2021 року № 3.
Моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що розділ 9 проекту договору не містить порядок змін умов та інших умов даного договору.
Отже, проект договору про закупівлю що не відповідає вимогам встановленим пунктом 8 частини 2 статті 22 Закону.
Також, відповідно до умов пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати лист-згоду на збір та обробку персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» (у разі якщо у пропозиції використовуються персональні дані осіб) згідно додатку 6 до тендерної документації.
Проте учасником не надано відповідні листи – згоди на Троян Світлану Петрівну та Новельську Наталію Володимирівну, які є довіреними особам банку – гаранта АТ «Банк інвестицій та заощаджень» та персональні дані яких містяться і в довіреностях Банку, що в свою чергу не відповідає умовам пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації.
Відповідно до абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини 3 статті 22 Закону.
Однак, Замовник не відхилив учасника, визначив його переможцем та уклав договір від 22.03.2021 року № 59.
Період усунення порушень:
29.07.2021 22:49 - 13.08.2021 00:00
Дата публікації висновку:
29.07.2021 22:49
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідності до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-02-18-006472-b від 29.07.2021 надаємо наступну інформацію.
1. Щодо встановленого висновком порушення невідповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 22 Закону.
Відповідно до пункту 8 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються відомості, зокрема, проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Пунктом 4 Розділу 6. «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації визначено істотні умови договору, що обов’язково до нього включаються та порядок зміни умов договору.
Відповідно до ч. 4 ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Від так, Замовником не вбачається наявності порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 22 Закону, адже тендерна документація містить проект договору (Додаток 4 до ТД) та порядок зміни його умов - Пункт 4 Розділу 6. «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації.
В той же час Замовником вжито заходів, щодо включення вказаних відомостей до укладеного договору шляхом підписання додаткової угоди у відповідності до приписів чинного законодавства про закупівлю.
2. Щодо встановле6ного висновком порушення вимог абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
Відповідно до умов пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати лист-згоду на збір та обробку персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» (у разі якщо у пропозиції використовуються персональні дані осіб) згідно додатку 6 до тендерної документації. У висновку зазначено, що учасником не надано відповідні листи – згоди на Троян Світлану Петрівну та Новельську Наталію Володимирівну, які є довіреними особам банку – гаранта АТ «Банк інвестицій та заощаджень» та персональні дані яких містяться і в довіреностях Банку, що в свою чергу не відповідає умовам пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації.
Відповідно до абзацу 3 пункту 1 частини 1 статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
А саме - Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Так відповідно до пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати лист-згоду на збір та обробку персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» (у разі якщо у пропозиції використовуються персональні дані осіб) згідно додатку 6 до тендерної документації.
Вказана згода від учасника була надано, що підтверджується наданими документами під час публічних торгів.
Вказаний лист-згода був наданий учасником у відповідності до положень законодавства та вимог тендерної документації.
Щодо висновків про те, що учасником не надано відповідні листи – згоди на Троян Світлану Петрівну та Новельську Наталію Володимирівну, які є довіреними особам банку – гаранта АТ «Банк інвестицій та заощаджень» та персональні дані яких містяться і в довіреностях Банку, що в свою чергу не відповідає умовам пункту 4 Додатку 2 до тендерної документації, слід зазначити наступне.
Відповідно до ЗУ «Про персональні дані» згода суб’єкта персональних даних - добровільне волевиявлення фізичної особи (за умови її поінформованості) щодо надання дозволу на обробку її персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, висловлене у письмовій формі або у формі, що дає змогу зробити висновок про надання згоди. У сфері електронної комерції згода суб’єкта персональних даних може бути надана під час реєстрації в інформаційно-телекомунікаційній системі суб’єкта електронної комерції шляхом проставлення відмітки про надання дозволу на обробку своїх персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки, за умови, що така система не створює можливостей для обробки персональних даних до моменту проставлення відмітки;
За приписами ст. 10 ЗУ «Про персональні дані» використання персональних даних передбачає будь-які дії володільця щодо обробки цих даних, дії щодо їх захисту, а також дії щодо надання часткового або повного права обробки персональних даних іншим суб'єктам відносин, пов'язаних із персональними даними, що здійснюються за згодою суб'єкта персональних даних чи відповідно до закону.
