-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт моста через р. Прут на км 11+675 автомобільної дороги загального користування державного значення Т-26-07 Кіцмань – Сторожинець – Глибока – Опришени з під'їздом до станції Вадул-Сірет, Чернівецька область (ДК 021:2015 45221100-3 Будівництво мостів)
Завершена
182 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 912 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 912 500.00 UAH
Номер:
70e32179a81e44dc9efe5f59abef9eef
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-14-000079
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.11.2022 00:00
Період моніторингу:
14.11.2022 14:09 - 06.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
14.11.2022 № 265
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні
закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року
№ 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що
додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення
моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської
служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№
з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або
повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі
Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі
Уповноваженого органу
35 UA-2021-02-12-004805-a 12.02.2021
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки
порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в
інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом, установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «МОСТОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАГІН № 112» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасниками установлено порушення вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання роз’яснень до тендерної документації та внесення змін до неї, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС I», ТОВ «Євроінтербуд», ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво» та ДП «Будівельник - 2012» ТОВ «Альманах-2000», своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору,– порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому, притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї, відповідності повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасниками, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель служби автомобільних доріг у Чернівецькій області (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 12.02.2021 (протокол № 47) зі змінами, протокол розгляду тендерних пропозицій, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол засідання тендерного комітету від 24.05.2021 № 233, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «БУДМОНТАЖСЕРВІС I» (далі – ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС I»), товариства з обмеженою відповідальністю «Енергетично-дорожнє будівництво» (далі – ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво»), товариства з обмеженою відповідальністю «МОСТОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАГІН № 112» (далі – ТОВ «МОСТОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАГІН № 112»), товариства з обмеженою відповідальністю «Євроінтербуд» (далі – ТОВ «Євроінтербуд») та дочірнього підприємства «Будівельник - 2012» товариства з обмеженою відповідальністю «Альманах-2000» (далі – ДП «Будівельник - 2012» ТОВ «Альманах-2000»), повідомлення про намір укласти договір від 24.05.2021, договір від 11.06.2021 № 24 (далі – Договір), додаткові угоди від 23.06.2022 № 1, від 15.09.2021 № 2, від 17.09.2021 № 3 та від 05.08.2022 № 4 до Договору, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 25.11.2022.
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 21.11.2022 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та відповідних документів на підставі яких Замовник обґрунтував розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначив його очікувану вартість, однак, Замовник надав відповідь 25.11.2022, чим перевищив термін у три робочі дні та порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно до пункту 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та Додатку 1.5 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним статтею 16 Закону.
Відповідно до Додатку 1.5 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій довідки про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт (надання послуг) (далі - Довідка), згідно наведеної форми з документальним підтвердженням.
До переліку обов’язкових ключових посад інженерно-технічних працівників відносяться:
- головний інженер або інша особа, яка здійснює технічне керівництво діяльністю будівельної організації (не менше 1 особа);
- начальник дільниці або інша особа, яка виконує його функції (не менше 1 особи);
- виконавець робіт або інша особа, яка виконує його функції (не менше 2 особи);
- інженер з охорони праці (не менше 1 особа);
- інженер-геодезист або інша особа, яка виконує комплекс геодезичних робіт (не менше 2 особи);
лаборант або інша особа, яка виконує функції лабораторного контролю (не менше 1 особи) у разі залучення власної лабораторії ;
- майстер (не менше 2 особи);
- оператори машин та механізмів (оператори машин/машиністи/,водії) – у кількості, достатній для керування машинами і механізмами, зазначеними в довідці щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин (але у будь-якому разі, кількість відповідних працівників має дорівнювати (повинна бути не меншою) кількості машин і механізмів, зазначених в довідці щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази);
- дорожні робітники (не менше 29 осіб).
Також, відповідно до Додатку 1.5 до тендерної документації Замовник установив вимогу проте, що Учасник у складі пропозиції повинен надати:
- скан-копію кваліфікаційного сертифікату інженера – геодезиста, який зазначено у Довідці Учасника.
