-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
79310000-0 Послуги з проведення ринкових досліджень (Послуги незалежної оцінки арештованого майна у виконавчому провадженні)
Всі документи, що готуються учасником безпосередньо до участі у процедурі закупівель викладаються українською мовою.
Завершена
2 405 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 5 000.00 UAH
мін. крок: 0.2% або 5 000.00 UAH
Номер:
0d723fe5fbda42a89b234ef009558352
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2021-11-15-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.11.2021 00:00
Період моніторингу:
15.11.2021 13:58 - 07.12.2021 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
15.11.2021 Одеса № 731
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 12.11.2021 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 12.11.2021.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 15.11.2021 № 731
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/ або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення
1 UA-2021-02-01-015075-a 01.02.2021 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 22 та частини третьої статті 17 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу другого та п’ятого пункту 1 та абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону по лотам 1 та 3 та порушення вимог абзацу другого та п’ятого пункту 1 частини першої статті 31 Закону по лоту 2.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, надання роз'яснень до ТД та внесення до неї змін, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, розірвати договори по лотам 1, 2 та 3 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України і протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 грудня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надання роз'яснень до ТД та внесення до неї змін, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи від 01.02.2021 № 2, ТД зі змінами, затверджені рішеннями уповноваженої особи від 04.02.2021 № 4, від 10.04.2021 № 8 та від 02.03.2021 № 21, тендерні пропозиції фізичної особи - підприємця Жирова Андрія Костянтиновича по лотам 1 та 3 (далі – ФОП Жиров А.К.), товариства з обмеженою відповідальністю «Приватна експертна служба» по лотам 1, 2 та 3 (далі – ТОВ «Приватна експертна служба»), товариства з обмеженою відповідальністю «Южтрансінвест» по лотам 1, 2 та 3 (далі – ТОВ «Южтрансінвест»), приватного підприємства «Ажіо» по лоту 2 (далі – ПП «Ажіо»), протоколи уповноваженої особи від 30.03.2021 № 39, від 01.04.2021 № 40, від 02.04.2021 № 41, повідомлення про наміри укласти договори по лотам 1, 2 та 3, оприлюднені в електронній системі закупівель 02.04.2021, договір про надання послуг з незалежної оцінки арештованого майна у виконавчому провадженні в Одеській області від 16.04.2021 № 186/21 (далі – Договір № 186/21), договір про надання послуг з незалежної оцінки арештованого майна у виконавчому провадженні в Миколаївській області від 19.04.2021 № 196/21 (далі – Договір № 196/21), договір про надання послуг з незалежної оцінки арештованого майна у виконавчому провадженні в Херсонській області від 16.04.2021 № 187/21 (далі – Договір № 187/21), рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження) від 24.02.2021 № 3430-р/пк-пз та від 17.03.2021 № 5348-р/пк-пз, пояснення отримані 18.11.2021 через електронну систему закупівель.
Моніторинг закупівлі щодо тих питань, які були предметом розгляду Органу оскарження, не здійснювався.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону у ТД зазначаються такі відомості: один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону, підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до частини третьої статті 17 Закону учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Замовник у пункті 7 таблиці 1 Додатку 2 до ТД визначив спосіб документального підтвердження переможцем процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у частині другій статті 17 Закону, щодо вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, а саме – надання документів учасника, які доводять, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків.
Проте на порушення частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовник у ТД для переможця процедури закупівлі не визначив спосіб документального підтвердження щодо відсутності підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбаченої абзацом 1 частиною 2 статтею 17 Закону, а саме: учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
Замовник на запит Південного офісу Держаудитслужби про надання пояснень стосовно вищезазначеного питання надав 18.11.2021 інформацію, що не обґрунтовує рішення Замовника.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник у частині 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД встановив, що учасник разом з тендерною пропозицією одночасно надає її грошове забезпечення у вигляді електронної банківської гарантії на суму 36 000,00 грн за лотом 1, на суму 21 150,00 грн за лотом 2 та на суму 15 000,00 грн за лотом 3. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції не повинен бути меншим ніж строк дії тендерної пропозиції. Вимоги до оформлення електронної банківської гарантії викладені у додатку 10 до ТД. Відповідно до частини 4 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД зазначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій. Крім того, додатком 10 до ТД встановлено, що строк дії забезпечення тендерної пропозиції – не менше 90 календарних днів з дня розкриття тендерної пропозиції, включаючи день розкриття тендерної пропозиції.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 16.11.2021 щодо невідповідності наданого забезпечення тендерної пропозиції умовам,
що визначені Замовником у тендерній документації учасниками ФОП Жиров А.К. за лотами 1 та 3 та ТОВ «Южтрансінвест» за лотом 2 Замовник 18.11.2021 надав інформацію, що строк дії банківської гарантії від 05.06.2021 № 3644/21-ТГ/3 становить 98 днів з дня кінцевого строку подання тендерних пропозиції, строк дії банківської гарантії від 05.03.2021 № 205293-Г-0614, становить 97 днів з дня кінцевого строку подання тендерних пропозиції.
