Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
- Порушення строків розгляду тендерної пропозиції
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торів встановлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що тендерна документація складена з порушенням частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель в частині розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення частини десятої статті 29 Закону.
За результатами моніторингу питання в частині відміни/не відміни процедури закупівлі встановлено порушення пункту 2 частини першої статті 32 Закону.
За результатами аналізу питання щодо надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання Замовником рішення колегії АМКУ – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, шляхом відміни процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини першої статті 32 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 липня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами, далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, виконання Замовником рішення колегії АМКУ.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, культури, сім'ї, молоді, спорту та туризму Углянської сільської ради Тячівського району Закарпатської області (далі – Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію зі змінами, затверджену рішенням Уповноваженої особи, визначеної відповідальною за організацію та проведення процедур закупівель Замовника далі – Уповноважена особа Замовника); реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття; рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) від 01.04.2021 № 6706-р/пк-пз; виконання Замовником рішення колегії АМКУ.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами аналізу питання щодо повноти відображення Замовником інформації про закупівлю на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено, що оголошення про проведення процедури відкритих торгів не містить виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій, чим порушено пункт 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Замовник у додатку 2 та пункті 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначив спосіб надання переможцем торгів документального підтвердження відсутності підстав передбачених пунктом 12 частини першої статті 17 Закону у вигляді довідки складеної у довільній формі про те, що службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми. Проте, суб'єкти господарювання не є розпорядниками інформації про притягнення фізичних осіб до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України та відповідно довідка у довільній формі не є документальним підтвердженням відсутності підстав, передбачених у пункті 12 частини першої статті 17 Закону. Так, відповідно до пункту 2 наказу Міністерства внутрішніх справ України «Про організацію доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України» від 29 листопада 2016 року № 1256 (далі – Наказ МВС № 1256), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України за № 800/32252 від 10.07.2018 довідки про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України фізичним особам надає Департамент інформатизації МВС та територіальні сервісні центри МВС. Така довідка включає відомості щодо притягнення особи до кримінальної відповідальності чи засудження за будь-якими статтями Кримінального кодексу України, у тому числі і статті 149, 150, 150-1 Кримінального кодексу України (правопорушення пов’язані з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми). Умови, підстави та процедуру надання відомостей з інформаційної підсистеми «Оперативно-довідкова картотека» єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, що містить відомості стосовно осіб, яким повідомлено про підозру в учиненні кримінального правопорушення, та осіб, яких засуджено за вчинення кримінального правопорушення, права та обов'язки суб'єктів, що є учасниками зазначеної процедури визначено Порядком доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, який затверджений Наказом МВС №1256.
Отже, на порушення частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовником у тендерній документації не було встановлено способу документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстави, передбаченої у пункті 12 частини першої статті 17 Закону для переможця.
За результатами розгляду інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено, що Замовником 25 квітня 2021 року на виконання рішення колегії АМКУ від 01.04.2021 № 6706-р/пк-пз прийнято рішення скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Статус Енерго» (далі - ТОВ «Статус Енерго») від 09.03.2021 року №4 та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «Закарпаттяенергозбут» переможцем від 11.03.2021 року №6 процедури закупівлі – «ДК 021:2015: 09310000-5 «Електрична енергія» (Електрична енергія для потреб закладів дошкільної та загальної середньої освіти Углянської сільської об'єднаної територіальної громади)».
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель в частині розгляду тендерних пропозицій встановлено, що Уповноваженою особою Замовника у зв’язку з потребою у додатковому вивченні при розгляді поданих тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації прийнято рішення від 30.04.2021 року №11 про продовження строку розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Статус Енерго» до 20 робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції, тобто з 25.04.2021.
Проте, станом на 20.07.2021 в електронній системі закупівель відсутня інформація про прийняте Уповноваженою особою Замовника щодо визначення переможцем процедури закупівлі або щодо відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Статус Енерго», при цьому строк розгляду тендерної пропозиції зазначеного учасника на зазначену дату становить 57 робочих днів, чим порушено частину десяту статті 29 Закону.
Таким чином, у зв’язку з не прийнятим рішенням щодо визначення процедури закупівлі електричної енергії, за результатами проведеного моніторингу, ознаку порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював автоматичний індикатор ризиків, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 28.10.2020 № 647 «Про затвердження Методики визначення автоматичних індикаторів ризиків, їх переліку та порядку застосування», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.12.2020 за № 1284/35567, а саме: RISK-1-16 (Несвоєчасне укладення замовником договору про закупівлю за результатами проведення конкурентної процедури закупівлі) - Замовник уклав договір про закупівлю пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі – не підтверджено.
Слід зазначити, що станом на час здійснення моніторингу у зв’язку із не прийняттям Замовником рішення за результатами розгляду тендерних пропозицій щодо визначення переможця або про відхилення поданих тендерних пропозицій, строк дії тендерних пропозицій, визначений Замовником у тендерній документації завершився, що є підставою для відміни тендеру у відповідності до пункту 2 частини першої статті 32 Закону - неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Окрім того, встановлено порушення абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону в частині не надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби у Закарпатській області, який оприлюднено в електронній системі закупівель 06.07.2021 року
Період усунення порушень:
20.07.2021 15:35 - 04.08.2021 00:00
Дата публікації висновку:
20.07.2021 15:35