Учасник ТОВ «МОСТОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАГІН № 112» у складі тендерної пропозиції надав довідку про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання від 31.03.2021 № 1160, у пунктах 7-8 якої зазначає про наявність 2-х інженерів-геодезистів відповідно до цивільно-правових угод, а саме: Полковиченка Валерія Вікторовича та Проценка Антона Леонідовича.
Проте у складі тендерної пропозиції ТОВ «МОСТОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАГІН № 112» відсутня скан-копія кваліфікаційного сертифікату інженера – геодезиста Проценка Антона Леонідовича, що не підтверджує кваліфікації інженера-геодезиста, чим не дотримано вимоги Додатку 1.5 до тендерної документації.
Замовником розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, зокрема на виконання вимог Додатку 1.5 до тендерної документації надати сертифікат інженера – геодезиста на Проценка Антона Леонідовича.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Отже, Замовник установлює до учасників вимоги про усунення невідповідностей у документах, що надані ними у складі тендерних пропозицій.
При цьому Замовник установив учаснику ТОВ «МОСТОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАГІН № 112» вимоги про усунення невідповідностей, шляхом надання документів (скан-копію кваліфікаційного сертифікату інженера – геодезиста) відсутніх у складі тендерної пропозиції учасника, чим порушив вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону.
Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника
ТОВ «МОСТОБУДІВЕЛЬНИЙ ЗАГІН № 112», як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим у статті 16 Закону та допустив її до аукціону.
Період усунення порушень:
06.12.2022 17:09 - 21.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
06.12.2022 17:09
Оскарження висновку в суді
Опис:
У відповідності до частини 10 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»: «У разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду…».
Служба автомобільних доріг у Чернівецькій області не погодившись із висновком від 06.12.2022 року про результати проведення моніторингу подала 13.12.2022 вих. №1067 Позовну заяву про визнання протиправним та скасування висновку від 06.12.2022 року про результати проведення моніторингу процедури закупівлі: Капітальний ремонт моста через р. Прут на км 11+675 автомобільної дороги загального користування державного значення Т-26-07 Кіцмань – Сторожинець – Глибока – Опришени з під'їздом до станції Вадул-Сірет, Чернівецька область (ДК 021:2015 45221100-3 Будівництво мостів) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2021-02-12-004805-a).
Додатки:
1. Платіжне доручення №738 від 13.12.2022 (сплата судового збору за позовом) на 2 аркушах (файл «Платіжне доручення №738_Судовий збір_UA-2021-02-12-004805-a.pdf»).
Дата публікації:
13.12.2022 17:51
Дата відкриття провадження:
22.02.2023 00:00
Номер відкриття провадження:
600/4365/22-a
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
65809cb54451453f8ea61d65a9237cd3
Назва:
запит про надання пояснення
Дата опублікування:
21.11.2022 16:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт з капітального ремонту моста через р. Прут на км 11+675 автомобільної дороги загального користування державного значення Т-26-07 Кіцмань – Сторожинець – Глибока – Опришени з під'їздом до станції Вадул-Сірет, Чернівецька область (ДК 021:2015 45221100-3 Будівництво мостів), очікуваною вартістю 182 500 000,00грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2021-02-12-004805-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами забезпечено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та розраховано його очікувану вартість.
2. Просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Чи перераховано аванс переможцю торгів товариству з обмеженою відповідальністю «БУДМОНТАЖСЕРВІС I» (далі - ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС I») відповідно до умов розділу 15 договору від 11.06.2021 № 24?
У разі перерахування авансу переможцю торгів ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС I» надати документальне підтвердження його перерахування та використання відповідно до розділу 15 договору від 11.06.2021 № 24.
4. Просимо надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС I») умов пункту 6 розділу 6 тендерної документації в частині забезпечення виконання договору про закупівлю.
5. Надати інформацію та документи, що підтверджують виникнення документально підтвердженої обґрунтованої необхідності щодо подовження строку для укладання договору від 11.06.2021 № 24.
6. Надати інформацію та документи, що підтверджують виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин для укладання додаткових угод від 23.06.2021 № 1, від 15.09.2021 № 2, від 17.09.2021 № 3 та від 05.08.2022 № 4 до Договору від 11.06.2021 № 24.