Проте у складі тендерної пропозиції учасник ФОП Жиров А.К. за лотом 1 надав банківську гарантію від 05.03.2021 № 3644/21-ТГ/1, строк дії якої менше ніж 90 календарних днів з дня розкриття тендерної пропозиції, включаючи день розкриття тендерної пропозиції, а саме складає 83 дні (дата розкриття тендерних пропозицій 25.03.2021, вказана банківська гарантія діє до 15.06.2021), чим не дотримано вимоги частини 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД.
Також, учасник ТОВ «Южтрансінвест» за лотом 2 у складі тендерної пропозиції надав банківську гарантію від 05.03.2021 № 205293-Г-0614, строк дії якої менше ніж 90 календарних днів з дня розкриття тендерної пропозиції, включаючи день розкриття тендерної пропозиції, а саме складає 82 дні (дата розкриття тендерних пропозицій 25.03.2021, вказана банківська гарантія діє до 14.06.2021), чим не дотримано вимоги частини 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД.
Крім того, учасник ФОП Жиров А.К. за лотом 3 у складі тендерної пропозиції надав банківську гарантію від 05.03.2021 № 3644/21-ТГ/3, строк дії якої менше ніж 90 календарних днів з дня розкриття тендерної пропозиції, включаючи день розкриття тендерної пропозиції, а саме складає 83 дні (дата розкриття тендерних пропозицій 25.03.2021, вказана банківська гарантія діє до 15.06.2021), чим не дотримано вимоги частини 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД.
Також за результатами моніторингу установлено, що у частині 1 додатку 1 до ТД (перелік документів, які вимагаються Замовником для підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям), Замовник визначив, що учасник повинен надати в тому числі кваліфікаційне свідоцтво (свідоцтва) оцінювача (оцінювачів) з експертної оцінки нерухомості, майна, немайнових прав і бізнесу на території України, що є дійсним на дату подання пропозицій.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 16.11.2021 щодо ненадання учасником ТОВ «Южтрансінвест» у складі тендерної пропозиції вищезазначеного кваліфікаційного свідоцтва оцінювача з експертної оцінки нерухомості, майна, немайнових прав і бізнесу на території України, що є дійсним на дату подання пропозицій, Замовник 18.11.2021 надав інформацію, що усі передбачені чинним законодавством України види спеціалізації оцінки наявні у учасника, всі свідоцтва чинні на момент проведення процедури закупівлі та наявні підтвердження постійного удосконалення свого професійного рівня «Оцінювача» систематичним підвищенням своєї кваліфікації.
Водночас учасник ТОВ «Южтрансінвест» по лоту 2 не надав відповідне свідоцтво оцінювача з експертної оцінки нерухомості, майна, немайнових прав і бізнесу на території України, що є дійсним на дату подання пропозицій, чим не дотримав вимог частини 1 додатку 1 до ТД.
Також слід зазначити, що відповідно до частини 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам, та перелік документів, що підтверджує інформацію учасника, щодо відповідності встановленим кваліфікаційним критеріям наведено у додатку 1 до ТД, з урахуванням, що якщо учасник не має можливості надати документ, визначений ТД, він може надати довідку довільної форми на фірмовому бланку підприємства з аргументованим поясненням відсутності відповідного документу з додаванням копій підтверджуючих документів або без них, але неспроможність подати всю інформацію, що вимагається ТД буде віднесена на ризик учасника.
Отже тендерна пропозиція учасника ТОВ «Южтрансінвест» по лоту 2 не містить пояснень щодо відсутності вищезазначеного свідоцтва.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2.1 частини 2 додатку 1 до ТД учасник повинен надати довідку про виконання аналогічного(их) договору (договорів) щодо об’єктів оцінки, а також копії аналогічного (-их) договору (-ів), за кількістю не менше, ніж 75% від загальної кількості видів об’єктів оцінки згідно додатку 4 до ТД.
Так, у додатку 4 до ТД зазначено 24 види об’єктів оцінки, тобто учасник повинен надати копію аналогічного (-их) договору (-ів), за кількістю видів об’єктів оцінки не менше ніж 18.
На виконання зазначених вимог учасник ФОП Жиров А.К. за лотами 1 та 3 надав довідку про виконання аналогічних договорів з надання послуг незалежної оцінки арештованого майна у виконавчому провадженні від 03.03.2021 № 03-03, а також копії аналогічних договорів. Слід зазначити, що аналогічні договори про надання послуг з проведення оцінки арештованого майна від 21.04.2020 № ОАМ-2020, від 12.03.2019 № ОАМ-2019 та від 30.03.2018 № ОАМ-2018 надані без додатку № 1 (специфікація), додатку № 2 (перелік та дислокація об’єктів), додатку № 3 (зразок акту прийому-передачі робіт по незалежній оцінці) та додатку № 4 (зразок акту виконаних робіт), які є його невід’ємною частиною, тобто договори від 21.04.2020 № ОАМ-2020, від 12.03.2019 № ОАМ-2019 та від 30.03.2018 № ОАМ-2018 надані не в повному обсязі.
