Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правомірності розміщення вимог про усунення невідповідностей, своєчасності їх розміщення та виконання учасниками установлено порушення вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Хімія Парк» та допущення її до аукціону встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, відповідності тендерної документації вимогам Закону, виконання рішень Органу оскарження – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень Закону у встановленому законодавством порядку, зокрема, щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Хімія Парк», яка не відповідає вимогам пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
Крім того, вжити заходи щодо недопущення в подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) порушень вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону при розміщенні вимог про усунення невідповідностей та врахування вимоги пункту 2 частини першої та пункту 2 частини другої статті 32, а також частини шостої статті 33 Закону при прийнятті подальших рішень щодо визначення переможця та укладання договору за результатами проведеної процедури закупівлі.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 листопада 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, допущення їх до аукціону, правомірності розміщення вимог про усунення невідповідностей, своєчасності їх розміщення та виконання учасниками, виконання рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Орган оскарження).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служби автомобільних доріг у Львівській області (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-02-18-004866-b), оголошення про проведення закупівлі, тендерну документацію та внесені до неї зміни, тендерні пропозиції ТОВ «ШБУ-77», ТОВ «ТБД», ТОВ «Транс Лайн Груп» (щодо правомірності їх відхилення Замовником), тендерні пропозиції ТОВ «Хімія Парк», ТОВ «Техно-Буд-Центр»; вимоги про усунення невідповідностей та опубліковані учасниками документи на виконання вказаних вимог, рішення Органу оскарження від 14.04.2021 №7973-р/пк-пз та від 24.06.2021 №14304-р/пк-пз в частині їх виконання Замовником; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на відповідні запити органу державного фінансового контролю.
З врахуванням розгляду Органом оскарження скарги ТзОВ «Транс Лайн Груп» та прийняття відповідного рішення за результатами такого розгляду від 24.06.2021 №14304-р/пк-пз, моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився.
Проведеним моніторингом встановлено, що за результатами розгляду тендерних пропозицій Замовником допущено до аукціону двох учасників (ТОВ «Хімія парк» та ТОВ «Техно-Буд-Центр-ЦЕНТР») та тендерні пропозиції учасників відхилено (ТОВ «ШБУ-77» , ТОВ «ТБД» та ТОВ «Транс Лайн Груп»).
Учасником торгів ТОВ «Транс Лайн Груп» 07.06.2021 подано до Органу оскарження скаргу на рішення Замовника за результатами розгляду тендерних пропозицій.
За результатами розгляду скарги Органом оскарження було прийнято відповідне рішення від 24.06.2021 №14304-р/пк-пз, яким Замовника зобов’язано скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Транс Дайн Груп» та рішення про допущення до аукціону тендерної пропозиції ТОВ «Техно-Буд-Центр» за процедурою закупівлі ID: UA-2021-02-18-004826-b.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
У наданій під час моніторингу (03.11.2021) відповіді на запит Західного офісу Держаудитслужби Замовником зазначено, що рішення від 24.06.2021 №14304-р/пк-пз оскаржується в Окружному адміністративному суді міста Києва (ухвала про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі №640/19599/21 від 02.08.2021).
Проведеним під час моніторингу аналізом наявної у вільному публічному доступі інформації (джерело інформації: Єдиний державний реєстр судових рішень, https://reyestr.court.gov.ua) встановлено, що Окружним адміністративним судом міста Києва відкрито провадження в адміністративній справі №640/19599/21(ухвала від 02.08.2021) за позовом Замовника до Антимонопольного комітету України щодо визнання протиправним та скасування рішення №4581-р/пк-пз від 10.03.2021.
На час завершення моніторингу відповідне кінцеве рішення судового органу за результатами розгляду вказаного позову не винесене (не опубліковане). Інформація щодо стану розгляду судом адміністративної справи №640/19599/21 на офіційному веб-порталі «Судова влада України» (https://court.gov.ua/fair/sud2670/) відсутня.
Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником опубліковано в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником ТОВ «Хімія Парк» до 01.06.2021 невідповідностей в інформації та документах, що підтверджують відповідність учасників процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, у якому наведено перелік виявлених невідповідностей та перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Так, відповідно до підпункту 3.1. пункту 3 Додатку №1 до тендерної документації Замовника учасники в складі тендерної пропозиції документально підтверджують наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Довідкою за підписом керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції про наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) та її документальним підтвердженням згідно з наведеною у тендерній документації формою.
Також, згідно з вимогою підпункту 3.1. пункту 3 Додатку №1 до тендерної документації наявність в учасника досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів) документально підтверджується в складі тендерної пропозиції наступними документами: - сканкопiєю(ями) аналогічного(их) договору(ів) (з усіма додатками, зазначеними в договорі, як невід'ємні, та додатковими угодами/договорами за наявності таких), інформація по якому (яких) відображена в Довідці; - сканкопiєю(ями) підписаної(их) контрагентом (замовником) Довідки(ок) про вартість виконаних будівельних робіт (форма КБ-3) або іншого документу, що підтверджує вартість виконаних робіт, передбаченого аналогічним договором; - сканкопiєю(ями) підписаних контрагентом (замовником) Актів приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) або іншого документу, що підтверджує приймання виконаних робіт, передбаченого аналогічним договором; - сканкопiєю(ями) позитивного(их) відгуку(ів) замовника(ів) за наданим(и) аналогічним(и) договором(ами), у якому(их) обов’язково має бути зазначено: дата та вихiдний номер відгуку, реквізити договору (номер та дата укладання), предмет договору, ціна договору та сума виконання договору, а також iнформацiя про якiсть виконаних робiт, дотримання термінів виконання, відсутність з боку замовника претензій або судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання умов договору.
