-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Поточний ремонт доріг в Гостомельській селищній територіальній громаді Київської області
Завершена
6 318 381.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 31 591.91 UAH
мін. крок: 0.5% або 31 591.91 UAH
Номер:
67d36e582ef74ef19af8ea02d48ad3b0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-03-26-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.03.2021 00:00
Період моніторингу:
26.03.2021 13:45 - 17.04.2021 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
26.03.2021 № 87
Київ
Про початок
моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
40 UA-2021-02-11-001495-a 11.02.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту фінансового контролю у сфері закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення установлено порушення вимог частини третьої та пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та внесення змін до неї, надання роз'яснень до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 квітня 2021 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та внесення змін до неї, надання роз'яснень до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Гостомельської селищної ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням Уповноваженої особи Замовника від 11.02.2021 № 25 із змінами від 17.02.2021 № 38 та від 23.02.2021 № 44, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерної пропозиції від 04.03.2021, протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 10.03.2021 № 95, звернення за роз'ясненнями від 11.02.2021, від 12.02.2021 та від 14.02.2021, вимога про усунення порушення від 13.02.2021, від 16.02.2021, роз'яснення Замовника від 15.02.2021 та рішення від 17.02.2021, тендерну пропозицію приватного підприємства «СУЧАСНЕ ДОРОЖНЕ БУДІВНИЦТВО», повідомлення про намір укласти договір від 10.03.2021, договір від 22.03.2021 № 103, пояснення Замовника, надані на запит Держаудитслужби, від 05.04.2021 та копії документів до нього.
Згідно із частиною третьої статті 10 Закону оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель у строки, встановлені у частині першій цієї статті, обов’язково додатково оприлюднюються в електронній системі закупівель англійською мовою, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну для товарів і послуг – 133 000,00 євро. Курс євро визначається згідно з офіційним курсом Національного банку України, встановленим на дату оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі.
За результатами проведення моніторингу установлено, що Замовник під час проведення процедури закупівлі очікуваною вартістю 6 318 381,00 грн. не оприлюднив в електронній системі закупівель оголошення про проведення процедури закупівлі англійською мовою, чим порушив вимоги частини третьої статті 10 Закону. Станом на день оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення процедури закупівлі, а саме 11.02.2021 офіційний курс гривні до євро за інформацією Національного банку України становив 33,6655 грн., відповідно очікувана вартість закупівлі перевищила суму, еквівалентну 133 тисячам євро, що становила 4 477 511,50 грн. на зазначену дату.
На запит Держаудитслужби від 31.03.2021 про надання пояснень (інформації та документів) щодо підстав, з яких не було проведено відкриті торги з публікацією англійською мовою, якщо очікувана вартість предмета закупівлі склала 6 318 381,00 грн. (офіційний курс гривні до євро за інформацією Національного банку України 11.02.2021 становив 33,6655 грн), Замовник 05.04.2021 надав пояснення про те, що на виконання положень Закону було обрано вид процедури закупівлі – «Відкриті торги». Замовник звернув увагу на те, що електронна система закупівель дає можливість оприлюднити оголошення лише на українській мові, і що відсутність технічної можливості заповнення всіх полів оголошення про проведення відкритих торгів не може бути законною підставою для встановлення факту порушення законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки Замовник був фактично позбавлений права сформувати форму оголошення (шляхом заповнення полів на електронному майданчику) згідно електронних полів.
З урахуванням наданих пояснень встановлено, що Замовник у річному плані UA-P-2021-01-26-015068-b визначив процедуру закупівлі – відкриті торги, замість процедури закупівлі – відкриті торги з публікацією англійською мовою та не скориставшись законним правом зміни до річного плану в цій частині не вносив.
Як наслідок, невірне відображення у річному плані виду процедури закупівлі призвело до неможливості заповнення відповідних полів в оголошенні англійською мовою та встановлення строків для подання тендерних пропозицій з недотриманням вимог частини третьої статті 21 Закону.
