• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Електрична енергія

Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються державною (українською) мовою відповідно до Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Тендерна пропозиція учасника та всі документи, що мають відношення до неї, повинні бути складені українською мовою. Документи, видані учаснику іншими організаціями (підприємствами, установами), обов’язково повинні мати переклад на державну мову. У разі якщо в складі тендерної пропозиції учасника надається копія документа іноземною мовою, учасник повинен надати переклад на державну мову зроблений бюро перекладів українською мовою або з перекладом на українську мову з нотаріальним засвідченням підпису перекладача. Тендерні пропозиції підготовлені Учасниками – нерезидентами України подаються державною мовою країни нерезидента, при цьому повинні мати завірений бюро перекладів переклад українською мовою або з перекладом на українську мову з нотаріальним засвідченням підпису перекладача. Відповідальність за якість та достовірність перекладу несе Учасник. У разі розбіжностей з текстом оригіналу перевага надається україномовному тексту. Розмір, вид та умови надання забезпечення тендерної пропозиції відповідно до умов тендерної документації

Завершена

52 900 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 529 000.00 UAH
Номер: 63eff21f390545ad8241d3b2da611eaa
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-06-22-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.06.2021 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 22.06.2021 17:10 - 15.07.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 18.06.2021 № 381 Житомир Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу, Начальник Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 18.06.2021 № 381. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі,присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 3. UA-2021-02-12-010501-c Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Житомирська, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби (Житомирська обл.), +38 (0 98) 977-36-09, galunijyasinska@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ «М ГАЗ ТРЕЙДІНГ» та ТОВ «ПАВЕР ІНЖИНІРІНГ» установлено порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ «ВІТО ЕНЕРДЖИ» та ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язання за договором про закупівлю від 09.04.2021 року № 09/04-1-МГ відповідно до норм частини 2 статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 30 червня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідність вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального підприємства «Житомирводоканал» Житомирської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація від 12.02.2021 року, тендерні пропозиції учасників товариства з обмеженою відповідальністю «ВІТО ЕНЕРДЖИ» (далі – ТОВ «ВІТО ЕНЕРДЖИ»), товариства з обмеженою відповідальністю «ПАВЕР ІНЖИНІРІНГ» (далі – ТОВ «ПАВЕР ІНЖИНІРІНГ») та товариства з обмеженою відповідальністю «УКР ГАЗ РЕСУРС» (далі – ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС»), тендерна пропозиція переможця товариства з обмеженою відповідальністю «М ГАЗ ТРЕЙДІНГ» (далі - ТОВ «М ГАЗ ТРЕЙДІНГ»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 17.03.2021 року, протокол рішення уповноваженої особи від 24.03.2021 року № 60, повідомлення про намір укласти договір від 24.03.2021 року, договір про закупівлю від 09.04.2021 року № 09/04-1-МГ, додаткова угода від 21.04.2021 року № 1. Відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій від 17.03.2021 року Замовником розглянуто тендерні пропозиції ТОВ «М ГАЗ ТРЕЙДІНГ», ТОВ «ВІТО ЕНЕРДЖИ», ТОВ «ПАВЕР ІНЖИНІРІНГ» та ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та відповідність кваліфікаційним критеріям і прийнято рішення щодо допущення вказаних учасників до електронного аукціону. За результатами проведеного моніторингу установлено, що допущені до оцінки тендерна пропозиція учасника ТОВ «ПАВЕР ІНЖИНІРІНГ» та тендерна пропозиція переможця ТОВ «М ГАЗ ТРЕЙДІНГ» не відповідали умовам тендерної документації. Так, моніторингом установлено, що пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено імперативну умову, що тендерна пропозиція повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис (КЕП) особи або представника учасника процедури закупівлі. Відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 року № 2155-VIII кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис. Слід зазначити, що в листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим». Однак, моніторингом установлено, що тендерна пропозиція переможця ТОВ «М ГАЗ ТРЕЙДІНГ» містить накладений електронний підпис Шахмаєвої Валерії Іллівни (директор), за результатами перевірки якого на сайті центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) засіб кваліфікованого електронного підпису надає інформацію, що тип підпису «удосконалений» на незахищеному носію, тобто накладений електронний підпис Шахмаєвої Валерії Іллівни не може вважатися кваліфікованим, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Аналогічно, моніторингом установлено, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «ПАВЕР ІНЖИНІРІНГ» містить накладений електронний підпис Баранова Андрія Валентиновича (директор), за результатами перевірки якого на сайті центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) засіб кваліфікованого електронного підпису надає інформацію, що тип підпису «удосконалений» на незахищеному носію, тобто накладений електронний підпис Баранова Андрія Валентиновича не може вважатися кваліфікованим, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, Замовник допустив до електронного аукціону та не відхилив тендерні пропозиції учасників ТОВ «М ГАЗ ТРЕЙДІНГ» та ТОВ «ПАВЕР ІНЖИНІРІНГ», як такі, що не відповідали встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, та визнав учасника ТОВ «М ГАЗ ТРЕЙДІНГ» переможцем процедури закупівлі. Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що Замовник відміняє тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Період усунення порушень: 30.06.2021 16:48 - 15.07.2021 00:00
Дата публікації висновку: 30.06.2021 16:48