Таким чином, учасник ФОП Жиров А.К. надав у складі тендерної пропозиції за лотами 1 та 3 копії аналогічних договорів, за 17 видами об’єктів оцінки що менше, ніж 75% від загальної кількості видів об’єктів оцінки відповідно до додатку 4 до ТД (18 видів), чим не дотримано вимоги пункту 2.1 частини 2 додатку 1 до ТД.
Відповідно до частини 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД учасник в тому числі надає інші документи, передбачені вимогами ТД та додатками до неї.
Водночас, відповідно до додатку 4 до ТД така форма заповнюється та подається учасником на фірмовому бланку, в разі його наявності.
У складі тендерної пропозиції учасник ФОП Жиров А.К. надав за лотом 1 форму згідно з додатком 4 до ТД «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» від 03.03.2021 № 07/1-03, в якій відсутня інформація про об’єкт оцінки «технологічна лінія» (№ з/п 12 додатку 4 до ТД), а також обсяги надання послуг (кількість об'єктів оцінки) за № з/п 13-24 наданої форми не відповідають обсягам, визначеним у додатку 4 до ТД.
Аналогічно учасником ФОП Жиров А.К. надано за лотом 3 форму згідно з додатком 4 до ТД «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» від 03.03.2021 № 07/3-03, в якій обсяги надання послуг (кількість об'єктів оцінки) за № з/п 13-24 наданої форми не відповідають обсягам, визначеним у додатку 4 до ТД.
Отже, на порушення вимог абзацу другого та п’ятого пункту 1 та абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Жиров А.К. за лотами 1 та 3 у зв’язку із невідповідністю його такому кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, невідповідністю забезпечення тендерної пропозиції умовам, що визначені замовником у ТД до такого забезпечення тендерної пропозиції, а також у зв’язку із тим, що тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та уклав з ним Договори № 186/21 та № 187/21 за лотами 1 та 3 відповідно.
Також, на порушення вимог абзацу другого та п’ятого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Южтрансінвест» за лотом 2 у зв’язку із невідповідністю його такому кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а також у зв’язку із тим, що забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у ТД до такого забезпечення тендерної пропозиції, та уклав з ним Договір 196/21 за лотом 2.
Період усунення порушень:
08.12.2021 15:45 - 23.12.2021 00:00
Дата публікації висновку:
08.12.2021 15:45
Оскарження висновку в суді
Опис:
Південне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Одеса) ознайомилось зі змістом висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-02-01-015075-a та не погоджується із наведеними у висновку виявленими порушеннями, оскільки вважає, що даний висновок як акт індивідуальної дії не відповідає критеріям обґрунтованості, вмотивованості та законності.
Згідно ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження.
Таким чином, відповідно до ч. 10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Одеса) користуючись визначеним цією статтею правом, у визначені строки має намір звернутися до суду з метою оскарження висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-02-01-015075-a, що також буде відображено у електронній системі закупівель замовником.
Після відкриття судового провадження, Південним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м. Одеса) протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження, буде зазначено інформацію про відкриття судового провадження та його номер в електронній системі закупівель.
Дата публікації:
14.12.2021 17:51
Дата відкриття провадження:
24.12.2021 00:00
Номер відкриття провадження:
400/13194/21
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
192a6e021ec1456b8bff6771cf64bc84
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
16.11.2021 16:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.11.2021 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника фізичної особи - підприємця Жиров Андрій Костянтинович (далі – ФОП Жиров А.К.) (за лотом 1) умовам частини 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації (далі – ТД) та додатку 10 до ТД, тоді як учасником надано банківську гарантію від 05.03.2021 № 3644/21-ТГ/1, строк дії якої менше ніж 90 календарних днів з дня розкриття тендерної пропозиції, включаючи день розкриття тендерної пропозиції, а саме складає 83 дні (дата розкриття тендерних пропозицій 25.03.2021, вказана банківська гарантія діє до 15.06.2021)?
При цьому відповідно до додатку 10 до ТД строк дії забезпечення тендерної пропозиції – не менше 90 календарних днів з дня розкриття тендерної пропозиції, включаючи день розкриття тендерної пропозиції.
3. Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника товариства з обмеженою відповідальністю «Южтрансінвест» (далі – ТОВ«Южтрансінвест») (за лотом 2) умовам частини 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД та додатку 10 до ТД, тоді як учасником надано банківську гарантію від 05.03.2021 № 205293-Г-0614, строк дії якої менше ніж 90 календарних днів з дня розкриття тендерної пропозиції, включаючи день розкриття тендерної пропозиції, а саме складає 82 дні (дата розкриття тендерних пропозицій 25.03.2021, вказана банківська гарантія діє до 14.06.2021)?
При цьому відповідно до додатку 10 до ТД строк дії забезпечення тендерної пропозиції – не менше 90 календарних днів з дня розкриття тендерної пропозиції, включаючи день розкриття тендерної пропозиції.
4. Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «Южтрансінвест» (за лотом 2) вимогам частини 1 Додатку 1 до ТД, тоді як учасником у складі тендерної пропозиції не надано кваліфікаційне свідоцтво (свідоцтва) оцінювача (оцінювачів) з експертної оцінки нерухомості, майна, немайнових прав і бізнесу на території України, що є дійсним на дату подання пропозицій?
5. Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «Южтрансінвест» (за лотом 2) вимогам пункту 2.1 частини 2 Додатку 1 до ТД, тоді як учасником у складі тендерної пропозиції надано копії аналогічного (-их) договору (-ів), за кількістю менше, ніж 75% від загальної кількості видів об’єктів оцінки згідно Додатку № 4 до ТД?
6. Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника ФОП Жиров А.К. (за лотом 3) умовам частини 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації (далі – ТД) та додатку 10 до ТД, тоді як учасником надано банківську гарантію від 05.03.2021 № 3644/21-ТГ/3, строк дії якої менше ніж 90 календарних днів з дня розкриття тендерної пропозиції, включаючи день розкриття тендерної пропозиції, а саме складає 83 дні (дата розкриття тендерних пропозицій 25.03.2021, вказана банківська гарантія діє до 15.06.2021)?
При цьому відповідно до додатку 10 до ТД строк дії забезпечення тендерної пропозиції – не менше 90 календарних днів з дня розкриття тендерної пропозиції, включаючи день розкриття тендерної пропозиції.
7. Чому Замовником у ТД не встановлено вимогу до переможця процедури закупівлі щодо надання документального підтвердження відсутності підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбаченої частиною 2 статті 17 Закону, а саме абзацом 1 частиною 2 статтею 17 Закону - учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору?
При цьому Замовник в ТД вимагає лише документальне підтвердження щодо вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі на виконання абзацу 2 частини 2 статті 17 Закону, а саме у пункті 7 таблиці 1 додатку 2 до ТД передбачено, що для підтвердження переможцем відсутності підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбаченої частиною 2 статті 17 Закону надається - документи учасника, які доводять, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків, проте документальне підтвердження саме відсутності такої підстави Замовник не вимагає.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
0bf245e6d8f642fcabf236dcbaefd12b
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
18.11.2021 17:14
Опис:
Тендерна документація по процедурі відкритих торгів за предметом: ДК 021:2015-79310000-0 Послуги з проведення ринкових досліджень (послуги незалежної оцінки арештованого майна у виконавчому провадженні) (ID закупівлі: UA-2021-02-01-015075-а) затверджена рішенням уповноваженої особи з організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Некрилової Н.А. (протокол від 01.02.2021 №2).
09.02.2021 уповноважена особа з організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Некрилова Н.А. звільнена (наказ Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) від 05.02.2021 №320к).
В зв’язку зі звільненням Некрилової Н.А., з 09.02.2021 її обов’язки виконувала уповноважена особа з організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Коваленко А.А.
06.05.2021 уповноважена особа Коваленко А.А. звільнений (наказ Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) від 06.05.2021 №1034к).
Відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 04.02.2021 №423/5 «Про внесення змін до наказу Міністерства юстиції України від 23.06.2011 №1707/5» місцезнаходження Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) змінено. З 31.05.2021 року юридична адреса Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) – 54000, Миколаївська область, м. Миколаїв, вул. 8 Березня, буд. 107.
Враховуючи вищевикладене, по питанням, наданим в межах проведення моніторингу процедури закупівлі, Замовник надає пояснення, спираючись на Закон України «Про публічні закупівлі» та інші нормативні акти діючі в сфері публічних закупівель, а також, використовуючи інформацію та документи, розміщені в інформаційній системі Prozorro.
ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ ПИТАННЯ 1.
Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Затвердження коштів на придбання товарів, робіт та послуг здійснюється у відповідності до бюджетного та спеціального законодавства відповідної сфери діяльності Міністерства юстиції України виходячи із реальної річної потреби структурних підрозділів Південного МРУ відповідних товарів, робіт та послуг в межах передбачених кошторисом доходів та видатків на відповідний рік бюджетних асигнувань за відповідним кодом економічної класифікації видатків з урахуванням внесених до кошторису змін як за спеціальним , так і загальним фондами.
За даними структурних підрозділів державної виконавчої служби південного регіону орієнтована кількість послуг з оцінки арештованого майна, яку планували здійснити станом на 01.02.2021, складала 908 одиниць, у тому числі для потреб відділів ДВС Одеської області – 477, Миколаївської області – 255, Херсонської області – 176 од.
Очікувана вартість послуги з оцінки арештованого майна здійснювалася за методом порівняння ринкових цін на кожний вид послуги (починаючи з квартир і будівель, земельних ділянок та закінчуючи лайнерами, літаками, танкерами, цілісними майновими комплексами тощо), яка базувалася на зборі та аналізі цінової інформації з реального ринку послуг з оцінки арештованого майна, на запиті комерційних пропозицій постачальників подібних послуг, на аналізі реальних угод на відповідному ринку таких послуг, з урахуванням індексу цін, специфіки процедури надання послуги з оцінки арештованого відділами ДВС майна.
