-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
09130000-9 Нафта і дистиляти (09132000-3 бензин А-95; 09134200-9 дизельне паливо )
Кількість: бензин А-95 – 18 950 л, дизельне паливо – 37 155 л м. Вінниця, вул. Максимовича, буд.24 Відпуск здійснюється по талонах та/або картках безпосередньо на автозаправних станціях.Більш детальна інформація зазначена в тендерній документації.
Завершена
1 570 940.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 709.40 UAH
мін. крок: 1% або 15 709.40 UAH
Номер:
81ed858e10d84c468998d564adbdea56
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-09-14-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.09.2021 00:00
Період моніторингу:
14.09.2021 11:44 - 06.10.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
14.09.2021 №525
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о.начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олександр СЕМЕНЮК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
від 14.09.2021 №525
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
4.UA-2021-02-05-000394-a 05.02.2021 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції установлено порушення абзацу 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання внесення змін до істотних умов договору про закупівлю установлено порушення норм пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку або аргументовані заперечення до висновку або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 жовтня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», із змінами (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік міського комунального підприємства «Вінницязеленбуд» (далі - Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 05 лютого 2021 року №3/2021), вимогу про усунення порушення від 15 березня 2021 року, відповідь Замовника на вказану вимогу від 16 березня 2021 року, тендерні пропозиції ПП «ТРІМ», ТОВ «Ресурс енерго», протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26 лютого 2021 року б/н, від 04 березня 2021 року б/н, від 09 березня 2021 року б/н, повідомлення про намір укласти договір, звіт про результати проведення процедури закупівлі, договір купівлі-продажу від 22 березня 2021 року №54 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору додатковою угодою від 12 квітня 2021 року №1, додатковою угодою від 26 травня 2021 року №2, додатковою угодою від 17 червня 2021 року №3, додатковою угодою від 05 серпня 2021 року №4, додаткові угоди від 12 квітня 2021 року №1, від 26 травня 2021 року №2, від 17 червня 2021 року №3, від 05 серпня 2021 року №4, пояснення від 21 вересня 2021 року, від 28 вересня 2021 року, отримані від Замовника через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що відповідно до пункту 1 Додатку №1 тендерної документації Замовник встановив вимогу, що для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям учасник повинен надати позитивні/ий відгук/и від контрагентів/а за всіма договорами, вказаними в довідці із зазначенням предмету договору, номеру договору, дати укладання договору, інформації про добросовісне виконання постачальником своїх обов’язків, відсутність претензій до постачальника протягом виконання договору.
Також підпунктом 13 пункту 3 Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник встановив вимогу, що усі документи, що входять до складу тендерної пропозиції учасника повинні бути чинними на момент подання тендерної пропозиції, а отже видані не раніше дати оприлюднення оголошення даної процедури закупівлі у системі електронних закупівель.
Однак, надані учасником торгів ТОВ «Ресурс енерго» в складі тендерної пропозиції: листи-відгуки від 16 листопада 2020 року №211 (файл «56-2 лист-відгук СМЕД.».pdf), від 13 листопада 2020 року №415/47/37 (файл «56-1 Лист-відгук СБУ.». рdf), від 16 листопада 2020 року №684 (файл «56 лист-відгук (Завод радіотехнічного обладнання) – копия.».pdf) видані раніше дати оприлюднення оголошення даної процедури закупівлі у системі електронних закупівель, тобто не чинні на момент подання тендерної пропозиції, чим порушено вимоги підпункту 13 пункту 3 Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції», пункту 1 Додатку 1 тендерної документації Замовника.
Відповідно до абзацу 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника у разі, якщо вона не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Однак, на порушення вимог абзацу 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Ресурс енерго» як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та уклав з ним Договір.
Крім того, аналізом дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником укладено Договір на суму 1365849,00 грн.
Відповідно до додаткової угоди від 12 квітня 2021 року №1 до Договору сторонами внесено зміни до істотних умов Договору та збільшено ціну за одиницю товару бензину А-95 та дизельного палива, яка склала 26,88 грн та 25,68 грн відповідно.
Додатковою угодою від 17 червня 2021 року №3 до Договору сторонами внесено зміни до істотних умов Договору та збільшено ціну за одиницю товару бензину А-95 та дизельного палива, яка склала 27,72 грн та 27,18 грн відповідно.
Додатковою угодою від 05 серпня 2021 року №4 до Договору сторонами внесено зміни до істотних умов Договору та збільшено ціну за одиницю товару бензину А-95 та дизельного палива, яка склала 30,06 грн та 28,98 грн відповідно.
Згідно наданих Замовником копій документів та пояснень, підстави внесення змін до істотних умов Договору обґрунтовуються ціновими інформаційними довідками, виданими Хмельницькою торгово-промисловою палатою від 02 квітня 2021 року №22-05/248, від 31 травня 2021 року №22-05/465 та від 03 серпня 2021 року №22-05/751.
Відповідно до пункту 2 частини 5 статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії.
