• Переговорна процедура (скорочена)
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Пара, гаряча вода та пов’язана продукція

Завершена

1 359 898.30 UAH з ПДВ
Номер: 9bcb9543f0ab4db99f02bb53664dc1c7
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2021-04-28-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 28.04.2021 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 29.04.2021 20:25 - 26.05.2021 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: НАКАЗ 28.04.2021 №189 (дата) Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Костенка П. від 28.04.2021 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 28.04.2021 №189 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 1 2 3 4 5 UA-2021-02-05-003503-b 05.02.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Павло КОСТЕНКО
Адреса: Ukraine, Харківська, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Харківська обл.), +38 (0 50) 826-08-47, yanadevi07186@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу обґрунтування та наявності підстав застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення абзацу 3 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі». За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані (додатку); аналізу оприлюднення інформації про закупівлю дотримання законодавства під час укладення договору про закупівлю, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, в тому числі вжити заходів, щодо розірвання зобов`язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 30 квітня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення інформації про публічні закупівлі, обґрунтування та наявність підстав для застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції, чинній після 19.04.2020 (далі – Закон), дотримання законодавства під час укладення договору про закупівлю, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Борівська центральна лікарня Борівської селищної ради» (далі – Замовник) на 2021 рік, обгрунтування застосування переговорної процедури закупівлі від 05.02.2021, протокол засідання тендерного комітету від 05.02.2021 № 9, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 05.02.2021 року, договір від 12.02.2021 року № 2109, додаткова угода від 16.002.2021 року № 1, додаткова угода від 19.02.2021 року № 2. Моніторингом питання визначення предмета закупівлі встановлено, що Замовником здійснюється закупівля товару «Пара, гаряча вода та пов’язана продукція», код ДК 021:2015:09320000-8. Відповідно до повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, зазначено умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно пункту. 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі: якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з випадків, а саме відсутності конкуренції з технічних причин. Крім того відповідно до Протоколу щодо визначення переможця від 05.02.20231 року № 16 зазначено про відсутність підстав для проведення процедури закупівлі у вигляді відкритих торгів, оскільки на даний час у альтернативного виробника відсутній тариф, договір про приєднання до теплових мереж, договір про надання послуг транспортування теплової енергії мережами Борівського КПТМ та діє договір купівлі – продажу теплової енергії № 20/11-ПТЕ від 01.12.2020р. із Борівським КПТМ. Відповідно до пункту 1.2 Договору про закупівлю від 12.02.2021 року № 2109 визначено, що теплопостачальна організація зобов’язується у період дії цього Договору поставити споживачу теплову енергію в потрібних йому обсягах, а Споживач – прийняти і оплатити теплову енергію за встановленими тарифами (цінами) в терміни, передбачені цим Договором. Теплова енергія постачається Споживачу в обсягах згідно з Додатком 1 до цього Договору в гарячій воді на потреби опалення. При цьому, відповідно до Реєстру суб’єктів природних монополій у сферах теплопостачання та централізованого водопостачання та водовідведення щодо транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, розміщених на офіційному сайті НКРЕКП (https://www.nerc.gov.ua/?id=11943) Борівське комунальне підприємство теплових мереж значиться під номером 183 як суб’єкт природної монополії у сфері транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами. Також у Реєстрі суб'єктів господарювання, які провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, діяльність яких регулюється НКРЕКП Учасник має ліцензію на право провадження господарської діяльності з постачання теплової енергії. Відповідно до статті 1 Закону України «Про теплопостачання»: транспортування теплової енергії – це господарська діяльність, пов’язана з передачею теплової енергії (теплоносія) за допомогою мереж на підставі договору; виробництво теплової енергії – це господарська діяльність, пов’язана з перетворенням енергетичних ресурсів будь-якого походження, у тому числі альтернативних джерел енергії, на теплову енергію за допомогою технічних засобів з метою її продажу на підставі договору, теплова енергія - товарна продукція, що виробляється на об’єктах сфери теплопостачання для опалення, підігріву питної води, інших господарських і технологічних потреб споживачів, призначена для купівлі-продажу; теплотранспортуюча організація – це суб’єкт господарської діяльності, який здійснює транспортування теплової енергії; теплопостачальна організація – це суб’єкт господарської діяльності з постачання споживачам теплової енергії. Відповідно до статті 1 Закону : послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт; товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів. Таким чином, Борівське комунальне підприємство теплових мереж є природним монополістом лише на ринку транспортування теплової енергії, а не на ринку виробництва та постачання теплової енергії. Отже, Замовник застосував переговорну процедуру закупівлі (скорочену) Код ДК 021:2015:09320000-8: «Пара, гаряча вода та пов’язана продукція», очікуваною вартістю 1 359 898,30 гривень, без наявних підстав, передбачених абзацом 3 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі».
Період усунення порушень: 30.04.2021 16:30 - 20.05.2021 00:00
Дата публікації висновку: 30.04.2021 16:30