Специфіка процедури вказаної послуги полягає у тому, що послуги незалежної оцінки арештованого майна у виконавчому провадженні, здійснюються виключно в умовах виконавчого провадження. Безпосереднім замовником кожної роботи з оцінки виступає державний виконавець відповідного відділу ДВС. Суб’єкт оцінювання завжди є учасником виконавчого провадження. Результатом його роботи, є звіт, який містить висновки про оцінку арештованого майна, складений відповідно до норм чинного законодавства. Таким чином, результатом виконання судового рішення безпосередньо залежить від якості виконання своєї роботи суб’єктом оціночної діяльності. Тобто, якість і законність виконання рішення суду і Конституції України, безпосередньо залежить від потенційного переможця даної закупівлі, який повинен забезпечити високу професійну кваліфікацію та досвід роботи.
Виконання робіт з оцінки арештованого майна може здійснюватися на території всієї країни.
Всі витрати пов'язані з наданням послуг повинні здійснюватися виконавцем за власний рахунок незалежно від того, де розташоване майно. Не врахована виконавцем вартість окремих послуг не сплачується замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній ціні пропозиції.
Посилання на сторінку вебсайту: https://just.odessa.gov.ua/?view=cat&category=1038
ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ ПИТАНЬ 2, 3, 6.
Питання 2. Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника фізичної особи - підприємця Жиров Андрій Костянтинович (далі – ФОП Жиров А.К.) (за лотом 1) умовам частини 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації (далі – ТД) та додатку 10 до ТД, тоді як учасником надано банківську гарантію від 05.03.2021 № 3644/21-ТГ/1, строк дії якої менше ніж 90 календарних днів з дня розкриття тендерної пропозиції, включаючи день розкриття тендерної пропозиції, а саме складає 83 дні (дата розкриття тендерних пропозицій 25.03.2021, вказана банківська гарантія діє до 15.06.2021)?
При цьому відповідно до додатку 10 до ТД строк дії забезпечення тендерної пропозиції – не менше 90 календарних днів з дня розкриття тендерної пропозиції, включаючи день розкриття тендерної пропозиції.
3. Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника товариства з обмеженою відповідальністю «Южтрансінвест» (далі – ТОВ«Южтрансінвест») (за лотом 2) умовам частини 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД та додатку 10 до ТД, тоді як учасником надано банківську гарантію від 05.03.2021 № 205293-Г-0614, строк дії якої менше ніж 90 календарних днів з дня розкриття тендерної пропозиції, включаючи день розкриття тендерної пропозиції, а саме складає 82 дні (дата розкриття тендерних пропозицій 25.03.2021, вказана банківська гарантія діє до 14.06.2021)?
При цьому відповідно до додатку 10 до ТД строк дії забезпечення тендерної пропозиції – не менше 90 календарних днів з дня розкриття тендерної пропозиції, включаючи день розкриття тендерної пропозиції.
6. Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника ФОП Жиров А.К. (за лотом 3) умовам частини 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації (далі – ТД) та додатку 10 до ТД, тоді як учасником надано банківську гарантію від 05.03.2021 № 3644/21-ТГ/3, строк дії якої менше ніж 90 календарних днів з дня розкриття тендерної пропозиції, включаючи день розкриття тендерної пропозиції, а саме складає 83 дні (дата розкриття тендерних пропозицій 25.03.2021, вказана банківська гарантія діє до 15.06.2021)?
При цьому відповідно до додатку 10 до ТД строк дії забезпечення тендерної пропозиції – не менше 90 календарних днів з дня розкриття тендерної пропозиції, включаючи день розкриття тендерної пропозиції.
В частині 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон), визначено, що серед іншого, в тендерній документації зазначаються відомості щодо строку дії тендерної пропозиції.
Пункт 11 частини 2 статті 22 Закону: строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до оголошення про проведення процедури відкритих торгів кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 10.03.2021 р.
Жодна норма Закону прямо не визначає, що строк дії тендерного забезпечення має бути тотожним строку дії тендерної пропозиції. Аналізуючи частину 4 статті 25 Закону, а саме пункт 1, в якому зазначено, що забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції повертається учаснику в разі закінчення строку дії тендерної пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, зазначеного в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, можна дійти висновку, що строк дії тендерної пропозиції та строк тендерного забезпечення є тотожними.
Учасником: фізична особа-підприємець Жиров Андрій Костянтинович в складі своєї тендерної пропозиції, поданої за Лотом №1 та Лотом №3, надано БАНКІВСЬКУ ГАРАНТІЮ забезпечення тендерної пропозиції №3644/21-ТГ/з від 05.03.2021, строк дії якої до 15.06.2021 року включно.
Строк дії банківської гарантії №3644/21-ТГ/з від 05.06.2021, відповідно до норм статті 22 Закону, становить 98 днів:
Березень (з дня кінцевого строку подання тендерних пропозиції) – 22 дні
Квітень – 30 днів
Травень – 31 день
Червень – 15 днів
Учасником: Товариство з обмеженою відповідальністю «Южтрансінвест» в складі тендерної пропозиції, поданої за Лотом №2, надано БАНКІВСЬКУ ГАРАНТІЮ №205293-Г-0614 від 05.03.2021 строк дії якої з 10.03.2021 року по 14.06.2021 року включно. В самій банківській гарантії зазначений початок дії гарантії, який співпадає з кінцевим строком подання тендерних пропозицій.
