• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

«ДК 021:2015: (CPV) Зернові культури та картопля(03210000-6) (картопля)»

Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником/учасником, викладаються українською мовою. 1.1. Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100%.

Завершена

3 315 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 176.00 UAH
Номер: f753d53e06574e2a9e40ac4d96daa355
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-05-06-000026
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.05.2021 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 07.05.2021 08:56 - 01.06.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 06.05.2021 № 305 Львів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 06.05.2021 № 305. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2021-02-08-011165-a, 08.02.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львівська, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності їх розміщення та виконання учасниками установлено порушення вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону за Лотом 2. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій ФОП Баландюх І.О. (Лот 1) та ФОП Саган М.М. (Лот 2) встановлено порушення вимог пунктів 1, 2 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог пунктів 1, 2 частини першої статті 31 Закону у встановленому законодавством порядку, зокрема, але не виключно, письмово звернутися до ФОП Баландюх І.О. (Лот 1) та ФОП Саган М.М. (Лот 2) щодо розірвання укладених за результатами тендеру договорів з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, а також недопущення в подальшому порушення вимог частини шістнадцятої статті 29 Закону. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 20 травня 2021 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти Шевченківського та Залізничного районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-02-08-006121-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстри отриманих тендерних пропозицій, протоколи розкриття тендерних пропозицій та опубліковані 04.03.2021 (Лот 1 та 3) та 12.03.2021 (Лот 2) повідомлення про намір укласти договір; по Лоту 1: тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Баландюх Ірини Омелянівни (далі – ФОП Баландюх І.О.), протокол засідання тендерного комітету №71 від 04.03.2021, оприлюднені ФОП Баландюх І.О. після аукціону документи та інформацію на виконання вимог статті 17 Закону, договір від 22.03.2021 № 61/2021 та додаткову угоду від 29.03.2021 №1 до вказаного договору; по Лоту 2 – тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Сагана Мар’яна Миколайовича (далі – ФОП Саган М.М.), протокол засідання тендерного комітету №83 про продовження строку розгляду тендерної пропозиції, опубліковане Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 10.03.2021, опубліковані учасником ФОП Саган М.М. документи на виконання повідомлення Замовника з вимогою про усунення невідповідностей, протокол засідання тендерного комітету №93 від 12.03.2021, оприлюднені ФОП Саган М.М. після аукціону документи та інформацію на виконання вимог статті 17 Закону, договір від 23.03.2021 № 69/2021 та додаткову угоду від 30.03.2021 №1 до вказаного договору; по Лоту 3 – тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Перетятка Віталія Михайловича (далі – ФОП Перетятко В.М.), протокол засідання тендерного комітету №82 від 04.03.2021, оприлюднені ФОП Перетятко В.М. після аукціону документи та інформацію на виконання вимог статті 17 Закону, договір від 23.03.2021 № 72/2021. Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Умовами тендерної документації Замовника (пункт 1 розділу 3) визначено, що тендерна пропозиція подається учасником закупівлі з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», а також Закону України «Про електронні довірчі послуги», тобто повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника закупівлі, який підписав/подав документи тендерної пропозиції/тендерну пропозицію. Файл накладеного кваліфікованого електронного підпису повинен бути придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням –http://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify повинні відображатися прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа). У