7. Інформацію з документальним підтвердженням щодо виконання товариством з обмеженою відповідальністю «БУДМОНТАЖСЕРВІС I» вимог частини другої статті 41 Закону.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
2b770ca51e6c489486c739d60d4da45e
Назва:
Відповідь на запит ДАСУ від 21.11.2022 року
Дата опублікування:
25.11.2022 10:55
Опис:
На Ваш запит від 21.11.2022 року щодо надання пояснень по здійсненні моніторингу процедури закупівлі робіт з капітального ремонту моста через р. Прут на км 11+675 автомобільної дороги загального користування державного значення Т-26-07 Кіцмань – Сторожинець – Глибока – Опришени з під'їздом до станції Вадул-Сірет, Чернівецька область (ДК 021:2015 45221100-3 Будівництво мостів), очікуваною вартістю 182 500 000,00грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2021-02-12-004805-a), інформуємо наступне.
1. Інформація та відповідні документи на підставі яких забезпечено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмету закупівлі та розраховано його очікувану вартість.
2. Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду.
Після військової агресії Російської Федерації проти України сайт Державного агентства автомобільних доріг України https://ukravtodor.gov.ua, в тому числі Служби автомобільних доріг у Чернівецькій області https://cv.ukravtodor.gov.ua/, в якому заповнювалась інформація по тендерних закупівлях протягом 2020-2022 років, а також інша суспільно важлива інформація піддався хакерській атаці через що вся інформація була втрачена і швидкому відновленню не підлягає. Вся необхідна інформація буде відновлюватись та вноситись на сайт поступово. Відновлювальні роботи тривають на рівні Укравтодору.
Наразі сайт вже частково функціонує, але лише в межах робочих IP-адрес, відбувається його подальше налаштування.
Одразу після остаточного завершення усіх регламентних робіт інформація по тендерних закупівлях буде поступово заново заповнюватись.
Інформація по закупівлі «Капітальний ремонт моста через р. Прут на км 11+675 автомобільної дороги загального користування державного значення Т-26-07 Кіцмань – Сторожинець – Глибока – Опришени з під'їздом до станції Вадул-Сірет, Чернівецька область (ДК 021:2015 45221100-3 Будівництво мостів)» відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) виглядатиме наступним чином: (Додається на 2 аркушах (файл «Оголошення про закупівлю КР Т-26-07 км 11+675_міст.docx»).
3. Чи перераховано аванс переможцю торгів товариству з обмеженою відповідальністю «БУДМОНТАЖСЕРВІС I» (далі - ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС I») відповідно до умов розділу 15 договору від 11.06.2021 № 24? У разі перерахування авансу переможцю торгів ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС I» надати документальне підтвердження його перерахування та використання відповідно до розділу 15 договору від 11.06.2021 № 24.
Товариству з обмеженою відповідальністю «БУДМОНТАЖСЕРВІС I» аванс на виконання робіт з капітального ремонту моста через р. Прут на км 11+675 автомобільної дороги загального користування державного значення Т-26-07 Кіцмань – Сторожинець – Глибока – Опришени з під'їздом до станції Вадул-Сірет, Чернівецька область (ДК 021:2015 45221100-3 Будівництво мостів), відповідно до умов пункту 15.2 розділу 15 договору про закупівлю робіт від 11.06.2021 № 24, не перераховувався.
4. Інформація та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС I» умов пункту 6 розділу VI тендерної документації в частині надання забезпечення виконання договору про закупівлю.
Переможцем процедури закупівлі ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС I» надане забезпечення виконання договору про закупівлю, згідно умов пункту 6 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації розмірі 5% від вартості договору про закупівлю.
Договірна ціна згідно Розділу ІІІ «Ціна договору» Договору №24 від 11 червня 2021 року складає 181 998 000,00 грн. (сто вісімдесят один мільйон дев’ятсот дев’яносто вісім гривень 00 копійок) з ПДВ.