Строк дії банківської гарантії №205293-Г-0614 від 05.03.2021, відповідно до норм статті 22 Закону, становить 97 днів:
Березень (з дня кінцевого строку подання тендерних пропозиції) – 22 дні
Квітень – 30 днів
Травень – 31 день
Червень – 14 днів
Як визначено в пункті 10 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі»
забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції - надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія
Тобто, тендерне забезпечення у вигляді банківської гарантії при проведенні закупівлі ДК 021:2015 - 79310000-0 Послуги з проведення ринкових досліджень (Послуги незалежної оцінки арештованого майна у виконавчому провадженні)- це гарантія для Замовника, що Постачальник виконає свої зобов'язання та не відмовиться від підписання договору.
Частиною 3 розділу Тендерної документації передбачено, що умовами неповернення забезпечення тендерної пропозиції відповідно до вимог Закону є:
- відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються чинними;
- не підписання учасником, який став переможцем процедури торгів, договору про закупівлю;
- ненадання переможцем у строк, визначений в абзаці другому частини третьої статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону (невиконання вимог Розділу ІІІ цієї документації).
Як видно з історії змін закупівлі UA-2021-02-01-015075-a, остання редакція Тендерної документації оприлюднена 02.03.2021р. передбачала кінцевий строк подання тендерних пропозицій 10.03.2021р.
При цьому 05.03.2021р. скаржником ТОВ Приватна експертна служба, код ЄДРПОУ 41073159, до постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель була подана Скарга на дії Замовника Південне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м.Одеса), щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі.
Рішенням Колегії від 10.03.2021 No 4500-р/пк-пз Скарга була прийнята до розгляду.
Відповідно до п.17 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» після оприлюднення в електронній системі закупівель скарги електронна система закупівель автоматично призупиняє початок електронного аукціону та не оприлюднює рішення замовника про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, договір про закупівлю і звіт про результати проведення закупівлі.
Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі.
Розгляд скарги зупиняє перебіг строків, установлених частинами десятою та дванадцятою статті 29, частиною шостою статті 33, частиною сьомою статті 40 цього Закону.
Перебіг зазначених строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду.
18.03.2021р на веб-порталі Prozorro було оприлюднено результативну частину рішення органу оскарження про відмову в задоволенні зазначеної вище скарги та автоматично призначено нову дату проведення закупівлі, оскільки строки були призупинені скаргою на 8 днів саме на цій процедурі .
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації встановлено, що Пропозиція
подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими
полями, у яких зазначається інформація про ціну, та завантаження файлів з інформацією
та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям,
зокрема, інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника
кваліфікаційним критеріям, що визначені додатком 1 Документації. Станом на 10.03.2021р. пропозиції всіх учасників разом з банківськими гарантіями були подані, після чого процедура призупинилась.
Порядок надання гарантій банком-гарантом передбачено постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах».
Підпунктом 12 пункту 26 цієї Постанови передбачає, що гарантія повинна серед інших реквізитів містити дату закінчення дії або строк дії гарантії чи обставини, за яких строк дії гарантії є закінченим та умови, за яких надається право вимагати платіж.
Пунктом 21 зазначеної Постанови передбачено, що разом із заявою про надання гарантії принципал має право не подавати відповідної тендерної документації в разі оприлюднення такої документації на сторінці офіційного Інтернет-представництва центрального органу виконавчої влади, що реалізовує державну політику у сфері публічних закупівель або авторизованих електронних майданчиках під час публічних закупівель. У цьому разі принципал надає інформацію для ідентифікації закупівлі. Після чого банк-гарант зобов'язаний перевірити відповідність інформації, зазначеної в заяві про надання гарантії, інформації, зазначеній у документі, на підставі якого виникають базові відносини.
Після чого, як зазначено в пункті 25 Постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», банк-гарант, перевіривши прийнятність умов договору про надання гарантії і правильність оформлення поданих документів та отримавши підтвердження принципала про згоду з умовами договору про надання гарантії, підписує гарантію і надсилає/передає гарантію згідно з інструкціями, зазначеними в заяві про надання гарантії, протягом строку, визначеного договором про надання гарантії.
Тобто, при наявності на веб-порталі Prozorro тендерної документації закупівлі: UA-2021-02-01-015075-a в останній редакції від 02.03.2021р., банк-гарант видав принципалу банківську гарантію терміном дії не менше 90 календарних днів з дня кінцевого строку подання тендерних пропозицій, включаючи день кінцевого строку подання тендерних пропозицій, виходячи з дати, яка була на той час оприлюднена на веб-порталі Prozorro.
Приймаючи до уваги, що надана учасниками у складі тендерної пропозиції, банківська гарантія, гарантувала Замовнику, що Постачальник, якого буде визнано переможцем виконає свої зобов'язання та не відмовиться від підписання договору, а термін не менше ніж 90 календарних днів з дня кінцевого строку подання тендерних пропозицій визначений з урахуванням можливості затримання строку укладання договору у зв’язку з процедурами оскарження закупівлі не було перевищено, на момент укладання договорів з переможцями.
