-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 (CPV): 55510000-8 – Послуги їдалень (Послуги з організації харчування учнів Вараського ліцею № 3 та Вараської гімназії)
Завершена
2 272 074.78
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 360.40 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 360.40 UAH
Номер:
29f3d89e4fe94a7e932ab112d3f49cc4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-05-20-000056
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.05.2021 00:00
Період моніторингу:
20.05.2021 16:59 - 11.06.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
20.05.2021 № 332
м. Рівне
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 187,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу.
Начальник управління Західного
офісу Держаудитслужби в
Рівненській області Анатолій КАРП’ЮК
Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 20.05.2021 № 332.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2021-02-03-014424-а 03.02.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області
Віктор ГРИГОРУК
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог Наказу № 710, як наслідок не дотримано норми пункту 19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації про публічну закупівлю встановлено порушення вимог частини другої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення частини першої статті 31 Закону в частині не відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ».
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону, оприлюднення інформації про закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5, 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо припинення зобов’язаннь за договором від 09.03.2021 № 76 відповідно до норм частини 1 та 2 статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 червня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації про публічну закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів та вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти виконавчого комітету Вараської міської ради (далі – Замовник) на 2021 рік за номером UA-P-2021-02-03-003601-c, оголошення про проведення закупівлі, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 03.02.2021 № 15 з додатками до неї, тендерну пропозицію учасника-переможця ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ» та пропозиції учасників КП Володимирецький комбінат громадського харчування, ТОВ «Віртуоз ЛТД», ФОП Приходько Зоряна Романівна (в частині правомірності відхилення), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.02.2021 № 46, 51, 53, 54 та 55, повідомлення про намір укласти договір, договір від 09.03.2021 № 76, пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель 31.05.2021 та 08.06.2021.
Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості – опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону встановлено, що тендерна документація Замовника не відповідає вимогам Переліку формальних помилок, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 № 715/34998 (далі – Наказ № 710).
Як наслідок Замовником при складанні тендерної документації не дотримано норми пункту 19 частини 2 статті 22 Закону.
Відповідно до частини 2 статті 31 Закону - інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Однак, у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.02.2021 № 54, опублікованому 26.02.2021, зазначено, що тендерна пропозиція учасника ФОП Приходько Зоряна Романівна не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та підлягає відхиленню відповідно до пункту 2 частини першої статті 31 Закону, проте у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.02.2021 № 54 не зазначено, які саме вимоги тендерної документації порушено та у чому полягає невідповідність тендерної пропозиції.
Тобто, з врахуванням пояснення наданого на запит, в порушення частини 2 статті 31 Закону Замовником в інформації про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Приходько Зоряна Романівна оприлюдненній в електронній системі закупівель не зазначено підстави такого відхилення (з посиланням на умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність).
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне.
Так, пунктом 1 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником),та завантаження файлів, зокрема: Інші документи Учасника (Додаток 15), ФОРМА «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ» згідно Додатку 3.
Згідно вимог додатку 15 до тендерної документації Учасник повинен був надати копію паспорту (для фізичних осіб).
Відповідно до пункту 5 Положення про паспорт громадянина України, затвердженої Постановою Верховної Ради України від 26 червня 1992 року № 2503-XII, паспортна книжечка являє собою зшиту внакидку нитками обрізну книжечку розміром 88х125 мм, що складається з обкладинки та 16 сторінок.
Однак, у складі тендерної пропозиції учасника ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ» містяться, лише окремі сторінки паспорта (зокрема 2-11) а не документ в цілому, як того вимагає тендерна документація, що не відповідає умовам тендерної документації в цій частині (додаток 15 тендерної документації).
Також, згідно вимог додатку 15 до тендерної документації Учасник повинен був надати копію витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
У складі тендерної пропозиції учасника ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ» міститься копія свідоцтва та виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Однак копія Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у складі пропозиції ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ» відсутня, що не відповідає умовам тендерної документації в цій частині (додаток 15 тендерної документації).
Крім того, згідно вимог додатку 3 до тендерної документації ФОРМА «ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» учасника повинна містити інформацію передбачену пунктом 9 та 10, а саме: «9. Прізвище, ім`я, по батькові, зразок підпису, для юридичної особи - посада особи (осіб), уповноваженої (уповноважених) підписувати тендерну пропозицію від імені учасника: та 10. Прізвище, ім`я, по батькові, зразок підпису, для юридичної особи - посада особи (осіб), уповноваженої (уповноважених) підписувати договір про закупівлю за результатами процедури закупівлі:»
ФОРМА «ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» учасника ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ» не містить інформації передбаченої пунктом 9 та 10, що не відповідає умовам тендерної документації в цій частині (додаток 3 тендерної документації).
