• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Газ природний

Газ природний

Завершена

540 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 700.00 UAH
Номер: 0f046acf1d9e4ab0ba9ac22748fc6dd3
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-07-08-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.07.2021 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 08.07.2021 13:21 - 30.07.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 08.07.2021 № 295 Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Вадим ЄВТУХОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 08.07.2021 № 295 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 5. UA-2021-02-10-010631-a, 10.02.2021, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. В.о. начальника Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Вадим ЄВТУХОВ
Адреса: Ukraine, Полтавська, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби (Полтавська обл.), +38 (0 50) 033-71-07, shkliar.olexii@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання відповідності договору законодавству встановлено порушення частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України та частини першої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання відповідності додаткових угод до договору законодавству встановлено порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; розгляду тендерних пропозицій; відповідності умов договору тендерній пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: -.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 30 липня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій; відповідності договору та додаткових угод законодавству; відповідність умов договору тендерній пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Виконавчого комітету Козельщинської селищної ради (далі – замовник) на 2021 рік; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету замовника 10.02.2021 № 13, зі змінами від 12.02.2021; тендерну пропозицію учасника ТОВ «ПРОМГАЗ СІТІ»; протокольне рішення тендерного комітету замовника від 05.03.2021 № 23; повідомлення про намір укласти договір від 05.03.2021; договір на постачання природного газу від 16 квітня 2021 року № 133 на суму 413990,00 грн. (з ПДВ) із ТОВ «ПРОМГАЗ СІТІ»; додаткові угоди до вищевказаного договору від 21.04.2021 № 1, від 26.07.2021 № 2; відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю; звіт про виконання договору. Моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що замовник на порушення пункту 17 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації не зазначив електронну адресу посадової особи замовника, уповноваженої здійснювати зв'язок з учасниками. Моніторингом питання відповідності договору законодавству установлено, що замовник передбачив поширення дії договору на постачання природного газу від 16 квітня 2021 року № 133 на період, що передує його укладанню. Так, у вищевказаному договорі пунктом 11.1 розділу 11 «Строк дії Договору та інші умови» вказано, що «Цей договір набуває чинності з дати його підписання уповноваженими представниками Сторін та скріплення їх підписів печатками (за наявності) Сторін та діє в частині постачання газу з 01 березня 2021 року до 31 грудня 2021 року, а в частині проведення розрахунків – до їх повного здійснення». Щодо поширення дії договору про закупівлю на період, що передує його укладанню необхідно зазначити позицію Міністерства економічного розвитку і торгівлі України щодо застосування в процедурних договорах частини третьої статті 631 Цивільного Кодексу України (http://www.me.gov.ua/). Необхідно відмітити, що Міністерство економічного розвитку і торгівлі України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику, зокрема, у сфері державних та публічних закупівель, на що вказує пункт 1 Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 459. Так, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України щодо вказаного питання зазначається. Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання (пункт 6 частини першої статті 1 Закону). Згідно з частиною першою статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Відповідно до частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України сторони можуть встановити, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення. При цьому відповідно до пункту 13 частини першої статті 1 Закону конкурентна процедура закупівлі (далі - тендер) - здійснення конкурентного відбору учасників за процедурами закупівлі відкритих торгів, торгів з обмеженою участю та конкурентного діалогу. Разом з тим частиною шостою статті 33 Закону встановлено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів. Також, частиною п’ятою статті 33 Закону встановлено, що з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Поряд з цим частиною сьомою статті 33 Закону передбачено, що у разі відмови переможця процедури закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, неукладення договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений цим Законом, або ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених цією статтею. Крім того, статтею 32 Закону передбачені підстави для відміни замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися. Ураховуючи, що рішення, дії або бездіяльність замовника можуть бути оскаржені суб’єктом оскарження, зважаючи при цьому на можливість відмови переможця торгів підписати договір про закупівлю, а також відміну замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, з підстав, передбачених Законом, а також з урахуванням особливостей, визначених Законом, під час проведення тендера, за результатами якого укладається договір про закупівлю застосування положень частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України у такому договорі про закупівлю не є можливим. Беручи до уваги зазначену вище позицію Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, дія договору з 01.03.2021 (тобто до дати укладання 16.04.2021) суперечить частині першій статті 41 Закону в частині застосування частини третьої статті 631 Цивільного кодексу України. Під час моніторингу питання відповідності додаткової угоди договору на постачання природного газу від 16 квітня 2021 року № 133 законодавству, замовнику 09.07.2021 органом державного фінансового контролю надано запит про надання пояснень з приводу визначення підстави для укладення додаткових угод по зміні ціни від 21.04.2021 № 1 та надання документального обґрунтування підстав укладення кожної додаткової угоди по зміні ціни. У відповідь на вищевказаний запит, замовник зазначив: «На надання пояснення проведеного ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, моніторингу процедури закупівлі (Газ природний), очікуваною вартістю 540000,00 грн. (опублікованою інформацією в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-02-10-010631-a) повідомляємо що між Виконавчим комітетом Козельщинської селищної ради та товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОМГАЗ СІТІ» укладено Договір на постачання природного газу №133 від 16.03.2021 р. Відповідно до п. 2 ст. 12 Закону України «Про ринок природного газу» постачання природного газу здійснюється за цінами, що вільно встановлюються між постачальником та споживачем. ТОВ «ПРОМГАЗ СІТІ» повідомило Виконавчий комітет Козельщинської селищної ради, що ринкова вартість природного газу у квітні 2021 року зросла. На міжнародному ринку природного газу ціна за 1000 м. куб. зросла більше ніж на 10 % станом на 07.04.2021 р. відносно 23.03.2021 р., на підставі інформації електронних біржових торгів ТБ «Українська енергетична біржа» з вартості природного газу на європейских хабах, кордон України. Копію Експертного висновку № 864/21 від 09 квітня 2021 року Харківської торгово-промислової палати додали. Відповідно до ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю можуть змінюватись у разі зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, у разі коливання ціни такого товару на ринку тощо. Враховуючи вищесказане, керуючись п. 5 ст. 41 ЗУ «Про публічні закупівлі» та умовами Договору, ТОВ «ПРОМГАЗ СІТІ» та Виконавчим комітетом Козельщинської селищної ради погодилися збільшити вартість природного газу з 07 квітня 2021 року в межах 10% до ціни – 7589.76 гривень за 1000 куб.м. На вимогу ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, Виконавчий комітет Козельщинської селищної ради відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» додає копію Експертного висновку № 864/21 від 09 квітня 2021 року Харківської торгово-промислової палати.» та надав: • цінову довідку Харківської торгово-промислової палати від 09.04.2021 № 864/21 про вартість природного газу на німецькому хабі NGG, німецькому хабі Gaspool, нідерландському хабі TTF та австрійському хабі CEGH до кордону України станом на 21.03.2021 та 07.04.2021. Встановлено, що дата видачі вищевказаної довідки 09.04.2021, що раніше ніж дата укладання договору на постачання природного газу від 16 квітня 2021 року № 133, а також вищезазначена довідка не підтверджує коливання ціни такого товару на ринку в період з дати укладання договору (16.04.2021) до дати укладання додаткової угоди № 1 (21.04.2021), оскільки зазначають середньозважені ціни на газ природний станом на 21.03.2021 та 07.04.2021, а також зазначають коливання ціни на газ природний між вищевказаними датами, що передує даті укладення договору. Враховуючи вищевикладене, при укладенні додаткової угоди від 21.04.2021 № 1 замовником порушено пункт 2 частини п’ятої статті 41 Закону, в частині безпідставного збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. В ході моніторингу замовником укладено додаткову угоду від 26.07.2021 № 2, якою зменшено суму договору на 273047,07 грн та встановлено, що сума договору складає 140942,93 грн., а обсяг товару складає 20,062 тис. куб. м. Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що замовником за вказаним договором сплачено коштів в сумі 140942,93 грн., також, замовником 27.07.2021 оприлюднено звіт про виконання договору.
Період усунення порушень: 30.07.2021 13:11 - 14.08.2021 00:00
Дата публікації висновку: 30.07.2021 13:11

Запити/Пояснення