Крім цього, у разі необхідності подовження терміну дії гарантії, порядок внесення змін до неї передбачений розділом 4 Постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», що дозволяє у разі затримання процедури підписання договору більш ніж на 90 днів з моменту кінцевого строку подання тендерних пропозицій, подовжити її термін за заявою принципала за письмової згоди бенефіціара.
Звертаємо увагу, що договір з переможцем торгів фізичною особою - підприємцем Жировим Андрієм Костянтиновичем (далі – ФОП Жиров А.К.) (за лотом 1) було укладено та 16.04.2021р оприлюднено на веб-порталі Prozorro, підстав для неповернення банківської гарантії або подовження терміну її дії не виникло, договір з переможцем торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «Южтрансінвест» (далі – ТОВ«Южтрансінвест») (за лотом 2) було укладено та 19.04.2021р. оприлюднено на веб-порталі Prozorro, підстав для неповернення банківської гарантії або подовження терміну її дії не виникло, договір з переможцем торгів фізичною особою - підприємцем Жировим Андрієм Костянтиновичем (далі – ФОП Жиров А.К.) (за лотом 3) було укладено та 16.04.2021р оприлюднено на веб-порталі Prozorro, підстав для неповернення банківської гарантії або подовження терміну її дії не виникло.
Таким чином, учасниками Лотів №№1,2,3 надано забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії з дотриманням строків, визначених Законом України «Про публічні закупівлі» (зокрема норми пункту 11 частини 2 статті 22, пункту 1 частини 4 статті 25 Закону).
ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ ПИТАННЯ 4.
4. Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «Южтрансінвест» (за лотом 2) вимогам частини 1 Додатку 1 до ТД, тоді як учасником у складі тендерної пропозиції не надано кваліфікаційне свідоцтво (свідоцтва) оцінювача (оцінювачів) з експертної оцінки нерухомості, майна, немайнових прав і бізнесу на території України, що є дійсним на дату подання пропозицій?
Твердження, що учасник процедури закупівлі ТОВ «Южтрансінвест»(за лотом 2) вимогам частини 1 Додатку 1 до ТД не відповідав, оскільки учасником не надано кваліфікаційне свідоцтво (свідоцтва) оцінювача (оцінювачів) з експертної оцінки нерухомості, майна, немайнових прав і бізнесу на території України, що є дійсним на дату подання пропозицій – є хибним.
Проаналізувавши надані пакети документів учасником процедури закупівлі ТОВ «Южтрансінвест», які завантажені до електронної системи «Рrozorro» можна побачити, що учасник надав такі кваліфікаційні свідоцтва оцінювача Перевай Володимира Сергійовича:
- № 643 від 01.11.2003 року за напрямками 1.1, 1.2, 13 (Оцінка об’єктів нерухомого майна, у тому числі земельних ділянок; Оцінка машин, обладнання та окремих видів транспортних засобів; Оцінка автотранспортних засобів);
- № 6795 від 04.04.2009 року за напрямками 1.4, 1.5, 1.7 (Оцінка літальних апаратів; Оцінка судноплавних засобів; Оцінка рухомих речей, крім таких, що віднесені до машин, обладнання, дорожніх транспортних засобів, літальних апаратів, судноплавних засобів, та тих, що становлять культурну цінність»;
- серія АК № 00855 від 29.12.2008 року (Експертна грошова оцінка земельних ділянок);
- ЦМК № 24-2 від 22.12.2018 року за напрямком 2.2 (Оцінка цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів, у тому числі прав на об’єкти інтелектуальної власності);
- ЦМК № 24-1 від 22.12.2018 року за напрямком 2.1 (Оцінка цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів (крім права на об’єкти інтелектуальної власності).
Також учасник надав посвідчення про підвищення кваліфікації оцінювача МФ № 381-ПК від 01.02.2021, посвідчення про підвищення кваліфікації оцінювача АА № 4806 від 12.02.2020, посвідчення про підвищення кваліфікації оцінювача ЦМК № 4057-ПК від 14.05.2020.
Згідно ч. 3 ст. 15 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» підвищення кваліфікації відбувається за напрямами, зазначеними у кваліфікаційному свідоцтві оцінювача, за результатами якої видається посвідчення про підвищення кваліфікації, яке є невід'ємною частиною кваліфікаційного свідоцтва.
Відповідно до ч. 4 ст. 15 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» кваліфікаційне свідоцтво є безстроковим.
Отже, усі передбачені чинним законодавством України види спеціалізації оцінки наявні у учасника, всі свідоцтва чинні на момент проведення процедури закупівлі та наявні підтвердження постійного удосконалення свого професійного рівня «Оцінювача» систематичним підвищенням своєї кваліфікації.
Більше того, учасником надано сертифікат суб’єкта оціночної діяльності № 387/20 від 18.05.2020 року, який діє до 18.05.2023 року.
Згідно ст. 18 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» сертифікат суб'єкта оціночної діяльності - суб'єкта господарювання (далі - сертифікат) є документом, що засвідчує право суб'єкта оціночної діяльності на внесення його до Державного реєстру суб'єктів оціночної діяльності, які здійснюють оціночну діяльність у формі практичної діяльності з оцінки майна та які визнані суб'єктами оціночної діяльності за напрямами оцінки майна, що в ньому зазначені.
