• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти

Завершена

1 733 880.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 17 338.80 UAH
Номер: 25254770b91e497098a524a1e73b60f4
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-07-14-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.07.2021 00:00
Автор: УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ, UA-EDR 40913671
Період моніторингу: 14.07.2021 12:31 - 05.08.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 13.07.2021 № 443 Луцьк Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 184 (із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291).НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК Додаток №1 до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 13.07.2021 №443 Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2021-02-09-006153-a від 09.02.2021. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Адреса: Ukraine, Волинська, Луцьк
Контактна особа: УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ (Волинська обл.), +38 (0 50) 554-51-87, igor.girko@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов Договору про закупівлю установлено порушення норм пункту 2 частини 5 ст. 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності оприлюднення повідомлення про намір укласти договір та договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умови Договору до вимог законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема зменшення ціни бензину А-95, А-92, дизельного пального та нафтового газу за 1 літр з урахуванням ПДВ до обґрунтованої ціни та забезпечити повернення зайво оплачених коштів за отриманий бензин А-95, А-92, дизельне пальне та нафтовий газ, так як це може призвести до втрати Замовником активів та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 02 серпня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю, внесення змін до істотних умов договору про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, запит Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 14.07.2021. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Комунального підприємства при Підгайцівській сільській раді (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 09.02.2021 №6, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ТД МТК», протокольне рішення уповноваженої особи від 03.03.2021 №9 В.Т., повідомлення про намір укласти договір від 03.03.2021, договір №25 від 19.03.2021, додаткові угоди №1 від 26.03.2021, №2 від 27.04.2021, №3 07.07.2021, пояснення Замовника від 16.07.2021. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівель за номером UA-2021-02-09-006153-а не оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті, чим порушено вимоги пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710). Згідно з поясненням на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті Замовник надав відповідь, що jчікувана вартість предмета закупівлі, а також його технічні та якісні характеристики були визначені шляхом визначення потреб підприємства відповідно до особливостей транспортних засобів та їх функцій, проведено пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації на підставі закупівельних цін попередніх періодів, обґрунтування було затверджено протокольним рішенням №5 від 9.02.2021 та відповідно до змін, унесених 16.12.2020р до Постанови №710, забезпечення оприлюднення на власному веб-сайті для більшості замовників носить рекомендований характер. Виходячи з викладеного, факт порушення Замовником не спростовано. При цьому слід зауважити, що відповідно до пункту 5 Постанови № 710 Державна аудиторська служба забезпечує проведення перевірок дотримання вимог цієї постанови під час здійснення заходів державного фінансового контролю. За результатами моніторингу установлено, що Замовник вносив зміни до істотних умов договору від 19.03.2021 №25 (далі – Договір) шляхом збільшення ціни за одиницю товару – ціну бензину А-95, А-92, дизельного пального та нафтового газу скрапленого за 1 літр (з урахуванням ПДВ) додатковими угодами №1 від 