Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Порушення строків розгляду тендерної пропозиції
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі встановлено порушення частини дванадцятої статті 29 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання не відміни тендеру при наявності підстав, визначених Законом № 922-VIII встановлено порушення норми пункту 2 частини першої статті 32 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питань: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 №2939 та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII, Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом відміни тендеру відповідно до норми пункту 2 частини першої статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 липня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, зі змінами (далі Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення відповідно до Закону № 922-VIII, відміни тендеру у разі наявності підстав визначених Законом № 922-VIII, повноти та своєчасності відображення інформації, документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом№ 922-VIII.
Під час моніторингу процедури закупівлі проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік UA-P-2021-02-01-003595-b Департаменту житлово-комунального господарства та будівництва Кам`янської міської ради (далі Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерну документацію, яка затверджена рішенням уповноваженої особи Замовника від 01.02.2021, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, скарга до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі АМКУ) від 18.03.2021 UA-2021-02-01-003069-b.b1, рішення АМКУ від 31.03.2021 № 6568-р/пк-пз, пояснення Замовника отримані через електронну систему закупівель 14.07.2022.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель не здійснювався.
Відповідно до частини дванадцятої статті 29 Закону № 922-VIII якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів. За результатами розгляду замовником в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону складається та оприлюднюється протокол розгляду всіх тендерних пропозицій.
Моніторингом процедури закупівлі установлено, що в оголошенні про проведення закупівлі визначена дата кінцевого строку подання тендерних пропозицій 04 березня 2021. Відповідно до пункту 4 Розділу 3 тендерної документації Замовника тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 100 (ста) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Враховуючи, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів, 04 березня 2021 року, отже, строк дії тендерних пропозицій закінчився 12 червня 2021.
При цьому установлено, що учасником процедури закупівлі ТОВ "ЕКОЛОГІЯ-Д" подана скарга до АМКУ 18.03.2021 UA-2021-02-01-003069-b.b1 на неправомірне рішення уповноваженої особи Замовника, зокрема прийняття незаконного та необгрунтованого рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ "ЕКОЛОГІЯ-Д".
Відповідно до рішення АМКУ від 31.03.2021 року № 6568-р/пк-пз зобов’язано Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ "ЕКОЛОГІЯ-Д". Проте, в електронній системі закупівель відсутні інформація та документи, що свідчать про виконання рішення АМКУ від 31.03.2021 року № 6568-р/пк-пз.
На запит Східного офісу Держаудитслужби надано пояснення Замовника, в якому повідомляється про не згоду з рішенням АМКУ від 31.03.2021 року № 6568-р/пк-пз та оскарженням його у судовому порядку (справа 640/12092/21).
Відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 Закону № 922-VIII орган оскарження - Антимонопольний комітет України. Відповідно до частини сімнадцятої статті 18 Закону № 922-VIII розгляд скарги зупиняє перебіг строків, передбачених для укладання договорів, установлених частиною шостою статті 33 Закону №922-VIII, частиною сьомою статті 40 Закону №922-VIII. Проте, призупинення перебігу строку дії тендерних пропозицій, строку розгляду тендерних пропозицій та строку для укладення договору про закупівлю через звернення до суду Законом № 922-VIII не передбачено.
Водночас установлено, що процедура має статус "Прекваліфікація", тоді як на момент проведення моніторингу строк розгляду тендерних пропозицій минув. Проте, протокол розгляду тендерних пропозицій з результатами розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону), рішення Замовника щодо обрання переможця закупівлі та інформація про укладення договору, відміни торгів в електронній системі закупівлі відсутні.
Таким чином, на порушення частини дванадцятої статті 29 Закону № 922-VIII Замовником не дотримано строк розгляду тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів. Як наслідок, відповідно до норми пункту 2 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника є такою, строк дії якої закінчився.
На запит Східного офісу Держаудитслужби Замовник надав поясненні в якому зазначив, що не мав на меті завершувати дану процедуру шляхом укладання договору, оскільки практика розгляду справ в окружному адміністративному суді (по строкам) виходить за межі бюджетного періоду, що не допустимо при фінансуванні договорів за кошти міського бюджету.
Таким чином, надане пояснення Замовника підтверджує факт наявності підстав визначених нормою пункту 2 частини першої статті 32 Закону № 922-VIII, зокрема відміни тендеру у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Проте, на порушення норми пункту 2 частини першої статті 32 Закону № 922-VIII Замовником тендер не відмінено.
Норма пункту 2 частини першої статті 32 Закону № 922-VIII є імперативною, а отже обов’язковою до виконання.
Період усунення порушень:
21.07.2022 17:45 - 05.08.2022 00:00
Дата публікації висновку:
21.07.2022 17:45
Опис звіту:
Під час проведення моніторингу даної закупівлі Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом відміни тендеру відповідно до вимог частини 1 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Але по даній закупівлі пояснюю, що Замовником не відмінено процедуру закупівлі та не продовжено строк дії тендерної пропозиції ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПЕРЕСКОК ІВАН ІВАНОВИЧ та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕККО-СІТІ", оскільки Замовник не згоден з АМКУ від 31.03.2021 року № 6568-р/пк-пз і оскаржує його у судовому порядку (справа 640/12092/21). Вимога на продовження строку дії тендерних пропозицій відповідно до норм чинного законодавства України не має зобов’язального характеру.
Східний офіс Держаудитслужби вважає, що є порушення на цьому етапі Закупівлі, які неможливо усунути чи виправити.
Ураховуючи висновок Східний офіс Держаудитслужби Замовник відміняє відповідно до пункту 2 частини 1 статті 32 Закону тендер у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Опис порушення: строк дії тендерної пропозиції переможця торгів ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПЕРЕСКОК ІВАН ІВАНОВИЧ та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕККО-СІТІ" відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів закінчився. Виконання висновку Східного офісу Держаудитслужби
Дата публікації звіту:
27.07.2022 23:03