Гарантія виконання договору про закупівлю №BGV/UA/03-2-06447 вих. №8298/03-2 від 07.06.2021 складає 5% вартості договору про закупівлю – 9 099 900,00 гривень (дев’ять мільйонів дев’яносто дев’ять тисяч дев’ятсот гривень 00 копійок), додається на 2 аркушах (файл «Банківська гарантія.pdf»).
5. Інформація та документи, що підтверджують виникнення документально підтвердженої обґрунтованої необхідності щодо подовження строку для укладання договору від 11.06.2021 № 24.
6. Інформація та документи, що підтверджують виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин для укладання додаткових угод від 23.06.2021 № 1, від 15.09.2021 № 2, від 17.09.2021 № 3 та від 05.08.2022 № 4 до Договору від 11.06.2021 № 24.
Щодо обставин укладання Додаткових угод до Договору №24 від 11.06.2021 повідомляємо наступне.
Відповідно до положень статті 47 Бюджетного кодексу України (надалі – БКУ) визначено порядок встановлення бюджетних асигнувань розпорядникам бюджетних коштів, зокрема:
1. Відповідно до затвердженого розпису бюджету розпорядники бюджетних коштів одержують бюджетні асигнування, що є підставою для затвердження кошторисів. Порядок складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ встановлюється Кабінетом Міністрів України.
2. Казначейство України здійснює контроль за відповідністю кошторисів розпорядників бюджетних коштів розпису бюджету.
3. Розпорядники бюджетних коштів забезпечують управління бюджетними асигнуваннями і здійснення контролю за виконанням процедур та вимог, встановлених цим Кодексом.
Так, розпорядником коштів, що спрямовуються на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання автомобільних доріг, за договорами які укладаються Службою автомобільних доріг у Чернівецькій області (надалі – Служба) є Державне агентство автомобільних доріг України (Укравтодор).
Відповідно до частини 1 статті 48 БКУ Розпорядники бюджетних коштів (у даному випадку – Укравтодор) беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов’язань минулих років; довгострокових зобов’язань за енергосервісом, узятих на облік органами Казначейства України; середньострокових зобов’язань у сфері охорони здоров’я; середньострокових зобов’язань за договорами на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання автомобільних доріг; ….
Частиною 2 статті 48 БКУ регламентовано, що Розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання за спеціальним фондом бюджету виключно в межах відповідних фактичних надходжень спеціального фонду бюджету (з дотриманням вимог частини 2 статті 57 БКУ).
Кредиторська заборгованість розпорядників бюджетних коштів за середньостроковими зобов’язаннями за договорами на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання автомобільних доріг на кінець поточного бюджетного періоду не може перевищувати залишку коштів спеціального фонду державного бюджету, утвореного за рахунок надходжень, які є джерелом формування державного дорожнього фонду та використовуються за напрямами, визначеними пунктами 1 і 2 частини 3 статті 24-2 БКУ.
Відповідно до положень частини 3 статті 48 БКУ – розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, за якими розпорядником бюджетних коштів взято зобов'язання без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), є недійсними. За такими операціями не виникають бюджетні зобов'язання та не утворюється бюджетна заборгованість.
Частиною 4 статті 48 БКУ передбачено, що зобов'язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов'язаннями (крім витрат, що здійснюються відповідно до частини шостої цієї статті) і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов'язань є порушенням бюджетного законодавства. Витрати бюджету на покриття таких зобов'язань не здійснюються.
Вимоги фізичних і юридичних осіб щодо відшкодування збитків та/або шкоди за зобов'язаннями, взятими розпорядниками бюджетних коштів без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), стягуються з осіб, винних у взятті таких зобов'язань, у судовому порядку.
У свою чергу, приписом частини 5 статті 48 БКУ встановлено, що Казначейство України здійснює реєстрацію та облік бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів і відображає їх у звітності про виконання бюджету. При реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань здійснюється перевірка відповідності напрямів витрачання бюджетних коштів бюджетному асигнуванню, паспорту бюджетної програми.