26.03.2021, №2 від 27.04.2021, №3 07.07.2021. Замовник на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області надав документи згідно, яких збільшувалась ціна бензину А-95 та дизельного пального за 1 літр з урахуванням ПДВ. Замовником для підтвердження обґрунтування збільшення ціни бензину А-95, А-92, дизельного пального та нафтового газу скрапленого згідно додаткової угоди №1 від 26.03.2021 (бензин А-95 - з 24,00 грн до 26,34 грн (+9,7%), бензин А-92 - з 23,40 грн до 25,68 грн (+9,7%), дизельне пальне - з 23,40 грн до 25,68 грн (+9,7%) та нафтовий газ скраплений - з 14,20 грн до 15,60 грн (+9,9%)) надано інформаційну довідку Запорізької торгово-промислової палати від 22.03.2021 №ОИ-7400 видану товариству з обмеженою відповідальністю «ТД МТК» (далі – ТОВ «ТД МТК»), в якій зафіксовано рівень ціни на бензин А-95, А-92, дизельне пальне та нафтового газу скрапленого на ринку України станом на 22.03.2021 в розмірі 29,82 грн, 28,74 грн, 28,78 грн та 16,00 грн за 1 літр відповідно. В довідці зазначено, що інформація сформована відповідно до даних сайту https://index.minfin.com.ua. Проведеним аналізом інформації опублікованої на вебсайті «Мінфін» (ціни на бензин, дизпаливо, газ на заправках України https://index.minfin.com.ua) установлено, що середня ціна на бензин А-95, А-92, дизельне пальне та нафтовий газ скраплений за 1л оприлюднюється за кожний місяць на відповідні дати. Зокрема на вебсайті зазначено, що 26.02.2021 (дата аукціону) ціна бензину А-95, А-92 дизельного пального та нафтового газу скрапленого з ПДВ за 1 літр становила відповідно 28,22 грн, 27,21 грн, 27,63 грн та 15,37 грн, а 22.03.2021 – 28,98 грн, 27,97 грн, 28,24 грн та 15,79 грн, тобто величина зміни вартості бензину А-95, А-92 дизельного пального та нафтового газу скрапленого склала відповідно +2,7%, +2,8%, +2,2% та +2,7%. Тобто, враховуючи початкову ціну за 1 л відповідно до істотних умов Договору обґрунтоване збільшення ціни бензину А-95, А-92 дизельного пального та нафтового газу скрапленого із врахуванням збільшення середньої ціни на ринку мало б становити відповідно 24,65грн, 24,06 грн, 24,06 грн та 14,58 гривень. Аналогічно, Замовником для підтвердження обґрунтування збільшення ціни бензину А-95, А-92, дизельного пального та нафтового газу скрапленого згідно додаткової угоди №2 від 27.04.2021 (бензин А-95 - з 26,34 грн до 27,60 грн (+4,8%), бензин А-92 - з 25,68 грн до 26,70 грн (+4%), дизельне пальне - з 25,68 грн до 27,60 грн (+7,5%) та нафтовий газ скраплений - з 15,60 грн до 15,90 грн (+1,9%)) надано інформаційну довідку Запорізької торгово-промислової палати від 07.04.2021 №ОИ-7485 видану товариству з обмеженою відповідальністю «ТД МТК» (далі – ТОВ «ТД МТК»), в якій зафіксовано рівень ціни на бензин А-95, А-92, дизельне пальне та нафтового газу скрапленого на ринку України станом на 02.04.2021. В довідці зазначено, що інформація сформована відповідно до даних сайту https://index.minfin.com.ua. На вебсайті (https://index.minfin.com.ua) зазначено, що 22.03.2021 ціна бензину А-95, А-92 дизельного пального та нафтового газу скрапленого з ПДВ за 1 літр становила відповідно 28,98 грн, 27,97 грн, 28,24 грн та 15,79 грн, а 02.04.2021 – 29,06 грн, 28,05 грн, 28,27 грн та 15,77 грн, тобто величина зміни вартості бензину А-95, А-92 дизельного пального та нафтового газу скрапленого склала відповідно +0,3%, +0,3%, +0,1% та -0,1%. Тобто, враховуючи початкову ціну за 1 л відповідно до істотних умов Договору обґрунтоване збільшення ціни бензину А-95, А-92 дизельного пального та нафтового газу скрапленого із врахуванням збільшення середньої ціни на ринку мало б становити відповідно 25,39 грн (24,65грн*0,3%), 24,78 грн (24,06 грн*0,3%), 24,30 грн (24,06 грн*0,1%) та 14,57 грн (14,58* -0,1%). Також, Замовником для підтвердження обґрунтування збільшення ціни бензину А-95, А-92, дизельного пального та нафтового газу скрапленого згідно додаткової угоди №3 від 07.07.2021 (бензин А-95 - з 27,60 грн до 29,10 грн (+5,4%), бензин А-92 - з 26,70 грн до 27,96 грн (+4,7%), дизельне пальне - з 27,60 грн до 27,96 