Від так, за приписами ЗУ «Про персональні дані», ЗУ «Про Банки та банківську діяльність», положення про обробку персональних даних працівників Банку отримання згоди на Троян Світлану Петрівну та Новельську Наталію Володимирівну, які є довіреними особам банку – гаранта АТ «Банк інвестицій та заощаджень» та персональні дані яких містяться і в довіреностях Банку здійснюється у відповідності до законодавства, і лише за їх добровільною згодою. У будь-якому випадку Замовник не обмежений правом у перевірки достовірності наданої учасником інформації.
Від так у Замовника не було підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника, у зв’язку із ненаданням останнім листів-згоди на обробку персональних даних працівників Банку, які в свою чергу не є учасниками публічних торгів, та Замовник не матиме с ними договірних відносин, а в іншому випадку відхилення пропозиції за даних підстав було б порушенням вимог законодавства та засад публічних закупівель
Дата публікації звіту:
03.08.2021 16:25
Запити/Пояснення
Номер:
8fcd93ebfcda4806bb81903626a9c999
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
12.07.2021 16:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.07.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Вугілля кам`яне» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2021-02-18-006472-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Обґрунтуйте можливість та необхідність закупівлі суміші вугілля високої калорійності Г(газове г1г2) К (коксівне к1,к2) Ж(жирне) (вугілля марки «Ж», яке входить до складу суміші, не добувається на підконтрольній території України з 2016 року).
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
7b4623db9b6b4775b1b8542912084892
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
15.07.2021 17:13
Опис:
На Ваш запит щодо надання пояснень від 12.07.2021 року у межах проведення моніторингу закупівлі «Вугілля кам’яне» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2021-02-18-006472-b) повідомляємо наступне:
1. Щодо першого запитання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
- яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, зазначаємо:
Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості здійснено Замовником згідно Наказу № 275 від 18.02.2020 МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» на основі метода порівняльних цін, який базується на зборі і аналізі цінової інформації з реального ринку товару, аналізу комерційних пропозицій у виробників та постачальників відповідної продукції та аналізі реальних угод купівлі-продажу відповідного товару за минулі періоди згідно потреб Замовника як закладу охорони здоров’я.
Основними джерелами інформації для визначення ціни одиниці товару використовувались:
1. Прайс-листи виробників та постачальників відповідної продукції, які є у вільному доступі у мережі Інтернет.
2. Спеціалізовані торгівельні майданчики – інтернет ресурси.
3. Статистичні дані офіційних служб статистики України.
4. Дані власних угод і публічна інформація з ProZorro.
Для визначення очікуваної вартості з масиву проаналізованих цінових даних використовувалась формула середнього арифметичного значення, з урахуванням індексу інфляції з урахуванням прогнозування у потребі відповідного товару на запланований період, враховуючи спеціалізацію діяльності Замовника – надання цілодобової медичної допомоги:
ОВ = V * (Ц1 + … +Цк)/К,
де: ОВ – очікувана вартість товару;
V – кількість (обсяг) товару, що закуповується;
Ц1, Цк – ціни отримані з відкритих джерел інформації;
К – кількість цін отриманих з відкритих джерел інформації
Планування закупівель здійснено на підставі наявної потреби у закупівлі товару – вугілля, із визначенням очікуваної вартості предмета закупівлі та джерел фінансування закупівлі, а саме:
Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства) - 1427100 UAH, Місцевий бюджет - 72900 UAH.