У зв’язку з вище викладеним виникла необхідність укладення додаткової угоди №1 від 23.06.2021 до Договору №24 від 11.06.2021, з метою розмежування бюджетних зобов’язань на 2021 та 2022 роки, із врахуванням утримання Служби Замовника, що у свою чергу призвело до зменшення бюджетного зобов’язання на 2021 рік та відповідного збільшення на 2022 рік.
Щодо укладення Додаткової угоди №2 від 15.09.2021 до Договору №24 від 11.06.2021, то можемо пояснити наступне.
Вказаною Додатковою угодою внесено зміни в пункт 15.2. Договору №24 від 11.06.2021, якими конкретизовано порядок та строки проведення попередньої оплати на запит Підрядника та доповнено абзац 3 пункту 15.2. Договору, шляхом продовження речення, словами – «на протязі 5 (п’яти) банківських днів після виставлення рахунку.».
Окрім цього, у зв’язку зі зміною банківських реквізитів Замовника, були внесені зміни до Розділу 26 Договору та доповнено банківські реквізити Замовника ще двома банківськими рахунками відкритими в ДКСУ.
Одночасно враховуючи той факт, що бюджетні зобов’язання Замовника на 2021 та 2022 роки викладені повторно у зазначеній Додатковій угоді №2, тобто продубльовані відносно Додаткової угоди №1 від 23.06.2021, а відповідно зникла необхідність існування Додаткової угоди №1 від 23.06.2021 до Договору №24 від 11.06.2021, було прийнято логічне рішення про визнання Додаткової угоди №1 від 23.06.2021 до Договору №24 від 11.06.2021 такою що втратила свою чинність з моменту підписання Додаткової угоди №2 від 15.09.2021 до Договору №24 від 11.06.2021.
Щодо укладення Додаткової угоди №3 від 17.09.2021 до Договору №24 від 11.06.2021, пояснюємо наступне.
Під час укладення Додаткової угоди №2 від 15.09.2021 до Договору №24 від 11.06.2021, до неї було долучено Додаток №2 «Календарний графік виконання робіт» до Договору №24 від 11.06.2021, як невід’ємний Додаток, у новій редакції із зазначенням сум бюджетного зобов’язання на 2021 та 2022 роки.
Натомість в тексті самої Додаткової угоди №2 від 15.09.2021 до Договору №24 від 11.06.2021 про долучення Додатку №2 до Договору №24 від 11.06.2021 нічого зазначено не було, що у свою чергу призвело до нікчемності та недійсності як Додатку №2 до Договору №24 від 11.06.2021 та і самої Додаткової угоди №2 від 15.09.2021 до Договору №24 від 11.06.2021.
У зв’язку з вище викладеним виникла обґрунтована необхідність укладення Додаткової угоди №3 до Договору №24 від 11.06.2021, якою обумовлене викладення Додатку №2 «Календарний графік виконання робіт» до Договору №24 від 11.06.2021 у новій редакції та долучення його до Додаткової угоди №3 до Договору №24 від 11.06.2021 (пункт 4 Додаткової угоди №3) та відповідного визнання Додаткової угоди №2 від 15.09.2021 до Договору №24 від 11.06.2021 такою що втратила свою чинність з моменту підписання Додаткової №3 від 17.09.2021 до Договору №24 від 11.06.2021 (пункт 8 Додаткової угоди №3).
Щодо укладення Додаткової угоди №4 від 17.09.2021 до Договору №24 від 11.06.2021, пояснюємо наступне.
У зв’язку із затримкою фінансування з боку розпорядника коштів і враховуючи недостатній обсяг фінансування на цілі передбачені Договором у 2021 та 2022 роках (у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України №65 від 19.01.2022 (в редакції Постанови КМУ №803 від 15.07.2022) становить лише 25 567 658,00 грн. (враховуючи утримання Служби Замовника)), Сторони дійшли спільної згоди про необхідність продовження строку дії Договору №24 від 11.06.2021 до 31.12.2023 та відповідного розділення бюджетних зобов’язань по кожному року дії Договору окремо.
Також Сторонами було враховано той факт, що у Підрядника змінились банківські реквізити.