випадку відсутності даної інформації або у разі, якщо тендерна пропозиція не містить накладеного КЕП керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції, учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі підпункту 2 пункту 1 частини1 статті 31 Закону. Отже, Замовником у тендерній документації встановлено вимогу щодо накладення саме кваліфікованого електронного підпису учасника закупівлі, який підписав/подав документи тендерної пропозиції/тендерну пропозицію. За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). Під час моніторингу встановлено, що згідно з інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель, ФОП Баландюх І.О. (Лот 1) та ФОП Саган М.М. (Лот 2) у складі пропозиції було розміщено файли «sign.p7s» (24.02.2021 та 19.02.2021 відповідно). За результатами перевірки вищевказаних файлів «sign.p7s» на веб-порталі центрального засвідчувального органу (за посиланняим https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що на пропозиції учасників ФОП Баландюх І.О. (Лот 1) та ФОП Саган М.М. (Лот 2) не накладено саме кваліфікованих електронних підписів учасників закупівлі, які підписали/подали документи тендерної пропозиції/тендерну пропозицію, а накладено удосконалені електронні підписи Баландюх Ірини Омелянівни (Лот 1) та Сагана Мар’яна Миколайовича (Лот 2), які з врахуванням норм Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованими електронними підписами (сертифікат – кваліфікований, тип носія особистого ключа – незахищений, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня). Враховуючи вищенаведене, учасники ФОП Баландюх І.О. (Лот 1) та ФОП Саган М.М. (Лот 2) не відповідали встановленим у тендерній документації вимогам до учасника відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. За умовами пункту 6.1. частини 6 розділу 3 тендерної документації Замовника учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, зокрема - надати документ обстеження/перевірки приміщення(ь) виданого територіальним управлінням держпродслужби не раніше шестимісячної давнини до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 25.02.2021. Учасником ФОП Саган М.М. ( Лот 2) у складі тендерної пропозиції надано акт №01/06, складений за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин (файл «Акт обстеження складського приміщення.rar), виданий Головним управлінням Держпродспоживслужби у Львівській області 28.01.2020, тобто раніше шестимісячної давнини до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Поряд з цим, Замовник оприлюднив учаснику ФОП Саган М.М. (Лот 2) повідомлення з вимогою про усунення до 10.03.2021 зазначеної невідповідності. Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Проведеним моніторингом встановлено, що Замовник, на порушення вимоги частини шістнадцятої статті 29 Закону, встановив вимогу про усунення учасником ФОП Саган М.М. (Лот 2) невідповідностей у документах, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції даного учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, тобто у документах, що не стосуються підтвердження відповідності учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону та підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Враховуючи вищенаведене, тендерна пропозиція учасника ФОП Саган М.М. (Лот 2) не відповідала встановленим умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації Замовника. Слід зазначити, що відповідно до вимог пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Таким чином, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Баландюх І.О. (Лот 1) як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а визначено вказаного учасника переможцем та укладено договір від 22.03.2021 № 61/2021 на суму 1 585 000,00 грн без ПДВ (Лот 1). Також, на порушення вимог пунктів 1, 2 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Саган М.М. (Лот 2), яка не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та тендерна пропозиція якого не відповідає встановленим умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, а визначено переможцем та укладено договір від 23.03.2021 № 69/2021 на суму 1 590 640,00 грн без ПДВ (Лот 2).
Період усунення порушень: 20.05.2021 13:13 - 04.06.2021 00:00
Дата публікації висновку: 20.05.2021 13:13

