• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Поточний ремонт доріг в Гостомельській селищній територіальній громаді Київської області

Завершена

6 318 381.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 31 591.91 UAH
Номер: 67d36e582ef74ef19af8ea02d48ad3b0
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-03-26-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 26.03.2021 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 26.03.2021 13:45 - 17.04.2021 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 26.03.2021 № 87 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 40 UA-2021-02-11-001495-a 11.02.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, pashkova.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення установлено порушення вимог частини третьої та пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та внесення змін до неї, надання роз'яснень до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 15 квітня 2021 року. Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та внесення змін до неї, надання роз'яснень до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Гостомельської селищної ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням Уповноваженої особи Замовника від 11.02.2021 № 25 із змінами від 17.02.2021 № 38 та від 23.02.2021 № 44, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерної пропозиції від 04.03.2021, протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 10.03.2021 № 95, звернення за роз'ясненнями від 11.02.2021, від 12.02.2021 та від 14.02.2021, вимога про усунення порушення від 13.02.2021, від 16.02.2021, роз'яснення Замовника від 15.02.2021 та рішення від 17.02.2021, тендерну пропозицію приватного підприємства «СУЧАСНЕ ДОРОЖНЕ БУДІВНИЦТВО», повідомлення про намір укласти договір від 10.03.2021, договір від 22.03.2021 № 103, пояснення Замовника, надані на запит Держаудитслужби, від 05.04.2021 та копії документів до нього. Згідно із частиною третьої статті 10 Закону оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну для товарів і послуг – 133 000,00 євро. Курс євро визначається згідно з офіційним курсом Національного банку України, встановленим на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі. За результатами проведення моніторингу установлено, що Замовник під час проведення процедури закупівлі очікуваною вартістю 6 318 381,00 грн. не оприлюднив в електронній системі закупівель оголошення про проведення процедури закупівлі англійською мовою, чим порушив вимоги частини третьої статті 10 Закону. Станом на день оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення процедури закупівлі, а саме 11.02.2021 офіційний курс гривні до євро за інформацією Національного банку України становив 33,6655 грн., відповідно очікувана вартість закупівлі перевищила суму, еквівалентну 133 тисячам євро, що становила 4 477 511,50 грн. на зазначену дату. На запит Держаудитслужби від 31.03.2021 про надання пояснень (інформації та документів) щодо підстав, з яких не було проведено відкриті торги з публікацією англійською мовою, якщо очікувана вартість предмета закупівлі склала 6 318 381,00 грн. (офіційний курс гривні до євро за інформацією Національного банку України 11.02.2021 становив 33,6655 грн), Замовник 05.04.2021 надав пояснення про те, що на виконання положень Закону було обрано вид процедури закупівлі – «Відкриті торги». Замовник звернув увагу на те, що електронна система закупівель дає можливість оприлюднити оголошення лише на українській мові, і що відсутність технічної можливості заповнення всіх полів оголошення про проведення відкритих торгів не може бути законною підставою для встановлення факту порушення законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки Замовник був фактично позбавлений права сформувати форму оголошення (шляхом заповнення полів на електронному майданчику) згідно електронних полів. З урахуванням наданих пояснень встановлено, що Замовник у річному плані UA-P-2021-01-26-015068-b визначив процедуру закупівлі – відкриті торги, замість процедури закупівлі – відкриті торги з публікацією англійською мовою та не скориставшись законним правом зміни до річного плану в цій частині не вносив. Як наслідок, невірне відображення у річному плані виду процедури закупівлі призвело до неможливості заповнення відповідних полів в оголошенні англійською мовою та встановлення строків для подання тендерних пропозицій з недотриманням вимог частини третьої статті 21 Закону. Крім того установлено, що Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель додатки до договору від 22.03.2020 № 103, який укладено Замовником із переможцем торгів приватним підприємством «Сучасне дорожне будівництво», та які, відповідно до пункту 13 договору, є його невід’ємною частиною, зокрема: додаток 1 «Перелік вулиць з проведенням поточного ремонту доріг в Гостомельській селищній територіальній громаді», договірну ціну та зведений кошторис - чим порушив вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону. На запит Держаудитслужби від 31.03.2021 про надання пояснень (інформації та документів) щодо причин неоприлюднення додатка 1 «Перелік вулиць з проведенням поточного ремонту доріг в Гостомельській селищній територіальній громаді», договірної ціни та зведеного кошторису, Замовник 05.04.2021 надав пояснення про те, що дане порушення сталося з технічних причин, а саме: в результаті накладення КЕП на договір без додатків, що, в свою чергу, не дозволило прикріпити додатки до договору після накладення КЕП на договір без додатків. Замовник в поясненнях зазначив, що звертався до сервісу майданчика zakupki.prom.ua, щодо надання консультацій з виправленням порушення, що склалося. При цьому документів, що підтверджують факт звернення до сервісу майданчика zakupki.prom.ua з приводу неможливості завантаження додатків до договору, Замовником не надано.
Період усунення порушень: 16.04.2021 15:20 - 01.05.2021 00:00
Дата публікації висновку: 16.04.2021 15:20

Оскарження висновку в суді

Опис: Позовну заяву відправлено рекомендованим листом з повідомленням про вручення 27.04.2021. При отримання інформації щодо відкриття провадження у справі буде повідомлено додатково.
Дата публікації: 05.05.2021 10:14

Запити/Пояснення