У цій же Додатковій угоді №4 було враховано долучення до Договору №24 від 11.06.2021 Додатку №2 «Календарний графік виконання робіт» до Договору №24 від 11.06.2021 в новій редакції.
Окрім цього, враховуючи введення на території України 24.02.2022 воєнного стану, даною Додатковою угодою №4 до Договору №24 від 11.06.2021 було передбачено порядок взаєморозрахунків між Сторонами у випадку виникнення бюджетних зобов’язань і порядку взяття на облік таких зобов’язань.
Таким чином, враховуючи затримку фінансування у 2022 році зі сторони розпорядника коштів і одночасну необхідність досягнення цілей передбачених Договором №24 від 11.06.2021, на підставі п.4 ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі», з метою недопущення порушення вище вказаних вимог статті 48 БКУ, Сторони дійшли спільної згоди щодо необхідності укладення Додаткової угоди №4 від 05.08.2022 до Договору №24 від 11.06.2021 про продовження строку дії Договору до 31.12.2023 року та розділення бюджетного зобов’язання на поточний 2022 рік та майбутній період – 2023 рік, з метою можливості реєстрації вказаного договору та бюджетних зобов’язань по ньому в органах Державної казначейської служби України.
Згідно пунктів 1, 3, 4 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі»:
«5. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
…
3) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;…».
Усі зміни до Договору №24 від 11.06.2021 були внесені у відповідності з пунктами 1, 3, 4 частини 5 статті 41 Закону.
Копії додаткових угод додаються у файлах: Д.у. №1 до 24.pdf, Д.у. 2 до 24.pdf, д.у. 3 до 24.pdf, Д.у.4 до 24 від 11.06.2021.pdf.
7. Інформація з документальним підтвердженням щодо виконання товариством з обмеженою відповідальністю «БУДМОНТАЖСЕРВІС I» вимог частини другої статті 41 Закону.
Інформація стосовно пункту 1 частини 2 статті 41 Закону надана ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС I» у завантаженому архіві «Підтвердження повноважень Директора.rar» у файлах: «1. Уповноважена особа на підписання договору.pdf», «1.1. Наказ БМС.pdf», «2.1. Рішення учасника від 31.05.2021 р.pdf».
Інформація по пункту 2 частини 2 статті 41 Закону надана ТОВ «БУДМОНТАЖСЕРВІС I» у завантаженому архіві «Інші документи.rar» у файлах: «3. Відомості про дозвіл та.або ліцензію.pdf», «3.1. Дозвільні документи (3).pdf».
Додатки:
1. Гарантія виконання договору про закупівлю №BGV/UA/03-2-06447 вих.№8298/03-2 від 07.06.2021 додається на 2 аркушах (файл «Банківська гарантія.pdf»).
2. Оголошення про закупівлю додається (файл «Оголошення про закупівлю КР Т-26-07 км 11+675_міст.docx»).
3. Договір №24 від 11.06.2021 додається (файл «Договір № 24.pdf»).
4. Додаткова угода №1 від 23.06.2021 до договору №24 від 11.06.2021 додається (файл «Д.у. №1 до 24.pdf»).
5. Додаткова угода №2 від 15.09.2021 до договору №24 від 11.06.2021 додається (файл «Д.у. 2 до № 24.pdf»).
6. Додаткова угода №3 від 17.09.2021 до договору №24 від 11.06.2021 додається (файл «д.у. 3 до 24.pdf»)..
7. Додаткова угода №4 від 05.08.2022 до договору №24 від 11.06.2021 додається (файл «Д.у.4 до 24 від 11.06.2021.pdf»).
8. Інформація про право підписання договору про закупівлю додається у файлах: («1. Уповноважена особа на підписання договору.pdf», «1.1. Наказ БМС.pdf», «2.1. Рішення учасника від 31.05.2021 р.pdf»).
9. Документи дозвільного характеру додаються у файлах: («3. Відомості про дозвіл та.або ліцензію.pdf», «3.1. Дозвільні документи (3).pdf»).
Несвоєчасність подання відповіді на запит ДАСУ від 21.11.2022 року пов'язана з повним аварійним відключенням електропостачання.