-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«ДК 021:2015: (CPV)Кейтерингові послуги (55520000-1) (Послуги з організації шкільного харчування)»
Завершена
1 258 352.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 291.76 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 291.76 UAH
Номер:
9425e3ecd5254f64b0f1ab8badfaf2e5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-04-06-000065
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.04.2021 00:00
Період моніторингу:
07.04.2021 09:39 - 29.04.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
06.04.2021 № 233
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 06.04.2021 № 233.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2021-02-03-007204-c, 03.02.2021. Інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі".
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Уляна ГРИГОРЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено включення до тендерної документації переліку формальних помилок, що не відповідають переліку, зазначеному в Наказі Мінекономрозвитку №710.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Яремчука І.І. встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону у встановленому законодавством порядку, зокрема, але не виключно, письмово звернутися до ФОП Яремчука І.І. щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, а також у подальшому враховувати норми Наказу Мінекономрозвитку №710 при складанні тендерної документації. Крім цього, не допускати аналогічних порушень у подальшому. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі та інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 26 квітня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель середньої загальноосвітньої школи №100 м. Львова (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-02-03-021538-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету від 03.02.2021; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ФОП Яремчука Ігоря Івановича (далі – ФОП Яремчук І.І.); повідомлення про намір укласти договір від 23.02.2021; договір про закупівлю послуг за державні кошти від 09.03.2021 №1/3, додаткову угоду від 09.03.2021 №1 до вказаного договору.
За нормою пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються відомості, зокрема, опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Перелік формальних помилок затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за №715/34998 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №710).
Однак, у наведеному у пункті 1.3 частини 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника переліку формальних помилок, наведено формальні помилки, що не відповідають переліку, зазначеному в Наказі Мінекономрозвитку №710.
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з вимогою частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Умовами тендерної документації Замовника (пункт 1.2 частини 1 розділу ІІІ) визначено, що тендерна пропозиція подається учасником закупівлі з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», а також Закону України «Про електронні довірчі послуги», тобто повинна містити накладений кваліфікований електронний підпис учасника закупівлі, який підписав/подав документи тендерної пропозиції/тендерну пропозицію. Файл накладеного кваліфікованого електронного підпису повинен бути придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням –http://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify повинні відображатися прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа). У випадку відсутності даної інформації або у разі, якщо тендерна пропозиція не містить накладеного КЕП керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції, учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі підпункту 2 пункту 1 частини1 статті 31 Закону.
Отже, Замовником у тендерній документації встановлено вимогу щодо накладення саме кваліфікованого електронного підпису учасника закупівлі, який підписав/подав документи тендерної пропозиції/тендерну пропозицію.
За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону.
Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис.
Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису).
Проведеним моніторингом встановлено, що тендерна пропозиція учасника ФОП Яремчука І.І. подана від фізичної особи-підприємця. У складі тендерної пропозиції учасника ФОП Яремчука І.І. містяться скан-копії документів, які підписані саме фізичною особою – підприємцем Яремчуком І.І. та містять відбиток печатки ФОП Яремчук І.І.
У складі тендерної пропозиції ФОП Яремчука І.І. також міститься, зокрема, інформаційна довідка про повноваження (файл Повноваження.jpg), у якій зазначено, що саме фізична особа – підприємець Яремчук І.І. особисто представляє інтереси під час проведення процедури закупівлі, має для цього всі необхідні повноваження та право засвідчувати своїм підписом всі документи, у тому числі документи тендерної пропозиції, та має повноваження та правомочність на укладання та підписання договору (угоди) про закупівлю. Документами, які підтверджують статус та повноваження на підписання тендерної пропозиції та договору за результатами торгів, а також на підставі яких здійснює свої повноваження – паспорт, ідентифікаційний код та виписка з ЄДР.
Слід зазначити, що згідно з частиною першою статті 128 Господарського кодексу України громадянин визнається суб'єктом господарювання у разі здійснення ним підприємницької діяльності за умови державної реєстрації його як підприємця без статусу юридичної особи відповідно до статті 58 цього Кодексу. У господарських відносинах фізичні особи - підприємці приймають участь перш за все як підприємці, а не як фізичні особи, та лише на підставі їх реєстрації і внесення відомостей про них до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб - підприємців.
