-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Розсадницька продукція ( розсада однорічних, дворічних та багаторічних квітів)
Завершена
2 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 20 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 20 000.00 UAH
Номер:
aaf3f6869fdf44a1b9f7b20d83970aeb
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-30-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.08.2022 00:00
Період моніторингу:
30.08.2022 15:13 - 21.09.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
29.08.2022 № 25-з
Луцьк
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113.
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК
Додаток №1
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області
від 29.08.2022 № 25-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області.
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2021-02-18-002220-b від 18.02.2021. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 11 частини другої статті 22 Закону та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пунктів 11 та 12 частини першої статті 10 Закону та частини дев’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та додаткової угоди від 28.12.2021 №1, а також звіту про виконання договору про закупівлю, разом з тим проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КП Парки та сквери м.Луцька (далі – Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію зі змінами, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету Замовника від 05.03.2021 №36 (далі – тендерна документація); вимога ФОП ГОНЧАРУК ЮРІЙ ПЕТРОВИЧ від 30.03.2021 номер UA-2021-02-18-002220-b.a1 та рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 23.04.2021 №8912-р/пк-пз щодо скасування рішення про відхилення пропозиції ФОП ГОНЧАРУК ЮРІЙ ПЕТРОВИЧ; повідомлення про намір укласти договір від 29.04.2021; протокол від 29.04.2021 №77; договір про закупівлю від 11.05.2021 №55 (далі – Договір), відповідь Замовника від 08.09.2022 на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 30.08.2022.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що тендерна документація до вищезазначеної процедури закупівлі не відповідає вимогам пункту 11 частини другої статті 22 Закону, відповідно до яких строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Проте, на порушення вимог пункту 11 частини другої статті 22 Закону Замовником у підпункті 4.1 пункту 4 розділу ІІІ Тендерної документації затверджено строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними, а саме «Тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 (дев’яносто) днів з дати розкриття тендерних пропозицій.».
Норма частини другої статті 22 Закону є імперативною, а отже обов’язковою для виконання Замовником.
Крім того, відповідно до пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації Замовником зазначаються такі відомості як опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Відповідно до абзацу дванадцятого пункту 11 частини першої статті 9 Закону однією з основних функцій Уповноваженого органу у сфері закупівель є розроблення та затвердження переліку формальних помилок. На виконання зазначеної норми Закону наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710 «Про затвердження Переліку формальних помилок», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998 (далі – Наказ №710), затверджено вичерпний перелік формальних помилок.
Отже, тендерна документація Замовника не відповідає вимогам Наказу №710, щодо зазначення повноти затвердженого переліку формальних помилок.
Також, на виконання вимог частини третьої статті 12 Закону та пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Порядок №1082), з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки Замовником в інструкції з підготовки тендерних пропозицій тендерної документації встановлюються вимоги щодо документів та даних, які створюються та подаються учасниками в електронній системі закупівель з обов’язковим підтвердження шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису посадової особи Учасника на тендерну пропозицію з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Проте, Замовником у пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації визначено лише: «Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію. Підготовка та подання альтернативних тендерних пропозицій умовами даної тендерної документації не передбачається.».
Також, наведені у підпунктах 5 та 6 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі суперечать підставам для відмови в участі у процедурі закупівлі, які наведено у пунктах 5 та 6 частини першої статті 17 Закону.
Таким чином, Замовником розроблено та затверджено тендерну документацію з порушенням вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що на виконання вимог частини дев’ятої статті 41 Закону у разі закінчення строку дії договору про закупівлю, виконання договору про закупівлю або його розірвання, Замовник має обов’язок щодо оприлюднення в електронній системі закупівель звіту про виконання договору про закупівлю.
Так, відповідно до пункту 2.2 Договору строк поставки – квітень-жовтень 2021 року та пункту 12.1 Договору строк його дії спливає до 31.12.2021.
На веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель Замовником не оприлюднено інформацію про подальше продовження строку дії Договору.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області на пояснення Замовником надано документи (платіжні доручення, видаткові накладні та додаткову угоду від 28.12.2021 №1) згідно з якими по договору від 11.05.2021 №55 здійснено поставку товару та оплату на суму 1385450,00 грн., тобто договір виконаний в повному обсязі.
Відповідно до вимог пункту 12 частини першої статті 10 Закону звіт про виконання договору про закупівлю Замовником має бути оприлюднений протягом 20 робочих днів з дня закінчення строку дії договору про закупівлю або його виконання сторонами, або його розірвання, а саме до 01.02.2022.
Таким чином, неоприлюднення звіту про виконання Договору протягом 20 робочих днів з дня закінчення строку його дії призвело до порушення Замовником вимог пункту 12 частини першої статті 10 Закону.
Крім того, в порушення пункту 11 частини першої статті 10 Закону Замовником не оприлюднено протягом трьох робочих днів з дня внесення змін повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 Закону, а саме додаткову угоду від 28.12.2021 №1 щодо зменшення обсягів закупівлі по договору від 11.05.2021 №55.
В ході проведення моніторингу Управлінням Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області через електронну систему закупівель оприлюднено 30.08.2022 запит Замовнику щодо надання пояснень.
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Однак, Замовником надано відповідні пояснення 08.09.2022, тобто на 7-й робочий день, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
12.09.2022 11:25 - 27.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
12.09.2022 11:25
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Порушення виявлені під час моніторингу - усунені.З відповідальною особою, яка займається організацією закупівель на підприємстві проведено розяснювальну роботу щодо дотримання вимог Закону України " Про публічні закупівлі".
Дата публікації звіту:
12.09.2022 15:01
Запити/Пояснення
Номер:
b7f16971967a414eaa4b6cf2f9a1a516
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
30.08.2022 16:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі Розсадницька продукція (розсада однорічних, дворічних та багаторічних квітів) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-02-18-002220-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1) Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2) Надати інформацію та підтверджуючі документи (накладні, акти приймання-передачі, акти звіряння взаєморозрахунків, тощо) щодо поставки та приймання товару за якістю і кількістю, що передбачена договором від 11.05.2021 №55, а також проведення оплати за отриманий товар.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
8b02614cb5dc49e0b231230f25ae0758
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
08.09.2022 15:39
Опис:
Предмет закупівлі: ДК 021:20ё5: 03450000-9-Розсадницька продукція:
Обгрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі:
Якісні характеристики визначено відповідно до технічних вимог ДЖКГ Луцької міської ради та з урахуванням стандартів для зазначеного предмета закупівлі.
Обгрунтування очікуваної ціни закупівлі/бюджетного призначення:
Очікувана вартість обрахована відповідно до середньоринкового рівня цін, визначеного шляхом отримання інформації від підприємств виробників даної продукції. ТОВ "Квіти Едема", ТОВ "Лемберг Флаверс", ТОВ "Плантпол Україна".
Номер:
8be7276e5957418e959a6eb307174da6
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
08.09.2022 16:37
Опис:
Договір №55 від 11.05.2021р. виконаний в повному обсязі.