Оскарження висновку в суді

Опис: Висновок моніторингу Північного офісу Держаудитслужби (Житомирська область) в межах закупівлі UA-2021-02-12-010501-c код 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія) оскаржено до суду. Підтвердження додаються.
Дата публікації: 12.07.2021 13:40
Дата відкриття провадження: 13.07.2021 00:00
Номер відкриття провадження: 240/14567/21

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Ознайомившись з висновком Північного офісу Держаудитслужби (Житомирська область) в межах закупівлі UA-2021-02-12-010501-c код 09310000-5 Електрична енергія, КП «Житомирводоканал» не вбачає підстав для її задоволення з огляду на таке. У висновку ДАСУ зазначено, що в пункті 3 листа Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 Щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено, що «якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим» Відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 року № 2155-VIII кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Удосконалений електронний підпис - електронний підпис, створений за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис, з використанням засобу удосконаленого електронного підпису та особистого ключа, однозначно пов’язаного з підписувачем, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис. В листі Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 за № 1/06-3-1587 щодо роз’яснення законодавства у сфері електронних довірчих послуг, зазначено дослівно: “3. Якщо при перевірці електронного цифрового підпису на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип носія – незахищений, тип підпису – удосконалений, чи може такий підпис вважатися кваліфікованим електронним підписом? Якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий електронний підпис не може вважатися кваліфікованим. Звертаємо увагу на те, що згідно з абзацом другим пункту 2 Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.09.2018 № 749, захищений носій особистих ключів – засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки, що призначений для зберігання особистого ключа та має вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на ньому даних від несанкціонованого доступу, безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.” Звертаємо увагу, що термін “захищений носій особистих ключів” визначений лише в Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2018 р. № 749. Зазначений термін відсутній в нормативному акті якій є вищим, саме в законі «Про електронні довірчі послуги». Крім відповідно до п. 2 зазначеного Положення підписувач це представник державної установи - працівник державної установи, що створює електронний підпис для реалізації повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону тобто зазначене положення не розповсюджується на комерційні установи та комунальні підприємства. З іншого боку відповідно до Положення про Міністерство цифрової трансформації України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 вересня 2019 р. № 856 в повноваження вищезазначеного міністерства не входить роз'яснення законодавства. Одночасно звертаємо Вашу увагу, КП «Житомирводоканал” що закупівля UA-2021-02-12-010501-c вже є завершеною, відповідно до ст. 19 Закону України “Про публічні закупівлі” після оприлюднення Замовником підписаного договору про закупівлю електронною системою формується Звіт про результати проведення процедури та закупівля набирає статус завершеної. Після цього жодних змін в закупівлі законодавством не передбачено, оскільки при підписання договору та його виконанні сторони керуються нормами Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, з урахуванням особливостей, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”. Звертаємо Вашу увагу, що Цивільний та Господарські кодекси України не дають можливості припинити зобов’язання за договором оскільки при належному виконанні сторонами договірних зобов’язань, їх припинення в односторонньому порядку не допускається. Окремо звертаємо увагу що ч. 2 ст. 2020 ГК України на які посилається Північний офіс Держаудитслужби стосується: припинення господарського зобов’язання у разі його розірвання або визнання недійсним за рішенням суду. Як вже наголошувалося підстав для розірвання діючого договору який виконується наразі належним чином КП «Житомриводоканал» не має. На підставі вищевикладеного, вимоги, викладені у висновку Управління Північного офісу держаудитслужби в Житомирській області є необґрунтованими та протиправними, тому задоволенню не підлягають.
Дата публікації звіту: 07.07.2021 15:50