Статтею 51 Цивільного кодексу України передбачено, що до підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин.
Під час здійснення господарської діяльності фізичні особи - підприємці реалізують свою господарську компетенцію, тобто сукупність господарських прав та обов'язків. При цьому решта прав та обов'язків фізичної особи, що становлять її правоздатність як людини, набуваються та виконуються нею поза межами здійснення господарської діяльності, в порядку реалізації нею її цивільної дієздатності, передбаченої Цивільним кодексом України та регулюються ним.
Згідно з пунктом 38 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» сертифікат відкритого ключа – електронний документ, який засвідчує належність відкритого ключа фізичній або юридичній особі, підтверджує її ідентифікаційні дані та/або надає можливість здійснити автентифікацію веб-сайту.
Під час моніторингу встановлено, що згідно з інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель, ФОП Яремчуком І.І. у складі пропозиції було розміщено файл електронний підпис (18.02.2021).
За результатами перевірки файлу електронний підпис на веб-порталі центрального засвідчувального органу (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено наступне:
«Файл успішно перевірено. Усі дані цілі.
Підписувач Яремчук Ігор Іванович
П.І.Б. Яремчук Ігор Іванович
РНОКПП 1920402058
Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача) 08:44:08 18.02.2021
Сертифікат виданий АЦСК ТОВ "Центр сертифікації ключів "Україна"
Серійний номер 31862C0700000000000000000000000000000001
Тип носія особистого ключа незахищений
Алгоритм підпису ДСТУ-4145
Тип підпису Удосконалений
Сертифікат Кваліфікований»
Враховуючи викладене, на тендерну пропозицію ФОП Яремчука І.І. накладено удосконалений електронний підпис фізичної особи Яремчука Ігоря Івановича, який з врахуванням норм Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом (сертифікат – кваліфікований, тип носія особистого ключа – незахищений, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня).
Крім того, на пропозицію учасника ФОП Яремчука І.І. не накладено кваліфікованого електронного підпису саме учасника процедури закупівлі, який підписав/подав документи тендерної пропозиції/тендерну пропозицію (ФОП Яремчук І.І.), а накладено електронний підпис фізичної особи Яремчука Ігоря Івановича, який не ідентифікує її як особу уповноваженого представника ФОП Яремчука І.І.
Таким чином, учасником ФОП Яремчуком І.І. при поданні тендерної пропозиції не дотримано вимог частини 1 розділу ІІІ тендерної документації Замовника. Вказаний учасник не відповідав встановленим абз.1 частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі якщо, зокрема, учасник не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Однак, на порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Яремчука І.І., а визначено його переможцем та укладено з ним договір від 09.03.2021 №1/3 на суму 1 257 880,00 гривень.
Період усунення порушень:
26.04.2021 15:36 - 14.05.2021 00:00
Дата публікації висновку:
26.04.2021 15:36
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами моніторингу Процедури закупівлі Держаудитслужба 26.04.2021 оприлюднила в електронній системі закупівель висновок про результати моніторингу процедури закупівлі у якому, зокрема, зазначено: За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено включення до тендерної документації переліку формальних помилок, що не відповідають переліку, зазначеному в Наказі Мінекономрозвитку №710. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Яремчука І.І. встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Щодо невідповідності переліку формальних помилок, що передбачені у тендерній документації, що затверджена рішенням тендерного комітету від «03» лютого 2021 р., переліку формальних помилок зазначеному в Наказі Мінекономрозвитку № 710, Середня загальноосвітня школа № 100 м. Львова, зобов’язується у подальшому враховувати норми Наказу Мінекономрозвитку №710 при складанні тендерної документації. Крім цього, не допускати аналогічних порушень у подальшому.
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель Середньою загальноосвітньою школою № 100 м. Львова, усунуто порушень вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону у встановленому законодавством порядку, а саме було направлено письмового листа (вих. № 88 від 05.05.2021 р., звернення щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору) до ФОП Яремчука І.І. щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Відповідно до вищевказаного Середня загальноосвітня школа № 100 м. Львова усунула порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладені у висновку.
Дата публікації звіту:
06.05.2021 14:12