Варто зазначити, що пунктом 1 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, що до формальних (несуттєвих) помилок відносяться, зокрема: недодержання встановленних форм згідно Додатків до цієї тендерної документації, але зміст та вся інформація, яка вимагалась Замовником, зазначені у наданому документі/документах (у разі, якщо вся інформація, що вимагалась Замовником, не зазначена у наданому/их документі/ах, пропозицію такого Учасника буде відхилено Замовником як таку, що не відповідає вимогам ТД Замовника).
Також, відповідно до пп. 4.1 п. 1 та пп. 2 п. 5 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник згідно із Законом установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема: - Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: лист в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою, в якому зазначається інформація про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. У разі відсутності достатньої кількості працівників для надання послуг учасник подає гарантійний лист-зобов’язання, за яким у разі визначення його переможцем він зобов’язується найняти на роботу достатню кількість працівників для забезпечення надання послуг. Зазначається коротка інформація про кількість працівників учасника, які будуть залучені до роботи у навчальних закладах та про інші істотні обставини, у разі визначення його переможцем, щодо здійснення надання послуг з організації гарячого харчування учнів, із застосуванням санітарних заходів та належної практики виробництва, системи НАССР та /або інших систем забезпечення безпечності та якості під час виробництва та обігу харчових продуктів.
У складі тендерної пропозиції учасника ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ» надано гарантійний лист-зобов’язання від 19.02.2021 № 08-02 за яким у разі визначення його переможцем він зобов’язується найняти на роботу достатню кількість працівників для забезпечення надання послуг та здійснювати надання послуг з організації гарячого харчування учнів, із застосуванням санітарних заходів та належної практики виробництва, системи НАССР.
Однак, в гарантійному листі-зобов’язанні учасника ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ» від 19.02.2021 № 08-02 не зазначено кількість працівників, які будуть залучені до роботи, що не відповідає умовам тендерної документації в цій частині (пп. 4.1 п. 1 та пп. 2 п. 5 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації).
Крім того, додатком 4 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» передбачено, що меню розробляється учасниками відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.04 р № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (далі - Постанова № 1591). Вага готової порції повинна відповідати фізіологічним та натуральним нормам згідно Постанови № 1591.
Додатком 7 до Постанови № 1591 встановлено норми харчування у закладах загальної середньої освіти для одноразового харчування учнів.
Однак, надане ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ» у складі тендерної пропозиції примірне двотижневе меню (фізіологічні та натуральні норми) не відповідає додатку 7 до Постанови № 1591, що не відповідає умовам тендерної документації в цій частині (додаток 4 тендерної документації та Постанови № 1591).
Також, додатком 4 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» встановлено, що послуги їдалень (послуги з організації харчування учнів 1-4 класів, учнів пільгових категорій, учнів груп подовженого дня, учнів класу інтенсивної педагогічної корекції) повинні бути якісними та відповідати вимогам діючих стандартів.
Відповідно до вимог додатку 9 Загальні вимоги до організації харчування дітей в закладах освіти розділу ІІ «Вимоги до організації харчування та харчових продуктів, які використовуються для харчування в закладах освіти» затверджених Наказом МОЗ України від 25.09.2020 року № 2205 «Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти» (далі - Наказ № 2205), передбачено, що харчування в закладах освіти повинно здійснюватися за умови дотримання таких вимог до основних груп харчових продуктів, зокрема: 2) Овочі: д) щоденно сніданок, обід та вечеря повинні включати не менше однієї порції овочів; 3) Фрукти та ягоди: г) сніданок або вечеря та обід містять не менше однієї порції фруктів на день; 7) Молоко та молочні продукти: б) при одноразовому харчуванні повинна бути щонайменше одна порція молока або молочних продуктів, або молочної страви.
Однак, подане в тендерній пропозиції учасника ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ» меню для дітей групи продовженого дня не містить жодної пропозиції овочів (салатів), фруктів та ягід, молока та молочних продуктів, що не відповідає умовам тендерної документації в цій частині (додаток 4 тендерної документації та Наказу № 2205). Слід зазначити, що тендерна пропозиція учасника ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ» не містить інформації, щодо норм заміни продуктів за енергоцінністю (додаток 8 Постанови № 1591) по вищевказаних продуктах.