Отже, в залежності від коливання ціни товару на ринку сторони протягом дії договору можуть змінювати визначену в договорі ціну за одиницю товару пропорційно зміні ціни такого товару на ринку у порядку, передбаченому договором про закупівлю з дотриманням вимог Закону.
Водночас, згідно листа Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24 листопада 2020 року №3304-04/69987-06 під пропорційністю розуміється збільшення ціни саме на такий відсоток, на який відбулося коливання на ринку, але не більше ніж на 10 відсотків. У разі збільшення ціни має зменшуватися кількість товару. Розрахунок відсотків зміни ціни і кількості здійснюється у додатковій угоді від ціни підписаного договору, а у наступних додаткових угодах за потреби – від останньої зміни ціни та кількості.
Моніторингом установлено, що інформаційно-цінова довідка від 02 квітня 2021 року №22-05/248, на підставі якої укладено додаткову угоду від 12 квітня 2021 року №1 не підтверджує коливання ціни товару пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку в період між укладанням Договору та додаткової угоди від 12 квітня 2021 року №1, оскільки містить лише інформацію щодо середньоринкових цін на пальне, що склалися станом на окремі дати 18 березня 2021 року та 01 квітня 2021 року, що передують датам укладання договору (22 березня 2021 року) та додаткової угоди (12 квітня 2021 року). При цьому, зазначена інформаційно-цінова довідка не містить інформації про коливання ціни товару на ринку в проміжках між датами укладання Договору від 22 березня 2021 року та додаткової угоди від 12 квітня 2021 року №1 до Договору.
Також, інформаційно-цінова довідка від 03 серпня 2021 року, на підставі якої укладено додаткову угоду від 05 серпня 2021 року №4 містить інформацію про середньоринкові ціни станом на 16 червня 2021 року (бензин А-95 – 29,30 грн/л, дизельне паливо – 27,71 грн/л) та станом на 03 серпня 2021 року (бензин А-95 – 30,24 грн/л, дизельне пальне – 28,45 грн/л), що у відсотковому вираженні становить +3,21% та +2,67%. Разом з тим, додатковою угодою від 05 серпня 2021 року №4 до Договору сторонами збільшено ціну за одиницю товару бензину А-95 та дизельного палива відповідно на 8,44% та 6,62%.
Отже, враховуючи непідтвердження факту коливання ціни під час укладання додаткової угоди від 12 квітня 2021 року №1 до Договору, а також недотримання вимоги щодо пропорційності збільшення ціни за одиницю товару під час укладання додаткової угоди від 05 серпня 2021 року №4, Замовником порушено вимоги пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. Такі дії можуть призвести до недоотримання Замовником активів.
Період усунення порушень:
07.10.2021 11:05 - 26.10.2021 00:00
Дата публікації висновку:
07.10.2021 11:05
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
усунення порушення
Дата публікації звіту:
19.10.2021 14:54
Запити/Пояснення
Номер:
c708b0a2203140b5bb2ae3f1ea4d0997
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
16.09.2021 16:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.09.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі бензину та дизельного палива (ДК 021:2015:09130000-9 - «Нафта і дистиляти») (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2021-02-05-000394-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами) (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43 та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Надайте посилання на сторінку власного вебсайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Чому разом із змінами до тендерної документації в окремому документі не оприлюднено перелік змін, що вносилися?
3. Якими документами підтверджено коливання ціни на ринку, що призвело до внесення змін, в частині збільшення ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків, до договору купівлі-продажу від 22 березня 2021 року №54?
4. На який відсоток збільшилась ціна товару на ринку станом на дати укладення додаткових угод у порівнянні із датою укладання договору купівлі-продажу від 22 березня 2021 року №54 ?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
f494e0ccf9154620a4d0b63058e1dc26
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
23.09.2021 16:59
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.09.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі бензину та дизельного палива (ДК 021:2015:09130000-9 - «Нафта і дистиляти») (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2021-02-05-000394-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (із змінами) (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43 та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення з питання:
Яким чином учасником ТОВ «Ресурс Енерго», якого визнано переможцем торгів, виконано вимоги п.п. 13 п. 3 Розділ V «Оцінка тендерної пропозиції», п.1 додатку 1 «Кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям» тендерної документації, в частині надання позитивних відгуків від контрагентів за всіма договорами, чинних на момент подання тендерної пропозиції, тобто виданих не раніше дати оприлюднення оголошення даної процедури закупівлі у системі електронних закупівель?
Відповідні пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
42b72c3dfefe42da91d4353b5b43886d
Назва:
09130000-9 Нафта і дистиляти (09132000-3 бензин А-95; 09134200-9 дизельне паливо )
Дата опублікування:
28.09.2021 15:43
Опис:
Відповідь на запит
Номер:
33c4fd8f2ac74c48b5bd8b60ae4946ef
Назва:
09130000-9 Нафта і дистиляти (09132000-3 бензин А-95; 09134200-9 дизельне паливо )
Дата опублікування:
28.09.2021 15:42
Опис:
Відповідь на запит