Крім того установлено, що Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель додатки до договору від 22.03.2020 № 103, який укладено Замовником із переможцем торгів приватним підприємством «Сучасне дорожне будівництво», та які, відповідно до пункту 13 договору, є його невід’ємною частиною, зокрема: додаток 1 «Перелік вулиць з проведенням поточного ремонту доріг в Гостомельській селищній територіальній громаді», договірну ціну та зведений кошторис - чим порушив вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
На запит Держаудитслужби від 31.03.2021 про надання пояснень (інформації та документів) щодо причин неоприлюднення додатка 1 «Перелік вулиць з проведенням поточного ремонту доріг в Гостомельській селищній територіальній громаді», договірної ціни та зведеного кошторису, Замовник 05.04.2021 надав пояснення про те, що дане порушення сталося з технічних причин, а саме: в результаті накладення КЕП на договір без додатків, що, в свою чергу, не дозволило прикріпити додатки до договору після накладення КЕП на договір без додатків. Замовник в поясненнях зазначив, що звертався до сервісу майданчика zakupki.prom.ua, щодо надання консультацій з виправленням порушення, що склалося. При цьому документів, що підтверджують факт звернення до сервісу майданчика zakupki.prom.ua з приводу неможливості завантаження додатків до договору, Замовником не надано.
Період усунення порушень:
16.04.2021 15:20 - 01.05.2021 00:00
Дата публікації висновку:
16.04.2021 15:20
Оскарження висновку в суді
Опис:
Позовну заяву відправлено рекомендованим листом з повідомленням про вручення 27.04.2021. При отримання інформації щодо відкриття провадження у справі буде повідомлено додатково.
Дата публікації:
05.05.2021 10:14
Запити/Пояснення
Номер:
89de5e6ec36d4e70a20ab9b084b58593
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
31.03.2021 16:32
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.04.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з поточного ремонту доріг в Гостомельській селищній територіальній громаді Київської області (ДК 021:2015:45230000-8: Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-02-11-001495-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів).
За яких підстав не було проведено відкриті торги з публікацією англійською мовою, якщо очікувана вартість предмета закупівлі склала
6 318 381,00 грн (офіційний курс гривні до євро за інформацією Національного банку України 11.02.2021 становив 33,6655 грн). Відповідно очікувана вартість закупівлі перевищила суму, еквівалентну 133 тисячам євро (4 477 511,50 грн)).
З яких підстав не завантажені додатки до договору від 22.03.2020 № 103, який укладено Замовником з переможцем торгів приватним підприємством «Сучасне дорожне будівництво», та які відповідно до пункту 13 договору є його невід’ємною частиною, зокрема додаток 1 «Перелік вулиць з проведенням поточного ремонту доріг в Гостомельській селищній територіальній громаді», договірну ціну та зведений кошторис.
Окрім цього надати пояснення, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного
веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
076014cb08824137853e865acd1255cb
Назва:
Щодо надання пояснень в межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з поточного ремонту доріг в Гостомельській селищній територіальній громаді Київської області ( ID закупівлі: UA-2021-02-11-001495-a)
Дата опублікування:
05.04.2021 09:35
Опис:
На запит, щодо надання пояснень в межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з поточного ремонту доріг в Гостомельській селищній територіальній громаді Київської області ( ID закупівлі: UA-2021-02-11-001495-a) надаємо наступні пояснення:
1. Щодо підстав не проведення торгів з публікацією англійською мовою.
Наказом Мінекономрозвитку, торгівлі та сільського господарства України від 07.04.2020 № 648 веб-порталом Уповноваженого органу з питань закупівель визначено інформаційно-телекомунікаційну систему «Prozorro» (за адресою в мережі інтернет: www. prozorro.gov.ua), а відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу — Державне підприємство «ПРОЗОРРО».
Таким чином, оскільки відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу є ДП «ПРОЗОРРО», щодо технічних питань, у тому числі пов’язаних з реалізацією в системі вимог законодавства у сфері публічних закупівель, користувачам системи необхідно звертатись до зазначеного підприємства, як адміністратора системи.
При цьому, виходячи зі змісту пункту 19 Порядку функціонування електронної системи закупівель, затвердженого Постановою КМУ від 24.02.2016 №166 (із змінами та доповненнями), Оператор авторизованого/попередньо авторизованого електронного майданчика повинен забезпечити можливість проведення передбачених Законом закупівель в електронній системі закупівель відповідно до рівня акредитації.
