• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015 – 15220000-6 Риба, рибне філе та інше м’ясо риби морожені (хек заморожений, минтай заморожений, нототенія заморожена, сайда заморожена)

Місцезнаходження замовника: м. Черкаси, вул. Гоголя, 251; Категорія замовника: відповідно до п.1 ч. 1 ст. 2 Закону; Вид закупівлі: відповідно до абз. 1 п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону; Джерело фінансування – кошти місцевого бюджету; Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі-відповідно до ч. 6 р. ІІІ тендерної документації Розмір: 148 000,00 грн. (сто сорок вісім тисяч гривень 00 коп.) Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія, сформована відповідно до вимог Постанови НБУ№639 від 15.12.2004. Гарантія обов’язково повинна містити інформацію про підстави неповернення Учаснику забезпечення тендерної пропозиції, а саме:  відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються чинними;  непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру;  ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;  ненадання переможцем процедури закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією. Вищевказаний перелік підстав неповернення забезпечення тендерної пропозиції є виключним. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції: в термін дії тендерної пропозиції. Реквізити банку замовника: р/р UA598201720355109001000054597 в ДКСУ, МФО 820172, Одержувач: Департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради, код ЄДРПОУ: 36299692

Завершена

4 941 590.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 24 707.95 UAH
Номер: a732334bcf7440b68c263b2ea82f0da1
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-09-24-000051
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 24.09.2021 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 28.09.2021 17:47 - 22.10.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 24.09.2021 № 547 Чернігів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області Ірина БІЛАЗЕРСЬКА Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби від 24.09.2021 № 547 Перелік процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4. UA-2021-02-05-003190-c 05.02.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області Світлана ЛУК’ЯНЕНКО
Адреса: Ukraine, Чернігівська, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби (Чернігівська обл.), +38 (0 46) 267-72-67, tender_25_04@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону та пункту 4-1 Наказу № 710. За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, розгляду та відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення істотних умов Договору до вимог законодавства у сфері закупівель та проведення перерахунку вартості товару сплаченого за завищеними цінами з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 21 жовнтя 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій, правомірності допущення учасників до аукціону, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації у випадках передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету від 05.02.2021 № б/н (зі змінами), (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Каштан-Плюс» (далі - ТОВ «Каштан-Плюс»), Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий Дім «Ходак»», Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс-Агрі», Товариства з обмеженою відповідальністю «Прозоре постачання», Товариства з обмеженою відповідальністю «М'ясорибторг», Товариства з обмеженою відповідальністю «Комбінат-Черкаси», протокол розгляду тендерних пропозицій від 07.04.2021, щодо відхилення тендерних пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «М'ясорибторг», Товариства з обмеженою відповідальністю «Прозоре постачання», Товариства з обмеженою відповідальністю «Комбінат-Черкаси» та допущення до аукціону тендерних пропозицій ТОВ «Каштан-Плюс», Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий Дім «Ходак»» та Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс-Агрі», повідомлення про намір укласти договір від 14.04.2021, договір від 26.04.2021 № 153, укладений Замовником з ТОВ «Каштан-Плюс» (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до Договору, додаткова угода від 20.07.2021 № 1, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 27.04.2021, пояснення Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднене в електронній системі закупівель 01.10.2021. За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону, а саме тендерна документація не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови № 710 головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів зобов’язано забезпечити: - обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; - оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/ua/unifie-register-search?&tax_code=36299692) та Open Budget - Державний веб-портал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/36299692/info) Замовник є розпорядником бюджетних коштів. На запит Управління від 29.09.2021 про надання пояснень, зокрема, щодо посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовником 01.10.2021 надано пояснення, відповідно до якого «… питання щодо реалізації оприлюднення інформації про проведення закупівель, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, на веб-сайті замовника вивчається з урахуванням технічної можливості такого веб-сайту». Таким чином, Замовник, не оприлюднивши обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, порушив вимоги пункту 4-1 постанови № 710. За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. Замовником з ТОВ «Каштан-Плюс» укладено Договір від 26.0.2021 №153 на суму 3 159 252,45 грн з ПДВ, відповідно до якого ціна за 1 кг хека замороженого становить 66,00 грн з ПДВ, минтая замороженого – 24,95 грн з ПДВ, нототенії замороженої – 15,00 грн з ПДВ та сайди замороженої – 15,00 грн з ПДВ. Додатковою угодою від 20.07.2021 № 1 до Договору внесено зміни та збільшено ціну за 1 кг хека замороженого з 66,00 грн до 72,60 грн з ПДВ, ціна договору становить 3 159 251,99 грн з ПДВ. Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону передбачено виключні випадки зміни істотних умов договору про закупівлю після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, у тому числі зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю щодо збільшення ціни за одиницю товару. Частиною першою статті 253 Цивільного кодексу України визначено, що перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок. Таким чином, Замовник, уклавши додаткову угоду від 20.07.2021 № 1, тобто на 85-й день після укладання договору порушивши строки передбачені пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону та, як наслідок, відповідно до вимог пункту 4 частини першої статті 43 Закону укладена додаткова угода від 20.07.2021 № 1 є нікчемною.
Період усунення порушень: 21.10.2021 17:09 - 04.11.2021 23:00
Дата публікації висновку: 21.10.2021 17:09

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення на висновок моніторингу Постановою Кабінету міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 Про ефективне використання державних коштів, зокрема передбачено, рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Крім того, статтею 10 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, водночас, частиною четвертою даної статті вказано, що інформація про закупівлі може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Тобто, вказаними нормами чинного законодавства, якими визначені правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, а також затверджені заходи для ефективного використання державних коштів, передбачається додаткове право та рекомендація для Замовників процедур закупівель, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг, додатково оприлюднювати інформацію про такі закупівлі, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування в тому числі обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення. На разі питання щодо реалізації оприлюднення інформації про проведення закупівель, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, на веб-сайті замовника вивчається з урахуванням технічної можливості такого веб-сайту, отже порушення вказані Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області є непідтвердженими, необґрунтованими та незаконними. Пунктом 1.6. частини 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу ІІІ тендерної документації встановлено, що «У випадку допущення учасником формальних (несуттєвих) помилок при оформленні тендерної пропозиції, остання не буде відхилена згідно Закону. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки, а саме: - відсутність підписів, печаток на окремих документах; - технічні і орфографічні помилки та механічні описки в словах та словосполученнях, що зазначені в документах, які підготовлені безпосередньо Учасником та надані у складі пропозиції; -зазначення невірної назви документу, що підготовлений безпосередньо Учасником, у разі якщо зміст такого документу повністю відповідає вимогам цієї документації; - інші помилки, вичерпний перелік яких встановлено у відповідності до наказу МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 15.04.2020р. № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок». Тобто тендерна документація містить приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, отже порушення вказані Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області є непідтвердженими, необґрунтованими та незаконними. Так, відповідно до пункту 2 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Тобто, вказана норма Закону передбачає можливість збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю, а не раніше 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю, як це хибно трактується Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, отже Замовником не порушено строки передбачені пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону, тому додаткова угода від 20.07.2021 № 1 є повністю законною, отже порушення вказані Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області є непідтвердженими, необґрунтованими та незаконними.
Дата публікації звіту: 27.10.2021 17:08

Запити/Пояснення