-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Кейтерингові послуги (послуги з організації шкільного харчування)» ДК 021:2015 - 55520000-1
Завершена
1 428 660.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 143.30 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 143.30 UAH
Номер:
c9f818915534433a9d45060f0a4853fa
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-04-27-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.04.2021 00:00
Період моніторингу:
27.04.2021 14:45 - 22.05.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
27.04.2021 № 288
Львів
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 27.04.2021 № 288.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2021-02-02-003010-a, 02.02.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
В.о. начальника відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу правильності заповнення документів, що оприлюднюються, встановлено порушення вимог пункту 3 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Торбин З.Д., визначення її переможцем тендеру та укладення з нею договору встановлено порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушення вимог пункту 3 частини другої статті 21 Закону шляхом недопущення таких порушень в подальшому та вимог частини сьомої статті 33 Закону зокрема, але невиключно, письмово звернутися до Торбин З.Д. щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 травня 2021 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до вимог Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель середньої загальноосвітньої школи № 32 м. Львова (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-02-02-002113-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Торбин Зоряни Дмитрівни (далі – ФОП Торбин З.Д.); повідомлення про намір укласти договір від 18.02.2021; оприлюднені переможцем тендеру ФОП Торбин З.Д. після аукціону документи та інформацію на виконання вимог статті 17 Закону; договір від 01.03.2021 №1.
Аналізом правильності заповнення документів, що оприлюднюються, зокрема відповідності оголошення про проведення відкритих торгів Закону встановлено, що на порушення пункту 3 частини другої статті 21 Закону в оголошенні про проведення відкритих торгів не вказано інформацію про місце надання послуг, а лише здійснено посилання на інший документ Замовника.
Відповідно до частини шостої статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Аналогічна вимога міститься у Таблиці 3 Додатку 1 до тендерної документації.
Проведеним моніторингом встановлено, що в недотримання вимог частини шостої статті 17 Закону, а також вимог Таблиці 3 Додатку 1 до тендерної документації, переможцем торгів ФОП Торбин З.Д. у визначений Законом термін не надано Замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 3 і 8 частини першої та частини другої статті 17 Закону.
Відповідно до частини сьомої статті 33 Закону, у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Однак, на порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію переможця торгів ФОП Торбин З.Д., якою не надано документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону (пункт 3 і 8 частини першої та частиною другою), а укладено з вказаним переможцем договір від 01.03.2021 №1.
Період усунення порушень:
20.05.2021 13:11 - 04.06.2021 00:00
Дата публікації висновку:
20.05.2021 13:11
Запити/Пояснення
Номер:
f22304893b64438f96cbd92ed75662ac
Назва:
Заперечення до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-02-02-003010-a
Дата опублікування:
27.05.2021 14:45
Опис:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі
«Послуги з організації шкільного харчування»
(ДК 021:2015: 55520000-1 Кейтерингові послуги)
(оголошення про проведення закупівлі - UA-2021-02-02-003010-a )
Відповідно до наказу від 27.04.2021 № 288 «Про початок моніторингу закупівель», у зв’язку з виявленням органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, Західним офісом Держаудитслужби здійснено моніторинг процедури закупівлі UA-2021-02-02-003010-a «Кейтерингові послуги (послуги з організації шкільного харчування)» ДК 021:2015 -55520000-1.
За результатами моніторингу процедури закупівлі UA-2021-02-02-003010-a 20 травня 2021 року Західним офісом Держаудитслужби складено та оприлюднено в електронній системі закупівель висновок про результати моніторингу цієї процедури закупівлі.
Згідно з цим висновком органом державного фінансового контролю виявлено такі порушення, а саме:
1. Порушення пункту 3 частини другої статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» (в оприлюдненому оголошенні не вказано інформацію про місце надання послуг).
2. Порушення вимог частини сьомої статті 33 Закону (розгляд замовником тендерної пропозиції ФОП Торбин З.Д., визначення її переможцем тендеру та укладення з нею договору №1 від 01.03.2021).
За змістом абзацу 2 ч.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через систему закупівель інформацію та/ або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Замовник, Середня загальноосвітня школа №32, не погоджується з вказаним висновком органу державного фінансового контролю.
Щодо відсутності порушення п.3 частини другої статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі».
Замовником при заповненні форм документів під час оприлюднення електронного оголошення закупівлі UA-2021-02-02-003010-a використано технічну можливість системи «Prozzorro”, а саме: місце надання послуг зазначено у формі посилання на дані тендерної документації. Формат такого визначення місця надання послуг не заборонений нормами Закону України «Про публічні закупівлі». У свою чергу, в п. 4.3 розділу 1 Тендерної документації, оприлюдненої в електронній системі в межах проведення закупівлі UA-2021-02-02-003010-a зазначено: Місце надання послуг: 79031, Україна, Львівська обл., м.Львів, вул. Я.Гашека, 13.
Щодо відсутності порушення ч.7 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі».