Разом з тим, згідно з Порядком розміщення інформації про публічні закупівлі (далі — Порядок розміщення інформації), затвердженим наказом Мінекономрозвитку, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, зокрема замовник/учасник для отримання доступу до автоматизованого робочого місця безоплатно проходить реєстрацію на авторизованому електронному майданчику шляхом здійснення одного зі способів ідентифікації/авторизації відповідно до порядку, установленого Кабінетом Міністрів України. Крім того, пунктом 6 Порядку розміщення інформації встановлено, що у випадку технічних збоїв під час унесення та/або заповнення інформації через автоматизовані робочі місця на авторизованих електронних майданчиках, які призводять до того, що інформація не розміщується або не оприлюднюється на веб-порталі чи в електронній системі закупівель, замовник/учасник отримує технічну підтримку на авторизованому електронному майданчику, на якому здійснюється внесення та заповнення інформації і документів. Просимо Вас звернути увагу на те, що станом на сьогоднішній день нажаль, інтерфейс електронного майданчику та платформи PROZZORO не передбачає технічної можливості заповнення (зазначення) таких пунктів на англійській мові як: вид предмету закупівлі, адреса поставки проте має незмінні дані про Замовника в частині його найменування, особи відповідальної та можливості внесення інформації виключно до назви предмета закупівлі. Технічні можливості оприлюднення оголошення на англійській мові обмежено лише кількома строчками. При цьому, жодним нормативно – правовим актом не встановлено яким способом/ механізмом замовник оприлюднює оголошення англійською мовою. Зважаючи на те, що електронна система закупівлі дає можливість оприлюднити оголошення лише на українській мові , тому й не були проведені торги з публікацією англійською мовою.
При цьому, виходячи зі змісту пункту 3 Наказу Мінекономрозитку, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 (далі – Наказ 1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель.
Просимо Вас звернути увагу на те, що серед електронних полів відсутнє безпосередньо саме оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою. Отже, електронних полів оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою не існує та не встановлено обов’язку замовника здійснювати переклад оголошення за всіма пунктами. Крім того, інтерфейс електронного майданчику та платформи PROZZORO не має функції обрання таких значень на англійській мові як: вид предмету закупівлі, адреса поставки проте має незмінні дані про Замовника в частині його найменування, особи відповідальної та можливості внесення інформації виключно до назви предмета закупівлі. Технічні можливості оприлюднення оголошення на англійській мові обмежено лише кількома рядками. Таким чином, жодним нормативно – правовим актом не встановлено яким способом/механізмом замовник оприлюднює оголошення англійською мовою, що підверджується відсутністю технічної можливості заповнення електронних полів оголошення відповідно до кожного пункту оголошення.
Повторно наголошуємо, що Замовником на виконання положень Закону було обрано вид процедури закупівлі – «Відкриті торги». Відсутність технічної можливості заповнення всіх полів оголошення про проведення відкритих торгів не може бути законною підставою для встановлення факту порушення законодавства у сфері публічних закупівель, оскільки Замовник був фактично позбавлений права сформувати форму оголошення (шляхом заповнення полів на електронному майданчику) згідно електронних полів.
У той же час, щодо не проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, замовник зазначає таке. Виходячи з визнання поняття «закону», закон - нормативний акт, прийнятий органом законодавчої влади або всенародним референдумом, що має вищу юридичну силу і містить первинні правові норми. У той же час, «нормативно-правовий акт» - письмовий документ, виданий у встановленому порядку компетентним органом держави, що містить правові норми загального характеру. Підзаконні акти - це нормативно-правові акти, видані на основі, на виконання, з метою конкретизації та деталізації положень законів. Згідно Наказу 1082 встановлено, що останній було видано відповідно до пунктів 1 та 11 частини першої статті 9, частини восьмої статті 12 Закону України "Про публічні закупівлі". Таким чином, оскільки вказаний наказ було прийнято на підставі Закону України "Про публічні закупівлі", який має вищу юридичну силу, останній не повинен йому суперечити.
У той же час, відповідно до правової позиції, викладеної Конституційним судом у рішенні від 28.10.2009 року по справі №28-рп/2009 та рішенні від 17.02.2010 року по справі №6-рп/2010, органи, які мають регуляторні функції, керуючись у своїй діяльності законами при врегулюванні у своїх актах відповідних питань, не можуть змінювати, доповнювати чи розширювати зміст цих законів. Вищезазначеного аналогічного висновку дійшов Шостий апеляційний адміністративний суд, викладеного у рішенні від 03.03.2020 року під час розгляду апеляційної скарги Південного офісу Держаудитслужби на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва у справі №640/17311/19.