Також, варто зазначити, що Замовником з аналогічної підстави була відхилена пропозиція іншого учасника торгів згідно протоколу № 46 від 26.02.2021 року.
Замовником у своїх поясненнях вказано, що: «Згідно з п.6 р. ІІІ тендерної документації за умови визнання учасника переможцем дане меню потрібно погодити з відповідним контролюючим органом Держпродспоживслужби та затвердити начальником управління освіти. Дана вимога була виконана з виправленням всіх недоліків меню».
Однак, згідно частини восьмої статті 26 Закону, Учасник процедури закупівлі має право внести зміни до своєї тендерної пропозиції або відкликати її до закінчення кінцевого строку її подання без втрати свого забезпечення тендерної пропозиції. Такі зміни або заява про відкликання тендерної пропозиції враховуються в разі, якщо вони отримані електронною системою закупівель до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до частини тринадцятої статті 29 Закону, Замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції/пропозиції.
З огляду на вищевикладене, тендерна пропозиція ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ» не відповідає вимогам тендерної документації.
При цьому, у разі невідповідності пропозиції учасника згідно частини першої статті 31 Закону замовник повинен відхилити таку пропозицію.
Однак в порушення вимог частини першої статті 31 Закону Замовником при розгляді пропозиції 26.02.2021 не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ» як таку, що не відповідає вимогам тендерної документації, та визнано переможцем торгів.
Крім того, відповідно до вимог частини другої статті 32 Закону, тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій згідно з цим Законом.
Аналізом відхилених тендерних пропозицій учасників КП Володимирецький комбінат громадського харчування, ТОВ «Віртуоз ЛТД», ФОП Приходько Зоряна Романівна встановлено, що Замовником правомірно відхилено пропозиції з підстав вказаних в протоколах щодо прийняття рішення уповноваженою особою.
Період усунення порушень:
11.06.2021 15:41 - 30.06.2021 00:00
Дата публікації висновку:
11.06.2021 15:41
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Управлінням освіти вирішено відмінити тендер UA-2021-02-03-014424-a з підстави, що передбачена згідно частини 1 статті 32 Закону, а саме:
Неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель:
Тендерна пропозиція ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ» не відповідає вимогам тендерної документації і згідно частини першої статті 31 Закону повинна бути відхилена.
Дата публікації звіту:
17.06.2021 17:14
Запити/Пояснення
Номер:
6be73687c7a545aab3172d0df4b6e579
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
26.05.2021 16:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.06.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі Послуг їдалень (Послуги з організації харчування учнів Вараського ліцею № 3 та Вараської гімназії) (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-02-03-014424-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень.
1 - Відповідно до частини 2 статті 31 Закону - інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність).
Однак, у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.02.2021 № 54, опублікованому Замовником 26.02.2021, зазначено, що тендерна пропозиція учасника ФОП Приходько Зоряна Романівна не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та підлягає відхиленню відповідно до пункту 2 частини першої статті 31 Закону, проте у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.02.2021 № 54 не зазначено які саме вимоги тендерної документації порушено та у чому полягає невідповідність тендерної пропозиції.
Враховуючи вищенаведене, просимо надати пояснення з наступного питання: Які саме вимоги тендерної документації порушено та у чому полягає невідповідність тендерної пропозиції учасника торгів ФОП Приходько Зоряна Романівна, та чому у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.02.2021 № 54 не зазначено вказаної інформації?
2 - Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів необхідно забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Враховуючи вищенаведене, просимо надати пояснення (інформацію та документи), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість? Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3 - Крім того, Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області отримано звернення, щодо можливих порушень вимог законодавства про публічні закупівлі Управлінням освіти виконавчого комітету Вараської міської ради під час проведення закупівлі послуг з організації харчування учнів Вараського ліцею № 3 та Вараської гімназії, зокрема:
- додаток 4 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» передбачає, що меню розробляється учасниками відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 1591 від 22.11.04 р. «Про затвердження норм харчування у навчальних та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку».
Додаток 7 до постанови Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004 р. № 1591 передбачає норми харчування у закладах загальної середньої освіти для одноразового харчування учнів.
Згідно примітки 2 до вказаного додатку за нормами для дітей віком від 6 до 10 років забезпечуються безоплатним одноразовим харчуванням учні 1-4 класів та учні, які відвідують групи продовженого дня. Тобто по нормам харчування учні 1-4 класів та учні, які відвідують групи подовженого дня мають харчуватись однаково.