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Розглянувши висновок моніторингу від 20.05.2021 року щодо закупівлі «ДК 021:2015: (CPV) Зернові культури та картопля (03210000-6) (картопля)» Поставка в навчальні заклади Шевченківського району – Лот 1 та «ДК 021:2015: (CPV) Зернові культури та картопля (03210000-6) (картопля)» Поставка в навчальні заклади Залізничного району – Лот 2, у якому зазначається, що учасник ФОП Баландюх І.О. (Лот 1) та ФОП Саган М.М. (Лот 2) не відповідають встановленим у тендерній документації вимогам до учасника відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, оскільки на пропозиції учасників ФОП Баландюх І.О. та ФОП Саган М.М. не накладено кваліфікованого електронного підпису учасника закупівлі, який підписав тендерну пропозицію, а накладено удосконалений електронний підпис фізичної особи – Баландюх Ірини Омелянівни та Саган Мар’яна Миколайовича. Повідомляємо, що відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги» , кваліфікований електронний підпис - це удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. У той час, коли, сертифікат відкритого ключа - це електронний документ, який засвідчує належність відкритого ключа фізичній або юридичній особі, підтверджує її ідентифікаційні дані та/або надає можливість здійснити автентифікацію веб-сайту. Умовами тендерної документації Замовника (пункт 1 розділу 3) визначено, що тендерна пропозиція подається учасником закупівлі з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», а також Закону України «Про електронні довірчі послуги», тобто повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника закупівлі, який підписав/подав документи тендерної пропозиції/тендерну пропозицію. Файл накладеного кваліфікованого електронного підпису повинен бути придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням –http://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify повинні відображатися прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа). Під час перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням –http://czo.gov.ua/verify зазначається, що сертифікат ключа «кваліфікований», тип підпису «удосконалений». Підписувач відповідно БАЛАНДЮХ ІРИНА ОМЕЛЯНІВНА, П.І.Б. БАЛАНДЮХ ІРИНА ОМЕЛЯНІВНА та САГАН МАР’ЯН МИКОЛАЙОВИЧ, П.І.Б. САГАН МАР’ЯН МИКОЛАЙОВИЧ. Законом України «Про електронні документи та електронний документообіг» №851-IV від 22 травня 2003 року (надалі – Закон №851-IV), а саме ст. 1 Розділу І, визначено автором електронного документу фізичну або юридичну особу, яка створила електронний документ. Для ідентифікації автора електронного документа згідно ст. 6 Закону №851-IV може використовуватися електронний підпис. Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа. Відносини, пов’язані з використанням удосконалених та кваліфікованих електронних підписів, регулюються Законом України «Про електронні довірчі послуги» №2155-VIII від 05 жовтня 2017 року (надалі – Закон №2155-VIII). Згідно Закону №2155-VIII, яким визначаються в тому числі правові та організаційні засади надання електронних довірчих послуг та здійснення електронної ідентифікації, передбачений п.2 ст.23 Закону №2155-VIII вичерпний перелік обов’язкових даних, що повинні містити кваліфіковані сертифікати відкритих ключів. Серед таких даних пп.4 п.2 ст.23 Закону №2155-VIII визначено, що кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити ідентифікаційні дані, які однозначно визначають користувача електронних довірчих послуг, у тому числі обов’язково: прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) підписувача та унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі або реєстраційний номер облікової картки платника податків, або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний податковий орган та мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта). На підставі п.3 ст. 23 Закону №2155-VIII кваліфіковані сертифікати відкритих ключів можуть містити інші ідентифікаційні дані фізичних або юридичних осіб, необов’язкові додаткові спеціальні атрибути, визначені у стандартах для кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів. Ці атрибути не повинні впливати на інтероперабельність і визнання кваліфікованих електронних підписів. З огляду на зазначене вище, звертаємо Вашу увагу, що кваліфіковані сертифікати відкритих ключів без зазначення статусу «фізична особа-підприємець» сформовані у відповідності до обов’язкових вимог законодавства України, тому не можуть бути визнані недійсними при відсутності такого статусу, який не є у переліку обов’язкових даних, що повинен містити кваліфікований сертифікат відкритих ключів.» Таким чином, згідно Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – це удосконалений електронний підпис, учасники закупівлі ФОП Баландюх І.О. (Лот 1) та ФОП Саган М.М. (Лот 2) відповідають встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» . Додатково інформуємо, що Замовником було розглянуто тендерну пропозицію ФОП Саган М.М. та прийнято рішення щодо надання учаснику закупівлі вимоги про виправлення помилок протягом 24 годин на підставі того, що Замовником вимагалося надати акт обстеження приміщення, а оскільки наявність приміщення відноситься до матеріально-технічної бази, тобто підтвердження кваліфікаційних критеріїв. Таким чином Замовником не було порушено вимог Закону. Секретар тендерного комітету Строгуш С.Б.
Дата публікації звіту: 27.05.2021 16:39