Оцінка майна, яка проведена суб'єктом оціночної діяльності - суб'єктом господарювання без чинного сертифіката, є недійсною.
У зазначеному вище сертифікаті визначено всі види оцінки передбачені тендерною документацією, які тільки можливі і передбачені чинним законодавством і які має право проводити учасник.
ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ ПИТАННЯ 5.
5. Яким чином Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «Южтрансінвест» (за лотом 2) вимогам пункту 2.1 частини 2 Додатку 1 до ТД, тоді як учасником у складі тендерної пропозиції надано копії аналогічного (-их) договору (-ів), за кількістю менше, ніж 75% від загальної кількості видів об’єктів оцінки згідно Додатку № 4 до ТД?
Ключовим моментом даної вимоги є те, що потрібно надати копії аналогічного (-их) договору (-ів), за кількістю не менше, ніж 75% від загальної кількості ВИДІВ об’єктів оцінки згідно Додатку № 4 до ТД.
Учасник надав в загальній кількості 18 копій договорів з 14 потрібних видів об’єктів оцінки.
Тобто, учасником надано навіть більше копій договорів ніж 75%, оскільки по деяким видам об’єктів оцінки учасник надав по декілька копій договорів. А тому, для виконання вимог Додатку № 4 потрібно було надати 11 копій договорів, але учасник надав копії договорів по усім видам об’єктів оцінки, у деяких видах об’єктів оцінки по декілька копій договорів.
ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ ПИТАННЯ 7.
7. Чому Замовником у ТД не встановлено вимогу до переможця процедури закупівлі щодо надання документального підтвердження відсутності підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбаченої частиною 2 статті 17 Закону, а саме абзацом 1 частиною 2 статтею 17 Закону - учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору?
При цьому Замовник в ТД вимагає лише документальне підтвердження щодо вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі на виконання абзацу 2 частини 2 статті 17 Закону, а саме у пункті 7 таблиці 1 додатку 2 до ТД передбачено, що для підтвердження переможцем відсутності підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбаченої частиною 2 статті 17 Закону надається - документи учасника, які доводять, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків, проте документальне підтвердження саме відсутності такої підстави Замовник не вимагає.
Згідно ч. 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник МОЖЕ прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та МОЖЕ відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків – протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у частині другій цієї статті, МОЖЕ надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків (але доводити повинен виключно якщо такі відносини існували).
Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі.
Тобто, зазначена вище частина статті 17 Закону приставкою «МОЖЕ» повністю декларує дискреційні повноваження органу державної влади щодо того чи відмовляти учаснику в участі у процедурі закупівлі чи ні з підстав, що учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків – протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
Більше того, на момент визначення переможця Південне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Одеса) працювало трохи більше одного календарного року, а відтак раніше не співпрацювало з визначеним переможцем та на момент визначення переможця працювало менше трьох років, а відтак положення про «протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору» не може застосовуватись.
Також, було промоніторено інформацію щодо переможця у відкритих джерелах та реєстрах.
Зокрема, у електронній системі «Рrozorro» було проаналізовано публічні закупівлі, де переможцем була аналогічна особа-переможець, що переміг у нашій процедурі закупівлі. Аналізуючи указані факти щодо переможця було зроблено висновок, що жодного розірваного договору із переможцем немає, до виконання договірних робіт відноситься професійно та відповідально.
У електронних реєстрах у вигляді «Судова влада (court.gov.ua)» та «Єдиний державний реєстр судових рішень (https://reyestr.court.gov.ua)» також відсутня інформація про відкриті будь які судові провадження відносно переможця.
Також, в Додатку № 2 до тендерної документації зазначено, що учасник процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції, серед іншого повинен надати довідку в довільній формі, яка містить інформацію про те, що між учасником та замовником раніше не було укладено договорів або про те, що учасник процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним із замовником договором про закупівлю, відповідно підстав, що призвели б до його дострокового розірвання, і до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків не було або довідка в довільній формі з інформацією про те, що учасник може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі.
Учасниками, під час подання тендерних пропозицій були надані довідки з інформацією, передбаченою частиною 2 статті 17.
Тобто, на момент визначення переможця процедури закупівлі, документальне підтвердження, що підтверджує відсутність підстави, визначеної частиною другою статті 17 Закону, наявне в електронній системі закупівель.
Положенням п. 2 ч. 2 ст. 17 Закону (учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у частині другій цієї статті, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків) замовник не повинен керуватись, оскільки правовідносини із даним переможцем у замовника були відсутні взагалі.
Вказані вище обставини корелюються із положенням п. 5 ч. 2 ст. 17 Закону де зазначено, що замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Тобто, дана інформація є відкритою і її непотрібно додатково запитувати у переможця, оскільки зазначені дії можна трактувати як надмірний формалізм.
Отже, керуючись вище викладеним можна з упевненістю вважати, що з боку замовника не допущено жодних порушень законодавства у сфері публічних закупівель.