Однак надане ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ» у складі пропозиції примірне двотижневе меню в частині норм харчування учнів групи продовженого дня взагалі не відповідає нормами для дітей віком від 6 до 10 років як того вимагає примітка 2 додаток 7 до постанови Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004 р. № 1591.
- Додаток 4 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» передбачає послуги їдалень (послуги з організації харчування учнів 1-4 класів, учнів пільгових категорій, учнів груп подовженого дня, учнів класу інтенсивної педагогічної корекції) повинні бути якісними та відповідати вимогам діючих стандартів.
Наказом МОЗ України № 2205 від 25.09.2020 року був затверджений Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти, який містить зокрема додаток 9 Загальні вимоги до організації харчування дітей в закладах освіти розділ ІІ «Вимоги до організації харчування та харчових продуктів, які використовуються для харчування в закладах освіти».
Який передбачає, що харчування в закладах освіти повинно здійснюватися за умови дотримання таких вимог до основних груп харчових продуктів:
2) Овочі: д) щоденно сніданок, обід та вечеря повинні включати не менше однієї порції овочів;
3) Фрукти та ягоди: г) сніданок або вечеря та обід містять не менше однієї порції фруктів на день;
7) Молоко та молочні продукти: б) при одноразовому харчуванні повинна бути щонайменше одна порція молока або молочних продуктів, або молочної страви;
9) Інші продукти: в) хлібо-булочні вироби, борошняні кулінарні вироби з тіста печені, на основі житнього та/або цільнозернового житнього, пшеничного та змішаного або безглютенового борошна:
Всупереч вищезазначеному подане в тендерній пропозиції учасника ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ» меню для дітей групи продовженого дня не містить жодної пропозиції овочів (салатів), фруктів та ягід, молока та молочних продуктів, хлібо-булочних виробів основі житнього та/або цільнозернового житнього, пшеничного та змішаного або безглютенового борошна, а отже його пропозиція не відповідає тендерній документації та наказу МОЗ України № 2205 від 25.09.2020 року в цій частині і мала би бути відхилена Замовником, аналогічно тому як була відхилена пропозиція іншого учасника в даному тендеру згідно протоколу № 46 від 26.02.2021 року.
- Згідно вимог додатку 15 до тендерної документації Учасник повинен був надати копію паспорту (для фізичних осіб).
Відповідно до пункту 5 Положення про паспорт громадянина України, затвердженої Постановою Верховної Ради України від 26 червня 1992 року № 2503-XII, паспортна книжечка являє собою зшиту внакидку нитками обрізну книжечку розміром 88х125 мм, що складається з обкладинки та 16 сторінок.
У складі пропозиції ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ» містяться, лише окремі сторінки паспорта (зокрема 2-11). Враховуючи наведене, пропозиція ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ» не відповідає умовам тендерної документації.
- Згідно вимог додатку 15 до тендерної документації Учасник повинен був надати копію витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ» у складі своєї пропозиції надав копію свідоцтва та виписки з ЄДР.
Однак копія Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у складі пропозиції ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ» відсутня, отже його пропозиція не відповідає тендерній документації в цій частині.
- Згідно вимог додатку 3 до тендерної документації ФОРМА «ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» учасника повинна містити інформація передбачену пунктом 9 та 10, а саме:
«9. Прізвище, ім`я, по батькові, зразок підпису, для юридичної особи - посада особи (осіб), уповноваженої (уповноважених) підписувати тендерну пропозицію від імені учасника:
10. Прізвище, ім`я, по батькові, зразок підпису, для юридичної особи - посада особи (осіб), уповноваженої (уповноважених) підписувати договір про закупівлю за результатами процедури закупівлі:»
Однак ФОРМА «ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ» не містить інформації передбаченої пунктом 9 та 10, а отже його пропозиція в цій частині не відповідає тендерній документації в цій частині.
- Згідно тендерної документації на підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник у разі відсутності достатньої кількості працівників для надання послуг учасник подає гарантійний лист-зобов’язання, за яким у разі визначення його переможцем він зобов’язується найняти на роботу достатню кількість працівників для забезпечення надання послуг. Зазначається коротка інформація про кількість працівників учасника, які будуть залучені до роботи у навчальних закладах та про інші істотні обставини, у разі визначення його переможцем, щодо здійснення надання послуг з організації гарячого харчування учнів, із застосуванням санітарних заходів та належної практики виробництва, системи НАССР та /або інших систем забезпечення безпечності та якості під час виробництва та обігу харчових продуктів.
ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ» в гарантійному листі-зобов’язанні найняти на роботу достатню кількість працівників не вказав кількість працівників, які будуть залучені до роботи. Отже його пропозиція в цій частині не відповідає тендерній документації.
Крім того, протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 51 від 26.02.2021 року в даній закупівлі також було визнано переможцем та прийнято рішення про укладення договору з ТОВ «Віртуоз ЛТД» (згодом відхилена протоколом № 53 від 26.02.2021 р. у зв’язку з відмовою учасника від укладення договору).
Однак пропозиція учасника ТОВ «Віртуоз ЛТД» також не відповідала тендерній документації та технічному завданню і не могла бути акцептована протоколом № 51 від 26.02.2021 року на підставі слідуючого:
Зокрема додаток 6 до тендерної документації «Анкета учасника торгів» передбачає необхідність зазначення основного виду діяльності учасника (у відповідності до положень установчих документів).
ТОВ «Віртуоз ЛТД» у вказаній анкеті навів недостовірну інформацію щодо основного виду діяльності учасника відповідно до положень установчих документів, адже Статут ТОВ «Віртуоз ЛТД» не передбачає такого виду діяльності як: постачання інших готових страв, діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування.
Оскільки Замовник згідно з висновками викладеними у протоколі № 46 від 26.02.2021 року вважав інформацію про основний вид діяльності учасника суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, то пропозиція ТОВ «Віртуоз ЛТД» в цій частині мала би бути відхилена Замовником як така що містить недостовірну інформацію, аналогічно тому як була відхилена пропозиція іншого учасника в даному тендеру згідно протоколу № 46 від 26.02.2021 року.
Згідно тендерної документації учасники повинні були надати «5. Інформацію про відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, які наведені в Додатку 4 цієї Тендерної документації (калькуляцію вартості послуг з харчування за 1 діто-день, примірне двотижневе меню по різних категоріях дітей, перелік продуктів харчування, виробником яких являється учасник, Витяг з Державного реєстру потужностей операторів ринку)».
Витяг з Державного реєстру потужностей операторів ринку видається компетентним орган на запит заінтересованої особи відповідно до пп. 4.4. «Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб'єктам»
Однак в складі пропозиції ТОВ «Віртуоз ЛТД» відсутній саме Витяг з Державного реєстру потужностей операторів ринку, який містив би інформацію з Реєстру про всі зареєстровані потужності оператора ринку.
Отже пропозиція ТОВ «Віртуоз ЛТД» в цій частині мала би бути відхилена Замовником як така що не відповідає тендерній документації.
Додаток 4 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» передбачає послуги їдалень (послуги з організації харчування учнів 1-4 класів, учнів пільгових категорій, учнів груп подовженого дня, учнів класу інтенсивної педагогічної корекції) повинні бути якісними та відповідати вимогам діючих стандартів.
Наказом МОЗ України № 2205 від 25.09.2020 року був затверджений Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти, який містить зокрема додаток 9 Загальні вимоги до організації харчування дітей в закладах освіти розділ ІІ «Вимоги до організації харчування та харчових продуктів, які використовуються для харчування в закладах освіти».
Який передбачає, що харчування в закладах освіти повинно здійснюватися за умови дотримання таких вимог до основних груп харчових продуктів:
2) Овочі: д) щоденно сніданок, обід та вечеря повинні включати не менше однієї порції овочів;
3) Фрукти та ягоди: г) сніданок або вечеря та обід містять не менше однієї порції фруктів на день;
7) Молоко та молочні продукти: б) при одноразовому харчуванні повинна бути щонайменше одна порція молока або молочних продуктів, або молочної страви;
9) Інші продукти: в) хлібо-булочні вироби, борошняні кулінарні вироби з тіста печені, на основі житнього та/або цільнозернового житнього, пшеничного та змішаного або безглютенового борошна:
Всупереч вищезазначеному подане в тендерній пропозиції учасника ТОВ «Віртуоз ЛТД» примірне двотижневе меню не містить щоденної пропозиції овочів, фруктів та ягід, молока та молочних продуктів, хлібо-булочних виробів основі житнього та/або цільнозернового житнього, пшеничного та змішаного або безглютенового борошна, а отже його пропозиція не відповідає тендерній документації та наказу МОЗ України № 2205 від 25.09.2020 року в цій частині і мала би бути відхилена Замовником.
