• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Тверде паливо (брикет,крихта)

Завершена

247 194.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 235.97 UAH
Номер: b9879227e1e4455ba58db474bd58976e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-07-05-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 05.07.2022 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913671
Період моніторингу: 05.07.2022 16:32 - 27.07.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 04.07.2022 № 15-з Луцьк Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113. НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК Додаток №1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 04.07.2022 № 15-з Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2021-02-15-008640-c від 15.02.2021. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Луцьк
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 95) 789-29-71, dmytrotkachuk86@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. За результатами моніторингу питання внесення змін до договору закупівлі установлено порушення норм пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами моніторингу питання своєчасності оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пунктів 11 та 12 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності оприлюднення повідомлення про намір укласти договір та договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо не допущення у подальшому виявлених порушень, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, також оприлюднення в електронній системі закупівель звіту про виконання договору про закупівлю та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 27 липня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції, яка діяла на дату проведення процедури відкритих торгів (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, внесення змін до договору закупівлі та своєчасність їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Відділу культури та туризму Маневицької селищної ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 15.02.2021 №7 (далі – тендерна документація), тендерну пропозицію державного підприємства «Волиньторф», повідомлення про намір укласти договір від 06.04.2021, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05.03.2021 №13, договір від 19.03.2021 №101 (далі – Договір закупівлі), додаткові угоди до Договору від 21.07.2021 №1 та від 05.10.2021 №2 (далі – додаткова угода №1, додаткова угода №2), відповідні пояснення Замовника від 14.07.2022 на запити на пояснення Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області (далі – Управління) від 11.07.2022. За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено, що тендерна документація до вищезазначеної процедури закупівлі не відповідає вимогам пунктів 3 та 5 частини другої статті 22 Закону, згідно яких Замовника зобов’язано зазначати в тендерній документації інформації щодо кількісних характеристик предмета закупівлі, кількості товару та його місце поставки. Так, встановлено, що характеристики предмета закупівлі затверджені Замовником у додатку №2 Тендерної документації відрізняються від викладених у додатку 1 «Специфікація» до проєкту Договору про закупівлю, додатку 6 Тендерної документації. Крім того, перелік місць поставки та кількість товару додатку 2 «Місце поставки торф’яних брикетів та їх кількості по закладах та установах освіти Маневицької селищної ради (на 2021 рік)» до проєкту Договору про закупівлю, викладений Замовником у додатку 6 Тендерної документації не відповідає переліку місць поставки та кількості товару додатку №5 Тендерної документації. Замовником у своїй відповіді від 14.07.2022 на запити Управління від 11.07.2022 підтверджено факт допущених уповноваженою особою Замовника невідповідностей у Тендерній документації. Таким чином, оприлюднивши через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» тендерну документацію з невідповідностями щодо кількісних характеристик предмета закупівлі, кількості товару та його місце поставки, Замовником порушено вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до договору закупівлі та своєчасності їх оприлюднення встановлено, що Замовником додатковими угодами до Договору від 21.07.2021 №1 та від 05.10.2021 №2 внесено зміни до Договору закупівлі. Вимогами частини п’ятої статті 41 Закону встановлено обмеження випадків внесення змін до істотних умов договору про закупівлю. Зокрема, пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків у т.ч. збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю,- не частіше 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Так, пунктом 1 додаткової угоди №1 збільшено ціну 1 тони брикетів торфових з 1567,29 грн. з ПДВ на 1663,29 грн. з ПДВ та пунктом 1 додаткової угоди №2 встановлено ціну у розмірі 1724,02 грн. з ПДВ. Також, Замовником оприлюднено разом з додатковою угодою №2 висновок Волинської торгово-промислової палати за результатами цінового моніторингу від 29.09.2021 №1181 з інформацією щодо меж рівня цін станом на вересень 2021 року за одиницю тон брикетів торфових та наказ ДП «Волиньторф» від 23.09.2021 №170 «Про встановлення оптово-відпускних цін на брикета та напівбрикети торфові», яким з 01.10.2021 встановлено оптово-відпускні ціни для бюджетних установ у розмірі 1560,00 грн. з урахуванням ПДВ. Зі змісту вказаних документів вбачається, що вони містять лише інформацію стосовно ціни 1 тони брикетів торфових у вересні 2021 року. При цьому, відомостей щодо коливання ціни, тобто, її відмінності від середньої ціни, яка існувала станом на момент укладання договору (березень 2021 року), згадані документи не містять. Тобто, висновок Волинської торгово-промислової палати за результатами цінового моніторингу від 29.09.2021 №1181 та наказ ДП «Волиньторф» від 23.09.2021 №170 — неналежні докази підвищення ціни на товар, бо показують ціну на певний час, а не різницю між актуальною ціною і тією ціною, що існувала на момент укладення договору (1567,29 грн з ПДВ). Таким чином, Замовник безпідставно вносив зміни до істотних умов Договору, якими змінював ціну за одиницю товару, збільшуючи ціну 1 тони брикетів торфових, чим порушив вимоги пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. Крім того, відповідно до вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону Замовник має обов’язок протягом трьох робочих днів з дня внесення змін оприлюднити в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору. Так, Замовником 24.11.2021 оприлюднено через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» додаткову угоду №2, тобто на 35 робочий день з дня внесення змін до Договору, що призвело до порушення Замовником вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону. Відповідно до пункту 4.8 Договору про закупівлю від 19.03.2021 №101, строк поставки товару до 31.12.2021 та пункту 9.1 строк дії даного договору до 31.12.2021, або до повного виконання взятих на себе сторонами зобов’язань. Відповідно до пункту 12 статті 10 Закону звіт про виконання договору про закупівлю оприлюднюється в електронній системі закупівель протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання. На запит Управління Замовник повідомив, що на даний час дебіторська-кредиторська заборгованість по Договору закупівлі від 19.03.2021 №101 з врахуванням змін відсутня. Таким чином, Замовником в порушення частини 9 статті 41 та пункту 12 статті 10 Закону не оприлюднено протягом 20 робочих днів звіт про виконання договору.
Період усунення порушень: 01.08.2022 16:17 - 16.08.2022 00:00
Дата публікації висновку: 01.08.2022 16:17

Оскарження висновку в суді

Опис: Надіслано позовну заяву до суду
Дата публікації: 12.08.2022 16:56
Дата відкриття провадження: 22.08.2022 09:00
Номер відкриття провадження: П/1405455/22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Звіт про виконання договору про закупівлю оприлюднено. Порушення вимог абзацу першого частини третьої ст 22 Закону України "Про публічні закупівлі" усунути неможливо у звязку із терміном давності. Порушення норм пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону буде оскаржено в суді..
Дата публікації звіту: 05.08.2022 16:24

Запити/Пояснення