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: 29.04.2021 року Державною аудиторською службою України Північно-східним офісом Держаудитслужби відповідно до Наказу №189від 28.04.2021 року було прийнято рішення про початок проведення моніторингу закупівлі за UA-2021-02-05-003503-b, що була оприлюднена 05.02.2021 року предметом якої є «Постачання теплової енергії». Відповідно до висновку, який опублікований 30.04.2021 року про результат моніторингу процедури закупівлі за № UA-2021-02-05-003503-b орган державного фінансового контролю вважає, що було порушено відповідно до абзацу 3 пункту 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (- далі Закон). Комунальне некомерційне підприємство “Борівська центральна лікарня Борівської селищної ради” на Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-02-05-003503-b від 05.02.2021 року надсилає заперечення до висновку про результати моніторингу з наступних причин: - Усі об’єкти Борівської селищної ради є соціальної направленості, тому, при оголошенні переговорної процедури закупівлі було вкрай важливо уникнути зриву опалювального сезону 2021 року. - Борівське Комунальне підприємство теплових мереж (далі Борівське КПТМ) є Балансоутримувачем усього майна, яке йому передане Борівською селищною радою у господарське відання, у тому числі магістралі і трубопроводи по яких транспортуються теплоносії до споживачів смт Борова та інших населених пунктів, що підтверджуються на офіційному сайті НКРЕКП (https://www.nerc.gov.ua/?d=11943) у Реєстрі Борівське КПТМ значиться під № 183, як суб’єкт природної монополії у сфері транспортування теплової енергії магістральної та місцевими (розподільчими) тепловими мережами. - Альтернативний виробник теплової енергії ТОВ «ПРАЙД-ЕНЕРГО» уклав Договір купівлі-продажу №20/11-ПТЕ від 01.12.2020 року всієї виробленої енергії в опалювальному сезоні 2020-2021рр. з Борівським КПТМ і відповідно до цього Договору, не повідомив за два місяці Борівське КПТМ про намір укладання прямих договорів на постачання теплової енергії, виробленої ТОВ «ПРАЙД-ЕНЕРГО», що передбачено у п.2.1.11 цього Договору, а звідси Борівське КПТМ залишається єдиним суб’єктом на надання теплової енергії. У квітні місяці 2021 року ТОВ «ПРАЙД-ЕНЕРГО» теплову енергію не виробляло. - Також, у ТОВ «ПРАЙД-ЕНЕРГО» відсутній Договір про приєднання до теплових мереж та Договір на транспортування теплової енергії мережею Борівського КПТМ, це підтверджує те, що ТОВ «ПРАЙД-ЕНЕРГО» не готове здійснювати відпуск теплової енергії безпосередньо споживачам з 01.01.2021 року. - Також констатуємо, що ТОВ «ПРАЙД-ЕНЕРГО» відсутній тариф на теплову енергію безпосередньо до споживачів теплової енергії відповідно до чинного законодавства. Одночасно доводимо, що Рішенням Борівської районної ради Харківської області LXIV сесією VII скликання від 01.12.2020 року ТОВ «ПРАЙД-ЕНЕРГО» було затверджено ціну на теплову енергію, а не тариф, який застосовується для формування тарифу на теплову енергію по Борівському КПТМ. На підставі вищезазначеного, просимо вас: - прийняти заперечення Борівської селищної ради до розгляду; - зафіксувати факт усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель ( у зв'язку з відсутністю порушень). Відповідно до ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо прийняти обґрунтовані заперечення. Заздалегідь вдячні за порозуміння та державницьку позицію.
Дата публікації звіту: 21.05.2021 11:12