грн (+1,3%) та нафтовий газ скраплений - з 15,90 грн до 15,90 грн (0%)) надано інформаційну довідку Запорізької торгово-промислової палати від 30.06.2021 №ОИ-7826 видану товариству з обмеженою відповідальністю «ТД МТК» (далі – ТОВ «ТД МТК»), в якій зафіксовано рівень ціни на бензин А-95, А-92, дизельне пальне та нафтового газу скрапленого на ринку України станом на 29.06.2021. В довідці зазначено, що інформація сформована відповідно до даних сайту https://index.minfin.com.ua. На вебсайті (https://index.minfin.com.ua) зазначено, що 02.04.2021 ціна бензину А-95, А-92 дизельного пального та нафтового газу скрапленого з ПДВ за 1 літр становила відповідно 29,06 грн, 28,05 грн, 28,27 грн та 15,77 грн, а 29.06.2021 – 29,71 грн, 28,75 грн, 28,18 грн та 15,37 грн, тобто величина зміни вартості бензину А-95, А-92 дизельного пального та нафтового газу скрапленого склала відповідно +2,2%, +2,5%, -0,3% та -2,5%. Тобто, враховуючи початкову ціну за 1 л відповідно до істотних умов Договору обґрунтоване збільшення ціни бензину А-95, А-92 дизельного пального та нафтового газу скрапленого із врахуванням збільшення середньої ціни на ринку мало б становити відповідно 25,95 грн (25,39грн*2,2%), 25,40 грн (24,78 грн*2,5%), 24,30 грн (24,23 грн*-0,3%) та 14,21 грн (14,57* -2,5%). Таким чином, Замовник безпідставно вносив зміни до істотних умов Договору, якими змінював ціну за одиницю товару, збільшуючи ціну бензину А-95, А-92, дизельного пального та нафтового газу скрапленого з ПДВ за 1 літр з урахуванням ПДВ чим порушив вимоги пункту 2 частини 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі». На підтвердження розрахунків Замовником, у відповідь на запит було подано до електронної системи закупівель видаткові накладні № 706 від 24.03.2021, № 1563 від 26.04.2021, № 2275 від 25.05.2021, №2821 від 15.06.2021, №3150 від 02.07.2021. Всього протягом березня-липня Замовником отримано бензину А-95 в кількості 930 л, бензину А-92 – 760л, дизельного пального 10390л, нафтового газу скрапленого – 1960 л. Внаслідок укладення додаткових угод №1-3 до договору № 25 від 19.03.2021 року, Замовником за отримане пальне в кількості 14040 л зайво оплачено коштів по завищеній ціні на загальну суму 34868,90 гривень та недоотримано пального розрахунково в кількості 1505,46 л., зокрема - по додатковій угоді №1: бензин А-95 – 304,20 грн (180*26,34-180*24,65) або 12,34л (304,20/24,65 грн); бензин А92 – 939,6 грн (25,68*580-24,06*580) або 39,05л (939,60/24,06 грн); дизельне пальне – 6301,80 грн (25,68*3890-24,06*3890) або 261,92л (6301,80/24,06 грн); газ – 979,20 грн (15,60*960-14,58*960) або 67,16 л (979,20/14,58грн); - по додатковій угоді №2: бензин А-95 – 552,50 грн (250*27,60-250*25,39) або 21,76л (552,50/25,39 грн); бензин А92 – 345,60 грн (26,70*180-24,78*180) або 13,95л (345,60/24,78грн); дизельне пальне – 16850 грн (27,60*5000-24,23*5000) або 695,41л (16500/24,23 грн); газ – 532,00 грн (15,90*400-14,57*400) або 36,51 л (532,00/14,57грн); - по додатковій угоді №3: бензин А-95 – 1575,00 грн (500*29,10-500*25,95) або 60,69л (1575,00/25,95 грн); дизельне пальне – 5475 грн (27,96*1500-24,30*1500) або 225,31л (5475/24,30 грн); газ – 1014,00 грн (15,90*600-14,21*600) або 71,36 л (1014,00/14,21грн).
Період усунення порушень: 03.08.2021 15:49 - 18.08.2021 00:00
Дата публікації висновку: 03.08.2021 15:49

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Комунальне підприємство при Підгайцівській сільській раді доводить до вашого відома, що з огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель було направлено лист ТзОВ "ТД МТК" з проханням здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умови Договору до вимог законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема зменшення ціни бензину А-95, А-92, дизельного пального та нафтового газу за 1 літр з урахуванням ПДВ до обґрунтованої ціни та забезпечити повернення зайво оплачених коштів за отриманий бензин А-95, А-92, дизельне паливо та нафтовий газ. Копія листа додається
Дата публікації звіту: 06.08.2021 09:34

Запити/Пояснення