При цьому, у вищевказаному пункті Додатку №1 до тендерної документації зазначено, що у наданих Учасником сканкопіях підписаних контрагентом (замовником) актів приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) повинно відображатися надання послуг (виконання робіт) з нанесення нової горизонтальної розмітки на автомобільних дорогах загального користування державного або місцевого значення.
У складі поданої тендерної пропозиції учасником ТОВ «Хімія парк» надано Довідку про наявність досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів) від 17.03.2021 вих. №396/П3, в якій як аналогічний зазначено договір від 17.04.2019 №8, у складі якого надавалися послуги з відновлення горизонтальної розмітки.
До вищевказаної довідки учасником у складі тендерної пропозиції надано скан-копії договору від 17.04.2019 №8, а також довідок про вартість виконаних будівельних робіт (форма КБ-3) та актів приймання виконаних будівельних робіт (форма КБ-2в) до вказаного договору.
Проте, у підпункті 3.1. пункту 3 Додатку №1 до тендерної документації зазначено, що аналогічним договором є договір про надання послуг/виконання робіт з нанесення нової горизонтальної розмітки на автомобільних дорогах загального користування державного або місцевого значення та/або договір, в складі якого надавались послуги/виконувались роботи з нанесення нової горизонтальної розмітки на автомобільних дорогах загального користування державного або місцевого значення.
Таким чином, зазначений у наданій учасником ТОВ «Хімія парк» Довідці про наявність досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів) від 17.03.2021 вих. №396/П3 договір від 17.04.2019 №8 не є аналогічним згідно вимог тендерної документації, оскільки в його складі надавались послуги з відновлення горизонтальної розмітки, а не з нанесення нової горизонтальної розмітки на автомобільних дорогах.
З врахуванням наведеного, Замовником установлено учаснику ТОВ «Хімія Парк» вимогу про усунення невідповідностей шляхом надання договір(и), який(які) є аналогічним(ми) згідно вимог тендерної документації та надати належне документальне підтвердження згідно вимог тендерної документації на цю закупівлю.
Відповідно до норм частини шістнадцятої статті 29 Закону у разі, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Отже, замовник установлює до учасників вимоги про усунення невідповідностей у документах, що надані ними у складі тендерних пропозицій.
Водночас, проведеним моніторингом встановлено, що Замовник установив учаснику ТОВ «Хімія парк» вимогу про усунення невідповідностей шляхом надання документів, які були відсутні у складі його тендерної пропозиції (надання договір(и), який(які) є аналогічним(ми) та належного документального підтвердження щодо його (їх) виконання згідно вимог тендерної документації), чим порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону.
Моніторингом встановлено, що на виконання вимоги про усунення невідповідності ТОВ «Хімія Парк» 01.06.2021 завантажено нові документи, а саме файли: «759 Довідка досвід.pdf», «Акти до Договір Шляхбуд 111.pdf», «Договір Шляхбуд 111. pdf», та «Лист відгук до договору 111.PDF», у складі яких надано інший договір як аналогічний – договір субвиконання від 17.07.2019 №111/19-П-ХП та відповідні документи до нього.
Враховуючи вищенаведене, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ «Хімія Парк», як таку, що не відповідала кваліфікаційним критеріям, встановленим у тендерній документації відповідно до частини другої статті 16 Закону.
Слід зазначити, що відповідно до норм пункту 2 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Крім того, за нормою пункту 29 частини першої статті 1 Закону строк дії тендерної пропозиції – установлений замовником у тендерній документації строк, після закінчення якого тендерна пропозиція втрачає чинність.
Відповідно до норм пункту 11 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються відомості про строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Моніторингом встановлено, що за умовами тендерної документації Замовника тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відповідно до оголошення кінцевим строком подання тендерних пропозицій є 30.04.2021.
Відповідно до норм частини сьомої статті 26 Закону тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку. До закінчення цього строку замовник має право вимагати від учасників процедури закупівлі продовження строку дії тендерних пропозицій. Учасник процедури закупівлі має право: відхилити таку вимогу, не втрачаючи при цьому наданого ним забезпечення тендерної пропозиції; погодитися з вимогою та продовжити строк дії поданої ним тендерної пропозиції і наданого забезпечення тендерної пропозиції.
У наданій під час моніторингу (03.11.2021) відповіді на запит Західного офісу Держаудитслужби Замовником зазначено про те, що Замовник не звертався з вимогою до учасників процедури закупівлі про продовження строку дії їх тендерних пропозицій.
Отже, станом на час прийняття рішення про проведення моніторингу та опублікування повідомлення про початок проведення моніторингу, а також на час завершення моніторингу (19.11.2021) строк дії тендерних пропозицій учасників закінчився.
Згідно з нормою частини шостої статті 33 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 32 Закону Замовник відміняє торги по причині неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Період усунення порушень:
23.11.2021 13:07 - 08.12.2021 00:00
Дата публікації висновку:
23.11.2021 13:07