Враховуючи вищенаведене, просимо надати пояснення (інформацію та документи), щодо питань зазначених у зверненні.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень просимо долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
282b1680cff84374864bdfdf96ae69cf
Назва:
Пояснення по моніторингу до закупівлі ДК 021:2015 (CPV): 55510000-8 – Послуги їдалень (Послуги з організації харчування учнів Вараського ліцею № 3 та Вараської гімназії) (UA-2021-02-03-014424-a)
Дата опублікування:
31.05.2021 18:20
Опис:
Надаємо пояснення щодо проведення моніторингу в межах єдиної процедури закупівлі за номером ID: UA-2021-02-03-014424-a (ДК 021:2015: 55510000-8 – Послуги їдалень):
1.1. Тендерна пропозиція учасника ФОП Приходько Зоряна Романівна не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та підлягає відхиленню відповідно до пункту 2 частини першої статті 31 Закону, оскільки в пропозиції відсутні такі документи:
- ФОРМА «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ» згідно Додатку 3;
- Інформація про відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, які наведені в Додатку 4 цієї Тендерної документації (калькуляцію вартості послуг з харчування за 1 діто-день, примірне двотижневе меню по різних категоріях дітей, перелік продуктів харчування);
- КАЛЬКУЛЯЦІЯ вартості послуг з харчування дітей 1-4 класів (дітей пільгових категорій 5-11 класів, дітей групи подовженого дня, класу інтенсивної педагогічної корекції);
- Гарантійний лист про відповідність якості наданих послуг (Додаток 14) та яд інших документів.
1.2. Інформацію про закупівлю згідно ДК 021:2015 (CPV): 55510000-8 – Послуги їдалень (Послуги з організації харчування учнів Вараського ліцею № 3 та Вараської гімназії) відповідно до вимог пункту 4.1. постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 (із змінами) можна переглянути за посиланням http://varashosvita.rv.ua/derzhavni-zakupivli/item/download/789_187c244181eb9fba13c05fc1fbd9852a.html
1.3.1. ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ» у складі пропозиції надав примірне двотижневе меню. Згідно з п.6 р. ІІІ тендерної документації за умови визнання учасника переможцем дане меню потрібно погодити з відповідним контролюючим органом Держпродспоживслужби та затвердити начальником управління освіти. Дана вимога була виконана з виправленням всіх недоліків меню.
1.3.2. Згідно вимог додатку 15 до тендерної документації ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ» надав копії всіх сторінок паспорту, необхідних для його ідентифікації та підтвердження дійсності документа.
1.3.3. ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ» у складі своєї пропозиції надав копію свідоцтва та виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. Додаткову інформацію було отримано шляхом подання безкоштовного запиту на сайті Мінюсту.
1.3.4. Пункти 9 та 10 вимог додатку 3 до тендерної документації ФОРМА «ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» учасника обов’язкові для заповнення юридичною особою. Оскільки фізична особа підприємець не має статусу юридичної особи, одноосібно приймає рішення щодо діяльності, не вважаємо за порушення відсутність інформації в пунктах 9 та 10 додатку 3 до тендерної документації.
1.3.5. ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ» подав гарантійний лист-зобов’язання №08-02 від 19.02.2021 року, за яким у разі визначення його переможцем він зобов’язується найняти на роботу достатню кількість працівників для забезпечення надання послуг. А також гарантував у разі визначення його переможцем, здійснення надання послуг з організації гарячого харчування учнів, із застосуванням санітарних заходів та належної практики виробництва, системи НАССР.
1.4.1. У Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у складі пропозиції ТОВ «Віртуоз ЛТД» одним з основних видів діяльності учасника передбачено такий виду діяльності як: постачання інших готових страв.
1.4.2. Інформація щодо Державної реєстрації потужностей надана ТОВ «Віртуоз ЛТД» у листах № 328 та № 332 від 28.04.17 Управління Держпродспоживслужби у Володимирецькому районі.
1.4.3. Подане в тендерній пропозиції учасника ТОВ «Віртуоз ЛТД» примірне двотижневе меню за умови визнання учасника переможцем було б відкориговане, погоджене з відповідним контролюючим органом Держпродспоживслужби та затверджене начальником управління освіти.
Номер:
5d64300cbef4480397825d8d3b7f7e03
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
08.06.2021 16:00
Опис:
ФОП «БОРТНІК АНАТОЛІЙ АНДРІЙОВИЧ» у складі пропозиції надав примірне двотижневе меню. Згідно з п.6 р. ІІІ тендерної документації за умови визнання учасника переможцем дане меню потрібно погодити з відповідним контролюючим органом Держпродспоживслужби та затвердити начальником управління освіти. Дана вимога була виконана з виправленням всіх недоліків меню.