2. Щодо не завантаження додатків до договору.
Замовником помилково було завантажено та підписано КЕП файл сканованого договору без додатків. При намаганні виправити дану ситуацію, Замовник стикнувся з технічною проблемою підвантаження додатків до вже викладеного договору. Електронний майданчик не дає змогу прикріпити додатки після підписання КЕП. Враховуючи це порушення, Заявник звернувся до сервісу майданчика zakupki.prom.ua, щодо надання консультацій з виправленням порушення, що склалося. Дане порушення було виправлене шляхом прийняття окремого протоколу уповноваженої особи про внесення змін до договору та їх оприлюднення в електронній системі закупівель.
05 квітня 2021року додатки до договору було оприлюднено в електронній системі закупівель.
3. . Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначення його очікуваної вартості.
Повідомляємо вам, що п.4 Постанови Кабінету Міністрів України №710 від 11.10.2021р., «оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель» носить рекомендаційний характер та не є обов’язковим для органів місцевого самоврядування.
Номер:
d2c26a89651f42749c5d83cb75498905
Назва:
Заперечення щодо висновку від 16.04.2021.
Дата опублікування:
22.04.2021 11:31
Опис:
Щодо не оприлюднення додатків до договору та, як наслідок, зобовязання розірвати договір з ПП "Сучасне дорожне будівництво":
Відповідно до запиту Держаудитслужби від 31.03.2021 про надання пояснень, замовником 05.04.2021 надано пояснення про те, що дане порушення було виправлене шляхом прийняття окремого протоколу уповноваженої особи про внесення змін до договору та їх оприлюднення в електронній системі закупівель. 05 квітня 2021року додатки до договору було оприлюднено в електронній системі закупівель. Таким чином дане порушення було самостійно виправлено Замовником, про що не зазначено в тексті висновку.
Крім того останній абзац висновку містить 2 взаємно суперечливі твердження: так в першому реченні за результатами аналізу питання оприлюднення установлено порушення, а в другому реченні за результатами оприлюднення інформації про закупівлю порушень не встановлено.
Таким чином, Замовник вважає безпідставним зобовязання Держаудитслужби щодо усунення даного порушення шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського та Цивільного кодексів України.
Відповідно до Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, Держаудитслужба є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Згідно з пп. 3 п. 3 вказаного Положення основними завданнями Держаудитслужби є здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів. Втручання органу державного фінансового контролю в публічні закупівлі є виправданим у разі, якщо виявлене порушення має негативний вплив для бюджету (зайве витрачання бюджетних коштів).
Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред’являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов’язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства.
Варто зазначити, що ані вказаним Законом, ані іншими нормативно-правовими актами безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів.
Відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору в повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є, відповідно, розірваним або зміненим.
Варто звернути увагу і на те, що Конституційний Суд України у Рішенні від 25.01.2012 р. № 3-рп/2012 (справа № 1-11/2012) зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який, серед іншого, означає, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею.
Додержання принципу пропорційності означає необхідність дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення (ст. 2 КАС України).
Висновок аудиторів щодо припинення господарських зобов’язань за договором не відповідає критерію пропорційності, оскільки вимога розірвати договір, який сумлінно виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб’єктів — сторін договору.
В даному випадку, розірвання укладеного договору про виконання робіт, може призвести до зриву процесу забезпечення відповідним виконанням робіт, що є неприйнятним та неприпустимим з огляду на необхідність додержання прав та інтересів громадян. Більше того, страждає і третя сторона – виконавець робіт – оскільки роботи вже частково виконані (це не товар, який можна повернути, наприклад). Це прямо протирічить додержання принципу пропорційності.
Водночас внаслідок розірвання договору про закупівлю, укладеного за результатами тендеру, виникне необхідність у проведенні нового тендеру, на який необхідно буде витратити додатковий час, і протягом вказаного періоду Гостомельська селищнарада не буде забезпечена відповідними роботами.