В межах проведення закупівлі UA-2021-02-02-003010-a, з урахуванням норм Закону України «Про публічні закупівлі», затверджено та оприлюднено в електронній системі тендерну документацію, де в Додатку 1 подано вимоги для учасника–переможця в частині підтвердження відсутності підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17, а саме:
№ з/п Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо: Спосіб надання переможцем (у разі подання тендерної пропозиції об’єднанням учасників – підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі встановленими статтею 17 Закону подається по кожному з учасників, які входять у склад об’єднання окремо) інформації про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі:
1 Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі; (підстава згідно п. 1 ч. 1 ст. 17 Закону)
Перевіряється безпосередньо замовником під час проведення процедур закупівель, документи від переможця не вимагаються
2 Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення; (підстава згідно п. 2 ч. 1 ст. 17 Закону)
Перевіряється безпосередньо замовником у Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, документи від переможця не вимагаються
3 Службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією; (підстава згідно п. 3 ч. 1 ст. 17 Закону)
Перевіряється безпосередньо замовником у Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, документи від переможця не вимагаються
4 Суб’єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів; (підстава згідно п. 4 ч. 1 ст. 17 Закону) Перевіряється безпосередньо замовником у Зведених відомостях про рішення органів Комітету про визнання вчинення суб’єктами господарювання порушень законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді спотворення результатів торгів (тендерів) та накладення штрафу, документи від переможця не вимагаються
5 Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; (підстава згідно п. 5 ч. 1 ст. 17 Закону) Довідка, видана Міністерством внутрішніх справ України, для надання фізичним особам відомостей про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України. Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати подання документа
6 Службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; (підстава згідно п. 6 ч. 1 ст. 17 Закону) Довідка, видана Міністерством внутрішніх справ України, для надання фізичним особам відомостей про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати подання документа
7 Тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника; (підстава згідно п. 7 ч. 1 ст. 17 Закону) Перевіряється безпосередньо замовником під час проведення процедур закупівель, документи від переможця не вимагаються
Переможець-неризидент надає документальне підтвердження відсутності підстав на підставі п. 8 ч. 1 ст. 17 Закону у формі згідно із законодавством країни резиденції з додаванням відповідної пояснювальної записки/довідки
8 Учасник процедури закупівлі визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура; (підстава згідно п. 8 ч. 1 ст. 17 Закону) Перевіряється безпосередньо замовником у Єдиному реєстрі підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, документи від переможця не вимагаються
9 У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів); (підстава згідно п. 9 ч. 1 ст. 17 Закону) Перевіряється безпосередньо замовником у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, документи від переможця не вимагаються
10 Юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом); (підстава згідно п. 10 ч. 1 ст. 17 Закону) Документи від переможця не вимагаються
11 Учасник процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції"; (підстава згідно п. 11 ч. 1 ст. 17 Закону) Перевіряється безпосередньо замовником, під час проведення процедур закупівель, документи від переможця не вимагаються
12. Службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми; (підстава згідно п. 12 ч. 1 ст. 17 Закону) Довідка, видана Міністерством внутрішніх справ України, для надання фізичним особам відомостей про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України. Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати подання документа
13. Учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника
Заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника (підстава згідно п. 13 ч. 1 ст. 17 Закону). Довідка, що видана, Державною податковою службою України про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 року №733
Автоматично формується в електронній системі закупівель в результаті інтеграції електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної фіскальної служби України (правонаступник Державна податкова служба України)
Переможець стосовно якого в електронній системі закупівель буде сформована довідка (квитанція) про наявність заборгованості перед бюджетом, у вказаний строк має надати або рішення податкового органу та договір з ним про розстрочення (відстрочення) податкових боргів, або нову, сформовану більш пізньою датою, довідку з податкової служби про відсутність податкової заборгованості
Прийняття відповідного рішення органу доходів і зборів та укладення договору про розстрочення (відстрочення) відповідно до Наказу Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 574
Переможець-нерезидент надає документальне підтвердження відсутності підстав на підставі п. 13 ч. 1 ст. 17 Закону у формі згідно із законодавством країни резиденції з додаванням відповідної пояснювальної записки/довідки
14. Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. (підстава згідно ч. 2 ст. 17 Закону).
Переможці, що перебувають в обставинах, зазначених у частині другій статті 17 Закону, у складі тендерної пропозиції подають підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, а саме сплати в повному обсязі накладених замовником штрафних санкцій та відшкодування завданих збитків
Дані вимоги сформовані з урахуванням ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» та листа Мінекономіки України за №3304-04/34835-06 від 03.06.2020 «Щодо застосування ст. 17 Закону».
Відповідно до листа Мінекономіки України за №3304-04/34835-06 від 03.06.2020 «Щодо застосування ст. 17 Закону» в розділі «Щодо підстав, передбачених пунктами 2, 3, 4, 8, 9, 10, 11 частини першої статті 17 Закону» зазначено наступне: «Підтвердження щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 4, 8, 9, 10, 11 частини першої статті 17 Закону не вимагається від учасників процедури закупівлі та перевіряється замовником самостійно під час проведення процедур закупівель.»
Поряд з цим згідно з частиною п’ятою статті 17 Закону замовник не вимагає від переможця процедури закупівлі документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 “Про затвердження положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних” затверджено Перелік наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних.
Отже, оскільки Законом заборонено вимагати публічну інформацію, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, документальне підтвердження щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 4, 8, 9, 10, 11 частини першої статті 17 Закону не вимагається від переможця процедури закупівлі та перевіряється замовником самостійно під час проведення процедур закупівель».
Враховуючи вище наведене, вважаємо, що Замовником дотримано вимоги ч. 7 ст. 33 Закону України «Про публічні закупівлі» під час проведення процедури закупівлі UA-2021-02-02-003010-a. Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З огляду на наведене, Замовник вважає висновок органу державного фінансового контролю необґрунтованим, без повного і всебічного дослідження наявних в електронній системі закупівель технічних можливостей та документів, а викладені у ньому доводи помилковими, про що зазначено вище.
За таких обставин вважаємо, що в діях Замовника відсутні ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі UA-2021-02-02-003010-a. Враховуючи вищенаведене, на підставі ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» просимо орган державного фінансового контролю надати роз’яснення щодо оприлюдненого висновку з врахуванням наданого нами заперечення.