Потреба у закупівлі та прогнозовані витрати, джерела фінансування здійснені Замовником у відповідності Фінансового плану підприємства на 2021 рік, затвердженого виконавчим комітетом Люботинської міської ради Харківської області (рішення 11.2020 №212), який знаходиться у вільному доступі, в тому числі і за попередні роки, на офіційному веб-сайті Замовника http://lml.lubotin-rada.gov.ua/ - розділ фінансова звітність.
Застосування вугілля з технічними та якісними характеристики, згідно предмету закупівлі, визначено у відповідності до ДСТУ 3472:2015 Вугілля буре, кам’яне та антрацит. Класифікація, ДСТУ 7146:2010 Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови та обумовлено технічними характеристиками котлів Замовника, в яких використовується цей тип вугілля, із урахуванням, що визначений тип вугілля відповідає потребам Замовника, тобто яке має низьку зольність, вологу та сірку, високу калорійність, більш тривалий термін горіння в котлах тощо, що в свою чергу дозоляє досягти відповідних економічних та корисливих показників.
Кількість вугілля розраховано на основі споживання минулих років та економічних розрахунків споживання.
Замовник під час проведення публічних закупівель діє виключно в межах Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон) та керуючись частиною першою статті 10 Закону самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме:
1) оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, тендерну документацію та проект договору про закупівлю: оголошення про проведення відкритих торгів - не пізніше ніж за 15 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині третій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж; оголошення про проведення конкурентного діалогу - не пізніше ніж за 15 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині третій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж; оголошення про проведення торгів з обмеженою участю - не пізніше ніж за 30 днів до кінцевої дати отримання документів, поданих на кваліфікаційний відбір;
2) оголошення про проведення спрощеної закупівлі та проект договору про закупівлю - не пізніше ніж за шість робочих днів до кінцевого строку подання пропозицій;
3) зміни до тендерної документації та роз'яснення до неї (у разі наявності) у машинозчитувальному форматі - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення або надання роз'яснень. У хронологічному порядку відображаються зміни до тендерної документації та кінцевий строк подання тендерних пропозицій, який був визначений відповідно до кожної із змін до тендерної документації;
4) зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення;
5) оголошення з відомостями про укладену рамкову угоду (у разі здійснення закупівлі за рамковими угодами) - не пізніше ніж через сім днів з дня укладення рамкової угоди;
6) протокол кваліфікаційного відбору - протягом одного дня з дня його затвердження;
7) протокол розгляду тендерних пропозицій - протягом одного дня з дня його затвердження;
8) повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі;
9) інформацію про відхилення тендерної пропозиції / пропозиції учасника - протягом одного дня з дня прийняття рішення про відхилення;
10) договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення;
11) повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п'ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін;
12) звіт про виконання договору про закупівлю - протягом 20 робочих днів з дня закінчення строку дії договору про закупівлю або його виконання сторонами, або його розірвання;
13) звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель - протягом трьох робочих днів з дня укладення договору про закупівлю.
Згідно частини четвертої зазначеної вище статті Закону інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
При цьому, положення статті 10 Закону не містять як вимог щодо публікації замовником на своєму веб-сайті інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, так і вимог щодо обов'язку замовника оприлюднювати зазначену інформацію. Відповідна інформація наводиться замовником у тендерній документації, відповідно до вимог Закону.
Окремо зазначаємо, що Замовник не є суб'єктом господарювання, яке належать до сфери управління суб'єктів, які уповноважені управляти об'єктами державної власності.
У віжповідності до ст. 78 ГК України Замовник оприлюднює на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті суб’єкта управління об’єктами комунальної власності, що здійснює функції з управління підприємством інформацію визначену ч. 8 ст. 78 ГК України.
Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 31.05.2021 року по справі №520/17272/2020 підтверджено, що Замовником опубліковано на власному веб-сайті або/та на офіційному веб-сайті суб’єкта управління об’єктами комунальної власності, що здійснює функції з управління підприємством усю інформацію, що визначена законодавством, в тому числі щодо квартальної, річної фінансової звітності комунального унітарного підприємства за останні три роки, включаючи (за наявності) видатки на виконання некомерційних цілей державної політики та джерела їх фінансування; відомостей про договори, учасником яких є комунальне унітарне підприємство, інформація про які підлягає оприлюдненню відповідно до Закону України "Про відкритість використання публічних коштів"; інформації про операції та зобов`язання комунального унітарного підприємства з державним та/або місцевим бюджетом, державними та/або місцевими установами, підприємствами та організаціями, включаючи договірні зобов`язання комунального унітарного підприємства (фінансові та нефінансові), що виникають у результаті державно- приватного партнерства.
2. Щодо другого запитання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
- Обґрунтуйте можливість та необхідність закупівлі суміші вугілля високої калорійності Г(газове г1г2) К (коксівне к1,к2) Ж(жирне) (вугілля марки «Ж», яке входить до складу суміші, не добувається на підконтрольній території України з 2016 року), зазначаємо:
Необхідність закупівлі суміші вугілля високої калорійності Г(газове г1г2) К (коксівне к1,к2) Ж(жирне), яке відповідає частині 3 "Класифікація" (див.таблиця 1) ДСТУ 3472:2015 Г (газове), К (коксівне), Ж (жирне), відповідає найкращим критеріям - має високу калорійність, близьку до антрацитів (які на теперішній час, нажаль, не видобуваються на підконтрольній Уряду Україні території), низьку зольність, низьку вологу, та, найменший допустимий відсоток сірки.
Протягом багатьох років, Замовник, для потреб котельні закуповував вугільну продукцію різних марок та сортів. Виходячи з практики використання вугілля в попередні роки, Замовник дійшов до висновку, що, найкраще йому підходить вугілля, або суміш різних марок вугілля, яке має високу калорійність, наближену до теплотворності антрацитів, низьку зольність, низьку вологу, та, найменший відсоток сірки. Суміш висококалорійних марок вугілля Г,К, та Ж, цілком відповідає нашим потребам. А саме – має низьку зольність, вологу та сірку, високу калорійність, більш тривалий термін горіння в котлах, тощо, а також відповідає технічними характеристиками котлів, де воно застосовується та вищою якістю суміші ( менший процент сірки, вище теплота згоряння).
За відомою Замовнику інформацією вугілля марки «Ж» видобувається на території підконтрольній України, адже є запропонованим до продажу, згідно аналізу ринку.
Також Замовник дозволяє Учасникам пропонувати імпортоване, розмитнене вугілля на території України. На підтвердження цього Тендерною документацією вимагається надати сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик по кожному сорту вугілля дійсні на весь 2021 рік від виробника та Договір постачання вугілля з специфікаціями, тих сортів, що є предметом закупівлі, дійсного на весь 2021 рік, або дилерський (дистриб`юторський) договір з безпосереднім виробником сортів вугілля, що є предметом закупівлі.
Крім того для підтвердження технічних, якісних та кількісних вимог товару учасник повинен надати наступні документи: відповідно п.4 Технічних Вимог Сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик із зазначенням показників зольності, вологості, сірки, нижчої теплоти згорання, не гіршими, ніж вимагає замовник в Технічних вимогах. Якщо учасник не є власником сертифікатів, у складі Пропозиції такий учасник повинен надати довідку про виробника певного сорту вугілля зазначенням його реквізитів та контактних даних для можливості перевірки автентичності документу.
Тобто, учасники мають можливість надавати сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик, як на суміш вугілля Г (газове), К (коксівне) та Ж (жирне), так і окремо, за кожною маркою вугілля Г, Ж, К.
Варто врахувати, що за відомою Замовнику інформацією такі сертифікати мають десятки підприємств в Україні і відбуваються десятки закупівель вугілля зазначених марок та їх сумішей різних фракцій.